Android - puhelimet ja softat

Nyt alkaa sit vähitellen meneen naama jumiin tän paskan kanssa. Vittu kun yksi päivitys muuttaa hyvän puhelimen paskimmaksi mitä olen ikinä käyttänyt. Nyt on kahteen kertaan hävinneet työpöydän alaosan näppäimet ja takaisin ei tule ennen kuin käynnistää uudestaan. Ennen ei mitään ongelmaa ja yksi keskeneräinen päivitys kaataa saatana kaikki. Voi vittu mikä paska saatana. Menee sit ihan kohta maku Androidiin, vaikka näitä on ilolla käytetty aika SGS1:stä lähtien. Nyt menee kyllä kaikki niin vituiksi että ei tällaista jaksa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Powerin kommentteja lukiessa alkaa tuntua siltä, että on hyvä ettei Sony ole pitänyt mitään kiirettä tuon "tikkaripäivityksen" kanssa.
Ovat ehkä huomanneet noita ongelmia, eivätkä sitten ole vielä pistäneet jakoon vaan haluavat varmistaa, että toimii. Näin ainakin toivon :)

Nyt on useamman päivän ollut tuo Z3 Compact käytössä, enkä keksi kuin yhden asian, jonka voi laskea miinukseksi.
Tuo lasi takakuoressa on toki hienon näköinen, mutta se on todella liukas. Enkä tunnu olevan todellakaan ainoa, joka siitä valittaa.
Puhelin liukuu pitkin pöytää niinkuin ilmakiekko ja jos on vähänkään kalteva pinta niin tuota ei uskalla siihen laittaa.

Laitoin siihen nyt läpinäkyvän suojakotelon tilaukseen, ei tarvitse sitten jännittää, että milloin tuo päätyy lattialle.
Rearthin tuotteista on aiemmin positiivisia kokemuksia, joten tällaisen laitoin:
Rearth Xperia Z3 Compact Case - Ringke FUSION Cases [Free HD Film/Dust&Drop Protection] Shock Absorption Bumper Premium Hard Case for Sony Xperia Z3 Compact (Not for Z3) - Eco/DIY Package : XPERIA Z3 COMPACT

Tänään tuo saapui ja 20min taistelun jälkeen totean, että virhehankinta.
Tuota on lähes mahdoton saada paikalleen niin, että puhelimen ja suojan väliin ei jää ilmataskuja. Sitten, jos se sattuu paikalleen niin luiskahtamaan, että taskuja ei jää, riittää pieni painallus "väärästä kohdasta" ja siellähän niitä taas on.

En suosittele. :1:

TML:ltä ja miksei muiltakin apuja hakusessa:

Tällä hetkellä SGS2+ ja siinä CM 11. Muuten minulle passeli puhelin, mutta tarvis isomman näytön, nykyinen siis 4,3". Mitä tarvis:

- vähintään yhtä hyvä, mieluummin asteen verran parempi suorituskyky kuin SGS2:ssa
- isompi näyttö, 4,8" tai jopa isompi
- Android
- ainakin kohtalainen akkukesto.
- En karta "halpamerkkejä". Esim. Huawein puhelinta voisin hyvin käyttää, jos se vain toimii kuten pitää
- Vaikka halvatkin merkit käyvät, puhelimen tulisi olla sellainen, johon on tarjolla edes pari custom rommia.

SGS3 olisi mulle luonnollinen siirtymä, varsinkin sen halvan hinnan (178€) vuoksi, mutta en hirveästi innostu sen pyöreästä muotoilusta.

Noista Huawein yms. puhelimista vielä, että onhan se spekseiltä ihan kiinnostavia, mutta onko se käyttökokemus oikeasti ollut hyvä? Onko ihmisillä kokemusta?

Mitä luuria ehdottelisitte?

Onko se hintaluokka juurikin 200, ei esim. 300? Isoja eroja.

Oneplus taitaa olla edelleen ihan ok tuossa noin 300e hintaluokassa. Näköjään valkoista 16gigaistakin on nyt saatavilla.

Varmaan aika monen merkin vanhat mallit halpenee hieman ens kuussa kun tulee uudet kapulat myyntiin.

En kyllä missään nimessä ostaisi 16gb Androidia kun ei ole muistikortille paikkaa.
Itse olen tykännyt pistää Spotify listaa offlineen yms, niin jo 32GB puhelin tuli täyteen. 16GB varmaan niin että heilahtaa.
Onneksi itsellä oli muistikortille slotti, niin pysty unohtaa tuon ongelman.

Toki riippuu paljon ja minkälaisia appseja lataa, mutta silti. 16GB nyt varmaan täyttyy suht peruskäyttäjältä jo.

Kiitoksia vastauksista!

Budjettina tosiaan se alle 200 euroa. Tarkemmin kun katsoo niin eipä nuo Huawein puhelimetkaan enää mitään selviä halpapuhelimia ole.

Tärkeä kysymys: kaveri kaupittelee galaxy S3:sta, jonka on saanut tuliaisena Kiinasta. Eli puhelin on ostettu Kiinasta, miten tuo toimii Suomessa? Ilmeisesti ei saa suomenkieliseksi, mikä ei ole probleema, mutta onko mitään muuta?

^^ Itse taas en ole ikinä seivaillut luuriin käytännössä mitään. Ostaisin kaiken 16gigaisena jos se olisi mahdollista.
^ Oletko varma ettei saisi suomeksi? En nyt ihan satavarma ole tästä keissistä mutta kyllä mun kaikissa kiina androideissa on aina ollut suomi mukana. Lähinnä se radiopuoli kannattaa tarkistaa, puuttuuko taajuuksia jne. oleellisuuksia.

Korjaus: kyseessä siis Kiinasta ostettu S4. Malli on GT-I9508.

Tuohon ei ilmeisesti voi asentaa mitä tahansa S4:lle tehtyä custom rommia? XDA:n foorumilla joku tokaisi, että tuohon menisi samat rommit kuin 9505:een.. ota ny tästä selvää :)

Lisäksi Googlen appsit ei vissiin kaikilla toimi tossa mallissa...

Älä osta, sen mitä 2sek google kertoi niin se on china mobilen variantti jossa on jotain estoja ja muitakin puutteita päällä, ei edes 4geetä.

Pesimpä eilen Honor 3c:n pyykinpesukoneessa ja ensimmäinen huono ominaisuus puhelimessa, ei kestänyt pyykkausta. Olen kuitenkin puhelimeen niin jumalattoman tyytyväinen että uusi vastaava lähtee tilaukseen.

Pesimpä eilen Honor 3c:n pyykinpesukoneessa ja ensimmäinen huono ominaisuus puhelimessa, ei kestänyt pyykkausta. Olen kuitenkin puhelimeen niin jumalattoman tyytyväinen että uusi vastaava lähtee tilaukseen.

No eipä sekään sitten juuri mitään kestä ;)
Ei vaan, eniten tässä hämmästyttää se, että miten se sinne pesukoneeseen joutui :D Taskussa?

Huomasin että Nexus 7 tuli Lollipop, joten asensin. Varmaan tuli aikoja sitten, mutta en ole varmaan kuukauteen pariin koskenut laitteeseen niin jäänyt huomaamatta.

Mitä pikaisesti näpräilin niin mukavan oloinen, hetki meni tosin tajua miten saa yläpalkista asetukset esille.
Notifikaatioihin ei ole kantaa, kun tabletissa on lock pattern ja piilotin ne.
Äänettömällä en myöskään sitä pidän, joten enpä osaa siitäkään sanoa.

Pitää odotella että valuu tolle puhelimelle, vähän laajemman kuvan saa sitten.
Tosin rupesin nyt harkitsemaan pitäskö vaan repästä takaisin HTC:n oma softa... olis Lollipop jo nyt, ja HTC One M8 official CM12 ei vielä ole tullut.

Ostin viikko sitten tuon jiayun s3 puhelimen ja perkeleen tyytyväinen olen ollut. Helvetin tehokas, akku 3000mAh akku ja uusin antero sisällä. Hintaa suomesta tilattuna 220 euroa, kiinasta olisi saanut 160 eurolla mutta ajattelin takuun takia tilata kotimaasta.

Vaikuttaapa todella ärsyttävän sekavalta prosessilta palata takaisin HTC:n omaan softaan.
Huoh.

Viime aikoina puhuttu noista alle 200 euron puhelimista, ja kun itselläkin olisi uuden puhelimen hankinta ajankohtainen, olen katsellut tuon hintaluokan puhelimia. Nyt sattui silmään tarjous LG G3 S:stä. LG G3 S Miltäs tämä vaikuttaisi. Onko puhelimen sisäinen muisti aivan liian pieni? Olisiko ehdottaa joku oma ehdoton suosikki alle 200 eurolla. Mietin myös, että onko tuo G3 S on parempi kuin G2 mini, jota myydään samaan hintaan. LG G2 mini Onhan G3 kuitenkin uudempi, mutta onko näissä muuta eroa?
Ilmeisesti G3 S:ssä on Gorilla glass, joten se ainakin kestää paremmin. Onhan siinä myös enemmän ominaisuuksia, joten olisiko se loppujen lopuksi parempi vaihtoehto, vai löytyisikö joku muu puhelin, joka veisi voiton?

Vaikuttaapa todella ärsyttävän sekavalta prosessilta palata takaisin HTC:n omaan softaan.
Huoh.

Tuon takia en itse jaksa enää modeja laitella. Kyllähän se CM ihan nätisti meni S3:n ja nätisti palautui myös takaisin stockiin, mutta sai siinä ohjeita pari kertaa tavata, että ei tule puhelimesta paperipainoa.

Myöhemmin käytin S3:ssa vaan kevyempää launcheria, oli paljon kivuttomampi prosessi, kun vaan asensi playstä ja valitsi mitä launcheria käytetään.
Toki ymmärrän moditkin, kun saahan siinä sitten paljon muutakin kuin pelkän launcherin edut, mutta itse en enää jaksa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom