Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Siellä on varmaan fiksuja ja ei niin fiksuja seassa
No jos nyt ajatellaan ihan aikuisten oikeasti objektiivisesti, niin mitä veikkaat? Jos joku tarttee sitä kannabista tai sitten läträä sillä alkoholilla joka vkl, niin en mä usko että se terävimmästä päästä ole. Normaali terve ihminen ei kaipaa mitään kukan polttelua, se on edelleen päihde, eikä koskaan lähtökohtaisesti hyvä juttu. Jos me mennään tonne katsomaan suomalaisten alkoholin käyttöä, niin valtaosa vetää sitä humaltumistarkoituksessa todella isoja määriä. Sama homma se tulee olemaan kannabiksen kanssa, ei siinäkään mitään kohtuukäyttöä tule olemaan, vaan suomalainen alkaa vetelemään sitä viikolla iltaisin ja ryyppää edelleen viikonloput.

Ja aivan turha ottaa esimerkkejä muualta, me suomalaiset olemme suomalaisia ja me ei mitenkään voida peilaa jonnekin Joe Roganin sienien syömiseen itseämme. Suomalainen vetää niin vitun lärvit viinaakin kun monessa maassa semmoinen on paheksuttua, täällä se on outoa jos et käytä alkoholia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä teksti descent. En tiedä onko päihteidenkäytössä aina kyseessä pakeneminen jostain, vai pyrkiminen jotain kohti. Euforia. Aivot narikkaan. Lungisti ottaminen. Semantiikkaa toki ja päihteidenkäyttötapa ja -frekvenssi vaikuttaa myös. Yleistyksenä mikään päihde tuskin on hyväksi, kun se hallitsee liikaa elämää. Kannabiksen liikakäyttökin passivoittaa ja hioo pois tunteiden ääripäitä. Lukuisia esimerkkejä lähipiirissä. Kultainen keskitie kaikessa.

No jos nyt ajatellaan ihan aikuisten oikeasti objektiivisesti, niin mitä veikkaat? Jos joku tarttee sitä kannabista tai sitten läträä sillä alkoholilla joka vkl, niin en mä usko että se terävimmästä päästä ole. Normaali terve ihminen ei kaipaa mitään kukan polttelua, se on edelleen päihde, eikä koskaan lähtökohtaisesti hyvä juttu. Jos me mennään tonne katsomaan suomalaisten alkoholin käyttöä, niin valtaosa vetää sitä humaltumistarkoituksessa todella isoja määriä. Sama homma se tulee olemaan kannabiksen kanssa, ei siinäkään mitään kohtuukäyttöä tule olemaan, vaan suomalainen alkaa vetelemään sitä viikolla iltaisin ja ryyppää edelleen viikonloput.

Ja aivan turha ottaa esimerkkejä muualta, me suomalaiset olemme suomalaisia ja me ei mitenkään voida peilaa jonnekin Joe Roganin sienien syömiseen itseämme. Suomalainen vetää niin vitun lärvit viinaakin kun monessa maassa semmoinen on paheksuttua, täällä se on outoa jos et käytä alkoholia.
Mikä on sinun teoria siihen miksi evoluutio on juuri suomalaiset kehittänyt tälläisiksi viinaveikoiksi?

Oma mielipide on se että kieltolait eivät toimi.

Mun kokemuspohjalla ne, jotka haluaa pään sekaisin ottaa melkeinpä aina alkoholin vaikka laillisena vaihtoehtona olisi kannabis. Kokemusta mulla on tästä pidemmiltä hollannin keikoilta ja vuosien ajalta kaliforniassa.

Yksikään mun kalifornia kavereista, jotka vetävät kaljaa/viinaa ei siirtynyt kannabikseen laillistamisen jälkeen. Jokainen totes kokeilemisen jälkeen ettei pärise tarpeeksi kovaa ja palasivat alkoon. Hollannin keikoilla aina mentiin baariin ja natiivit ei koskaan halunneet mennä sauhuille.

Mä oon hyvin vahvasti sitä mieltä, että jokaisen pitäisi saada tehdä omat valinnat ja kantaa vastuu niin kauan kuin ei vahingoita muita. Sääntösuomi oli iso syy miksi muutin pois sieltä.

Mikä on sinun teoria siihen miksi evoluutio on juuri suomalaiset kehittänyt tälläisiksi viinaveikoiksi?

Oma mielipide on se että kieltolait eivät toimi.
Kieltolaki ei toiminut kun sitä koitettiin ja miksi se edes toimisi jos kansa on niin saatanan viinaanmenevä. Kukaan tuskin kieltää sitä, että suomalaiset juo vähän liikaa alkoholia. Syyt varmaan liittyy pitkälti asenteisiin, esim juuri siihen, ettei valtavaa humalatilaa katsota kieroon, vaan ihmisiä jotka eivät juo, katsotaan. Suomessa kunnon kännit on hieno ja arvostettu asia. Populaarikulttuurissa alkoholi on ollut aina glorifoituna, siitä tehdään biisejä, se on leffoissa jne.

@Mike, usein älykkäät ihmiset ovat alttiita kokeilemaan päihteitä ja käyttämään niitä liikaa. Liekö syynä olemisen sietämätön keveys, älykkyydestä johtuva eksistentialistinen kriisi, tai luomisen tuska. Päihteidenkäyttöä voi pitää typeränä, mutta päihteidenkäyttäjien kategorioiminen idiooteiksi on yhtä mustavalkoista ajattelua, kuin toisessa ketjussa mainittu vapaaottelijoiden leimaaminen vajakeiksi.

@Mike, usein älykkäät ihmiset ovat alttiita kokeilemaan päihteitä ja käyttämään niitä liikaa. Liekö syynä olemisen sietämätön keveys, älykkyydestä johtuva eksistentialistinen kriisi, tai luomisen tuska. Päihteidenkäyttöä voi pitää typeränä, mutta päihteidenkäyttäjien kategorioiminen idiooteiksi on yhtä mustavalkoista ajattelua, kuin toisessa ketjussa mainittu vapaaottelijoiden leimaaminen vajakeiksi.
Osaatko sitten kertoa, miten esim kannabis nyt parantaisi mun terveyttä tai mua ihmisenä? En käytä edes alkoholia? Olisinko fiksumpi jos alkaisin polttelemaan? Vai onko fiksumpaa olla käyttämättä mitään päihteitä?

drunkest-countries.jpg

Ei Suomessa alkoholia kuluteta mitenkään erityisen paljon. Aikalailla keskiarvoon Suomi sijoittuu tuossa OECD:n vuoden 2013 tutkimuksessa.

Lisäksi kaikesta kulutetusta alkoholista eniten juova kymmenys juo n. puolet kaikesta alkoholista. Joten suurin osa kuluttaa alkoholia kohtuudella.

Puhuin älykkäistä ihmisistä ;)

Pitääkö kaiken olla rationaalista, jos se on miellyttävää? Pitääkö seksin johtaa lisääntymiseen?
Jos me annetaan pervoille vapaat bordellit, niin ei se nussiminen ainakaan vähenny.

Joten suurin osa kuluttaa alkoholia kohtuudella.
Mitä ovella 5 vuotta seisoin, niin ei se katukuvassa näy se kohtuukäyttö. Kannattaa miettiä myös olisko alkoholin hinnalla merkitystä juomiseen? Paljonko tilastoissa näkyy jengin virosta kannettu halpa viina ja omat viritelmät kotona?

Oletko ollut ulkomailla ovella? Mitä nyt baareissa ulkomailla käynyt, niin samanlaista se on joka puolella. Ei suomalaiset ole mikään negatiivinen poikkeus tuossa.

Disclaimer: en ole itse seisonut päivääkään ovella, enkä kestäisi niitä känniääliöitä minuuttiakaan

Osaatko sitten kertoa, miten esim kannabis nyt parantaisi mun terveyttä tai mua ihmisenä? En käytä edes alkoholia? Olisinko fiksumpi jos alkaisin polttelemaan? Vai onko fiksumpaa olla käyttämättä mitään päihteitä?

Ei se sua fiksummaksi tee. Kannabis vahvistaa kokemuksia. Aistielämykset väreistä tunteisiin muuttuvat vahvemmiksi. Hyvä vertauskohta olis 2d peli versus vr peli. Kannabis on tuo vr peli. Joillekin ihmisille kannabis tuo iloisen olon, mulle se ei ole koskaan toiminut niin.

Kannabis on psykoaktiivinen. Se voi avata mieltä uusille asioille, jos on juminut vanhoihin uriin. Ei tee fiksummaksi, mutta saattaa potkaista ajatuksia liikkeelle.

Imho. Kannabis on parhaimmillaan harvoin käytettynä kohottamaan erikoistilannetta. Seksi kannabiksen vaikutuksen alaisena,... Tajunnanräjäyttävää, kun koko keho ja mieli on niin kovin herkkänä ja syvästi mukana.

Usein käytettynä vahvistava vaikutus heikkenee, mieli passivoituu jne. Ei ollenkaan hyvä asia tämä. Ei kannata käyttää kuin harvakseltaan.

Pitäisikö laillistamisen yhteydessä lisätä rangaistuksia mikäli myy alaikäisille.
Kylmästi 10v kakkua ekasta lapselle myymisestä ja toisesta 25v.

Auttaisiko se sitten vähentämään niitä haittoja.

Itsekin oon ovihommia tehnyt useita vuosia,kyllähän siinä näkyy enimmäkseen ne alkoholin haittapuolet. Edelleen suurin osa baareissa kävijöistä osaa ottaa ns.kohtuudella ja käyttäytyä. Mutta kyllä ne örveltäjät silti päällimmäisenä mieleen jää.

Suomi kun olisi fiksu niin täällä pitäisi tiputtaa alkoholin hintaa niin paljon että se viron/venäjän ja latvian viinaralli loppuisi. Sillä nyt kun ihmiset hakee sitä kerralla hirveät määrät ja sitä viinaa on helposti saatavilla omasta varastosta niin kyllähän se kulutusta nostaa. Lisäksi nekin veroeurot jäisivät suomeen. Ja nuuska samalla suomeen myyntiin,tänne voisi vaikka perustaa nuuskatehtaankin. Ja jos baareissa alko ois halvempaa niin sinnekin voitas saapua aiemmin niitä nauttimaan,eikä tarttis vetää sitä viru valgeeta kotona ja könytä puolenyön aikaan baariin,juoda yksi olut ja sammua tiskille.

Kannabiksenkin voisi ihan hyvin laillistaa,jengi vetää sitä nytkin ihan helvetisti. Enkä usko että ongelma käyttö älyttömästi pitkässä juoksussa lisääntyisi.

Ja työttömät töihin heti miten!

Tämä. Vain elämäänsä kyllästyneet, keski-iän ylittäneet ihmisrauniot tuntuvat ryyppäävän harvasen viikonloppu.

Itse ainakin juon ~ pari kertaa vuodessa, joskus olis kiva saada kaveriporukka johkiin mökille vetämään perseet olalle mutta ei sinne ketään saa lähtemään, juuri tuon takia kun ei kukaan ryyppää.

Mitä netistä lueskellut, itse havainnut ja kuullut niin ei edes nuoriso juopottele enää samalla tavalla kun 15-vuotta sitten, ennen se oli coolia, nykyään noloa olla kännissä, tuo jälkimmäinen väite kuultu nuorisolta.

En tiedä missä piireissä Mike pyörii kun väittää suomalaisten olevan juoppohullua kansaa vai oletko vaan jäänyt 90-luvulle. Se että sä näät tuolla steissillä muutamia tenukeppejä norkoilemassa ei tee suomesta mitään viinan kuluttaja numero ykköstä.
Miksi kapakat on ääriään myöten täynnä joka ikinen viikonloppu 18-25 vuotiaita?Pitää jonottaa että osa tulee ulos kun ei mahdu sisälle.
Pitäskö tosiaan sinunki käydä katsomassa ihan siellä baareissa että onko siellä ketään.Kyllä sielä on,ihan helvetisti ihmisiä ja alle 20 vuotiaita on maanantaisinkin,en tiedä asutko jossain Siilinjärvellä vai missä mutta tule nyt helvetti sieltä metsästä pois jos haluat tietää mitä ulkona tapahtuu?
Omien tekstiesi mukaan et kapakoissa käy mutta tiedät ettei siellä ole ketään,olet lukenut sen internetistä,Sanna just 18v blogista? :D

Ja vielä pyörit ihmisten kans jotka ei todellakan käy missään.Ethän sinä voi mistään mitään tietääkään :D

Itsekin oon ovihommia tehnyt useita vuosia,kyllähän siinä näkyy enimmäkseen ne alkoholin haittapuolet. Edelleen suurin osa baareissa kävijöistä osaa ottaa ns.kohtuudella ja käyttäytyä. Mutta kyllä ne örveltäjät silti päällimmäisenä mieleen jää.

Suomi kun olisi fiksu niin täällä pitäisi tiputtaa alkoholin hintaa niin paljon että se viron/venäjän ja latvian viinaralli loppuisi. Sillä nyt kun ihmiset hakee sitä kerralla hirveät määrät ja sitä viinaa on helposti saatavilla omasta varastosta niin kyllähän se kulutusta nostaa. Lisäksi nekin veroeurot jäisivät suomeen. Ja nuuska samalla suomeen myyntiin,tänne voisi vaikka perustaa nuuskatehtaankin. Ja jos baareissa alko ois halvempaa niin sinnekin voitas saapua aiemmin niitä nauttimaan,eikä tarttis vetää sitä viru valgeeta kotona ja könytä puolenyön aikaan baariin,juoda yksi olut ja sammua tiskille.

Kannabiksenkin voisi ihan hyvin laillistaa,jengi vetää sitä nytkin ihan helvetisti. Enkä usko että ongelma käyttö älyttömästi pitkässä juoksussa lisääntyisi.

Ja työttömät töihin heti miten!
Niin että pelkkää syöpää aiheuttava nuuskatehdas suomeen ja huumekauppa lailliseksi niin meno paranee? Mulla on toistakymmentä kaveria jotka on kannabispsykoosissa päätyny mielisairaala kierteeseen. Kyseessä on kaverit jotka ei ole juoneet tai vetäneet muutako sitä pilveä jatkuvasti koska sitä voi kivasti tuprutella töiden päälle jne.
Nytkin on yks kaveri ollu vajaa 2 vuotta vanhan vaasan mielisairaalassa,pois pääsystä ei mitään tietoa kun psykoosi puhkeaa aikaajoin uudestaan varoittamatta,alkoi pilvenpolttelusta alunperin,on nyt 38 vuotias eläkeläinen sen takia ja laitoshoidossa luultavasti vielä vuosia jos ei lopun ikää.Sairaalssa sanovat että hyvin pärjää ja elää pitkään laitoshoidossa,helposti vielä 50 vuotta,se tietohan se helpottiki lisää.
Sinusta se on hyvää tavaraa,pitäs myydä lapsilleki(18-20 vuotiaille)?

Taidat olla melkosen tyhmä kaveri joka ei tiedä tosiasiassa mistään mitään? Toivottavsti sinä olet seuraava kannabispsykoosipotilas laitoshoidossa vuosia niin ehkä tajuat jotain sitten.

Piriki pitäs vapauttaa,tietty porukka vetää sitä nytki ihan vitusti.Samoin kokaiini,sitäki menee pks aivan helvetisti tietyissä piireissä,ei muutako vapaaksi vaan.Tämmöset on sun perustelut?

Viimeksi muokattu:

No miksi sinä ja minä emme polttele ihan koko ajan jo nyt, kun olemme suomalaisia emmekä kykene mihinkään muuhun kuin ympärivuorokautiseen päihteiden väärinkäyttöön? Mikä estää niitä, jotka polttelevat nyt, polttamasta 24/7? Tai miten tupakointi vähenee koko ajan, vaikka tupakkaa saa vähän joka paikasta? Kieltolaki ei toiminut yhtään alkoholin kanssa. Miksi se toimisi yhtään paremmin kannabiksen kanssa?

Mitä ovella 5 vuotta seisoin, niin ei se katukuvassa näy se kohtuukäyttö. Kannattaa miettiä myös olisko alkoholin hinnalla merkitystä juomiseen? Paljonko tilastoissa näkyy jengin virosta kannettu halpa viina ja omat viritelmät kotona?

Ihan takuulla katukuvassa suuri massa kulkee ihan tajuissaan ja suurin osa selvin. Hassu ajatus, että kaikki vetäisivät koko ajan sen minkä ehtisivät. Onhan tuo alkoholin kulutuskin laskenut jo reilun kymmenen vuotta.

Jos me annetaan pervoille vapaat bordellit, niin ei se nussiminen ainakaan vähenny.

Mutta alaan liittyvä moninainen rikollisuus, taudit ja verojen kierto vähenee, kun bordellit laillistetaan. Tietty siinä saadaan myös verotuloja sen sijaan, että parittajat vetäisivät välistä ja välissä.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom