Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Oletko ollut ulkomailla ovella? Mitä nyt baareissa ulkomailla käynyt, niin samanlaista se on joka puolella. Ei suomalaiset ole mikään negatiivinen poikkeus tuossa.

Disclaimer: en ole itse seisonut päivääkään ovella, enkä kestäisi niitä känniääliöitä minuuttiakaan

Veikkaan että Venäjällä meno on hieman hurjempaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaan että Venäjällä meno on hieman hurjempaa..

Vaihtelee hirveesti alueittain. Ei tuossa Pietarissa ja Viipurissa mitenkään hurjaa meno ole. Jossain köyhimmillä alueilla taas jengi vetää mitä tahansa, jota käsiinsä saa.

Jaa-a, kyllä puolueiden olisi pitänyt hakea työvoima- ja terveysministeri täältä pakkotoiston puolelta, on niin fiksua porukkaa että. Missähän ne 200-300 000 työpaikkaa on johon työttömät voi noin vain mennä. Nytkin käydään useita yt-neuvotteluja koko ajan. Jos firma potee työvoimapulaa, niin sen on syytä kouluttaa porukkaa itse ja siihen saisi vielä valtion tukeakin. Oli meillä joskus kauan sitten smp:n työministerinä muuan Urpo Leppänen, joka lupasi poistaa työttömyyden puolessa vuodessa. Ei onnistunut. Huom! Suomessa työllisyysaste on tällä hetkellä 72,4% joka on Suomen historiassa ihan hyvä tulos. Usan vertailukelpoinen työllisyysaste on suurin piirtein sama kuin Suomessa, ehkä jopa hieman alempi. Työttömyysluvut eivät ole vertailukelpoisia. Nyt kun väestö vanhenee koko ajan, työllisyysaste pitäisi saada ennätyslukemiin. Jostain syystä Ruotsissa ja Norjassa se onkin paljon Suomea korkeampi. Täällä asuvat maahanmuuttajat eivät niinkään palkkoja polje vaan täällä erilaisilla komennuksilla olevat, ulkolaisten firmojen kirjoilla olevat ulkomaiset työntekijät (kuten nyt vaikka virolaiset ja muut "itämaiset" rakennustyöntekijät). Kyllähän kaikille töitä saatais, mutta kun työpaikkojen pitäis jotain tuottaakin.
Mitä huumeisiin tulee, niin osa pitäisi laillistaa ja laittaa valtion kauppoihin. Saataisiin verotuloja ja turhaa poliisityötä pois. Asiassa on monta puolta enkä viitsi nyt enempää kirjoittaa. Usassahan kieltolaki aikanaan satoi mafian laariin ja niin tekee nyt huumeetkin. Itse en ymmärrä, miksi sitä päätä pitäisi sekoittaa yhtään millään, mutta sellaisia ihmiset vaan on. Pää pitää saada sekaisin tavalla tai toisella ja aina keksitään keinot.

Kai sä ymmärrät, että tuo ei ole alkoholia ihannoiva biisi, samalla tavalla kuin Eppu Normaalin Baarikärpänen ei ihannoi ryyppäämistä. Irwinin Mutakuono ja lakupelle ei myöskään pilkkaa neekereitä, vaan nimenomaan rasisteja. Toki moni ottaa nuo biisit kirjaimellisesti, kun ironiantaju ei riitä.

Noin muutenkin tuo ryyppäämisen ihannointi on suomalaisten nuorten keskuudessa selkeästi laskussa. 90- ja 2000-luvulla syntyneiden keskuudessa lärvien vetäminen ei todellakaan ole kovinkaan hyväksyttävää tai coolia, kuten oli vielä 70- ja 80-luvulla syntyneillä. Sama ilmiö on esimerkiksi muusikoiden ja muidenkin taitelijoiden keskuudessa. Vielä 80-luvulla oli muodikasta ja asiaan kuuluvaa, jos taiteilija joi itseään hautaan, kun nykyrockareille on muodikasta olla kondiksessa ja elää terveellisesti. Pate Mustajärvikin vetelee viherpirtelöitä aamupalaksi, kun vielä 2000-luvun alussa mies oli aikamoinen doku. Kyllä tälläkin saralla Suomi menee eteenpäin. Eihän tuo nelosoluenkaan tuominen ruokakauppaan nostanut alkoholinkulutusta ollenkaan, vaikka THL etukäteen antoi hirveät ennusteet.

Voisi vähitellen itse kukin vähentää sitä negatiivisen mantran hokemista tyhmistä, dokuista ja junteista suomalaisista. Tarvitsee olla melkoinen ummikko, jos asiat näkee vain tuota kautta. Isossa kuvassa on Suomessa moni asia hyvin, ja parempaan päin menossa. Asioita kannattaa katsoa vähän pidemmällä aikavälillä, kuin vain tuijottamalla tätä hetkeä, jossa toki monessa asiassa on parantamisen varaa.

Osaatko sitten kertoa, miten esim kannabis nyt parantaisi mun terveyttä tai mua ihmisenä? En käytä edes alkoholia? Olisinko fiksumpi jos alkaisin polttelemaan? Vai onko fiksumpaa olla käyttämättä mitään päihteitä?
Sinä olet sinä, ja olet päätöksesi tehnyt. Arvostan sitä. Mutta se, että sinä olet tehnyt päätöksesi ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi tehdä sama päätös. Ja ehdottomasti kannattaa kokeilla joskus hyvää kukkaa hyvässä seurassa. Huom, sitä ei tarvitse alkaa käyttää säännöllisesti.

Kannattaa tutustua semmoiseen ilmiöön kuin salaryman Japanissa. Monet noista sammuu selvinpäin milloin minnekin, osa tekee itsemurhan ja death by work on siellä todellisuutta.

Ja ehdottomasti kannattaa kokeilla joskus hyvää kukkaa hyvässä seurassa.
Miksi kannattaa? Perusteluita. Miksi mun kannattaisi näin tehdä? Olisko niinpäin että sun pitäis pystyä nauttimaan siitä seurasta, eikä kukkaista. Tää olis niinkuin defaultti.

Miksi kannattaa? Perusteluita. Miksi mun kannattaisi näin tehdä?

En tietenkään "suosittele" kenellekään minkään päihteen käyttöä, mutta.

Se saattaa avata ihan älyttömästi mieltä ja räjäyttää luovuuden sellaiselle tasolle, ettei sitä pysty edes kuvailemaan tai kuvittelemaan. Monen asian pystyy kokemaan ja näkemään ihan uudessa valossa. Joskus valokuvat alkaa elää ja animoitua.

Tietenkään en pysty sanomaan, kokeeko joku muu tuon samalla tavalla, koska kaikilla se kokemus tietenkin vaihtelee.

P.S. Steve Jobs käytti LSD:tä useita kertoja. Voi olla, että osa Applen innovaatioista olisi erilaisia ilman sitä.

Viimeksi muokattu:
Valokuvan ei ole tarkoitus animoitua, se on vääristynyt todellisuus. Valokuva staattinen 2-ulotteinen kuva. Se, että näät hallusinaatioita, on aika saatanan huono peruste että mun pitäis alkaa käyttämään jotain päihdettä.

En tietenkään "suosittele" kenellekään minkään päihteen käyttöä, mutta.

Se saattaa avata ihan älyttömästi mieltä ja räjäyttää luovuuden sellaiselle tasolle, ettei sitä pysty edes kuvailemaan tai kuvittelemaan. Monen asian pystyy kokemaan ja näkemään ihan uudessa valossa. Joskus valokuvat alkaa elää ja animoitua.

Tietenkään en pysty sanomaan, kokeeko joku muu tuon samalla tavalla, koska kaikilla se kokemus tietenkin vaihtelee.

P.S. Steve Jobs käytti LSD:tä useita kertoja. Voi olla, että osa Applen innovaatioista olisi erilaisia ilman sitä.

Kokemus vaihtelee kyllä tosi paljon. Pari kertaa käynyt niin, että päähän tulee jänniä ajatuksia, jotka on tullut purettua ulos tarinoiksi ja runoiksi. Ne on nyt pöytälaatikossa hautumassa ja ehkä joskus viilaan valmiiksi ja laitan nettiin. Ei se ole sattumaa, että monet luovat ihmiset käyttävät psykedeelejä.

Yksi tosi rankka, mutta lopuksi positiivinen kokemus oli isomman syödyn kannabismäärän jälkeen. Mieleen tuli kronologisessa järjestyksessä kaikki isot virheet/pahuudet mitä oli tullut tehtyä ja kaikki ne paskat kerrat, kun mua kiusattiin koulussa. Mulle yläaste ja ala-asteen viimeiset vuodet oli yhtä helvettiä ja pelkäsin mennä sinne.

Alussa pyristelin näkyä vastaan ja se sama paska vaan tuli takaisin ja takaisin ja ahdisti kovaa. Sitten antauduin ja kävin tapahtumat läpi. Annoin itselleni ja muille anteeksi. Annoin anteeksi myös niille, jotka näki kiusaamisen mukaanlukien opettajat. Kävi kyllä kyynelkin silmissä, että miksi kukaan ei auttanut vaikka kaikki sen tiesi mitä tapahtuu. Siinä meni aika tovi, kun kannabis näytti mulle kaikki paskat väliltä 4v-20v. Viimeinen näky oli yliopistoajalta, kun asiat oli hyvin, kukaan ei enää kiusannut ja oli oikeita kavereita. Viimeinen näky tuntui palkkiolta siitä, että oli käsitellyt ja hyväksyny vaikeat asiat.

Toi oli rankka setti. Lopussa olin tosi onnellinen ja sovussa itseni ja menneisyyden ja kiusaajien kanssa. Pääsin kaikesta paskasta eteenpäin mitä oli tapahtunut. Toi myös auttoi mua ymmärtämään itseäni ja miksi olin sulkenut itseni pois muilta ihmisiltä. Nyt pystyn olemaan avoimempi ja haavoittumaisempi, kun menneisyys ei vainoa ja en pelkää enää, että kaikki satuttavat.

Jälkihoitona myöhemmällä käyttökerralla, kun luovuus lähti kukkimaan kirjoitin elämäni tarinaksi ja se on nyt pöytälaatikossa.

En suosittele kannabista kenellekkään, mutta mua se aine on sekä auttanut paljon, että kohottanut joitain tilanteita merkittävästi. Voin vain kuvitella paljonko olisi mennyt aikaa ja rahaa, jos psykiatrin avulla olisi käynyt samat traumat läpi.

Viimeksi muokattu:
Alussa pyristelin näkyä vastaan ja se sama paska vaan tuli takaisin ja takaisin ja ahdisti kovaa. Sitten antauduin ja kävin tapahtumat läpi. Annoin itselleni ja muille anteeksi. Siinä meni aika tovi, kun kannabis näytti mulle kaikki paskat väliltä 4v-20v. Viimeinen näky oli yliopistoajalta, kun asiat oli hyvin, kukaan ei enää kiusannut ja oli oikeita kavereita. Viimeinen näky tuntui palkkiolta siitä, että oli käsitellyt ja hyväksyny vaikeat asiat.
Anteeksi, mutta kuulostaa jakomielitautisen jutuilta. Ja vielä täällä suositellaan. Voi vittu mitä settiä.

Kannattais ei ole sama kuin pitäis. Kokeilla ei ole sama kuin käyttää.

Ei sinun Mike pidä käyttää mitään. Jotkut saa kukasta hyvää fiilistä ja se heille suotakoon. Elämästä voi ja saa nauttia selvinpäin, ja aikuisen ihmisen kannabiskokeilu ei sulje tätä pois.

Itse mielelläni näkisin että kannabis laillistettaisiin, ja uskon että se on vain ajan kysymys Suomessakin.

...

Toi oli rankka setti. Lopussa olin tosi onnellinen ja sovussa itseni ja menneisyyden ja kiusaajien kanssa. Pääsin kaikesta paskasta eteenpäin mitä oli tapahtunut. Toi myös auttoi mua ymmärtämään itseäni ja miksi olin sulkenut itseni pois muilta ihmisiltä. Nyt pystyn olemaan avoimempi ja haavoittumaisempi, kun menneisyys ei vainoa ja en pelkää enää, että kaikki satuttavat.

...

En suosittele kannabista kenellekkään, mutta mua se aine on sekä auttanut paljon, että kohottanut joitain tilanteita merkittävästi. Voin vain kuvitella paljonko olisi mennyt aikaa ja rahaa, jos psykiatrin avulla olisi käynyt samat traumat läpi.

Kuulostaa hieman samanlaiselta kuin mitä porukka on käynyt läpi Ayahuasca - tripeillä. Itse en sitä uskaltaisi kokeilla vaikka pääasiassa jälkeenpäin ihmiset onkin kertoneet päässeensä sinuiksi hyvin monen ikävänkin asian kanssa kun on käynyt alitajunnan syvimmissä kolkissa sen aineen avulla.

Kuulostaa hieman samanlaiselta kuin mitä porukka on käynyt läpi Ayahuasca - tripeillä. Itse en sitä uskaltaisi kokeilla vaikka pääasiassa jälkeenpäin ihmiset onkin kertoneet päässeensä sinuiksi hyvin monen ikävänkin asian kanssa kun on käynyt alitajunnan syvimmissä kolkissa sen aineen avulla.

Se on varmaan paljon vahvempi kokemus. Mutta hyvä näin, nyt olen paljon onnellisempi ja menneisyys ei vaivaa enää.

Anteeksi, mutta kuulostaa jakomielitautisen jutuilta. Ja vielä täällä suositellaan. Voi vittu mitä settiä.

Mä en suosittele mitään päihteitä tai edes donitseja kenellekkään. Jokainen ottaa ne riskit mitä haluaa.

Toi kokemus korjasi mua ihmisenä paljon paremmaksi, onnellisemmaksi ja avoimemmaksi. Sitä on niin helppo jättää asiat takaraivoon vaivaamaan sen sijaan, että käsittelisi ne alta pois.

drunkest-countries.jpg

Ei Suomessa alkoholia kuluteta mitenkään erityisen paljon. Aikalailla keskiarvoon Suomi sijoittuu tuossa OECD:n vuoden 2013 tutkimuksessa.

Lisäksi kaikesta kulutetusta alkoholista eniten juova kymmenys juo n. puolet kaikesta alkoholista. Joten suurin osa kuluttaa alkoholia kohtuudella.

Joo. Suomessa ei koskaan ole kulutettu alkoholia sen enempää kuin muualla. Aiemmin 60-luvulla ongelmana oli se että kun vaikkapa Ranskassa tissuteltiin pienessä sievässä heti lounaalta lähtien niin Suomessa se sama alkoholimäärä vedettiin noin 1-2 kuukauden välein, eli A-I-V-AN S-A-A-T-A-N-A-L-L-I-S-E-S-S-A änkyrässä kun ensin stooalaisesti tehtiin töitä se pari kuukautta ja sitten patovallit murtuu, ja jälki oli sen mukaista kun/jos kaikki padottu paska lähti liikkeelle. Etenkin jos/kun siihen viinanottoon liittyi metsästys ja kalastus, sekä se juhannus ja toki se että puukkoja kannettiin vielä varsin yleisesti vyöllä. Jos vähän äärimmäistää.

Tässähän on siirrytty enemmän keski-eurooppalaiseen juomiseen, pienempiä määriä useammin. Miten tämä näkyy ongelmakäyttäjien kanssa? no tuskin ollenkaan. Eikä se ongelma ole sen vähäisempi muuallakaan Euroopassa, esim Ranskassa ongelmajuominen on piilossa keskellä jokapäiväistä arkea (1 lounas viinilasin sijaan muutama lasillinen). Meillä sentään vielä nähdään ongelmana se että joka päivä tarvitaan kalja, vai nähdäänkö?

Toisekseen tuohon että virolaiset viinat ei näy niin:
Ehkä nyt kannettaan viinoja virosta, mutta kotipolttoisten käyttäminen on tietääkseni hyvin pitkälle loppunut.

EDIT: joo ja tuo Suomalaisten huumeiden käyttö ennen toista maailmansotaa oli ihan holtitonta, en tiedä onko nähty että kieltolailla oli suoranainen yhteys tuohon asiaan, mutta yskänlääkeistä lähtien lääkkeisiin sotkettiin morfiinia ja mm englantilaiset terveysviranomaiset suorastaan kauhistelivat meikäläistä huumekulttuuria siinä määrin että se päätyi kansainvälisiin lehtiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom