Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Kärjistetysti: "Treenatkaa kovempaa, vaikka ette palaudu"
No näin ne teidän argumentit sitten väen väkisin väännetään aivan nurinkurin. Nyt me keskustellaan aivan puhtaasti paskapuheen tasolla. Mä en missään nimessä ikinä ole sanonut että treenatkaa vaikka ette palaudu, vaan että treenatkaa kovaa ja palautukaa ja tehkää uudestaan, ajan kanssa palautuu nopeampaa. Mutta kukaan ei palaudu natikkana kovinkaan hyvin jos läimäsee tuplatreenit ja dieetin päälle, se on älytön rasitus kropalle.

Mielipuolista, että mun kannustukset kovaan treeniin käännetään mua vastaan, siis mä painotan treeniä ja ravintoa, tervettä lähestymistapaa treeniin ja SEKIN käännetään mua vastaan. Samaan aikaan täällä nostellaan hattua pari infarktia saaneelle kaverille. En mä enää ymmärrä teitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikai se, että myöntää itse siirtyneensä teston käyttöön, pysyäkseen raskaan sarjan bodarin matkassa, tarkoita että suosittelee sitä?
En ole ainakaan koskaan kuullut miken mainostavan tai suosittelevat testoa. Todennut vaan että keho ei kestänyt natuna raskaan sarjan bodarin treenejä ( ja vielä ääripää tuossa treenimäärässä)

No näin ne teidän argumentit sitten väen väkisin väännetään aivan nurinkurin. Nyt me keskustellaan aivan puhtaasti paskapuheen tasolla. Mä en missään nimessä ikinä ole sanonut että treenatkaa vaikka ette palaudu, vaan että treenatkaa kovaa ja palautukaa ja tehkää uudestaan, ajan kanssa palautuu nopeampaa. Mutta kukaan ei palaudu natikkana kovinkaan hyvin jos läimäsee tuplatreenit ja dieetin päälle, se on älytön rasitus kropalle.

Mielipuolista, että mun kannustukset kovaan treeniin käännetään mua vastaan, siis mä painotan treeniä ja ravintoa, tervettä lähestymistapaa treeniin ja SEKIN käännetään mua vastaan. Samaan aikaan täällä nostellaan hattua pari infarktia saaneelle kaverille. En mä enää ymmärrä teitä.
Uskon, että jos olisit heti ilmaissut asian näin niin ei olis yksikään väärinymmärtänyt.

No melko vaikeaksi tehdään mun argumentointi.

Ei sitä kukaan tee vaikeaksi kuin sinä itse. Kirjoita heti asiat siten kuin tarkoitat niin ei tarvitse aina backpedalaa. En muista missä ketjussa se keskustelu oli, olisiko ollut Olmalan, mutta se sinun asenne siellä keskustelussa oli suurin piirtein, että kaikki jotka puhuvat tai varoittelevat ylirasituksesta ovat naurettavia pellejä, jotka eivät oikeasti koskaan ole treenanneet kovaa ja vaan selittelevät omaa löysää tekemistään ylirasituksen pelolla. Minunkin ylikunnon syy oli kuulemma, että olen vain heikko ja huonolla vastustuskyvyllä varustettu vässykkä, joka "todennäköisesti on koko ajan muutenkin sairaana". Jos olisit esittänyt asian heti, että kyllä naturaalien kannattaa varsinkin dieetillä olla tarkkana palautumisen kanssa, mutta silti haastaa kroppaa jatkuvasti ja pyrkiä nousujohteisesti parantamaan myös palautumiskapasiteettiaan sekä välillä vetää täysin mielipuolisia settejä shokkina kropalle niin 100 % samaa mieltä. Turha jatkaa enää tätä keskustelua. Argumentoidaan kaikki jatkossa paremmin.

Mutta muutoin natikan pahin virhe on ottaa treenineuvoja vastaan roinaajalta. Roinaajalla ei ole mitään hajua, mitä parametrejä natikkatreenaamisessa tai ravinnossa pitää ottaa huomioon, koska anabolinen vaste on joka tapauksessa turvattu ulkopuolelta.

Haluan kuulla sun perustelut.

Ajattelin, että pakko jonkin muunkin on tajuta tämä asia kuin mun tai sitten mä olen täysin metsässä. Ja niin näköjään on on ymmärtänytkin.
Keho kyllä antaa merkkejä ylirasituksesta muutoinkin, kuin vain droppaamalla testot alas. Se on yksi niitä merkkejä, joita voi olla hankala itse todentaa muutoin kuin labratestein. Mutta onneksi nykyteknologia mahdollistaa jonkinlaisen itseseurannankin elintoimintojen suhteen, joista voi jotain päätelmiä tehdä. Siellä kropassa kyllä tapahtuu paljon muutakin kuin vain testojen droppaus, jotka vaikuttaa natikalla palautumiseen, rasvan polttoon, lihasten säilymiseen ja etenkin anaboliaan. Roinaajalla etenkin viimeinen on ulkoistettu, joten toleranssi virheille on paljon suurempi. Jos haluaa ajaa rallia mutkaisella hiekkatiellä niin ei sitä kiihdytysautoilijalta kysytä neuvoja -"kaasu pohjaan ja anna mennä".

Tästä syystä itse ainakin olen vahvasti sitä mieltä, että roinaaja ei edes ymmärrä, mitä natikkatreenauksessa pitää ottaa huomioon. Ja etenkin tämä korostuu dietillä. "Syö vähemmän ja treenaa enemmän" toimii varmasti roinaajalla, mutta natikalla voi ajaa kropan hyvinkin pahaan jamaan. Ja esimerkkejä näyttää täältäkin löytyvän.

Harmi, että kehonrakennus ja sen metodit ovat vuosikymmeniä muovautuneet roinaavien auktoriteettien ympärille, jossa yrityksetkin keskustella järkevästa treenauksesta voidaan kumota meemeillä "hiki on sitä kun rasva itkee poistuessaan kehosta" - "kipu on sitä kun heikkous lähtee kehosta". Viimeistään jonkin megaroinaajan vetäminen keskusteluun vesittää viimeisetkin järkevät argumentit. Kuitenkin on ollut mukava nähdä orastavaa keskustelua tästäkin aiheesta, vaikkakin edelleen sitä torpataan monelta suunnalta "vittu, beast mode" -tasoisin argumentein.

Tästä syystä itse ainakin olen vahvasti sitä mieltä, että roinaaja ei edes ymmärrä, mitä natikkatreenauksessa pitää ottaa huomioon
Ai meinaat ettei kukaan lääkkeitä käyttävä ole koskaan treenannut natuna? Sun logiikka on aika onneton. Ne jotka ovat natuna treenanneet ja sitten lääkittynä juuri tietävät sen eron. Sä et, koska sulla ei ole mitään käryä asiasta. Vain mutua ja oletuksia.

Ai meinaat ettei kukaan lääkkeitä käyttävä ole koskaan treenannut natuna? Sun logiikka on aika onneton. Ne jotka ovat natuna treenanneet ja sitten lääkittynä juuri tietävät sen eron. Sä et, koska sulla ei ole mitään käryä asiasta. Vain mutua ja oletuksia.

On varmasti treenannut, mutta moniko lääkkeitä käyttävä on oikeasti treenannut tuloshakuisesti natikkana? Tuskin sitä kovin moni alkaa roinaamaan samalla, kun aloittaa treenaamisen. Mutta ei sitä voi sanoa varsinaiseksi tuloshakuiseksi treenaamiseksi. Mennään juurikin niillä vuosikymmeniä roinaajien muokkaamilla metodeilla ja sitten lyödään lääkkeet.

Kyllä mulla on käry asiasta. Olen mä lääkkeillä treenannut. Sen jälkeen mä olen treenannut natikkana ja aloin etsimään natikkana menetelmiä näiden asioiden ennustamiseen jo hyvissä ajoin etukäteen mm. muiden lajien treenisysteemeitä soveltaen, koska lääkitseminen ei enää kiinnostanut. Tässäkin ketjussa todetun mukaan sinä turvauduit kehonrakennuksessa perinteisempään menetelmään. Vieläpä niin, että pitkään rummuttamasi "oma korvaushoito" sisälsi mm. treniä. Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta mun mielestä sä puhuit pitkään uudelleen kemialliset menetelmät aloittaessasi, että aloitat korvaushoidon. Mun käsityksen mukaan kuitenkaan mikään korvaushoidon määritelmän piiriin menevä hoitomuoto ei sisällä treniä. Joten tässäkin ollaan hieman vielä siirretty maalitolppia laveammalle. Tämä lähinnä lisäyksenä siihen keskusteluun, että sä tulet mulle sanomaan, että mulla ei ole vitunkaan hajua natikkana treenaamisesta, joka olen vuosia analysoinut dataa omasta kehosta ja sä lavennat korvaushoitoa trenillä.

En mä sulle sano, että sä treenaat väärin. Siinä olet oikeassa, että mulla ei ole mitään hajua, miten kovaa tai miten äärimmilleen kehon voi viedä pienelläkin kemiallisella avulla. Sinä varmasti tiedät sen minua paremmin. Mun menetelmät ei varmasti olisi lähelläkään optimaalista, jos alkaisin jollekin lääkkeiden käyttäjälle tekemään ohjelmaa. Siellä ei varmasti ulosmitattaisi lähellekään kaikkea hyötyä, mitä kemiasta pystyy saamaan. Tässä sä varmasti olet hyvä esimerkki, että olet paremmassa kunnossa kuin 10x isommilla määrillä, kovalla treenillä.

Ja mä en millään tavalla tuomitse lääkkeiden käyttöä. Mun mielestä vaan pikkuhiljaa pitäisi alkaa ymmärtämään, että tavoitteellisessa treenissä roinaamisella ja natikkana treenaamisella on valovuoden ero. 99,9% ihmisistä ei ole mitään Olmala-Ramboja, jotka pystyy valvomaan kuukauden kukistaen yhden Al-Qaidan sivuhaaran Irakissa ja treenaamaan samaan aikaan neljä tuntia päivässä syöden pelkkiä heinäsirkkoja autiomaassa. Normaalilla ihmisellä alkaa tulemaan ne rajat vastaan aika yllättävän nopeasti.

Jep. Aivan sairasta. Mulla on kolme työhypoteesia, mistä tämä johtuu, joista 2 ekaa ehkä tunnettuja ja vika vähemmän esille tuotu

1) Whinetys roinasta ja kaikki se paskamankuminen, mikä siihen liittyy

2) Halutaan tökkiä sua tikulla ja seurata, kuinka reagoit. Olen aina välillä ollut pari vuotta pois tältä foorumilta, mutta muistelen, että otit kipinää herkemmin aikaisemmin kuin nykyään.

3) Isän murha. Sukupolvesta toiseen toistuu kaava, jossa seuraava sukupolvi opettaa isiään nussimaan ja sanovat, että ”te ette tienneet mistään mitään, nyt on aika uusi”. On tosi asia, että esim minut ja sinut hahmotetaan setä-skenen edustajina, vaikka me ei itse ajatella/nähdä asiaa niin ja uusi sukupolvi haluaa tulla tilalle

Täällä on asiantuntemusta niin onko joku muu veriarvo kuin testo minkä perusteella voidaan todeta tai jopa ennakoida ylikuntoa? Kortisoli?
Fiilis mittari eli onko haluja treenata vai tarvitseeko sinne pakottaa itseään, HRV (heart rate variable), libido, unet, mahdollisesti kiukuttelu ja äkkipikaisuus/alentunut stressin sietokyky, muutokset ruokahalussa.
Edit. Ponnistusvoima testi tuli mieleen

Mun mielestä vaan pikkuhiljaa pitäisi alkaa ymmärtämään, että tavoitteellisessa treenissä roinaamisella ja natikkana treenaamisella on valovuoden ero.

Ehkä tahtomattasi kirjoitit parhaan mahdollisen mainospuheen niille, jotka harkitsevat roinien käyttöönottoa. Paitsi, että nuo lupaukset eivät tarkemmin analysoitaessa pidä paikkansa. Asia ei ole aivan ole noin yksikertainen, eivätkä roinat korvaa sitä mikä geeneissä puuttuu. Mutta kerro toki omista kokemuksistasi roinatessasi, mikäli olet tuon "valovuoden eron" kehityksessä ja tuloksissasi huomannut?

On varmasti treenannut, mutta moniko lääkkeitä käyttävä on oikeasti treenannut tuloshakuisesti natikkana? Tuskin sitä kovin moni alkaa roinaamaan samalla, kun aloittaa treenaamisen. Mutta ei sitä voi sanoa varsinaiseksi tuloshakuiseksi treenaamiseksi. Mennään juurikin niillä vuosikymmeniä roinaajien muokkaamilla metodeilla ja sitten lyödään lääkkeet.

Boltattu teksti on kyllä niin pulshittiä kun vaan olla voi, väitän et helvetin moni todellakin treenaa tuloshakuisesti vuosia ennen kuin ensimmäinen piikki kankkuun sujautetaan. Useinmiten se menee juuri niin et treenataan natikkana vuosikausia ennenkuin edes harkitaan roinan käyttöä et toi on kyl täyttä paskaa mitä kirjoitit. Yksikään tuntemistani roinaajista ei ole aloittanu roinaamista välittömästi kun on treenaamaan alkanu. Tuosta valovuoden erosta vidaan myös olla montaa eri mieltä, sekin nyt sattuu riippumaan siitä kuinka ahkerasti sitä piikkiä pyllyyn lykkii ja millä aineilla ja määrillä. Suurin etu natun ja roinaajan välillä on roinaajan nopeampi palautuminen kovista treeneistä ja sitä mukaa voi vetää kovempaa ja useammin pelkäämättä et menee ylikuntoon. Samalla tavalla pitää syödää helvetisti ja levätä hyvin ja treenata kovaa jos meinaa et siitä roinasta on joitain hyötyäkin.

Boltattu teksti on kyllä niin pulshittiä kun vaan olla voi, väitän et helvetin moni todellakin treenaa tuloshakuisesti vuosia ennen kuin ensimmäinen piikki kankkuun sujautetaan. Useinmiten se menee juuri niin et treenataan natikkana vuosikausia ennenkuin edes harkitaan roinan käyttöä et toi on kyl täyttä paskaa mitä kirjoitit. Yksikään tuntemistani roinaajista ei ole aloittanu roinaamista välittömästi kun on treenaamaan alkanu. Tuosta valovuoden erosta vidaan myös olla montaa eri mieltä, sekin nyt sattuu riippumaan siitä kuinka ahkerasti sitä piikkiä pyllyyn lykkii ja millä aineilla ja määrillä. Suurin etu natun ja roinaajan välillä on roinaajan nopeampi palautuminen kovista treeneistä ja sitä mukaa voi vetää kovempaa ja useammin pelkäämättä et menee ylikuntoon. Samalla tavalla pitää syödää helvetisti ja levätä hyvin ja treenata kovaa jos meinaa et siitä roinasta on joitain hyötyäkin.
Unohit sen yhen asian, vitusti parempi kehitys kun vaan jatketaan niillä lääkkeillä sitä samaa laadukasta tekemistä mitä natikkana oli ja vielä kovempaa kun nyt siihen kykenee. Ja haluisko joku lääkkeitte käyttäjä perustella sit sen, että jos se hyöty on kerran niin minimaalinen niin millä helvetillä joka ikinen cbb ukko (varsinkin Suomessa) on pienempi ku varmaa lähes kaikki bodi ukot. Eiku ei bodi ukot osaa vaa reenata ja syödä paremmi se se oli.

Unohit sen yhen asian, vitusti parempi kehitys kun vaan jatketaan niillä lääkkeillä sitä samaa laadukasta tekemistä mitä natikkana oli ja vielä kovempaa kun nyt siihen kykenee. Ja haluisko joku lääkkeitte käyttäjä perustella sit sen, että jos se hyöty on kerran niin minimaalinen niin millä helvetillä joka ikinen cbb ukko (varsinkin Suomessa) on pienempi ku varmaa lähes kaikki bodi ukot. Eiku ei bodi ukot osaa vaa reenata ja syödä paremmi se se oli.
En unohtanut, vaan ajattelin et vähän tyhmempikin tajuaa et se kehitys on huomattavan paljon parempaa roinatessa kuin natuna. Edelleenkään en löydä yhtään sellaista postausta missä väitetään et roinatessa kehitys ei ole parempaa kuin natuna. Koitappa vaikka sinä Murtajah etsiä sellainen postaus, jatketaan sen jälkeen asiasta.

En unohtanut, vaan ajattelin et vähän tyhmempikin tajuaa et se kehitys on huomattavan paljon parempaa roinatessa kuin natuna. Edelleenkään en löydä yhtään sellaista postausta missä väitetään et roinatessa kehitys ei ole parempaa kuin natuna. Koitappa vaikka sinä Murtajah etsiä sellainen postaus, jatketaan sen jälkeen asiasta.
:-D no hyvä. No siis ihan ku meet lukemaan noita aikaisempia viestejä niin on siellä monella vaan sellanen kauhee hinku vähätellä ja vähätellä niitä että ei ole niin kova kehitys kuin luulette yms. Mutta edelleenkin tuo on varmaa paras esimerkki isosta hyödystä natu vs lääkkeet kun verrataan lihasmassa määrää Suomessa cbb vs bodi. Edelleenkään en siis väitä että lääkkeillä ei tarvitsisi töitä tehdä vaan sitä että kun jatketaan laadukasta tekemistä niin on se kehitys yksinkertaisesti näköjään aika monella niin paljon hurjempaa.

Ehkä tahtomattasi kirjoitit parhaan mahdollisen mainospuheen niille, jotka harkitsevat roinien käyttöönottoa. Paitsi, että nuo lupaukset eivät tarkemmin analysoitaessa pidä paikkansa. Asia ei ole aivan ole noin yksikertainen, eivätkä roinat korvaa sitä mikä geeneissä puuttuu. Mutta kerro toki omista kokemuksistasi roinatessasi, mikäli olet tuon "valovuoden eron" kehityksessä ja tuloksissasi huomannut?

Ilmaisin asian ilmeisen huonosti ja jätin liian ison mahdollisuuden väärinymmärrykselle? En puhunut mitään tuloksista tai kehityksestä. Tarkoitin, että treenisysteemeissä on valovuoden ero. Tällä tarkoitin lähinnä sitä, josta jo edeltävässä postauksessa puhuin. Natikkana on otettava paljon enemmän huomioon asioita, koska ennen kuin korppa edes ajautuu ylirasitustilaan alkaa rasvanpoltto, anabolia ja treenivaste heikkenemään. Harva sitä ramppaa verikokeissa pitkin vuotta mittailemassa testoja tai muita veriarvoja jatkuvasti. Mikäli natikkana haluaa optimoida kehittymisen, on nämä merkit opeteltava lukemaan muista parametreista, joista yllä jo muutama onkin lueteltu. Roinilla taas on järkevää ottaa kaikki hyöty irti suprafysiologisista anabolisista komponenteista, eikä välttämättä ole järkevää optimaalisen kehityksen kannalta alkaa heti himmailemaan, kun ortostaattinen syke on hieman koholla.

Omakohtaisia kokemuksia roinista en jaksa kertoa, koska siitä on jo aikaa niin pitkään etten edes kunnolla muista. Ja toisekseenkin se on itselle melko mielenkiinnotonta aluetta pelkästään jo siitä syystä, jonka aikaisemmin sanoin, että ei minulla ole edes osaamista sillä kentällä.

Pahoittelut, jos joku ehti tuikata roinat pakaraan huonosti ilmaistun tekstini johdosta. Konteksti itselle oli liian selkeä.

Suurin etu natun ja roinaajan välillä on roinaajan nopeampi palautuminen kovista treeneistä ja sitä mukaa voi vetää kovempaa ja useammin pelkäämättä et menee ylikuntoon. Samalla tavalla pitää syödää helvetisti ja levätä hyvin ja treenata kovaa jos meinaa et siitä roinasta on joitain hyötyäkin.

Ensimmäiseen boldaukseen, mitä mä olen juuri kolmen postauksen verran selittänyt. No ainakin sinäkin ymmärrät asian. Hyvä, nyt selitä se niille, jotka sitä tässä ei ymmärrä. Roinilla ei tarvitse pelätä ylikuntoa. Natikkana tarvitsee, koska jo ensimmäiset ylikunnon oireet laskee treenivastetta optimaaliselta alueelta.

Toiseen boldaukseen, juurikin näin. Aivan kuten Wileniuskin sanoi jossain podcastissaan. Apinakin osaa treenata kovaa, järkevästi treenaaminen on eri asia. Mutta roinilla se apinan raivolla ja järjen juoksulla treenaaminenkin riittää.

Sanoit juuri sen, mitä olen yrittänyt tässä kertoa jo liian pitkään. Sinä vain osasit sen tiivistää huomattavasti ytimekkäämmin kuin minä. Saat jatkaa tästä, koska selkeästi sulla on parempi ulosanti kuin mulla ja lähestymiskulmasi asiaan on sellainen, että ehkä useampi sen ymmärtää kuin minun höpinöistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom