Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tulin taas haukkumaan iPhonea ja SCF-huoltoa. Ehkä jollekin on taas hyötyä tästä vuodatuksesta.

1. Puhelin oli siis takuuhuollossa kun otti vähän huonosti virtaa, plugireiässä oli jotain kakkaa. Halusin kuitenkin yrittää takuuseen koska ajattelin että se on huono juttu jälleenmyyntiarvolle. Ei mennyt takuuseen, koska joku ruuvi oli kuulemma vinossa. Ruuvin kiristys olisi ollut sen 291e.

Noh, ei se mitään, kiristin ruuvia ja puhaltelin reikään ja ykskaks plugi toimiikin täysin eli puhelin on täysin kunnossa. Kaikki pelaa.

2. Puhelin menee pimeäksi, joku softavika tjsp. eli liity plugireikään mitenkään. Luuri huoltoon koska takuuaikaa edelleen. Tulee tieto "Edellinen kustannusarvio edelleen voimassa", koska edelleisellä kerralla takuu siis lähtenyt helvettiin ykskaks kun on katsottu ettei ruuvin kiristys olisi maksanut sen 291e enkä siihen suostunut. TAKUU SIIS RAUKEAA kun puhelin käy huollossa eikä sille tehdä mitään.

3. Tarkastusmaksu 32e siitä että katsoivat, "kappas, tämä luurihan oli täällä viikko sitten, ei me sitä korjata". Sonerapisteen eukon kanssa tästä oli juttuakin aiemmin eikä hän mitään tarkastusmaksusta sanonu vaikka miten yritin kinuta tietoa aiheesta.

Loppuyhteenveto: Eli jos en olisi kysellyt tuota plugijuttua aiemmin niin luuri olisi mennyt takuuseen. Olimpa tyhmä kun niin tein.

En osta enää iPhonea vaikka se kiva luuri onkin. Ei tällaista politiikkaa voi eikä saa sietää. Ei se kai SCFn vika ole, he noudattavat Apple säätöjä.

Ei kai tuommoiseen ole pakko alistua? Eihän takuukorjaus saa maksaa mitään, ei mitään tarkastusmaksuja yms. Applen takuuehdot ovat kyllä aika natsimaiset, ei pystyis moisten takia ostamaan yhtäkään tuotetta.

Taas se valittaa. Kohta sillä on joku Nokia ja puolen vuoden päästä se tulee kahville taas jeesuksen kanssa häntä koipien välissä.

Mike, iPhone on hyvä puhelin, siksihän minulla se on ollut paljon sinua ennemmin. Muistaakseni taisin sen sulle esitelinkin eka kerran ja muistaakseni kovin kehuit Noksua noihin aikoihin. Muistaakseni minä olen niitä ostanutkin 5 kappaletta vuosien aikana ja muistaakseni olen sen ominaisuuksista hehkutellutkin jos aihetta on ollut.

Onko se sitten huono juttu jos kerron kokemuksia huollosta? Yksi iso miinus luurilla on se että jos jotain tapahtuu niin olet aika kusessa, ihan miten päin asiaa katsotkin. Kyllä mä uskoisin että sullakin on herneet nenässä tällaisessa tilanteessa jossa Apple sanelee näin jyrkästi mitä korjaamo saa tehdä ja millä ehdoilla. Kummasti karisee omenan plussat pois kun edessä on kuollut peli jota ei korjata.

Niin ja jottei jäisi epäselväksi, minulla on aina markkinoiden paras puhelin merkistä riippumatta. Se on ollut iPhone nyt pari vuotta, mutta en minä niin merkkisokea ole etten arvoistaisi muiden tuotteita tai politiikkaa. Apple on juuri kussut muroihini enkä sitä anna anteeksi.

Mun iPhone tuntu eilen jotenkin hankalalta ja tänään se ei sitten yhtäkkiä lähettänyt viestejä, 3G ei skulannut kunnolla ja puheluita ei saanut soitettua ollenkaan. Kävi mielessä vanha kunnon "heitän seinään ja otan nokian taas käyttöön"-kikka, mutta buuttirumban päätteeksi kostoksi vielä kerran kokeillessa se yllättäen skulaskin taas.

Täytyypi tarkkailla tilannetta, vähänkö nakertaa jos toi alkaa enemmänkin tehdä tota. Kyseessä kun on entisen duunin kautta järkätty, työkäytössä ollut ja unlockattu luuri, joten takuu tuskin on voimassa enää.

Niin ja jottei jäisi epäselväksi, minulla on aina markkinoiden paras puhelin merkistä riippumatta. Se on ollut iPhone nyt pari vuotta, mutta en minä niin merkkisokea ole etten arvoistaisi muiden tuotteita tai politiikkaa. Apple on juuri kussut muroihini enkä sitä anna anteeksi.
Kerro toki sitten mihin päädyt.

Itsellä tekee yhä tuota että ladatut ohjelmat näkyvät ne käynnistettyä n. 2s ja sitten sulkee sen itse. Ongelma ratkeaa aina siten että lataa ne Storesta uudelleen. Tämä ongelma ilmeni vasta 3.0 updaten jälkeen.

Aika helvetin rumaa toimintaa Applelta.

Älä selitä siellä, vaan tule stadiin, niin mennään Apple kauppaan onanoimaan. Eikös sun pitänyt tänään tulla?

Takuujutut on aina ihan homoja, mutta jos jostain tykkää, niin ei auta itku mäessä. Mulla on hajonnut 3 Xboxia ja rahaa mennyt, mutta silti ostan aina uuden kun se on hyvä.

Tulin taas haukkumaan iPhonea ja SCF-huoltoa. Ehkä jollekin on taas hyötyä tästä vuodatuksesta.

1. Puhelin oli siis takuuhuollossa kun otti vähän huonosti virtaa, plugireiässä oli jotain kakkaa. Halusin kuitenkin yrittää takuuseen koska ajattelin että se on huono juttu jälleenmyyntiarvolle. Ei mennyt takuuseen, koska joku ruuvi oli kuulemma vinossa. Ruuvin kiristys olisi ollut sen 291e.

Noh, ei se mitään, kiristin ruuvia ja puhaltelin reikään ja ykskaks plugi toimiikin täysin eli puhelin on täysin kunnossa. Kaikki pelaa.

2. Puhelin menee pimeäksi, joku softavika tjsp. eli liity plugireikään mitenkään. Luuri huoltoon koska takuuaikaa edelleen. Tulee tieto "Edellinen kustannusarvio edelleen voimassa", koska edelleisellä kerralla takuu siis lähtenyt helvettiin ykskaks kun on katsottu ettei ruuvin kiristys olisi maksanut sen 291e enkä siihen suostunut. TAKUU SIIS RAUKEAA kun puhelin käy huollossa eikä sille tehdä mitään.

3. Tarkastusmaksu 32e siitä että katsoivat, "kappas, tämä luurihan oli täällä viikko sitten, ei me sitä korjata". Sonerapisteen eukon kanssa tästä oli juttuakin aiemmin eikä hän mitään tarkastusmaksusta sanonu vaikka miten yritin kinuta tietoa aiheesta.

Loppuyhteenveto: Eli jos en olisi kysellyt tuota plugijuttua aiemmin niin luuri olisi mennyt takuuseen. Olimpa tyhmä kun niin tein.

En osta enää iPhonea vaikka se kiva luuri onkin. Ei tällaista politiikkaa voi eikä saa sietää. Ei se kai SCFn vika ole, he noudattavat Apple säätöjä.

Mä tekisin valituksen kuluttajasuoja-asiamiehelle tuosta ihan periaatteen vuoksi.
Mikään yritys ei oikein voi määritellä omia takuuehtojaan ohi kuluttajaturvan.

Applen takuuehdot ovat kyllä aika natsimaiset, ei pystyis moisten takia ostamaan yhtäkään tuotetta.
Siis mitä vittua? Pitäiskö mun olla huolissani jostain, mikä noissa takuuehdoissa sitten kusee? iPhone on tilattu, mutta en ole sitä vielä saanut ja vedän kyllä koko kaupan puihin jos siellä nyt joku oikeesti kusee puhelimen huollon suhteen tjsp.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Siis mitä vittua? Pitäiskö mun olla huolissani jostain, mikä noissa takuuehdoissa sitten kusee? iPhone on tilattu, mutta en ole sitä vielä saanut ja vedän kyllä koko kaupan puihin jos siellä nyt joku oikeesti kusee puhelimen huollon suhteen tjsp.
Lueppas noita huoltokokemuksia, niin saatpi selville.

Morotus, onko kellään tullut vastaan oivaa treenipäiväkirjasoftaa iphonelle? Oishan se makia jeesusluuriin reenit naputella.

Lueppas noita huoltokokemuksia, niin saatpi selville.
Joo siis olen mä niitä lukenut, mutta en mä oikein saa selville niistä, että mikä niissä takuuehdoissa sitten kusee?

Siis mitä vittua? Pitäiskö mun olla huolissani jostain, mikä noissa takuuehdoissa sitten kusee? .

Pahin huolenaihe on siis se että ei-takuunalainen korjaus maksaa AINA vähintään 291e riippumatta viasta. Käytännössä taitaa sisältää kaikki mekaaniset viat napeissa yms. pikkukilkkeet, joiden korjaus kestää 5min ja varaosat 20senttiä. Ja kuten huomattu, mekaaniset vauriot on aina helppo laittaa käyttäjän piikkiin. Kuten esim. tuo laturipään nirhautuminen kun on joutunut joka päivä lataamaan vähintään kerran.

Pahin huolenaihe on siis se että ei-takuunalainen korjaus maksaa AINA vähintään 291e riippumatta viasta. Käytännössä taitaa sisältää kaikki mekaaniset viat napeissa yms. pikkukilkkeet, joiden korjaus kestää 5min ja varaosat 20senttiä. Ja kuten huomattu, mekaaniset vauriot on aina helppo laittaa käyttäjän piikkiin. Kuten esim. tuo laturipään nirhautuminen kun on joutunut joka päivä lataamaan vähintään kerran.
Ahaa, asia selkee. Jos asia tosiaan on noin niin aika perseestä on

Onko kaikki halukkaat saanut jo uuden luurinsa?
Mä sain jo toisen 32gigasen mustan. Sonera oli antelias ja lähetti toisen perään reilun kuukauden viiveellä ensimmäisestä.
Vitutti, koska siitä ei ollut mulle kun haittaa.
Ajo postiin ja sieltä takas, jonotusta asiakaspalveluun 2x30min, ajo takas postiin ja sieltä takas kotiin.
Eli postilta oli tullut pakettikuitti, jossa sonera lähettäjänä, mutta sisällöstä ei ollut mainintaa, muuten olisin jättänyt postiin.
En älynnyt pyytää edes korvauksia heidän kämminsä johdosta. Ei käynyt mielessä kun vasta nyt jälkeenpäin.

Mua edelleen mietityttää noi iPhonen takuuehdot, mikä niissä nyt sitten kusee?? Jos takuun ulkopuolisten vikojen korjaus maksaa homona niin eihän se takuuehtoihin liity millään tavalla mun mielestä?

Onko kaikki halukkaat saanut jo uuden luurinsa?
No vittu ei oo tullut, 31.7 tilasin ja eilen TAAS soitin ja kysyin, lupasivat syyskuun lopussa, lokakuun alussa. Tokasin sitten, että eiköhän se jouluksi sitten tule. Siihen sanoivat, että luulis :) Luulis..Ei ne Sonerallakaan tiedä yhtään koska niitä tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom