Android - puhelimet ja softat

Aina on mahdollisuus vaikka kerran kuussa tehdä kuvista salattu( esim. AES-256) paketti. Onnistuu kaikilla winzipeillä, izarcilla yms. helposti. Sen jälkeen on aivan sama missä netissä sitä säilyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ruvennut himoitsemaan Sony Xperia Z1:stä. Olen kuullut paljon hyvää kyseisestä luurista, mutta hieman valituksia mm. lasipintojen naarmuuntumisherkkyydestä. Onko täällä kyseisten kännyköiden omistajia? Olisiko antaa kommentteja? Myös vastaavanlaista luuria n. 350€ hintaluokasta saa suositella. LG G2 tai Samsung Galaxy S4 voisivat myös olla hyviä vaihtoehtoja. Sony vain miellyttää ulkonäöltään eniten ja siinä on ihan mukavan iso akku. Lisäksi 5 tuuman näyttö rupeaa olemaan maksimikokoa.

Nexus 5 olisi ehkä parhaita tuohon hintaan

Itellä vähän samanlainen probleema kun HaGle:lla, pari kuukautta sitten ollessani reissussa hävisi luurista yhtä-äkkiä kaikki kuvat (ihan vitusti) ja ne olivat puhelimen muistissa.

Otin siis kuvia ja sitten tarkastin ottamani kuvat niin "Camera"-tiedostossa oli jäljellä vain 4 uusinta ottamaani kuvaa.

Onko kellään tiedossa voiko ne jotenkin saada takaisin? Epäilin että galleria bugaisi mutta kuvia ei löytynyt kännykän tiedostoista.

Esim Dropbox voisi olla kova. Luuri lähettää automaattisesti kuvat sinne aina kun on Wifissä kiinni.
Mulla on ollut dropbox pian käytössä pari vuotta varmaan. Näppärä, kun juuri himaan tullessa tai aina, kun yhdistän wlan:iin niin puhelin työntää kuvat verkkoon. Pääsee selaan selaimella vaikka toiselta puolelta maailmaa, tai vaihtoehtoisena pöytäkoneeseen asennettu Dropboxin softa, eli löytyy ihan kansio omasta tietokoneesta.

Saa toki myös uppaan verkon kautta, mutta näppärä tuo wlan:n kautta tapahtuva. Kotona kuitenkin aina wlan käytössä.

Kuvat jos on kortilta kadonnut, uskon että palautussoftalla saa tietokoneen avulla ne esiin. Puhelimesta kun katoaa, se on jo vaativampi temppu.

Mulla on ollut dropbox pian käytössä pari vuotta varmaan. Näppärä, kun juuri himaan tullessa tai aina, kun yhdistän wlan:iin niin puhelin työntää kuvat verkkoon. Pääsee selaan selaimella vaikka toiselta puolelta maailmaa, tai vaihtoehtoisena pöytäkoneeseen asennettu Dropboxin softa, eli löytyy ihan kansio omasta tietokoneesta.

Saa toki myös uppaan verkon kautta, mutta näppärä tuo wlan:n kautta tapahtuva. Kotona kuitenkin aina wlan käytössä.

Kuvat jos on kortilta kadonnut, uskon että palautussoftalla saa tietokoneen avulla ne esiin. Puhelimesta kun katoaa, se on jo vaativampi temppu.
Tarttee tuo laittaa harkintaan, kun kotona tosiaan wlan kokoajan päällä kun ovesta astuu sisään jne. sain vaimokin varmaan omastaan samalla systeemillä samaan paikkaan omat kuvansa. Nytten alettava tutkimaan millä ronkin tuolta muistikortilta ne karanneet kuvat :)

Mikä tahansa tiedostojenpalautukseen tehty ohjelma pitäis toimia, jos se kortti ei ole muuten solmussa. Usbilla puhelin kiinni koneeseen ja ohjelma lukee koko kortin läpi, eiköhän 99% tiedostoista löydy heti.

Ilmaisten recoverysoftien nimiä en ikinä muista..

Mikä tahansa tiedostojenpalautukseen tehty ohjelma pitäis toimia, jos se kortti ei ole muuten solmussa. Usbilla puhelin kiinni koneeseen ja ohjelma lukee koko kortin läpi, eiköhän 99% tiedostoista löydy heti.

Ilmaisten recoverysoftien nimiä en ikinä muista..
Luojan kiitos 1456 kadonnutta kuvaa löytyi[emoji106] ohjelmana oli Recuva, ilmainen ja tosi simppeli. Puhelimeen en päässyt, joten laitoin kortin läppärin kortin lukijaan ja sitten näkyi kortti valikossa.
Yli 2000 kuvaa löysi, mutta osa noista oli tarkoituksella hylättyjä.

Pikkusen helpottunut olo :)
Sitten suunnittelemaan tuota varmuuskopiointi puolta.

Löytyykö Nova launcherista optiota pyörittää nuita näyttöjä loputtomiin? Tällä hetkellä 4 "ruutua" käytössä ja tökkää aina, kun menee viimeisempään. Touchwizissäkin pysty pyöritteleen näyttöjä loputtomiin.

Jes. No seuraava. Salasin laitteen, mutta ei ole mahkuja salata kuviolla, joten pistin numero/kirjain-koodin. Nyt sitä ei saa pois. Voiko joku tulla pitämään mua kädestä kiinni? Etäisesti ees apuja?

Saako Samsungissa poistettua noita alkunäytön sivuja? Mulla on tavaraa kolmella sivulla ja sitten on 3-4 sivua tyhjää. Saakohan niitä mitenkään poistettua? Puhelin on S5 mini.

2 sormella kiinni näytöstä ja zoom in. Pitäisi aueta ne kaikki näytöt mitä sulla on. Siitä vaan tyhjistä kiinni ja roskiin..

Kertokaapa peelolle, mitä käytännössä tarkoittaa peruskäyttäjän kannalta, että puhelimessa on puhdas Android? Silloinhan puhelimessa ei ole valmistajan esiasentamaa bloatwarea, jolloin muistia jää enemmän vapaaksi. Mutta onko asialla vielä jotain muutakin merkitystä?

Itse kun kuitenkin käytän itse asentamaani launcheria, niin joka tapauksessa puhelinta tulee säädettyä jonkin verran perusasetuksista.

No ainakin mun mielestä se puhdas Android on paras käytettävyydeltään myös.
En sitä itse oikeastaan edes ajattele bloatwaren kannalta.

Joo saisivat pitää androidin puhtaana kaikki, päivityksetkin tulisivat nopsempaan. Ainakin samsungin kuorrutukset on niin kertakaikkisen vastenmielisiä etten halua koskea niihin pitkällä tikullakaan.

Nopeammin tulevat päivitykset on selvästi "mitattavissa" oleva etu, mutta käytön sujuvuus lienee lähinnä makuasia? Joku varmaan tykkää myös niistä valmistajien omista android -versioista, eli varmaan ei ole yksiselitteisesti selvää että puhdas on automaattisesti parempi tältä osin?

No ei se nyt mikään universaali totuus ole. Itselle vaan muodostunut tämmönen mielipide kun viitisen vuotta pelkällä Androidilla mennyt.
Päivitykset on ehdottomasti se paras asia, se on varma. Monilla kestää tuhottoman kauan päivittää se oma versio, jos päivittävät. Yleensä se lifecycle on myös lyhyempi vs vanilla laitteet.

Kertokaa joku kalenteri widgetti joka pelaa Novalla. Samanmoinem ku touchwizissä oli, että näkee feispuuk tapahtumat/synttärit. Googlella on semmonen ärvötys se kalenteri, että silmiä särkee..

Facebook tapahtumat/synttärit ei riipu käytettävästä applikaatiosta.

Mitään widgettiä en osaa suositella, ei tule ite käytettyä mitään widgettei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom