Mulle tulee mieleen eräs venäläinen jota on ihan turha ottaa keskusteluun mukaan, mutta tällä on myös monia näitä joilla alkoi tappioputki häviön jälkeen, nimetäänkö nämäkin kaikki kannuiksi?
Ok, ihan hyvä pointti. Osa varmasti kyllä, mutta kyllähän usein niinkin käy, että häviö mestaruusmatsissa tappaa ottelijasta osan, eikä sen jälkeen enää oikein tahdo löytyä se sama vire. Point taken.
Eli top vitosessa olevat kaverit eivät ole Silvan arvoisia? Ei muuta kuin tweettiä Danalle että lopettaa koko painoluokan, ei niistä mihinkään ole. :facepalm:
Mielestäni Silvalle voi antaa MW:n listauksissa viisi ensimmäistä sijaa. Sijalle kuusi laitetaan Sonnen.
No vakavammin puhuen, nythän MW:n tilanne on parempi kuin jokunen vuosi sitten. Toki Silvalle siellä haastajia löytyy varmasti niin pitkään kuin uraansa vain viitsii jatkaa. Mutta pointti on se, että parempaa kamaa löytyy LHW:stä.
En nähnyt sinulta lähteitä kun väitit: "Dana on sanonut että Silva ei ole ikinä kieltäytynyt tarjotusta matsista, vaikka onkin kritisoinut niitä."
Minä en nyt jaksa etsiä mikä Ariel Helwanin haastis se oli, jossa Dana sanoi, ettei Silva halua siirtyä 205:een, vaikka matseja onkin tarjottu. Mutta eikai tähän lähteitä tarvitse, kun kaikki sen tietää.
Tässä taas lähde tuohon, ettei halunnut otella uudestaan Sonnenia vastaan.
http://www.fightline.com/fl/news/2012/0702/549170/dana-white/
Eli kaikki jotka häviävät jollekkin mestaruusmatsin jälkeen ovat arvottomia voittoja.. :facepalm:
Riippuu tapauksesta tietenkin.
No nimeä ne joiden olisi pitänyt olla Silvaa vastaan matsin aikoihin, pistä vaikka ihan listaa ketkä olivat ne sopivammat haastajat näille hetkille, ihan joku simppeli lista vaan sopivimmista kenenkin kohdalla.
Kun se pointti on koko ajan ollut, ettei Silvalle löytynyt hyviä vastustajia MW:n heikkouden takia.
tämän tason tyypit? Jos joku saa 5 voiton putken niin se ei ole arvostettavaa tässä lajissa, vain koska sinä et halua ajatella heitä kovina urheilijoina? Olisiko tilalle pitänyt laittaa joku jolla on 2 ottelun voittoputki vain sen takia kun olivät "tämän tason" ottelijoita? Mä en nyt ihan seuraa tätä logiikkaa, jos joku vetää 5 voiton putken, hän ei ole kova ottelija? Tai että se on painoluokan surkeuden vika?
Tokihan heikommissa painoluokissa on helpompaa vetää pitkiä voittoputkia, kun kilpailun taso on alempana. Mutta tietenkään UFC:ssä yksikään divari ei ole sysipaska, ei MW:kään.
Anna nyt edelleen niitä esimerkkejä miksi 93 kiloiset ovat muita huonompia?
93 kiloiset? Siis 205:t? Minähän olen koko ajan puhunut 185:stä, jotka ovat siis 83 kiloisia.
Eihän se mitenkään tuohon kilogrammojen määrään liity, joten siinä mielessä huono yritys. Varmaan sillä on jotain tekemistä sen kanssa, kun 205 oli pitkään MMA:n piireissä kaikkein arvostetuin painoluokka, joten suurin osa suurin piirtein sen painoisista pyrki kisaamaan juurikin tuohon painoluokkaan. En minä sen tarkemmin osaa sanoa miksi juuri keskisarjassa ottelijoiden taso oli hieman alempana.
Miksi sinne mattoon olisi pitänyt mennä?
Milloin ikinä väitin että olisi? Miksi siitä ottelusta silti piti tehdä tuollainen pelleilysirkus?
Munoz weidman Lombard Stann, voivat nopeastikkin nousta tähdenlentoon, kun taas LHWssa olisi tarjolla jo voitettuja tai matsista kieltäytyneitä tai tiimikavereita vino pino. Mutta kuten sanoin ei minua haittaisi jos Silva sinne menisi, ymmärrän kuitenkin miksei mene.
Mielestäni Sonnenin voittaminen todistaa jo, ettei Munozkaan todennäköisesti ole mitään tarjoamassa Silvalle. Erityisesti kun Munozin ottelutyyli ei minun nähdäkseni ole yhtä soveltuva Andyn kaatamiseen. Weidman vs. Munoz -matsin voittaja tosin on kyllä ihan hyvä vastus Silvalle. Stannin en usko pärjäävän yhtään ja Lombardinkin haluaisin nähdä koettavan vähän siipiään UFC:ssä ensin. Mutta joo, kyllä nämä ovat kaikki ihan ok haastajia Silvalle, ei siinä mitään.
LHW:ssä ei liene muita Silvan tiimikavereita kuin Lil Nog ja Machida.
Haluan vain nähdä kun Silva matsaa, yritän vain päästä sisälle logiikkaasi miksi pitää nousta jälleen kerran painoluokkien välillä kun sen on jo tehnyt. Väkisin on ihan turha mennä ottamaan turpiin sen takia että joku lajiniilo on sitä mieltä ettei aikaisemmilla voitoilla ole juuri merkitystä.
On tietenkin helppoa lähteä tunkemaan sanoja toisen suuhun ja pohjustaa omia väitteitä sitten näiden pohjalle, mutta keskustelu pysyisi ehkä vähän tasokkaampana jos näin ei tehtäisi.
Minähän en ota Silvan suorituksista mitään pois. Edellisessä viestissä kehuin Silvan voittoja. Sanoin vain, että erityisesti Silvan voitettua mestaruuden MW:n taso oli aika synkkä, mutta nykyisin näyttää jo paremmalta. Väittäisin myös, että painoluokka on murrosvaiheessa, sillä top10:n ulkopuolella tuntuu olevan aika kovia kavereita, jotka voivat hyvinkin vallata listat lähivuosina. Ja Silvan viimeisimmät voitot ovat myös olleet vakuuttavia Sonnenia, Okamia ja Belfortia vastaan.
Jonesin perustelujen mukaan se toisi vain toiselle lisää, kuten Jon sanoi "lose-lose situation"
Superfight toisi ihan varmasti helvetisti näkyvyyttä kummallekin ottelijalle, lajille, UFC:lle ja ihan kaikille. Toki toinen häviäisi tuossa ottelussa, mutta se näkyvyys olisi jo siellä. Näkyvyys = sponssorisoppareita.
Ja olen toki myös sitä mieltä, ettei ottelijan kuulu väistellä vastustajiaan sponssoreiden takia. Varsinkaan jos rahaa on jo kertynyt sen verran, ettei koko loppuelämän aikana tarvitse siitä huolehtia.