Android - puhelimet ja softat

edit. ja kiitos hiiripäällikölle. jos jonkun silmään sattuu että tuo uusi päivitys julkaistaan, niin olisi mukavaa jos siitä viitsittäisiin kirjoittaa tähän ketjuun. täältä sen kuitenkin ensimmäisenä huomaan.
Kiesin kautta en saanut uusinta päivitettyä, mutta huoltoihin toi 2.2. on ainakin jo tullut. Jotain parannuksia tohon on tullut, mitä tota nyt olen ehtinyt hieromaan.

Mikähän tossa Galaxyssa on kun ei Market toimi? Mitä tahansa sovellusta kun koittaa asentaa, niin tulee ilmoituspalkkiin ilmoitus "Download was unsuccesful, please try again." Eikä auta vaikka kuinka yrittää uudelleen. Mahtaako olla jotain tekemistä sen kanssa, että mulla on Photoshop Express jääny tonne latauksiin "Installing..."-tilaan? Toi ohjelma on siis kokonaan latautunut ja pystyy käyttämään kännykässä, mutta Market näyttää että sitä asennetaan yhä. Millähän ton sais pois tosta?

Vittu että mulla vituttaa tämä saatanan Samsungin paskaläjä jota kutsutaan myös nimellä Kies. Ei voi olla näin saatanan vaikeaa saada tota GalaxyS-rakkinetta edes näkymään tossa kurasoftassa. Viimeinen Samsungi mitä ikinä ostan, vituttaa tuo alituinen käyttiksen lagailu eikä saa edes koitettua että auttaako Android 2.2 kun tuo softa ei edes toimi. On yritetty ajuripäivityksiä ja softan uudelleenasennuksia ja vaikka mitä mutta ei vaan onnistu. Viimäsen päälle perseestä olevaa toimintaa.

Se että oon geekkimurodataaja, ei tarkota että jaksas koko elämäänsä tuhlata siihen että saa edes laitteen synkkaan valmistajan omaan softaan. Älkää ostako GalaxyS:ää.

Vittu että mulla vituttaa tämä saatanan Samsungin paskaläjä jota kutsutaan myös nimellä Kies. Ei voi olla näin saatanan vaikeaa saada tota GalaxyS-rakkinetta edes näkymään tossa kurasoftassa. Viimeinen Samsungi mitä ikinä ostan, vituttaa tuo alituinen käyttiksen lagailu eikä saa edes koitettua että auttaako Android 2.2 kun tuo softa ei edes toimi. On yritetty ajuripäivityksiä ja softan uudelleenasennuksia ja vaikka mitä mutta ei vaan onnistu. Viimäsen päälle perseestä olevaa toimintaa.

Se että oon geekkimurodataaja, ei tarkota että jaksas koko elämäänsä tuhlata siihen että saa edes laitteen synkkaan valmistajan omaan softaan. Älkää ostako GalaxyS:ää.

Mikähän tässäkin on, kun joillakin ei tunnu toimivan? Mulla on toiminut kies aina ihan niin kuin pitääkin. Pöytäkoneella ja vistalla toimi, ja toimi yhtälailla kun vaihdoin käyttikseksi 64 bit seiskan. Läppärillä niinikään on toiminut seiskalla (32 bit) ja kokeilinpa kerran vanhempaakin versiota kiesistä ja sekin toimi.

Ei voi käsittää. Mulla on 32bit Windows 7 ja kaikki ajantasalla mutta ei vain skulaa. Massamuistinahan tuo laite näkyy, ainoastaan Kies ei sitä suostu tunnistamaan.

Mullakin toiminu Kies niinkuin pitääkin. Tai no ainakin ajanut asiansa ja uusin päivityskin hurahti sisään niinkuin pitääkin. Kaikki ladatut softatkin pysyivät puhelimessa ja tuntuu toimivan nopeampaa kuin ensimmäinen bugiFroyo.

Kääntäkää nyt veistä haavassa. Tämä on nörtille kova paikka kun luurin pc-softalta tulee tukkaan 100-0. :D

Mä edes yritä ajaa sisään luureihin noita synccäysjuttuja kun ne ei kuitenkaan toimi (ainakaan maceissä) niinkuin pitäisi. Roottausta vaan peliin ja kaikki firmikset ja muut sisään raahaamalla SDn kautta, ei tarvi murehtia jostain kieseistä tjsp mitä ne nyt sitten onkaan.

Onko joku saanut Kiesissä synkronoitua Outlookin kalenterin puhelimen kalenterin kanssa? Kun yritin synkronoida kalenteria, niin Kies poisti Outlookin kalenterista kaikki merkinnät pois (onneksi oli back up-tiedosto), eikä puhelimeen tietenkään tullut sitten yhtään merkintää..

Ei voi käsittää. Mulla on 32bit Windows 7 ja kaikki ajantasalla mutta ei vain skulaa. Massamuistinahan tuo laite näkyy, ainoastaan Kies ei sitä suostu tunnistamaan.
Koita tota metodia jonka selitin kahteen kertaan aiemmin. Mulla oli ihan sama tilanne.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Löysin sitten kai parhaan softan tähän mennessä. Multiremote, jolla voi ohjata tietokonetta puhelimen kautta. Varmaan vanha juttu, mutta mulle ihan uusi. Näitä oli muitakin, mutta tää näytti lupaavimmalta. Nyt ei tartte sohvalta nousta, kun läppäri on kiinni telkkarissa ja katson jynkkyä isolta ruudulta. Kaikki hoituu kauko-ohjauksella. Saatana miten hienoa. Käytännöllisin sovellus ikinä, mitä olen nähnyt. Ja toimii kuin ajatus.

Löysin sitten kai parhaan softan tähän mennessä. Multiremote, jolla voi ohjata tietokonetta puhelimen kautta. Varmaan vanha juttu, mutta mulle ihan uusi. Näitä oli muitakin, mutta tää näytti lupaavimmalta. Nyt ei tartte sohvalta nousta, kun läppäri on kiinni telkkarissa ja katson jynkkyä isolta ruudulta. Kaikki hoituu kauko-ohjauksella. Saatana miten hienoa. Käytännöllisin sovellus ikinä, mitä olen nähnyt. Ja toimii kuin ajatus.
Itse myös yllätyin miten hyvin toimii. Oma ongelma on että ei ole langatonta verkkoa, joten pitää hoitaa ihan internetin ylitse. Sitä taas en tee koska noissa ei tunnu ikinä olevan salasanasuojausta, onko tuossa?

Itse löysin uuden suosikkiohjelman, SlideIt Keyboard !! Jumankauta että toimii hyvin. Kokeilkaa ihmeessä jos ette vielä ole kokeillut, demo on marketissa ja demoon saa myös suomisanaston (oma lataus). Tarvittaessa voi nopeasti kytkeä normikirjoituksen jos slideit ei tajua (tosin se oppii sit) ja voi vaikka piirtääkin jos huvittaa. Pitää nyt pari päivä vielä kokeilla ja sit ehkä maksaa se 6€ softasta.

Itse myös yllätyin miten hyvin toimii. Oma ongelma on että ei ole langatonta verkkoa, joten pitää hoitaa ihan internetin ylitse. Sitä taas en tee koska noissa ei tunnu ikinä olevan salasanasuojausta, onko tuossa?

Itse löysin uuden suosikkiohjelman, SlideIt Keyboard !! Jumankauta että toimii hyvin. Kokeilkaa ihmeessä jos ette vielä ole kokeillut, demo on marketissa ja demoon saa myös suomisanaston (oma lataus). Tarvittaessa voi nopeasti kytkeä normikirjoituksen jos slideit ei tajua (tosin se oppii sit) ja voi vaikka piirtääkin jos huvittaa. Pitää nyt pari päivä vielä kokeilla ja sit ehkä maksaa se 6€ softasta.
Ei tässä mitään suojauksia tunnu olevan.

Mulla on ainakin Galaxy S:ssä vakiona tuollainen kirjoitustoiminto, mutta en ole sitä käyttänyt, koska se on ihan kamala paska. Ei toimivuudeltaan, mutta ei vain ole jotenkin mun juttu. Perinteinen tapa sujuu paljon paremmin. En ole jaksant vaivautua edes opettelemaan tuota toista tapaa kunnolla, kun en keksinyt mitä siitä hyödyn.

Itse koitin tuota Multiremotea ja toimi ihan hyvin, mutta ainakaan VLC-kaukosäädin ei Macilla toimi kunnolla, osa napeista on jotain ihan muuta mitä pitäisi. Esim. "kokoruutu"-nappi valitsee tekstitystä ym. No jospa tuohon tulisi päivityksiä.

Tuo SlideIT on kyllä pirun hyvä ohjelma, ite oon pari kuukautta jo käytellyt. Ja paranee koko ajan kun lisäilee tarvittavia sanoja. Pari vinkkiä vois antaa mitä oon hoksannu SlideIT:stä: Tuota normikirjoitusta ei tartte edes vaihdella, kirjoittelee vain normaalisti SlideIT-näppiksellä, samanlailla toimii. Toinen hyvä juttu on nuo "lyhenteet" tai miksi niitä kutsutaankaan. Esim. itse kun kirjoitan ASD niin tulee hymiö :D ja kun kirjoitan QWE niin tulee :) Nopeuttaa taas vähäsen kirjoittamista kun ei tarvitse aina vaihdella erikoismerkkeihin.

Tota multiremotea on nyt tullut jonkin verran käytettyä ja ihan mukava se on. Kivempi tosin olisi, jos siinä olisi scrolli. Sillä ei myöskään voi tarttua ja vetää esim. ikkunoita... VLC-kaukossa kaipailin vähän aikaa volumesäätöä, mutta en nyt tiedä onko se niin tarpeellinen. Kokeilin huvikseni noita muita pelkkiä VLC-kaukosäätimiä, enkä saanut yhtäkään toimimaan. Ei vaan saanut yhteyttä, vaikka VLC:n asetukset oli oikein, hosts-kansio muokattu ja palomuurikin pois päältä.

E: En tiedä sitten, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa, kun mystisesti ipconfig ja netin whatsmyip antoi eri IP-osoitteet?

Siis, ipconfig varmaan antaa sun koneen lähiverkon IP:n? Whatsmyip antaa sen mikä sun modeemilla on. Itsellä ei, koska on siltaavan se boksi ja mun kone on suoraan netissä kiinni.

Unified Remote on myös yksi, jos et ole jo kokeillut.

http://www.appbrain.com/app/unified-remote/com.Relmtech.Remote

Juu, näin sen oletinkin olevan. Ei kuitenkaan toiminut kummallakaan. Vois varmaan testata huvikseen tota sun antamaa ehdotustakin. Eilen sitä vilkuilinkin, mutta en asentanut.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Tilasin nyt Saunalahdelta Samsung Galaxy S:n (kytkysopimus) ja kysymys kuuluukin, että joudunko heti ensi töiksi tekemään päivityksen puhelimeen?

Tilasin nyt Saunalahdelta Samsung Galaxy S:n (kytkysopimus) ja kysymys kuuluukin, että joudunko heti ensi töiksi tekemään päivityksen puhelimeen?
En osaa sanoa onko pakko, mutta se on varmaa että kannattaa. Kannattaa siis sen takia että 2.2 on suuri aksel, ja se on paras tehdä heti tehdasasetuksilla, eli niin kuten puhelin on kun sen postista hakee. Ongelmia on eniten kun pitkään käyttänyt, ja sitten tulee iso päivitys.

Kertokaa toki joku Galaxy S:n omistaja oma mielipide. Mutta nyt on tullut takaisin Galaxy S:n 2.2 sen ekan jakelun ongelmien jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom