Jokerina heitän että jos koko ei ole itse ongelma, niin itse valitsisin Z2.
Z2:sta ei ole compactia, siksi tämä vertaus.
Puhun nyt tietoisesti noista isommista, eli jos katsotaan isompaa Z3 puhelinta vs Z2, en itse näe mitään perusteluja ostaa Z3 kun kattoo speksit ja hinnat. Julkaisussa eroa 5kk ja sen näkee.
Z3 on melkein tismalleen sama luuri, hyvin minimaalisia eroja. Z3 vs Z2 on koossa pientä eroa, mutta ei se tuossa koossa kyllä juuri ratkaise.
Ei noiden erot kyllä mun mielestä perustele millään sitä noin 160e korkeampaa hintaa. IP luokituksen ero on:
5: Suojattu pölyltä. Ei edellytä täydellistä tiiveyttä, mutta haitallisia pölykertymiä ei saa syntyä.
6: Täydellinen suojaus. Pölytiivis.
Veden kanssa ne identtiset.
Tuosta voi itse ihmetellä kuinka hassu koko julkaisuväli edes oli, eli speksit vierekkäin:
Sony Xperia Z2 vs. Sony Xperia Z3 - GSMArena.com
Toki jos koko on oikeasti se mitä hakee, niin sitten Z3 Compact... koska sitten taas edellinen compact eli Z1 on jo vanhempaa tavaraa.
Tämä oli vain tämmönen heitto, kun ehkä ei hiffannut harkita sitä Z2.
Olen siis ostanut avokille tuon Z2 kuukausi takaperin, ja siten myös pyöritellyt sitä ihan jonkin verran. Tekisin edelleen saman valinnan, ellei tosiaan halua kompaktimpaa. Siinä tapauksessa Z3 Compact tietenkin.
Onhan tuo Z2/Z3 näyttö mukava katsella videoita ja kuvia, niin koon kuin tarkkuutensa myötä. Erohan on: 720 x 1280 pixels (~319 ppi pixel density) vs 1080 x 1920 pixels (~424 ppi pixel density)
5.2" ei vielä mikään massiivinen vielä ole, ja tuolla puhelimen omistajalla on mua paljon pienemmät kädet eikä tunnu häiritsevän lainkaan.
Itseä kyllä hämää että hankkisi high-end puhelimen missä vain 720p näyttö, onhan se compact kuitenkin jopa 4.6". :P