Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä sujui tuo ohjelmiston päivittäminen niin helposti, että hetken verran epäilin tehneeni jotain väärin :D. Aikaakin meni korkeintaan 40min. Elämä on.

Perkele kun kuumottaisi tuollainen Desire HD. Mitäs mieltä Android miehet ovat, onko tuota Androidia vaikeata oppia käyttämään? ITse ollut aina Nokian miehiä, mutta rupeaa tuo N95 kyllästyttämään niin tekisi mieli nappasta tuollainen HD pois kuleksimasta

Perkele kun kuumottaisi tuollainen Desire HD. Mitäs mieltä Android miehet ovat, onko tuota Androidia vaikeata oppia käyttämään? ITse ollut aina Nokian miehiä, mutta rupeaa tuo N95 kyllästyttämään niin tekisi mieli nappasta tuollainen HD pois kuleksimasta
Itellä oli ennen nykyistä Desireä juurikin N95. Desire oli siis muun eka Android, ja eka kosketusnäytöllinen.

Helppo oli oppia, jos vaan jaksaa opetella eikä oleta että ymmärtää heti kärkeen. En nyt sano että käyttöönotto vaikeaa ole. Toki itse ainakin olen aika "digi", ja tahtoo oppia tuollaiset nopeasti.

Sen myös sanoisin, että kun oppii se on aika palkitsevaa koska onhan tuo Android nyt loistava vrt. Symbianiin.

Itellä oli ennen nykyistä Desireä juurikin N95. Desire oli siis muun eka Android, ja eka kosketusnäytöllinen.

Helppo oli oppia, jos vaan jaksaa opetella eikä oleta että ymmärtää heti kärkeen. En nyt sano että käyttöönotto vaikeaa ole. Toki itse ainakin olen aika "digi", ja tahtoo oppia tuollaiset nopeasti.

Sen myös sanoisin, että kun oppii se on aika palkitsevaa koska onhan tuo Android nyt loistava vrt. Symbianiin.

No joo, itsellä on kyllä halua ja mielenkiintoa oppia asioita mutta taitoa ei sitten yleensä olekkaan :D Mutta nyt rupesi kyllä kuumottamaan aivan älyttömästi...

Komppaan TML:llää. Ei ole vaikea käyttää, noihin kosketusnäytöllisiin tottuu aika nopsaan ihan vaan, kun ruksuttelee ees taas menemään. Mulla on itsellä Samsungin Galaxy S, ja työkaverilla on N8, ja siinä on IMO huomattavasti kökömpi käyttöliittymä. Sitä perusnokiaa. Osta rohkeesti vaan :)

Katos, luin nyt vasta huolellisemmin TMLn postin ja siinä toi sama asia tulikin symbianiin vertaamisesta.

Oishan tuo Desire HD nätti, mutta ainakaan itteä ei niin paljoa säväytä. Oishan siinä enemmän potkua, mutta ei nyt niin mahdottomasti etteikö normi-Desire pärjää normikäytössä. Tietenkin jos haluaa pelata mahtavimpia 3D-pelejä tai vaikka emuloida PSX-romeja niin sitten on eri asia. Ainoa hyvä puoli tuossa on että se todennäköisesti tukee vielä Android 3.0-käyttöjärjestelmää, mitä vanha Desire ei (ehkä) enää tue. Roottaamalla todennäköisesti vanhempaankin saa tuon 3.0:n. Ja lisäksi opiskelijana ei ole varaa muutaman kuukauden välein vaihdella puhelinta, eikä kyllä ole tarvettakaan, ei se maailman tärkein asia itselleni ole :D Ja sitä paitsi, nyt kun hommaisi tuon HD:n niin sitten kohta tuleekin joku "Desire Super-HD" ja hyvällä tarjouksella ja taas voisi vituttaa.

Mutta jos olisin nyt hommaamassa uutta puhelinta, niin kyllä lähtisin tuon Desire HD:n mukaan. Tämä vanha Desire on jo helvetin hieno vempain, niin tuskin tuo HD yhtään kalpenee. HD:ssa tuo Sense-HD vaikuttaa tosi päheeltä käyttikseltä (itse odottelen että Desirelle tulisi custom-rom jossa tuo Sense-HD toimisi kunnolla) Lisäksi varmasti tulee samanlainen "roottaus-skene" tuon HD:n taakse, eli siihenkin saa sitten kaikki herkut mukaan ja lisäksi pidennettyä puhelimen elinikää custom-romeilla.

Vittu mikä homma ton lagfixin kanssa. Kokeilin ensin one click lagfixiä windowsin kautta, mutta se ei tykännyt asentua. Kokeilin myös suoraan update.zip -paketilla, mutta en saa luuria recovery- tai download-tilaan, koska toi kolmen napin jutska ei toimi tässäkään luurissa. Sitten hokasin, että voodoo on kuulemma parempi ja selvittelin sitä juttua. Siinä olisi ollut sama juttu. Luuri olisi pitänyt saada vastaanottavaan tilaan. Selvittelin taas sitä asiaa ja selvisi, että olisi senkin saanut korjattua, mutta se tietää taas lisää hommaa. Yksi tapa olisi ollut käyttää jotain vitun ad reboot recoveryä, mutta tässä vaiheessa paloi käpy, kun lähdin taas selvittelemän mikä sen tilanne on. Tähän kun yhdistää sen, että sillä tiedolla mitä voodoosta sain irti, näyttää siltä, että se versio mikä froyoon sopii, sisältää kaikki ihme näytön värifixit jotka ei edes toimi vielä kunnolla, niin päätin olla asentamatta voodoota.

Hokasin, että OCLF:n saa marketista ja imaisin sen. Nyt taas selvisi, että se vaatii roottauksen. Selvittelin sitten taas roottausjuttua ja kokeilinkin jotain mikä ei oikein toiminut. Löysinpä sitten superoneclickin ja uskalsin kokeilla sitäkin ja se futasi oikein kivasti. Nyt on puhelin rootattu ja sain lagfixin sisään. Lagi on kokonaan poissa ja quadrant antaa tuplat kovemmat pisteet kuin ennen. Saas nähdä vaan miten toimii pidemmällä aikavälillä. Porukka on valitellut, että OCLF:llä luuri alkaa hieman lagaa taas, kun luuri on kauan yhtäjaksoisesti päällä.

Tässä meni nyt miljoonaa foorumia ja muita sivuja lukiessa, taustatietoja etsiessä ja luurin kanssa kikkaillessa ainakin yksi kokonainen työpaivä. Olipa helppo homma. Matkan varrella törmäsin busyboxeihin ja superusereihin ja niihin pitäisi nyt perehtyä. Ei olisi kannattanut alunperinkään tähän ryhtyä, kun tehdasasetusten palautuksellakin sain luurin toimimaan ihan ok. On se ero nyt tosin ihan käsinkosketeltava.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Avokille tuli sitten Desire Z ja kun räpelsin sitä, alkoi vehkeeni (N900) kutistua entisestään ja rehellisesti sanottuna, itsetuntoni perheemme ja lähipiirini mobiiliedelläkävijänä romahti. HTC oli kyllä niin pähee vehje, että pakkohan sellainen on sitten varmaan saada. Koska N9 taitaa myöhästyä kohtuuttomasti ja olin erittäin vaikuttunut Desire Z:sta, taidan hypätä HTC:n kelkkaan tulevan parin viikon aikana. Ongelma kun vaan on, että haluaisin HD:n, mutta myös fyysisellä näppiksellä, kuten Z on.
Z riittäisi myös varmasti omassa käytössäni, mutta mobiililaitteeni olisi pakko olla hieman kalliimpi ja edistyneempi ihan siitä syystä, että "meillä ei ämmät datailuvehkeillä kukkoile."

Koska kaikkea ei voi saada, mikä on pakkiksen raadin mielipide tuon virtuaalinäppiksen toiminnasta? Desire Z:n kohdalla olin jopa ihan positiivisesti yllättynyt. Akkukestolla ei ole niin hirveää merkitystä, koska olen tottunut lataamaan joka päivä.
Entäs tuo lasi noissa Desireissä, onko ns. naarmuuntumatonta? (löytyy kyllä varmaan googlestakin... ) Entä onko muita asioita, joita olisi hyvä huomioida näiden kuomintang -puhelinten kanssa? Nettikokemuksesta ym. olin aika vaikuttunut, meni jopa N900 edelle.

N900:lle taidan antaa vähän lisää megahertsejä kelloon ja lyödä siskolle joululahjaksi.

Koska kaikkea ei voi saada, mikä on pakkiksen raadin mielipide tuon virtuaalinäppiksen toiminnasta? Desire Z:n kohdalla olin jopa ihan positiivisesti yllättynyt. Akkukestolla ei ole niin hirveää merkitystä, koska olen tottunut lataamaan joka päivä.
Entäs tuo lasi noissa Desireissä, onko ns. naarmuuntumatonta? (löytyy kyllä varmaan googlestakin... ) Entä onko muita asioita, joita olisi hyvä huomioida näiden kuomintang -puhelinten kanssa?
Itse olen nyt tottunut virtuaaliseen, ja kirjoitan pitkiäkin tekstejä. Nyt harjoittelussa SlideIt näppisohjelma joka on aika huima.. tsekkaa enkä näkisi itseäni hankkivan qwerty versiota koska puhelimen paksuus kasvaa. Puhelin saa olla iso muuten, mutta ei paksu. Tietenkin jos tuohon tottunut... niin miksi ei sitten vaikka Z.

Jos eivät takapakkia ole ottaneet (mulla "vanilla" Desire), niin tuo lasi on itsellä ainakin uutta vastaava 5kk käytön jälkeen. Taskussa puhelin.

Huonoa en oikeastaan keksi.

Itse olen nyt tottunut virtuaaliseen, ja kirjoitan pitkiäkin tekstejä. Nyt harjoittelussa SlideIt näppisohjelma joka on aika huima.. tsekkaa enkä näkisi itseäni hankkivan qwerty versiota koska puhelimen paksuus kasvaa. Puhelin saa olla iso muuten, mutta ei paksu. Tietenkin jos tuohon tottunut... niin miksi ei sitten vaikka Z.

Jos eivät takapakkia ole ottaneet (mulla "vanilla" Desire), niin tuo lasi on itsellä ainakin uutta vastaava 5kk käytön jälkeen. Taskussa puhelin.

Huonoa en oikeastaan keksi.

Oho, eli saatavilla on siis toi liukukirjoittaminen. Päätökseni alkaa varmistua entisestään. Kiitos TML vinkistä!

Hmm.. eikö toi slide kirjoitus ollut vielä ainoastaan englanniksi? Ei tue siis suomen kieltä vielä?
Z oli musta yllättävän ohut kun sitä kaupassa testailin. qwerty oli ihan jees mutta sen huomasin että itse kirjoitan nopeammin iphonella kuin mitä fyysisellä qwertyllä. Eli imo jos virtuaalinäppis on hyvä ja kosketusnäyttö hyvä, on se vain tottumiskysymys kumpi on parempi.
Sulavuus ei ollut aivan niin hyvä kuin iphonella mutta hyvältä puhelimelta z vaikutti. Itse taidan jossain vaiheessa luopua omasta iphonesta ja hypätä vihdoin HTC:n leiriin desire HD:n myötä.

Seuraavassa luurissani on fyysinen QWERTY. Ei noista touch-näppiksistä ole mihinkään kun se on koko ajan tiellä. Portrait-moodissa liian pienikokoinen ja landscapessa vie ainakin sampassa koko screenin. Joka tapauksessa se ahmii vain näyttötilaa.

Hmm.. eikö toi slide kirjoitus ollut vielä ainoastaan englanniksi? Ei tue siis suomen kieltä vielä?
On suomenkieli myös, itsellä asennettuna ja käytössä. Mulla on vielä tuo "soft", eli ilmainen, mutta ostan varmasti sen 6€ hintaisen Pro:n pian. On se vaan hyvä, etenkin kun opettelee vielä omat sanat sinne.

Seuraavassa luurissani on fyysinen QWERTY. Ei noista touch-näppiksistä ole mihinkään kun se on koko ajan tiellä. Portrait-moodissa liian pienikokoinen ja landscapessa vie ainakin sampassa koko screenin. Joka tapauksessa se ahmii vain näyttötilaa.
Ihan miten sen ajattelee, toki ymmärrän pointtisi.

Mun mielestä QWERTY vain vie turhaan fyysistä tilaa, ja sillä ei ole mitään muuta virkaa kuin se kirjoittaminen.

Vähän tota samaa mieltä olen aina ollut, että fyysistä qwertyä ei vain voi ohittaa, mutta nyt tekisi tosiaan mieli tuota slidenäppistä koittaa. Vaikka muuten Desire Z:ssa näppis pelitti hyvin, niin sen kohdalla jäi vähän vaivaamaan... näppiksen saranamekanismi vaikutti jotenki "heppoisen oloiselta".

Terveppäterve kaikille!

Lueskelin tässä kirjoituksianne ja paljon olen saanut ennakkotietoa. N95 ollut käytössä julkaisusta asti ja kohta tuo galaxy s postilaatikkoon tipahtaa ja tutkiminen saa alkaa.
Eli onko näin, että tulevassa luurissa on jo 2.2 vaiko 2.1? Jos on 2.1 niin miten tuo päivittäminen tulee hoitaa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti?

Onko tuo Slideit sitten paljon parempi kuin swype? 2.2 lukemani mukaan on suomenkielinen swype- tekstinsyöttö?

Muita ns. pakkosaada ohjelmia?

Terveppäterve kaikille!

Lueskelin tässä kirjoituksianne ja paljon olen saanut ennakkotietoa. N95 ollut käytössä julkaisusta asti ja kohta tuo galaxy s postilaatikkoon tipahtaa ja tutkiminen saa alkaa.
Eli onko näin, että tulevassa luurissa on jo 2.2 vaiko 2.1? Jos on 2.1 niin miten tuo päivittäminen tulee hoitaa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti?

Onko tuo Slideit sitten paljon parempi kuin swype? 2.2 lukemani mukaan on suomenkielinen swype- tekstinsyöttö?

Muita ns. pakkosaada ohjelmia?
Sitä ei osaa varmaan sanoa Jeesuskaan onko sun luurissa 2.2 vai 2.1. Lataat Samsung Kiesin, lyöt luurin kiinni koneeseen ja koitat päivittää. Se sitten kertoo voiko päivittää vai ei. Kannattaa hoitaa ihan heti, niin saa puhtaalle pohjalle, eikä tarvitse enää tehdasasetuksia palautella ja menettää asennettuja ohjelmia sn muita. Slideit tai Swype -systeemistä en osaa sanoa mitään, kun Swypestä en itse tykännyt, niin en ole siihen edes perehtynyt. Perinteinen tapa on musta parempi. Muita pakko saada -ohjelmia on tietysti Tapatalk pro ja Skyfire. Skyfire on IMO ehdottomasti paras selain mitä nyt on saatavana. Hakkaa Dolphinin miljoona nolla. Sitten on tietysti kolme miljoonaa muuta turhaa ja vielä turhempaa ohjelmaa, mitä tulee marketista latailtua ja kokeiltua.

Noh, nyt tulee sitten Desire HD. Tein ovelat ja otin paketin toiseen liittymänumerooni, sai pitää vanhan totaalimaxin. Keväällä-kesällä-ens vuonna sitten taas uutta rautaa jos noita tuplaytimiä alkaa tippumaan. Ei kannattanut ostaa suorilta kun sai mobiililaajakaistan 2e kk.

Back
Ylös Bottom