Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä dietti se tommonen on, et eka vedetään hiilarit pois ja sit niitä lisätään!? Vaikuttaa taas joltain ihmeen "guru-dietiltä"... Toivottavasti pääsee Kataja silti kieräksi. Pirun hieno fysiikka, ku osuu kireys kohilleen.
Siinä on kuule se järki, että annetaan kropalle shokki paukuttamaan sitä rasvaa pois ja tuon muutaman viikon se jyllää varmasti ilman tukkeutumisia ja sitten kun se hiipuu niin isketään löylyä (hh) koneeseen ja johan porskuttaa taas eteenpäin. Se on tasasesti monta viikkoa pois pitkästä normaalista 20 viikon kisadieetistä. Fiksua minusta.
Siinä on kuule se järki, että annetaan kropalle shokki paukuttamaan sitä rasvaa pois ja tuon muutaman viikon se jyllää varmasti ilman tukkeutumisia ja sitten kun se hiipuu niin isketään löylyä (hh) koneeseen ja johan porskuttaa taas eteenpäin. Se on tasasesti monta viikkoa pois pitkästä normaalista 20 viikon kisadieetistä. Fiksua minusta.
En ole kyllä ennen kuullut, että rasvan palamiselle pystyy jonkin "shokin" antamaan. Siinä uskossa olen ollut, että mahdollisimman pienin muutoksin homma parhaiten pelittää. Mihin tuo shokki-hoito oikeen perustuu?
Aineenvaihduntaan.
Kylläpä oli perusteellinen vastaus. Voisitko mitenkään esim. perustella tätä väitettä?
Kylläpä oli perusteellinen vastaus. Voisitko mitenkään esim. perustella tätä väitettä?
Edit. Itse olen ollut siinä uskossa, että hiilarien tankkaus kuuluu viimeistelyihin ja kesken dieetin sillä on vain lähinnä psykologinen vaikutus kun riittää hetken aikaa virtaa taas tehdä paremmalla teholla töitä. Aineenvaihduntaa en ole sen kuullut tehostavan.
Kun keho on kokoajan enemmän ja enemmän miinuskaloreilla, niin keho alkaa käymään niin sanotusti säästöliekillä, eli aineenvaihdunta hidastuu. Tämä siksi, että keho luulee, että nyt on hätä ja henki lähtee, kun ei tule tarpeeksi ravintoa Kun sinne sitten annetaan extrahiilaria, niin keho luulee, että hätä ohi, ei tarvitse enää käydä hitaalla, se kiihdyttää aineenvaihduntaa. Yksinkertaisuudessaan jotakuinkin näin
Tämän olen kyllä kuullut aiemminkin, mutta halusin tietää hieman tarkemmin mikä kropassa on se kemiallinen reaktio (mitkä hormonit/entsyymit), joka saa aikaa tämän aineenvaihdunnan hidastumisen. Lyle McDonaldin sivuilta löytyikin jo juttua tästä Calorie Partitioning: Part 2 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald. Kiitos kuitenkin vastauksesta Olen niin jäärä, että uskon vasta kun saan jostain "kovaa" dataa.
vaikka loppujen lopuks varmaan 90% niistä jotka alkavat väitellä noiden toimivuuksista ei ole koskaan itse dietannut lähellekkään kisakuntoa
Takana on kyllä pari dieettiä sellaiseen 8-10% kesäkuntoon ja itsellä ei kyllä mennyt mitenkään "tukkoon" kroppa tai hidastunut aineenvaihdunta noin 6 kk kestäneellä dieetillä. Tietysti kisadieetillä vedetään paljon kireemmäksi, jolloin kroppa joutuu koville, ja sellaisesta ei ole eikä tule olemaankaan kokemusta. Ja olen edelleen sitä mieltä, että kenellekään - ei edes Suomen kovimmilla bodareilla tapahdu kropassaan dieetin aikana mitään sellaista, mitä ei tieteellä pystyttäisi osoittamaan.
Tieteellä pystytään osoittamaan varmasti osoittamaan mitä siellä kropassa milloinkin tapahtuu, mutta sillä ei vaan oikeesti ole
mitään merkitystä. Jos ja kun et halua dieetata kisakireyteen niin onko niillä tieteellisillä faktoillakaan mitään merkitystä?