Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se on "verkkovierailu" eli tarvit sitä täppää päällä ainakin ulkomailla jos dataa käytät. Mobile networks--> täps

EDIT: data enabled pitä olla aina päällä, on siinä yläpuolella.

Ei auta, edelleen vaan ja ainoastaan Elisa, DNA ja Soneran 2G ja 3G vaihtoehdot. Mitäs helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?

Pitäisikö tässä jotain näistä tehdä? http://www.tele.fi/Asiakaspalvelu/U...nyk%E4ll%E4+nettiin+ja+tiedonsiirto/Asetukset

Tuolla yläkulmassa kyllä lukee että toimii Soneran verkossa, mutta ennenkuin joku tietävä nyt varmistaa että ei siis tule mitään yllätysmaksuja niin en uskalla kyllä kokeilla

No siis lähinnä yllätysmaksuilla tarkotin sitä että jos se sitten menee Soneran kautta jonne ei ole mitään nettipakettia = perkeleen kallista.

Sen verran vielä, että mitä mieltä Pakkiksen android-miehet/kosketusnäyttömiehet ovat, kannattaako tuolle puhelimelle ostaa joku näytön suojakalvo, tai joku suojapussukka missä pitää taskussa, tai jotkut suojakuoret?

Olisiko Jamilla tai muilla jotain hyvää sivua/ehdotusta mistä tälläisen saisi ostettua?

Ja vielä sellainen kysymys että mitä nettiselainta porukat käyttää? Kannattaako käyttää tätä vakiota vai ladata Opera Mini tai joku muu?

Suojapussukka? Ei ole kätevää semmoinen. Ite oon tykännyt pitää suojakalvoa ja kuskata kännyä taskussa. Kalvossa on yksi jos toinenkin iso vekki tullut milloin mistäkin, mutta ite näyttö on edelleen virheettömässä kunnossa. Kun en oo missään vaiheessa käyttänyt puhelinta ilman kalvoa niin ei sen tuntumakaan ahdista.

No mistäspäin Rafael on tilannut suojakalvon, ja mitä mallia ja merkkiä? Kun noita kalvoja ja suojia on niin paljon erilaisia, ja aika monessa paikassa dissataan vaikka sun vallan mitä kalvoja. Joten onko jotain hyvää omaa merkkiä mitä suosittelet? Itsellä on nyt tuo alkuperäinen kalvo tuossa paikalla, ja aion pitää niin kauan kun vaan pysyy.

Omassa kännyssä on Invisible Shield, mutta en tiedä osaanko suositella sitä sen ihmeemmin. Ei hievahdakaan paikaltaan, suojaa näyttöä hyvin ja asennus oli helppoa. Pikkuisen nihkeän tuntuinen tuon pinta on, mutta kuten sanottu, se ei oikeastaan haittaa. Tilasin vissiin Elektronin verkkokaupasta, en tosin oo varma onko sitä enää olemassakaan.

Tai sit pitää luuria ilman suojaa taskussa, eikä laita sinne mitään vähänkään terävempää+kovempaa. Näin mulla, ja luurin ruutu perfect vielä 8kk jälkeen. Tiedän että mua häiritsisi pienikin ero tuntumassa.

Tänään tuli taas asennettua uutta softaa, käteviä työkaluja lähinnä:

Bluetooth File Transfer
Sinihampaalla tiedostoja edestakaisin miten vain ikinä keksiikin.

Adobe Photoshop Express
Jos haluaa jo luurilla jotain kuvia käsitellä, tosin todella alkeellisella tasolla.

Qik Video
Videoiden kaappausta ja jakamista moneen eri palveluun. On myös mahdollista tarjota live streamiä kavereille äänien kera, ja tuon jo kokeilin. Miinuksena oli livekuvan hitaus, mutta voi olla että oli vain sen yhden testauksen aikana oire.

Dropbox
Dropboxia ruvennu käyttää todella ahkerasti, ja mobiiliversio näyttäis olevan todella näppärä myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tai sit pitää luuria ilman suojaa taskussa, eikä laita sinne mitään vähänkään terävempää+kovempaa. Näin mulla, ja luurin ruutu perfect vielä 8kk jälkeen. Tiedän että mua häiritsisi pienikin ero tuntumassa.
Mä en kanssa käytä mitään kalvoa, sehän on vähän kun kortsulla panis. Ilman on vaan parempi. :) Mulla on semmonen metallinen korttikukkaro ja välillä on känny ollu samassa taskussa, mutta silti siihen ei oo mitään jälkiä tullu.

Tuntuuhan se tietty pahalta, kun uus kallis känny pyörii taskussa vapaana, mutta ei näihin enää niin helposti naarmuja tuu.

Eikös Tapatalkista pitänyt olla sellanen ilmainen testiversio? Marketista ei kuitenkaan löydy kuin tuo maksullinen.
On kai kadonnut, typerää.

Hyvä se on, mutta olishan se kiva jos kaikki sais kokeilla toimiiko omalla kohdalla. Itse en enää jaksais selata ihan selaimella.

Olisiko Jamilla tai muilla jotain hyvää sivua/ehdotusta mistä tälläisen saisi ostettua?

Ja vielä sellainen kysymys että mitä nettiselainta porukat käyttää? Kannattaako käyttää tätä vakiota vai ladata Opera Mini tai joku muu?

Itsellä on puhelimen suojana silicon case ja suojakalvoksi olen jo ostanut Invisible Shieldin. Pitäisi vain vielä muistaa asentaa se. Ostin molemmat eBaysta, hintaa tuli pari dollaria molemmille ja ei postikuluja. Selaimena oon käyttänyt Dolphin Browser HD:ta. Firefoxiakin kokeilin mutta oli ainakin omasta mielestä HTC Desirelle turhan raskas.

Selaimena oon käyttänyt Dolphin Browser HD:ta. Firefoxiakin kokeilin mutta oli ainakin omasta mielestä HTC Desirelle turhan raskas.
Firefox on tosiaan ihan paska. Dolphin on jo vähän parempi, mutta kyllä Skyfire hakkaa. Mun mielestä paljon fiksumpi käyttää, kuin Dolphin.

Ja mitään suojia ei ole täälläkään käytössä. Ihmettelen vähän ketä varten sitä puhelinta säästetään? Voi vittu, kun tuli yksi pikku naarmu, yhyy. Onhan se kiva sitten, kun hankkii uuden puhelimen ja laatikon pohjalla makaa naarmuton puhelin. Käyttämättömänä. Mielummin otan pari naarmua, kuin jotain epäkäytännöllisiä suojapusseja -kortsuja, -kalvoja ja -koteloita. Ne on ihan vitun rumiakin. Tähän mennessä ruudussa ei edes ole yhtäkään naarmua. Muovikuoressa on jotain pientä, kun puhelin pyörii taskussa ja siellä sun täällä.

Firefox on tosiaan ihan paska. Dolphin on jo vähän parempi, mutta kyllä Skyfire hakkaa. Mun mielestä paljon fiksumpi käyttää, kuin Dolphin.
Pitääpä kokeilla itsekin Skyfirea.

Ja mitään suojia ei ole täälläkään käytössä. Ihmettelen vähän ketä varten sitä puhelinta säästetään?
Mulla suurin syy tuohon silikonikoteloon on että puhelin tuntuu paremmalta kädessä. Ehkä mulla on vain isot ja kömpelöt sormet, mutta mun mielestä on vain hyvä että puhelin on hieman isompi ja pinnassa on enemmän kitkaa. Ei muakaan se muovikuoren naarmuuntuminen haittaa. Näytölle meinasin hankkia suojan koska siinä nuo naarmut kyllä haittaavat ennen pitkää enkä kuitenkaan meinannut joka vuosi olla vaihtamassa uudempaan.

Ja mitään suojia ei ole täälläkään käytössä. Ihmettelen vähän ketä varten sitä puhelinta säästetään? Voi vittu, kun tuli yksi pikku naarmu, yhyy. Onhan se kiva sitten, kun hankkii uuden puhelimen ja laatikon pohjalla makaa naarmuton puhelin. Käyttämättömänä. Mielummin otan pari naarmua, kuin jotain epäkäytännöllisiä suojapusseja -kortsuja, -kalvoja ja -koteloita. Ne on ihan vitun rumiakin. Tähän mennessä ruudussa ei edes ole yhtäkään naarmua. Muovikuoressa on jotain pientä, kun puhelin pyörii taskussa ja siellä sun täällä.
Koitettiin tehdä N8 näyttöön naarmua ja siihen sai lyödä teräväkärkiset pinsetit pystyyn, painaa ja vetää ennen kuin siihen tuli pieni hentoinen naarmu. Kyllä nää näytöt tänäpäivänä on aika kestäviksi tehty. Noihin vanhempiin kosketusnäyttöihinhän tuli naarmu kun niille näyttikin jotain terävää.

Itsellä on puhelimen suojana silicon case ja suojakalvoksi olen jo ostanut Invisible Shieldin. Pitäisi vain vielä muistaa asentaa se. Ostin molemmat eBaysta, hintaa tuli pari dollaria molemmille ja ei postikuluja. Selaimena oon käyttänyt Dolphin Browser HD:ta. Firefoxiakin kokeilin mutta oli ainakin omasta mielestä HTC Desirelle turhan raskas.
Desiren näytön naarmuttaminen vaatii kyllä taltan ja vasaran. Mulla on about vuoden ollut Desire ilman mitään näytön suojia ja ruudussa nolla naarmua. En todellakaan sääli tuota luuria yhtään eli kulkee avainten kanssa taskussa; en tosin myöskään testaa hiomakonetta siihen. Aiemmat luurit (Noksun E71, N97 Mini...) on ollut ihan ruvella samalla tavalla säilytettynä. Kortsuja kantsii käyttää jos tykkää fiiliksestä, useimmat tosin mieluummin puhuu paljaalla :)

Ei pysy ote HD:ssa ainakaan ilman kumia, liian ohkanen. En yleensä ole itsekään paljon välittänyt suojailla, mutta kun varmaan vaihto tulee heti kun HTC pukkaa uutta highendia, niin kivempi jos on vähän jälleenmyyntiarvoakin.

Mulla on joku kiinalainen kalvo ja tää on tuntumaltaan parempi ku invis, joita oon aiemmin käytelly. Suojaan ei varmaan ole kyllä yhtä hyvä.

Mahdettaisiinko täällä osata neuvoa, mistä mahtaa olla kyse, kun n. kuukausi sitten hankittu Galaxy S tuntuu lagaavan aivan sietämättömän paljon. Kyseessä on siis roottaamaton luuri, jossa sisällä android 2.2. Hiertää aika pahasti kun esimerkiksi puhelunappia painaessa kestää 5-10 sekuntia saada puheluloki auki, ja yhteystietoa painettaessa perään sama homma uusiksi. Sähköpostin avaaminen kestää myös aivan tolkuttoman kauan (tähän voisi syynä olla, että puhelin joutuu hakemaan mailit erilliseltä palvelimelta(ko)?). Tunnustettavaa on toki, että luuri on tuutattu kohtalaisen täyteen sovelluksia, mutta koitettu pitää silti sen verran siistinä että turhiakin on poistettu.
Juuri jumalauta vaihdoin puhelinta sen takia, ettei tarvitsisi aina olla odottelemassa, kun jotain yrittää tehdä.

Suositut

Back
Ylös Bottom