Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Se että yksilö vetää enemmän maasta pienemmällä lihasmassalla kuin toinen ei todista, että lihasmassalla ei olisi väliä voimantuotossa. Mikäli tämä pienemmän lihasmassan omaava henkilö lisää lihaksen poikkipinta-alaa, niin myös hänen voimantuottonsa kasvaa.

Eli, yksilön sisäinen lihasmassan ja voimantuoton korrelaatio on vahva varsinkin mitä edistyneempi hän on. Yksilön väliset korrelaatiot lihasmassan ja voimantuoton välillä taas ei niinkään.

Kyllä myös treenityyli vaikuttaa lihasmassan ja voimantuoton väliseen suhteeseen. En kommentoi nyt ryskäys vs tuntumaa. Kommentoin sitä kun väitetään ettei lihasmassalla olisi voimantuoton kanssa yhteyttä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja täytyy muistaa että joku bodariin verrattuna "lihaksettomalta" näyttävä voimailija saattaa omata ihan samat massat esim reisissä, mutta show-lihasten treenaus on jäänyt pois niin fysiikka ei vaan näytä äkkiseltään vaatteet päällä niin vaikuttavalta, vaikka todellisuudessa lihasta on tullut perusjantteriin verrattuna melkoisesti.

Se että yksilö vetää enemmän maasta pienemmällä lihasmassalla kuin toinen ei todista, että lihasmassalla ei olisi väliä voimantuotossa. Mikäli tämä pienemmän lihasmassan omaava henkilö lisää lihaksen poikkipinta-alaa, niin myös hänen voimantuottonsa kasvaa.

Eli, yksilön sisäinen lihasmassan ja voimantuoton korrelaatio on vahva varsinkin mitä edistyneempi hän on. Yksilön väliset korrelaatiot lihasmassan ja voimantuoton välillä taas ei niinkään.

Kyllä myös treenityyli vaikuttaa lihasmassan ja voimantuoton väliseen suhteeseen. En kommentoi nyt ryskäys vs tuntumaa. Kommentoin sitä kun väitetään ettei lihasmassalla olisi voimantuoton kanssa yhteyttä.

Aika kivasti keihäänheittäjällä voimaa ilman isoja lihaksia (y).

View: https://www.instagram.com/p/Bt6PJXpHLvh/?utm_source=ig_web_copy_link

Viimeksi muokattu:

Niinkun tässä langassa on lukuisia kertoja todettu, tämäkään kaveri ei poista sitä faktaa, etteikö lihaksen koolla olisi tekemistä voiman kanssa.

Plus siitäkin voidaan väitellä onko 300 trapbar veto tae isoista voimista. Tiedän kavereita jotka on vetänyt 300 trapilla, mutta tangolla eivät vedä edes 220 joka on täysin perustulos laihallekin pojalle. En siis tiedä paljonko tuo ko. jamppa vetää tangolla, joten en ota kantaa hänen voimakkuudesta.

Viimeksi muokattu:

View: https://www.instagram.com/p/Bt6PJXpHLvh/?utm_source=ig_web_copy_link

Okei, onko tarkoitus todistaa mun pointti?

Kuten kirjoitin. Yksilön sisäinen korrellaatio lihasmassan ja voimantuoton välillä on vahva edistyneillä, mutta yksilöiden välillä taas ei kannata sitä katsoa.

Mikäli tämä keihäänheittejä saisi lisää lihasmassaa olisi hänen maksimaalinen voimantuottonsa parempi.

Okei, onko tarkoitus todistaa mun pointti?

Kuten kirjoitin. Yksilön sisäinen korrellaatio lihasmassan ja voimantuoton välillä on vahva edistyneillä, mutta yksilöiden välillä taas ei kannata sitä katsoa.

Mikäli tämä keihäänheittejä saisi lisää lihasmassaa olisi hänen maksimaalinen voimantuottonsa parempi.
Ei, vaan ihmetellä kuinka hyvin pojalla on voimaa vaikka ei isoja patteja olekaan (y)

Kyllä muuten tuollakin pojalla on sitä pattia. Paino kuitenkin n. 100kg. Pituus taitaa olla ~196cm, niin ei ehkä välttämättä videossa näytä siltä. Lisäksi käsiä tai muita showlihaksia ei ole bodattu, niin ei heti erotu. Mutta veikkaan, että reisissä, pakaroissa ja keskivartalossa on ihan kelpo määrä lihasta.

Jotain outoa väärinymmärryksen halua taas? Kukaan ei ole väittänyt, ettei lihasmassalla olisi merkitystä voimantuottoon, vaan ettei se ole AINOA joka merkitsee. Useinkin on salilla joutunut ihmettelemään, miten tuollainenkin "rimppakinttu" voi nostaa noin paljon. Naiset vielä ihan oma lukunsa. Monessa lajissa pyritään mahdollisimman suureen voiman lisäykseen mahdollisimman pienellä lihasmassan kasvulla koska usein turhasta lihasmassasta on vain haittaa ( esim. keihäänheitossa hidastaa). Bodauksessa intressi on ihan päin vastainen ja voima on sivutuote. Mikä tässä nyt käy bodaajan itsetunnolle? 50 sentin käsivarsi on varmasti vahva, mutta kymmenen senttiä pienemmillä voidaan penkata silti enemmän. On tästä tainnut Uttikin puhua, mikä kaikki vaikuttaa siihen voimaan. Kannattaa lukea se Hulmin artikkeli vielä ihan kunnolla. Tubesta voi katsoa vaikka omasta mielestäni parhaan natupenkkaajan (painoonsa nähden), Risto Joensuun suorituksia.
Se on sitten eri asia, että harjoittelemalla on helpointa vaikuttaa siihen lihasmassaan (plus omaan painoon), kun taas lihassolujakaumaan, kiinnityskohtiin, välityksiin, nivelten/kudosten vahvuuteen yms. huomattavasti vaikeampaa tai mahdotonta.

Niinkun tässä langassa on lukuisia kertoja todettu, tämäkään kaveri ei poista sitä faktaa, etteikö lihaksen koolla olisi tekemistä voiman kanssa.

Plus siitäkin voidaan väitellä onko 300 trapbar veto tae isoista voimista. Tiedän kavereita jotka on vetänyt 300 trapilla, mutta tangolla eivät vedä edes 220 joka on täysin perustulos laihallekin pojalle. En siis tiedä paljonko tuo ko. jamppa vetää tangolla, joten en ota kantaa hänen voimakkuudesta.
Tais 200 vetää tosi kevyesti

En saa auki, mutta tuskin oli 5 eri liikettä rinnalle smithissä ”puristellen”. :)
mun mielestä se on hyvä tapa treenata välillä ja siksi pidän sitä ohjelmassa mukana. olen sanonut useasti että vain näytän videolla mitä teen ja siksi painot eivät ole suureet. onko tässä nyt vikaa lukemisen vai kuulemisen ymmärtämisessä kun olen tämänkin jo useasti sanonut? onko sun mielestä sitten kovinkin fiksua treenaa henk koht isoilla painoilla ja loukkaa itsensä kun terveys ei sitä kestä?

ja jos mun treenaminen on niin kamalaa katsottavaa niin älä katso sitä, kyl netissä löytyy videoita missä on isot painot

En saa auki, mutta tuskin oli 5 eri liikettä rinnalle smithissä ”puristellen”. :)
luin noita sun aikaisempiakin kirjoituksia ja päätän keskustelun sun kanssa tähän. sä kysyit ihan asiallisesti ja mä vastasin asiallisesti, sen jälkeen alat haukkumaan kusettajiksi meitä? mä en joudu perustelemaan sulle mun treenimenetelmiä tai videoita millään lailla. aivan selvästi et meistä pidä, niin lähde sitten pois tästä keskustelusta äläkä haasta riitaa. kysymyksiin vastaan mielelläni ja kerron mielipiteistäni mutta kun keskustelu lähtee linjalle että vastapuoli ei selvästi halua kuunnella vaan vänkää kaikessa vastaa piilovit:len niin keskustelun jatkamisessa ei ole järkeä ja sillon sen lopetan. mulla on oikea työ, vaimo ja 2 lasta niin en todellakaan aio kuluttaa aikaa netissä vääntämiseen vaan mielummin senkin ajan teen niitä suoria sarjoja isoilla painoilla salilla

luin noita sun aikaisempiakin kirjoituksia ja päätän keskustelun sun kanssa tähän. sä kysyit ihan asiallisesti ja mä vastasin asiallisesti, sen jälkeen alat haukkumaan kusettajiksi meitä? mä en joudu perustelemaan sulle mun treenimenetelmiä tai videoita millään lailla. aivan selvästi et meistä pidä, niin lähde sitten pois tästä keskustelusta äläkä haasta riitaa. kysymyksiin vastaan mielelläni ja kerron mielipiteistäni mutta kun keskustelu lähtee linjalle että vastapuoli ei selvästi halua kuunnella vaan vänkää kaikessa vastaa piilovit:len niin keskustelun jatkamisessa ei ole järkeä ja sillon sen lopetan. mulla on oikea työ, vaimo ja 2 lasta niin en todellakaan aio kuluttaa aikaa netissä vääntämiseen vaan mielummin senkin ajan teen niitä suoria sarjoja isoilla painoilla salilla

Tällainen treeni sitten videolle seuraavaksi (y) Olisi oikeasti mielenkiintoista nähdä sellanen treeni missä haastaisit itseäsi vaikka sitten suorilla sarjoilla. Henkilökohtaisesti tykkään enempi katsoa sellaista pätkää missä oikeasti tehdään kovaa eikä vaan kerrota minkälaisia liikkeitä tykkää tehdä. Mut on kyllä totta et interweb sellaisia pullollaan, ehkä sä olet tässä eri lähestymistapaa hakemassa. Toisalta netti kyllä myös täynnä tekniikkavideoita. :)

Tällainen treeni sitten videolle seuraavaksi (y) Olisi oikeasti mielenkiintoista nähdä sellanen treeni missä haastaisit itseäsi vaikka sitten suorilla sarjoilla. Henkilökohtaisesti tykkään enempi katsoa sellaista pätkää missä oikeasti tehdään kovaa eikä vaan kerrota minkälaisia liikkeitä tykkää tehdä. Mut on kyllä totta et interweb sellaisia pullollaan, ehkä sä olet tässä eri lähestymistapaa hakemassa. Toisalta netti kyllä myös täynnä tekniikkavideoita. :)
pitääpä tehdä siis sellaista piakkoin (y)

Tiedän kavereita jotka on vetänyt 300 trapilla, mutta tangolla eivät vedä edes 220 joka on täysin perustulos laihallekin pojalle. En siis tiedä paljonko tuo ko. jamppa vetää tangolla, joten en ota kantaa hänen voimakkuudesta

Täällä myös yksi, joka vetää trapbaarilla versat käsissä 300, mutta normi tangolla ilman versoja tuskin nousee edes 150kg.
Heikko siis, mutta onneksi sillä ei ole itselle mitään väliä.

Tämä bodymaailma Suomessa on aika suppea kuitenkin ja ainakin ak katselee kaikkien sisällöntuottajien materiaaleja mielellään. Jatkakaa vaan Aleksi ja kumppanit videoitten tekoa. Sitten jos mä en jostain syystä satu jostain pitämään, jätän sen kesken mutta en tule siitä tänne aukomaan. Ja miksi tulisin, itse en ole sekuntiakaan laittanut jakoon enkä myöskään sitä maailmaa edes osaisi. Arvostan kaikkia, jotka antavat meille bodausfaneille katsottavaa ilmaiseksi.

Tämä bodymaailma Suomessa on aika suppea kuitenkin ja ainakin ak katselee kaikkien sisällöntuottajien materiaaleja mielellään. Jatkakaa vaan Aleksi ja kumppanit videoitten tekoa. Sitten jos mä en jostain syystä satu jostain pitämään, jätän sen kesken mutta en tule siitä tänne aukomaan. Ja miksi tulisin, itse en ole sekuntiakaan laittanut jakoon enkä myöskään sitä maailmaa edes osaisi. Arvostan kaikkia, jotka antavat meille bodausfaneille katsottavaa ilmaiseksi.
kiitos ja toivottavasti viihdyttää (y)

kiitos ja toivottavasti viihdyttää (y)

On kyllä viihdyttäviä pätkiä ollu kaikki mitä kattonu. Välillä kyllä saatan kuitenki ihmetellä miks joku asia tehää teidän "tyylillä" jonka jälkeen tulen lopputulokseen että se on nimeomaan teidän tyyli ja jatkan taas katselua :D

RED ALERT
nyt on homma lähdössä pystysuoraan nousuun, nimittäin BIG ANA lähtee Arlingtoniin treenaamaan Colemanin kanssa. Hänellä on nimittäin salainen linkki Colemaniin, mikä on siis vain hänellä, jonka avulla hän saa Colemaniin suoran yhteyden.

Eikä tässä suinkaan vielä kaikki: BIG ANA JA DISA asuvat Colemanin luona kuukauden.

Olemmehan me tienneet että BIG ANA on planeetan kovimpia äijiä mutta että näin, tämä kyllä varmasti noteerataan alan lehdissä kautta bodymaailman.

Olisi mahtavaa nähdä kun Colemanin leuka loksahtaa alakuolokohtaan kun oven takana seisoo BIG ANA roope paidassa ja disa-maria kirkuu selän takaa "kyllä se seiska oli".

Suositut

Back
Ylös Bottom