"Pieni virhe tuli nyt todella kalliiksi. Shit happens.”
Mä en näe tuon Antonin tappion olleen vain yhden pienen virheen syytä, en missään nimessä. Toki suurin osa lopetukseen päättyneistä matseista sinänsä päättyy johonkin sekunnin murto-osassa tapahtuneeseen virheeseen, mutta mun mielestä sitä, että Chiesa onnistui kiipeämään Antonin selkään, ei voi selittää jonain yksittäisenä virheenä. Antonin kaikkia otteluita Ufc:ssä leimasi varovaisuus, laskelmointi, ja tietty yllätyksettömyys. Oli hetkiä jolloin meno näytti jo vapautuneemmalta, mutta mihinkään flowhon Kuivanen ei ikinä päässyt. Ensimmäinen erä meni näennäisesti Antonin kontrollissa, mutta eipä siinä Chiesallakaan suurta hätää ollut. Jotenkin tuli se fiilis tässäkin matsissa, että Anton ottelee liiankin tietoisena siitä, mikä tilanne on tuomareiden kortilla. Pystypaini ja alasvienipuolustus toimi aluksi ihan hyvin, mutta sekin oli todella varovaista ja edelleen, laskelmoitua. Kun Chiesa esimerkiksi ensimmäisessä erässä roikkui Antonin nilkassa suunnilleen kyntäen kanveesia nenällään, ei Anton siinäkään tilanteessa uskaltanut ns. repäisemällä irrottaa jalkaansa Chiesan hyppysistä, vaan varovasti peruutteli ja työnsi Chiesan päätä pois päin. Varovainen otteleminen johti lopulta osaltaan siihen, että Chiesa kampesi apinan raajoillaan selkään. Jälkikäteen on helppo viisastella, mutta kyllä Antonin olisi pitänyt olla rohkeampi, ja ottaa enemmän irti räjähtävyydestään sekä pystyottelussa, että clinchissa. Antonin paini on kehittynyt, mutta se on edelleen sillä tasolla, että alasvientien puolustaminen ja häkkiäkin vasten nujuaminen ei tavallaan tule selkäytimestä, jolloin otteleminen menee vähän varovaiseksi kaikilla osa-alueilla alasviennin uhan takia.
Chiesa oli mun mielestä edelleenkin erttäin sopiva vastustaja, ja uskoin Antonin kehittyneen tarpeeksi homman klaaraamiseen. Harmi että näin ei ihan ollut.