Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juurikin näin eli tämä kumoaa että progressiivisuus olisi ainut järkevä tapa kasvattaa lihasta

Muistanko väärin vai sanoitko jossain vaiheessa et oot kisadieetillä? Eikö silloin varsinkin olisi fiksumpaa tehdä suoria sarjoja? Lihasta nyt lähtökohtaisesti vaikeampi kasvattaa miinuksella, mutta lihas varmaan paremmin säilyy suorilla sarjoilla kun kikkailemalla...

Muistanko väärin vai sanoitko jossain vaiheessa et oot kisadieetillä? Eikö silloin varsinkin olisi fiksumpaa tehdä suoria sarjoja? Lihasta nyt lähtökohtaisesti vaikeampi kasvattaa miinuksella, mutta lihas varmaan paremmin säilyy suorilla sarjoilla kun kikkailemalla...
kyllä se on totta, sillä se kuluttaa vähiten lihasta! videolle olen näyttänyt tyylejä jolla tykkään treenata mutta en välttämättä käytä tällä hetkellä. tarkoitus on kuvata useita treenityylejä lihasryhmistä

uskoo kuka haluaa, yhdentekevää se mulle on
En väitä, että valehtelisit. Jotenkin kuulostaa vaan niin oudolta, että 17v treeniä joista 8v treenattu kunnolla. 155kg penkkikin onjo sellainen, että ei siihen natuna moni pelkällä höpö höpö treenillä pääse. Jotenkin ei vain massat ja voimat kohtaa. Mutta niinkuin sanoit, uskoo kentahtoo.

En väitä, että valehtelisit. Jotenkin kuulostaa vaan niin oudolta, että 17v treeniä joista 8v treenattu kunnolla. 155kg penkkikin onjo sellainen, että ei siihen natuna moni pelkällä höpö höpö treenillä pääse. Jotenkin ei vain massat ja voimat kohtaa. Mutta niinkuin sanoit, uskoo kentahtoo.
ei se 10 vuotta ennen sitä ole ollut satunnaista höpö höpö treeniä, se ei vain ole ollut niin järjestelmällistä/suunniteltua kuin nyt

Ei mene kyllä mun mielestä ihan pakkiksen linjassa tämä ketju. Piilovittuilun lisäksi ihan suoranaista vittuilua k.o henkilöille joka päivä ihan sivutolkulla. Sitten on muiden henkilöiden ketjuja joissa kaikki negatiivinen poistetaan. :woot:
Mun tarkotus ei kyllä ole vittuilla nyt. Ihan aidosti ihmettellen, kun vertaan vaikka omiin kavereihin tai itseeni. Allulla sitten on vaan geenit kohillaan voimantuottoon.

Toistot hypertrofia-aluuella jos lihaskasvu ajatuksena.
Vähän OT, mutta tutkimukset tukee sitä väittämää että toistomäärä on toissijainen. Lihakset saa sen kasvuärsykkeen lähelle failurea tai failureen mentäessä, oli kuorma sitten 50% tai 90%. Toki isojakin lihasryhmäkohtaisia eroja ns. toimivimpien toistojen määrissä saattaa olla, mutta en mä mä boudarinakaan junnais ajasta ikuisuuteen millään klassisella 6-12 toiston alueella. Itellä esim. kasvaa jalat parhaiten hyvin pitkillä sarjoilla (20+), mutta runsasta lihaskasvua esiintyy myös kovilla <5 toiston sarjoilla. Kädet sitten taas täysin päinvastoin, lyhyet voimasarjat tuo selvästi eniten pattia, mutta silti rakentelen pitkää perusvoimaa 12-15 toistonkin sarjoilla.

Suoria bodauspituisia sarjoja mahdollisimman suurella kuormalla tekniikan kärsimättä on varmasti suorin tie natumaksimeihin, kaikki muu on hupitreeniä tai vammautuneille.
No aikalailla joo, paitsi että ulosmittaisin välillä kovia 2-3 toiston sarjoja, jopa ykkösiäkin, vaikka bodaus ois laji. Natuna kuitenkin isot voimat ja isot lihakset kulkee käsi kädessä ja noilla ajoittaisilla maksimivoimakausilla saa kivasti potkittua sarjapainoja ylöspäin.

Lisätään nyt vielä, että PITKÄLLE EDISTYNEET natut varmasti hyötyy selkeistä lihasryhmien priorisaatiojaksoista ja isostakin arsenaalista erikoistekniikoita, mutta itellä oli oletuksena että tässä puhutaan enemmän tai vähemmän perusjannuista. Utti ja Olmala erikseen.

Kuten sanoin, roskavolyymin vastakohta. Tehdään viikolla 5 penkkiä 6 x 100 kg hyvällä formilla. Siitä seuraavalla viikolla tehdään 5 x 105 kg ja perse nousee penkistä = roskaprogressio.
Mä teen tätä ajoittain, tosin ihan tietoisen valinnan kautta. Jos voimatasot junnaa jossain pienessä liikkeessä (esim. hauiskääntö) useita kuukausia, saatan veivata HALLITULLA cheatilla muutaman viikon ns. ylikuormaa. Sen jälkeen yleensä progressiota tapahtuu taas siistimmälläkin formilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom