Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole tosi asia. Kyllä olen omin silmin nähnyt tämän useasti.
Voi hemmetti, mä oon nähny taas ihan toisinpäin ja monta kertaa.

Laitetaas tästä nyt tämmönen linkki:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

Treenaamalla 19-40-vuotias natu teki 4 paunaa lihaa kymmeneen viikkoon, treenaamaton kuurilla oleva 19-40-vuotias teki 7 paunaa. Treenaavalla ja kuurilla olevalla saman ryhmän jäsenellä tulikin sitten jo 13 paunaa lihasmassaa samassa ajassa.

Mut siis steroidit vaikuttaa hei 10% ja loput hard wörk ja dedikeissön.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En kyllä rehellisesti ymmärrä miksi toi joidenkin roinaaminen aiheuttaa monissa natikoissa niin hirveetä ulinaa? Mikä on se motiivi? Jotenki toi teitä koskettaa koska siitä jaksatte vinkua. Syy on imo aika selvä ja se on tismalleen sama syy kun näillä naisilla ketkä on tuol iltalehden ja muiden kommenttiosiossa ulisemassa jonkun naisen silikonirinnoista tai urheilullisesta kropasta. Kovasti väitetään et ollaan muka niin huolissaan toisen terveydestä kun leikkauksissa on riskinsä ja pelkkä parsakaalin syöminenkin on niin epäterveellistä ja eihän tollanen ihminen voi nauttia elämästä. Oikea syy on huono itsetunto ja sillon toisen hyvä fysiikka ahdistaa ja pakko sitä on jotenki saada poljettua alas jotta sais sitä omaa, heikkoa itsetuntoaan vähän nostateltua.

Niin ja olen itse natikka, mutta en mä näitä yleensä kommentoikkaan koska ei mua oikeesti kiinnosta

En kyllä rehellisesti ymmärrä miksi toi joidenkin roinaaminen aiheuttaa monissa natikoissa niin hirveetä ulinaa? Mikä on se motiivi? Jotenki toi teitä koskettaa koska siitä jaksatte vinkua. Syy on imo aika selvä ja se on tismalleen sama syy kun näillä naisilla ketkä on tuol iltalehden ja muiden kommenttiosiossa ulisemassa jonkun naisen silikonirinnoista tai urheilullisesta kropasta. Kovasti väitetään et ollaan muka niin huolissaan toisen terveydestä kun leikkauksissa on riskinsä ja pelkkä parsakaalin syöminenkin on niin epäterveellistä ja eihän tollanen ihminen voi nauttia elämästä. Oikea syy on huono itsetunto ja sillon toisen hyvä fysiikka ahdistaa ja pakko sitä on jotenki saada poljettua alas jotta sais sitä omaa, heikkoa itsetuntoaan vähän nostateltua.

Niin ja olen itse natikka, mutta en mä näitä yleensä kommentoikkaan koska ei mua oikeesti kiinnosta
Mua ei kiinnosta kenenkään fysiikka tuon taivaallista (paitsi Olmalan, a bit homo yes).

Enemmän vituttaa se roinaamisen selittely jollain urheilullisuuden lisääntymisellä ja LAJIIN PANOSTAMISELLA, kun puhutaan jostain vitun sunnuntaihupiukoista. Miksei voi vaan sanoo suoraan, että haluun olla iso ja lihaksikas ja vahva ja ymmärrän, että ei tää tee kyllä kropalle yhtään sen enempää hyvää ku ryyppääminen viikonloppuisin tai pullan syöminen joka päivä?

Mua ei kiinnosta kenenkään fysiikka tuon taivaallista (paitsi Olmalan, a bit homo yes).

Enemmän vituttaa se roinaamisen selittely jollain urheilullisuuden lisääntymisellä ja LAJIIN PANOSTAMISELLA, kun puhutaan jostain vitun sunnuntaihupiukoista. Miksei voi vaan sanoo suoraan, että haluun olla iso ja lihaksikas ja vahva ja ymmärrän, että ei tää tee kyllä kropalle yhtään sen enempää hyvää ku ryyppääminen viikonloppuisin tai pullan syöminen joka päivä?

Aika harvasta isoa tai vahvaa tulee vaikka käyttäiskin ja kuinka panoistais elämäntyyliin. Ja sitten on nämä Hautalat, jotka on syntyny/omaa geneettisen potentiaalin supervahvoiksi. Niin itse käytin, että saisin isommat lihakset, mutta mitään monsteria ei tullut eikä tulisi. Näkyvästi lihaksikkaampi kyllä. Meni siihenkin vuosia. Sikäli en jaksa enää niin arvostella kuin aikanaan "ipf-roinakriitikkona". Kun tiedän omasta kokemuksesta, että helvetin hidasta se silti on ja esim. voimaa ei ole tullut tuota 10% enempää. Toki sillä nyt ei niin väliä onneksi ole ollut. Kuulostaa vaan, että jotkut saa kuulostamaan tuon siltä, että se kehittyminen olisi kaikille helppoa jos käyttää, sama miten muut asiat hoitaa. Se on mielestäni täysin paskapuhetta. Hölmön hommaahan tuo touhu joka tapauksessa on, mutta tekee ihmiset muutenkin tyhmiä asioita elämässään. Samahan se olisi vaihtaa lajia siinä vaiheessa kun omat rajat lähenee ja haluaisi päästä pidemmälle. Jos niin niinkun terveys näkökannalta ajattelee. Ne kyllä kehittyy ilmankin hyvin, jotka on luotu bodareiksi tai voimanostajiksi.

Täällä kukaan edes selitellyt mitään, vaan kysyin alussa että miksi toisten roinaaminen tai baarissa käynti niin helvetisti kiinnostaa, että siitä jaksetaan nähdä vaivaa, vaikkei se mitenkään muiden elämää haittaa. Ja kerrotko mikä on sunnuntaihupiukko? Joku ketä haluaa itseään ja kehoaan kehittää omaksi iloksi? Mitä väärää siinä on?

Täällä kukaan edes selitellyt mitään, vaan kysyin alussa että miksi toisten roinaaminen tai baarissa käynti niin helvetisti kiinnostaa, että siitä jaksetaan nähdä vaivaa, vaikkei se mitenkään muiden elämää haittaa.
Ei, kun ite ainakin aloitin tän homman ihmettelemällä jengiä, joka kuurittelee vailla aikomustakaan kilpailla ja kykyä panostaa muihin osa-alueisiin kunnolla. Samaan hengenvetoon totesin, että muiden lajien piirissä tätä harrastelijatasolla roinaamista ei lähimainkaan samoissa määrin esiinny, joten sikälikin ilmiö on mielenkiintoinen ja jos ns. jätetään paskapuheet väliin, niin itsetuntoahan siinä yhdeksän kertaa kymmenestä boostaillaan kun sunnuntaibodaillaan ja kuuritellaan ja KASVETAAN VITTU ISOIKS.

Ei, kun ite ainakin aloitin tän homman ihmettelemällä jengiä, joka kuurittelee vailla aikomustakaan kilpailla ja kykyä panostaa muihin osa-alueisiin kunnolla. Samaan hengenvetoon totesin, että muiden lajien piirissä tätä ei lähimainkaan samoissa määrin esiinny, joten sikälikin ilmiö on mielenkiintoinen ja jos ns. jätetään paskapuheet väliin, niin itsetuntoahan siinä yhdeksän kertaa kymmenestä boostaillaan kun sunnuntaibodaillaan ja kuuritellaan ja KASVETAAN VITTU ISOIKS.

Niin siis tuossa myös sanottiin että meni siihenkin vuosia. Kyllä harrastelijanatunkin luulisi siinä ajassa jotain muutosta tekevän.

Niin siis tuossa myös sanottiin että meni siihenkin vuosia. Kyllä harrastelijanatunkin luulisi siinä ajassa jotain muutosta tekevän.
Varmasti muutoksia tekee kumpikin, eri asia vaan kuinka suuria ja kuinka paljon vähemmän sen rojuttelijan tarvii panostaa treeneihin, ravintoon ja lepoon vrt. natikkapuurtajan.

Huom. Mulla ei ole syytä epäillä etteikö @_MrSiima olis tehnyt asioita oikein myös boostien kera treenatessaan, huom.

Treenaamalla 19-40-vuotias natu teki 4 paunaa lihaa kymmeneen viikkoon, treenaamaton kuurilla oleva 19-40-vuotias teki 7 paunaa. Treenaavalla ja kuurilla olevalla saman ryhmän jäsenellä tulikin sitten jo 13 paunaa lihasmassaa samassa ajassa.

Nää tutkimukset tehdään kait aloittelijoilla, ihmisillä jotka eivät ole aikaisemmin treenanneet lainkaan?? Herää kysymys, mikä on se kehitys 10 viikon jälkeen. Jokainen ymmärtää, ettei se kehitys lineaarista ole. Jossain vaiheessa roinaajallakin kaikki kehitys on kiven alla. Sen jälkeen onkin panostettava treeneihin, ruokavalioon yms.. entistä tarkemmin. Bodarit harmittelevat, kun heidän tekemä työmäärä sivuutetaan joskus täysin - näin uskon heidän kokevan.
Itse olen siis natu enkä todellakaan kadehdi kehonrakentajia. Friikkiys kyllä kiinnostaa, mutta oma ihannevartaloni ei ole raskaan sarjan bodarin vaan enemmänkin esim. 10-ottelijan. Moni kehonrakentaja ei mielestäni näytä lainkaan hyvältä, poikkeuksiakin on kuten Mika Sihvonen. Lihaksia ja ulkonäköä on tietenkin kiva olla, mutta voima ja yleinen toimintakyky ensin.
Sellainen roinari harmittaa, joka väittää olevansa natu mutta ei sitä kuitenkaan ole (ja saattaa vielä kilpailla natu-liitossa!).

Se on sama mitä esimerkkejä laitat. Olen nähnyt omin silmin et ei tapahdu mitään. Olen myös omin silmin nähnyt et tapahtuu paljon.

Ei, kun ite ainakin aloitin tän homman ihmettelemällä jengiä, joka kuurittelee vailla aikomustakaan kilpailla ja kykyä panostaa muihin osa-alueisiin kunnolla. Samaan hengenvetoon totesin, että muiden lajien piirissä tätä harrastelijatasolla roinaamista ei lähimainkaan samoissa määrin esiinny, joten sikälikin ilmiö on mielenkiintoinen ja jos ns. jätetään paskapuheet väliin, niin itsetuntoahan siinä yhdeksän kertaa kymmenestä boostaillaan kun sunnuntaibodaillaan ja kuuritellaan ja KASVETAAN VITTU ISOIKS.
Noh kuka vetää röökiä, nuuskaa huuleen tai kaveria hanuriin. Näitäkään ei voi ymmärtää mutta silti ihmiset tekee niin. Ei me täydellisiä olla kukaan.

Lisätään nyt vielä tähän kun joku väitti, että "Arnoldista ei olisi tullut kuvernööriä ilman roinaa" ja kuinka roinari on miellyttävämpi ihminen ympäristölle, läheisille ja työkavereille.

Onko kuvernööreissä paljonkin menestyviä kehonrakentajia? Arnold on täysin poikkeusyksilö monellakin tavalla. Lajinsa pioneeri jonka menestystä siivitti myöhemmin varsinkin elokuvaura. Karismaattinen, kunnianhimoinen persoona joita on harvassa. Arskan huippuvuosista on kohta 50 vuotta, mutta mies on yhä ylivoimaisesti tunnetuin kehonrakentaja. Menepä kysymään kadulta, kuka voitti viime vuoden Mr. Olympian, saat kysellä kauan. Ihmisen miellyttävyys ympäristölleen ei mielestäni liity mitenkään mihinkään urheiluharrastukseen, vaan on kiinni ihan muista tekijöistä. Bodaria ei voi mitenkään verrata alkoholistiin tai narkkariin, suurin osa ei kuulu kumpaankaan ryhmään. Lisäksi on bodareita, jotka ovat alkoholisteja ja narkkareita.
Jos ei nuorenakaan miehenä seiso ilman lääkkeitä, on se hyvin huolestuttavaa ja kannattaa käydä lääkärissä. Jos ei ole lääketieteellistä syytä, omaan hormonituotantoon puuttuminen on aina arveluttavaa.

Mutta tietysti, jos aikuisesta ihmisestä kysymys ja muut eivät kärsi, nämä ovat omia ratkaisuja jotka periaatteessa ei kuulu kenellekään. Voimanostossa on "vapaat liitot" ja ipf, sekä varustenostot ja raw. Tämä on ihan ok, mutta ulkopuoliset eivät välttämättä osaa tehdä eroa näiden välille.

Sen verran kyseenalaistan ja kysyn, että mitäs esimerkiksi bentsojen aiheuttamat vierotusoireet? Oireet on fyysisiä, niin eikö riippuvuuskin ole fyysistä? Vai menenkö metsään?
Siis lääkkeet laskin juuri benzoiksi. Ne todellakin aiheuttaa kaikista pahimmat vieroitusoireet opiaattien kanssa.

En kyllä rehellisesti ymmärrä miksi toi joidenkin roinaaminen aiheuttaa monissa natikoissa niin hirveetä ulinaa? Mikä on se motiivi? Jotenki toi teitä koskettaa koska siitä jaksatte vinkua.

Tähän anekdoottina: Salilla missä aikoinaan treenasin tuli kerran salille samaan aikaan sellainen ehkä 16-17-vuotias poika, jolla intoa piisasi, mutta ei selvästi tiennyt yhtään miten salilla liikkeet pitäisi suorittaa. Neuvoin hänelle sitten penkkipunnerrusta, kun kaveri teki aivan tolkuttoman leveällä otteella, kyynärpäät sivuilla ja perse pomppien. Itse olin tuolloin ehkä 4 vuotta salilla käynyt niin en enää ihan totaalinen kynäniska ollut. Kaveri kävi sitten siinä ehkä 1,5v aktiivisesti salilla ja saikin ihan silminnähtävää kehitystä aikaiseksi. Sitten se katosi johonki reiluksi puoleksi vuodeksi; ajattelin että varmaan armeijaan mennyt tai lähtenyt opiskelemaan, kun kuitenkin hänen kanssaan satunnaisesti tuli salilla sananen vaihdettua. Tuli sitten syksyn tullen takaisin salille ja oli valehtelematta yli 10kg takonut puhdasta lihasmassaa tuona aikana ja joku tatuointikin oli ilmestynyt olkapäähän. Normaalit t-paidat oli vaihtuneet niihin naru-tanktoppeihin ja sarjatauoilla tehtiin ojentajaposeerauksia peileille. Penkkipunnerruksessakin se minun opettama tekniikka ei selvästi ollut enää tehnyt tehtäväänsä vaan siellä pompoteltiin rinnalta sen minkä ehdittiin. Toki sarjapainot olivat sellaisia, mistä itse voin vain haaveilla. Painoja tietenkin rymisteltiin ja ähkittiin sarjojen aikana niin ettei varmasti keneltäkään salilla jäänyt huomaamatta. Jutuistakin tuli kyllä selväksi se, miten hän piti itseään nyt yhtäkkiä niin erinomaisena treenaajana. Kuulemma kun ensin oli luotu se mind-muscle-connection niin nyt pystyy ryskäämään isoilla painoilla. En tiedä mitä kaverille nykyään kuuluu, mutta varmasti on minua paljon isompi ja vahvempi missä ikinä meneekin.

Nää tutkimukset tehdään kait aloittelijoilla, ihmisillä jotka eivät ole aikaisemmin treenanneet lainkaan?? Herää kysymys, mikä on se kehitys 10 viikon jälkeen. Jokainen ymmärtää, ettei se kehitys lineaarista ole. Jossain vaiheessa roinaajallakin kaikki kehitys on kiven alla. Sen jälkeen onkin panostettava treeneihin, ruokavalioon yms.. entistä tarkemmin. Bodarit harmittelevat, kun heidän tekemä työmäärä sivuutetaan joskus täysin - näin uskon heidän kokevan.
Itse olen siis natu enkä todellakaan kadehdi kehonrakentajia. Friikkiys kyllä kiinnostaa, mutta oma ihannevartaloni ei ole raskaan sarjan bodarin vaan enemmänkin esim. 10-ottelijan. Moni kehonrakentaja ei mielestäni näytä lainkaan hyvältä, poikkeuksiakin on kuten Mika Sihvonen. Lihaksia ja ulkonäköä on tietenkin kiva olla, mutta voima ja yleinen toimintakyky ensin.
Sellainen roinari harmittaa, joka väittää olevansa natu mutta ei sitä kuitenkaan ole (ja saattaa vielä kilpailla natu-liitossa!).

"The subjects were normal men weighing 90 to 115 percent of their ideal body weights; they were 19 to 40 years of age and had experience with weight lifting."

" None had participated in competitive sports in the preceding 12 months. Men who had ever taken anabolic agents or recreational drugs or had had a psychiatric or behavioral disorder were excluded from the study."

Tommosta siellä luki metodhs osiossa.

Se on sama mitä esimerkkejä laitat. Olen nähnyt omin silmin et ei tapahdu mitään. Olen myös omin silmin nähnyt et tapahtuu paljon.

Tosta pitäs tietysti tietää mistä aineet oli ja oliko ne mitä sanottiin.Ihan vaan tuli ittelle mielee ku tästä aiheesta olen huomannu puhuttavan aina välillä.

Tuo varmaan kertoo jostain huonosta itsetunnosta tms jos ajattelee että isommat lihat = esim enemmän kunnioitusta / ihailua työnantajan tai läheisten piirissä.
Kyllä tuolla miehisillä aloilla vaan saa sitä kunnioitusta sillä isolla koolla ja lihaksilla. Niin poliisissa, palomiehissä ja ravintolan ovella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom