Tämä on hyvin yksiselitteinen asia lain edessä:
"Suojaikärajalla tarkoitetaan lakisääteistä ikärajaa, jota nuoremman henkilön ei katsota kykenevän antamaan suostumustaan seksuaaliseen kanssakäymiseen. Sukupuoliyhteys tällaiseen henkilöön rinnastetaan ikärajasäännöksen perusteella hänen tahtonsa vastaiseksi riippumatta siitä, onko hän suostunut siihen, koska hänen suostumustaan ei voida pitää pätevänä. Suomen lainsäädännön mukaan täysikäisen harjoittama seksuaalisuus alle 16-vuotiaan kanssa on aina rikollista."
Ei millään meinaa mennä mun järkeen, että miksi rikosoikeudellinen vastuu on juuri 15 ja seksuaalisuus seuraa vuoden perässä. Kyl toi pitäs laskea samaan 15 vaikka tuommone ehdotus saattas olla poliittinen itsemurha. Voisi sitten vastineeksi näitä rangastustasoja nostaa kun menisi alta 15. Ei noi 15 vuotiaat ole silti niin "pikkulapsia" kuin monet haluavat kuvitella. Onhan sekin kyseenalaista, että 50 vuotias kyttää esim 17 vuotiasta mut se on jokatapauksessa sallittua ellei ole tämän opettaja/ muu hallitseva taho. Ruotsissa suojaraja on 15 ja muistaakseni tanskassakin. Mä oon ymmärtänyt, että moni hyväksikäyttötapaus suomessa on mennyt aivan rajamailla että vanhempi osapuoli on 19-23v jätkä ja tyttö on 15v. Jos tämän haluaa mieltää pedofiliaksi ni olen jyrkästi eri mieltä, iha korkeintaan ebofiliaa. Kyl se pitäisi laskea vielä nuorisoksi molemmat tuossa kategoriassa. Se, että Jurvansuu on noinkin vanha (päälle 40) suhteessa ollut tuohon tyttöön ni olen aivan kahden vaiheilla puhutaanko vakavasta rikoksesta, onhan se nyt jo moraalisesti arveluttavaa vaikka se tyttö olisi täyttänyt sen 16 koska ikäero olisi ollut siinäkin tapauksessa lähes yhtä paljon.
)))