Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olet mutuilusi kanssa aika pahasti metsässä. Vapaaottelijamiesten keskipaino on samansuuntainen kuin miesten keskipaino yleensä, ja se on varmasti lähempänä 65 kiloa kuin 105 kiloa. Satakiloiset miehet ottelevat yleensä kevyessä raskaassa (93,0 kg), eikä "aitoja" raskassarjalaisia, jotka painavat +100 kg ole kuin kourallinen verrattuna esim. kevytsarjalaisia. Mitä enemmän sarjassa on ottelijoita, sitä kovempi sen taso yleensä on.
Tässä lista tämän vuoden vapaaottelun SM-kisojen ilmoittautuneista, josta saat vähän osviittaa minkä kokoisia vapaaottelijoita Suomessa on enemmän ja minkäkokoisia vähemmän.
Silvan jotkut fanithan täällä niitä pelihousuja repii. Ihan asiallisesti olen ainakin minä tuonut omia näkemyksiäni esille ja perustellen. Tuntuu, että ainoat hyökkäävät ja agressiiviset kommentit tulevat säännöllisesti niiltä, jotka ovat Silvan kiihkeimpiä kannattajia. Huomaisit sen kyllä jos viitsisit ottaa puolueettoman näkökulman.
Itse toivon Silvalle menestystä ja haluaisin sen saavuttavan entistä suurempia meriittejä. Olen vain sitä mieltä, että mw:sta ei löydy enää sellaisia päänahkoja joiden vieminen nostaisi paljoa Silvan saavutusten arvoa. Mutta toivotaan nyt, että saataisiin nähdä Silva vs Evans seuraavaksi, siinä olisi sellainen herkkupala mikä pitäisi ainakin tämän lajia seuraavan fanin tyytyväisenä.
Tuo loppuvertaus nyt on kyllä ihan ihmeellinen repäisy. :D Julkisessa ammatissa on opittava hyväksymään siihen kuuluvat vaatimukset ja kritiikki. Ja Silva tämän varmasti osaa tehdäkin, mutta jotkut fanit näköjään eivät.
Jatkakaas painoluokka nekkailua vaikka tässä Silva ketjussa niin ei pääse unohtumaan.
Itse olen sitä mieltä että Silva on voittanut mw:ssä jo kaiken tarpeellisen joten pysyvästi siirtyminen ylempään luokkaan olisi enemmän kuin toivottavaa.
Faneja kiinnostavat matsit puuttuu mw:stä ja lhw:ssa olisi paljon mielenkiintosia matseja tarjolla.
Silvahan saattaa offilla olla helposti hw painossa joten painonpudotuskin hoituu helpommin lhw.
En tiedä mikä siinä ei houkuttele, mutta luulisi ainakin tuosta 84-100kg löytyvän todella paljon enemmän potentiaalisia ottelijoita. Ei täällä Suomessakaan nyt niin pieniä aikuiset miehet ole, että tuo selittyisi vain pikkumiesten suuremmalla määrällä.
Raskaassa sarjassa ei ole Suomessa ylärajaa. Oikeasti isot urheilijat ovat Suomessa harvassa ihan kaikissa (kamppailu)lajeissa - jos vertaa keskiverto punttimiehiin, niin kuva saattaa vähän vääristyä. Esim. suomalaisessa kr. painissa kovin kilpailu ja taso on tällä hetkellä sarjassa 60 kg.Hyvä pointti kyllä sinulla. Yllättävän suuri ero noissa osallistujamäärissä, 62-84 kiloisissa olikohan 41 ottelijaa yhteensä ja 84 kiloisista ylöspäin vain 8 yhteensä. Eli viisi kertaa enemmän ottelijoita tuossa 22kg haarukassa kuin 84- (onko edes ylärajaa?). En tiedä mikä siinä ei houkuttele, mutta luulisi ainakin tuosta 84-100kg löytyvän todella paljon enemmän potentiaalisia ottelijoita. Ei täällä Suomessakaan nyt niin pieniä aikuiset miehet ole, että tuo selittyisi vain pikkumiesten suuremmalla määrällä.
Kovatasoinen tarkoittaa vapaaottelussa mielestäni lajitekniseltä osaamiseltaan ja teho-/painosuhteeltaan kovatasoista urheilijaa. Isojen poikien sarjoissa riittää kyllä nimekkäitä ottelijoita, mutta kuuluisa ei ole sama kuin kovatasoinen. Esim. viime UFC:n toisessa pääottelussa erää ottaneet Tito ja Forrest ovat lajiosaamiseltaan niin huonoja, etteivät selviäisi kevytsarjassa edes UFC:hen, pääkortille pääsystä puhumattakaan.Mutta kysyn nyt sinultakin, jos katsot vaikka sitä lw:n tämän hetken top10 ja vertaat sitä hw:n tämän hetken top10, niin pidätkö lw:tä kovatasoisempana? Ja onko siihen jotain muitakin syitä mielestäsi kuin tuo, että siihen on enemmän pyrkijöitä? En sano, että tarvitsisi olla muita syitä, kysyn vain uteliaisuudesta.
Ei tässä mitään hyökkääviä kommentteja tarvita, mutta tuntuu paikoin turhauttavalta, että samoilta henkilöiltä tulee samanlaista mututuntumaa sivu toisensa perään. Tällä tarkoitan lähinnä näitä "MW kehnotasoinen" "Silva ei uskalla" "Fanit vaativat" "Minä vaadin" ja höpönlöpö. En näe itseäni minään hirveänä Silva-fanina, mutta onhan mies erittäin taidokas ottelija ja ainakin omassa painoluokassaan jo nyt GOAT. Siirtyminen isompaan painoluokkaan olisi varmasti mahdollinen ja jos mies olisi kymmenen vuotta nuorempi, niin sitten voisin melkein odottaa miestä jossain vaiheessa isompaan sarjaan.
Älä nyt kun internetissä keskusteleminen on vakava asiaSe asia mistä täällä on väännetty liittyy siihen, millaisia matseja Silvan olisi järkevää ottaa loppu-uran ajan. Minun mielestä mahdollisimman vaikeita ja haastavia, toisten mielestä mahdollisimman turvallisia. Minun mielestä ensin mainitussa Silvalla olisi vähiten hävittävää ja eniten voitettavaa, toisten mielestä asia on toisin päin. Ei tässä mistään sen vakavammasta ole kyse eikä kenenkään tarvitse vedellä niitä itkupotkuraivareita jos kaikki ei ole samaa mieltä. Toivottavasti tämä nyt pikkuhiljaa avautuisi kaikille ja ihmiset ymmärtäisivät, etten millään tavalla hyökkää Silvaa vastaan enkä vähättele sen saavutuksia enkä vaadi siltä mitään. Olen koko ajan kirjoittanut vain siitä mitä itse haluaisin fanina nähdä, piste.
Älä nyt kun internetissä keskusteleminen on vakava asia
Kuka on sanonut että mw on huonotasoisin painoluokka? Jos miettii normaalijakauman mukaan urheilevien miesten painot niin lw ja ww ois parhaat painoluokat koska niissä on eniten ihmisia kilpailemassa. näiden jälkeen parhaimmat luokat on fw ja mw. Hw on kaiketi paskin painoluokka
Raskaassa sarjassa ei ole Suomessa ylärajaa. Oikeasti isot urheilijat ovat Suomessa harvassa ihan kaikissa (kamppailu)lajeissa - jos vertaa keskiverto punttimiehiin, niin kuva saattaa vähän vääristyä. Esim. suomalaisessa kr. painissa kovin kilpailu ja taso on tällä hetkellä sarjassa 60 kg.
Kovatasoinen tarkoittaa vapaaottelussa mielestäni lajitekniseltä osaamiseltaan ja teho-/painosuhteeltaan kovatasoista urheilijaa. Isojen poikien sarjoissa riittää kyllä nimekkäitä ottelijoita, mutta kuuluisa ei ole sama kuin kovatasoinen. Esim. viime UFC:n toisessa pääottelussa erää ottaneet Tito ja Forrest ovat lajiosaamiseltaan niin huonoja, etteivät selviäisi kevytsarjassa edes UFC:hen, pääkortille pääsystä puhumattakaan.
Hyvä pointti kyllä sinulla. Yllättävän suuri ero noissa osallistujamäärissä, 62-84 kiloisissa olikohan 41 ottelijaa yhteensä ja 84 kiloisista ylöspäin vain 8 yhteensä. Eli viisi kertaa enemmän ottelijoita tuossa 22kg haarukassa kuin 84- (onko edes ylärajaa?). En tiedä mikä siinä ei houkuttele, mutta luulisi ainakin tuosta 84-100kg löytyvän todella paljon enemmän potentiaalisia ottelijoita. Ei täällä Suomessakaan nyt niin pieniä aikuiset miehet ole, että tuo selittyisi vain pikkumiesten suuremmalla määrällä.
Silva ketju taas voimissaan. Jotain feelua oli ja viimeiset sivut eivät näkyneet.
WW on myös aika yliarvostettu.
Oletko oikeasti nähnyt niitä eri sarjojen ottelijoita? Ottelupainohan on 10-20 kiloa alempi, kuin mitä henkilö painaisi jos olisi ei-ylipainoisen taviksen rasvoissa ja nesteissä.
Tässä videossa näkee aika hyvin sen kokoeron, mikä on urheilijan ja ei-urheilijan välillä. http://www.youtube.com/watch?v=KHEsvvvOSS0
Minun ottelupainoni on alle 86 kiloa. Pistareita pitävä valmentajani painaa tuossa noin 70 kiloa, eikä suinkaan näytä ylipainoiselta vaan ihan normaalilta. Ottelu-urallaan hänen painoluokkansa olivat -54 ja -57kg.
Jos henkilön oikea ottelupaino on 100kg, niin hänen pitäisi painaa normaalissa ei-urheilullisessa kunnossa ainakin 120 kiloa vaikuttamatta ylipainoiselta. Todellisuudessa noihin vapaaottelun SM-kisoihin ei osallistunut yhtään ottelijaa, joiden oikea painoluokka olisi +93kg vaan kaikki sen sarjan ottelijat pääsisivät luultavasti -84:een.
Yksi vaatii mestareita toisesta painoluokasta ja toinen näytösmatseja kannuista..
- Styles make fights ja katsoisin mielummin Anderson Silvan ottelevan todella kovaa pystymiestä vastaan kuin esimerkiksi tätä surullisenkuuluisaa Bisbingiä joka on jokaisella osa alueella selkeästi huonompi. Olisi kiinnostava nähdä miten Anderson Silva lähtisi ottelemaan Sakin tai vaikka Mousashin tasoista pystyottelijaa vastaan, lähtisikö hän välittömästi viemään ottelua mattoon = varmaan voittoon VAI jäisikö hän pystyyn jolloin ottelusta voisi oikeastikkin tulla kiinnostava.