Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Niin mikä se merkittävä hyöty sitten kellekin on? Hyvin suhteellista. Jos miedollakin on/off käytöllä saat muutamassa vuodessa vaikka kymmenisen kiloa puhdasta massaa lisättyä siinä vaiheessa kun naturaalina treenaaminen on lähinnä rasvaprosentin säätelyä. Minusta se on aika merkittävä motivaattori, jos se on olevinaan niin tärkeä juttu elämässä se salitouhu. Se kuitenkaan harvasta vielä tekee raskaansarjan kehonrakentajaa habitukseltaan. Järkevää: No ei missään nimessä. Mutta tämmöset elämäntapajutut taitaa monesti olla tunnejuttuja kuin niitä järjellä ajateltavia. Ei se nyt niin fiksua ole ainakaan myöskään panostaa kovasti harrastukseen, jos eteenpäin ei enää pääse. Tietysti siinä vaiheessa voi tyytyä ylläpitämään jo saavutettuja tuloksia ja hyväksyä se asia. Tietysti sitten on omassa sarjassaan nämä roinanarkit hörhöt ja baaribodarit, jotka yrittää heti alkuvaiheessa hakea sitä nopeampaa oikotietä lihaksikkaaseen kroppaan. Voimanlisäyksestä en kehtaa edes kommentoida. Sen verran perspektiiviä, että siinä vaiheessa kun se lähtötaso esim. penkissä on jossain 200kg tai yli, niin ei se eteneminen ole helppoa käytti tahi ei. Kun viikottain pitäis yrittää treenata niillä yli 200kg raudoilla, niin siinä alkaa monilla paikkojen lujuuskin tulla vastaan ja loukkaantumiset. Jos se olis niin helppoa, niin varmaan niitä yli 250kg raw-penkkaajia olis Suomessakin ollut pilvinpimein. Kuitenkin 200kg natupenkkaajia on jo paljon nykypäivänä, jotka on sen tai paljon enemmänkin ottaneet. Tai joku melko lahjakaskin voimanostaja jos alkaa käyttää, niin silti tulee superlahjakas Hautala ja vetää toistoja sillä ykkösmaksimilla. Siinä varsinkin kun kyse on pitkälti myös hermostollisesta ominaisuudesta, niin niitä ylivertaisia lahjakkuustekijöitä ei korvaa kyllä mikään. Tietysti se superlahjakaskin on entistä vahvempi, jos käyttää.
Varmaan se hyöty on voimapuolella paljon pienempi kuin kehonrakennuksessa. Katsotaan suomalaista voimanostoa 20 viimevuoden ajalta, lähes kaikki kovimmat tulokset on natujen tekemiä. Vapaasti douppaavat ei mene edes lähelle noiden superlahjakkuuksien tuloksia.
Silti kuitenkin ikävästi roinan vastustajat huutelee siitä vitunmoisesta hyödystä kaikkialla ja saavat nuoria lähtemään siihen roinajunaan mukaan, lupaamalla jopa pysyvää hyötyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiko kuurien toimivuus johtua myös itse lääkeen todellisesta koostumuksesta?
Eli onko se munapystyssä nurkantakaa ostettu testo varmasti sitä mitä purkissa sanoo ja vahvuus sitä mitä luvataan?

Tämän varjolla ne jotka hankkii varmempien kytkösten kautta lääkkeen, niin ovat tietty todennäköisesti paremmassa kondiksessa kuurin jälkeen kuin epäonnekkaammat.
Vähän niinku noita metamfetamiinieriä selkeästi (käyttäjien käytöksestä pääteltyä) pääkaupunkiseudulla välillä on vähän likaisempia, niin potkii tavara vähän eri tavalla.

Ei mennä jos se palvelee tavoitteita. Eri asia jos olisin myrkyttänyt kuin hullu, mutta setit oli kevyitä.
Jätkähän tais mainita jossain kohtaa et myrkytit ku hullu mut sillon ei ravinto ja reeni ollu niin kohdillaan ku olis voinu olla ni saaks kysyy monta millii meni testikkelii viikkoo parhaimmillaan?

Eli onko se munapystyssä nurkantakaa ostettu testo varmasti sitä mitä purkissa sanoo ja vahvuus sitä mitä luvataan?

Tämän varjolla ne jotka hankkii varmempien kytkösten kautta lääkkeen, niin ovat tietty todennäköisesti paremmassa kondiksessa kuurin jälkeen kuin epäonnekkaammat.
Vähän niinku noita metamfetamiinieriä selkeästi (käyttäjien käytöksestä pääteltyä) pääkaupunkiseudulla välillä on vähän likaisempia, niin potkii tavara vähän eri tavalla.

Kyllähän vähänkin valveutunut käyttäjä tunnistaa testosteronin vaikutukset olotilasta. Siihenhän se kaikkein nopeiten ja selkeiten vaikuttaa. Pitoisuudet voi sitten suunnilleen arvioida verikokeiden perusteella, jos haluaa niistä varmuuden. Ite kokeilin ekana test onlya ja mitään merkittävää kehitystä en sillä saanut. Natutulokset eivät ylittyneet eikä huomattavasti pattikaan kasvanut. Ei edes nestettä kerännyt soluun. Libido kyllä nousi ja olo muuttui energisemmäksi. Aattelin että olen non-responderi, mutta sitten myöhemmin tuli kokeiltua muutakin, josta sai sitä buustia. Tietysti ensin kävi mielessä kun ei kokemusta ollut, että feikkiä. Mutta eipä ollut, se ei yksinään ole mulla toiminut myöhemminkään. Ei minkään merkkiset.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jätkähän tais mainita jossain kohtaa et myrkytit ku hullu mut sillon ei ravinto ja reeni ollu niin kohdillaan ku olis voinu olla ni saaks kysyy monta millii meni testikkelii viikkoo parhaimmillaan?
Sillon Tampereella ennen sitä 10v taukoa kun kisasin, niin pahimmilllaan yli 10 sustaa.

Esimerkiksi suomen markkinoilla ketkä käyttää on kaikilla samat tavarat käytössä olit sitten kilpailija tai muuten vaan. Jotkut valittaa alvariinsa, että ei toimi, paskaa on kaikki ja jotkut voittaa samat pullot käytössä mestaruudet sekä prokortit ja lähtee vielä kansainvälisiin kisoihin. Ei ole erikseen mitään rahtilinjaa joka kuljettaa kilpailijoille kamaa erikseen ja sitä sitten myydään pelkästään niille.

Helvetisti on porukkaa siinä joukossa jotka aloittelee ja sitten ihmettelevät, kun ei muuttunut 8 viikossa sarjukuvahahmon näköiseksi lihaskimpuksi aivan kuten nämä kokemattomat ja tietämättömät narisijatkin tässä ketjussa luulee, että näin tapahtuu. Sitten laitetaan kaikki sen syyksi, että lääkkeet oli vaan huonoja. ''Kyllähän mulla nyt on reenit kunnossa'' ''Kyllähän minä syön oikein'' Näitä riittää loputtomiin.

Viimeksi muokattu:
Esimerkiksi suomen markkinoilla ketkä käyttää on kaikilla samat tavarat käytössä olit sitten kilpailija tai muuten vaan. Jotkut valittaa alvariinsa, että ei toimi, paskaa on kaikki ja jotkut voittaa samat pullot käytössä mestaruudet sekä prokortit ja lähtee vielä kansainvälisiin kisoihin. Ei ole erikseen mitään rahtilinjaa joka kuljettaa kilpailijoille kamaa erikseen ja sitä sitten myydään pelkästään niille.

Helvetisti on porukkaa siinä joukossa jotka aloittelee ja sitten ihmettelevät, kun ei muuttunut 8 viikossa sarjukuvahahmon näköiseksi lihaskimpuksi aivan kuten nämä kokemattomat ja tietämättömät narisijatkin tässä ketjussa luulee, että näin tapahtuu. Sitten laitetaan kaikki sen syyksi, että lääkkeet oli vaan huonoja. ''Kyllähän mulla nyt on reenit kunnossa'' ''Kyllähän minä syön oikein'' Näitä riittää loputtomiin.

Yhtä lailla näyttää (tässäkin ketjussa) löytyvän niitä narisijoita joilla lääkitys päällä mutta ”kun en syönyt kunnolla” tai ”kun en treenannut kunnolla”... Ei se jossittelu ole vaan natujen yksinoikeus 😁

Jaajuu.
Toihan menee joka asiaan aika hyvin toi selitys: Ei musta tullu juutuubitähteä kun olihuono kone. :D Ei kasvanu patti, ku huono aine. Ei tuu miljoonia ku paska maailma,jne. :D

Etkös sinäkin ole tällaista päässyt itse aitiopaikalta todistamaan vuonna 2009? Eli sitä, kun lahjakas ja kaikkensa hommaan panostava natikka pesee 100-0 kehonrakennuksessa boosteilla menevät kilpakumppanit. Eli tuosa näkee kyllä kuin iso merkitys kaikella muulla, kuin lääkkeillä on.

Kyllä olen. Tosin itse en tuossa kohtaa ajattelut millään tavalla pärjäämistä. Olin treenannut säännöllisesti vasta alle 3 vuotta kun kilpailin noviiseissa, ja olin vasta 21 vuotias. Lisäksi en voi muiden boosteista sanoa mitään. Mutta itse kun lopetin painin ja aloitin tähtäämään noihin ekoihin body-kisoihin, elin 99% kehonrakentajan elämää koko tuon reilun pari vuotta. Pyrin tekemään kaiken vain kehonrakennusta ajatellen, koska se oli vielä sitä aikaa kun oppi saatiin vanhemmilta konkareilta, eikä internetistä. Ja kaikki menestyneet sanoivat vain että oikoteitä ei ole ja jos haluat tätä, treenaa kovempaa kuin muut ja syö säännöllisesti niin paljon kun jaksat. Ei puhuttu mistään yksittäisistä pienistä asioista, vaan kolmesta tärkeästä asiasta, treeni, ravinto ja lepo. Päivästä päivään.

Yhtä lailla näyttää (tässäkin ketjussa) löytyvän niitä narisijoita joilla lääkitys päällä mutta ”kun en syönyt kunnolla” tai ”kun en treenannut kunnolla”... Ei se jossittelu ole vaan natujen yksinoikeus 😁

Jossittelu on ok, paitsi ei tietenkään bodyfoorumeilla. Tieteessä jossittelua kutsutaan kontrafaktuaaliseksi ajatteluksi, jossa ajatellaan vaihtoehtoisia ja vielä toteutumattomia tapahtumankulkuja ja spekuloidaan niillä. :confused:

Silti kuitenkin ikävästi roinan vastustajat huutelee siitä vitunmoisesta hyödystä kaikkialla ja saavat nuoria lähtemään siihen roinajunaan mukaan, lupaamalla jopa pysyvää hyötyä.

Itse olen aika pitkään ehtinyt seurata roinan avulla suoritettuja lihatalkoita ja se "valtava" ja "monumentaalinen" hyöty ei ainakaan minun näkökulmastani koske kuin muutamia harvoja ja valittuja. Mutta kas kummaa, kun nämä henkilöt ovat juuri niitä lahjakkaita tai superlahjakkaita, jotka kehittyvät muutekin erinomaisesti ja joiden harjoitttelu ja syöminen sattuu myös olemaan hyvin tehokasta ja systemaattista. Ja elämä menee pitkälti kehonrakennuksen ehdoilla. Esimerkkeinä voisi pitää Makea ja Wileniusta. Joku kohtalaisen lahjakas roinaan siirtyvä kisaaja onnistuu kyllä tekemään sen ensimmäisen kategoriahyppynsä, kun siirtyy classikista kehonrakennukseen, saaden ehkä 8-10kg lisää lihaksia. Mutta siihen se monen kohdalla tuntuu sitten pysähtyvän ja tämän jälkeen tullaankin sitten vuosi vuoden jälkeen samoissa lihoissa lavalle, välillä kireämpänä välillä taas löysempänä. On myös monia kisauraa suunnitelleita - ja lavallekin menneitä -, joilla nämä lihatalkoot eivät ole ole onnistuneet laisinkaan. K.P. sanoi joskus, että 10kg lisää lihaa joka vuosi, muuten on turha tulla lavalle. Moniko tämän on onnistunut tekemään? Makella se oli hyvällä alulla, mutta terveys ei kestänyt.

Roinan hyötyjä punnitessa kannattaa myös muistaa, että 10kg isompana - jos sen onnistuu ylipäätänsä saamaan - ei välttämättä näytä 10kg paremmalta. Saati sitten 20kg isompana. Toinen asia on heikot lihasrymmät. Jos ne eivät kasva kovalla harjoittelulla ja ravinnolla, niin silloin eivät kasva edes roinillakaan. Tästä on monia esimerkkejä Suomen ja maailman huipulta asti. Valtavat kädet ja selkä, mutta rinta ei ota mitään vastaan, vaikka tekisi mitä! Ja vielä pahempi jos ne kädet jää pieneksi, samalla kun hartiat leviävät kuin ladon ovet. Entä jos lihas kasvaa - paitsi kädet, mutta rakenne huono: leveä vyötärö, eikä selkään tule sitä v-mallia. Siihen 20kg lisää? Ei näytä hyvältä. Entä jos kaikki lihasryhmät ovat niitä huonosti kehittyviä? Liian vähän reseptoreja ja huono metabolia? Ei tule kunnolla lihaa ja sivareita vaan pukkaa. Mutta se mitä ihmiset näkevät ja noteeravat ovat niitä, joilla on edes jonkun verran lahjakkuutta, mutta suurin osa roinaajista on niitä tuntemattomia suuruuksia, joiden tähdenlentoa ja laskua kukaan ei ole ollut näkemässä. Moni on ottanut lihaa lainaksi, mutta lopulta lainat peritään pois, koron ollessa aina lainaa suurempi, tietäen joillekin myös henkilökohtaista terveyskonkurssia.

Itse olen aika pitkään ehtinyt seurata roinan avulla suoritettuja lihatalkoita ja se "valtava" ja "monumentaalinen" hyöty ei ainakaan minun näkökulmastani koske kuin muutamia harvoja ja valittuja. Mutta kas kummaa, kun nämä henkilöt ovat juuri niitä lahjakkaita tai superlahjakkaita, jotka kehittyvät muutekin erinomaisesti ja joiden harjoitttelu ja syöminen sattuu myös olemaan hyvin tehokasta ja systemaattista. Ja elämä menee pitkälti kehonrakennuksen ehdoilla. Esimerkkeinä voisi pitää Makea ja Wileniusta. Joku kohtalaisen lahjakas roinaan siirtyvä kisaaja onnistuu kyllä tekemään sen ensimmäisen kategoriahyppynsä, kun siirtyy classikista kehonrakennukseen, saaden ehkä 8-10kg lisää lihaksia. Mutta siihen se monen kohdalla tuntuu sitten pysähtyvän ja tämän jälkeen tullaankin sitten vuosi vuoden jälkeen samoissa lihoissa lavalle, välillä kireämpänä välillä taas löysempänä. On myös monia kisauraa suunnitelleita - ja lavallekin menneitä -, joilla nämä lihatalkoot eivät ole ole onnistuneet laisinkaan. K.P. sanoi joskus, että 10kg lisää lihaa joka vuosi, muuten on turha tulla lavalle. Moniko tämän on onnistunut tekemään? Makella se oli hyvällä alulla, mutta terveys ei kestänyt.

Roinan hyötyjä punnitessa kannattaa myös muistaa, että 10kg isompana - jos sen onnistuu ylipäätänsä saamaan - ei välttämättä näytä 10kg paremmalta. Saati sitten 20kg isompana. Toinen asia on heikot lihasrymmät. Jos ne eivät kasva kovalla harjoittelulla ja ravinnolla, niin silloin eivät kasva edes roinillakaan. Tästä on monia esimerkkejä Suomen ja maailman huipulta asti. Valtavat kädet ja selkä, mutta rinta ei ota mitään vastaan, vaikka tekisi mitä! Ja vielä pahempi jos ne kädet jää pieneksi, samalla kun hartiat leviävät kuin ladon ovet. Entä jos lihas kasvaa - paitsi kädet, mutta rakenne huono: leveä vyötärö, eikä selkään tule sitä v-mallia. Siihen 20kg lisää? Ei näytä hyvältä. Entä jos kaikki lihasryhmät ovat niitä huonosti kehittyviä? Liian vähän reseptoreja ja huono metabolia? Ei tule kunnolla lihaa ja sivareita vaan pukkaa. Mutta se mitä ihmiset näkevät ja noteeravat ovat niitä, joilla on edes jonkun verran lahjakkuutta, mutta suurin osa roinaajista on niitä tuntemattomia suuruuksia, joiden tähdenlentoa ja laskua kukaan ei ole ollut näkemässä. Moni on ottanut lihaa lainaksi, mutta lopulta lainat peritään pois, koron ollessa aina lainaa suurempi, tietäen joillekin myös henkilökohtaista terveyskonkurssia.

Niin minusta on turhaa vähätellä niiden keskimääräisiä vaikutuksia keholajeissa, mutta on kyllä myös huvittavaa lukea kun nämä roinasta kiihkoilevat naturaalit näkevät vain sen lahjakkaimman marginaalin käyttäjistä. Välillä kuulostaa, että ihan kuka hyvänsä sysipaskoilla geeneillä kehittyy bodariksi tai ottaa 200kg penkistä halutessaan, jos ottaa muutaman kuurin. Suuri osa on tosiaan sitä porukkaa, joiden kuurittelua ei osaa päällepäin epäillä, jos ei tunne henkilökohtaisesti. Ja ne 200kg penkkaajat tai 300kg maastavetäjät on marginaaliryhmä niin naturaaleissa kuin douppaajissakin. Kyllä täysin lahjattomalla douppaajalla on täysi mahdottomuus päästä edes keskivertoa hieman lahjakkaamman pitkäjänteisesti ja tosissaan treenanneen natikan tasolle. Ei ne kenestäkään tee kehonrakentajaa, jos siihen hommaan ei ole minkäänlaisia lahjoja. Tai paskasta penkkaajasta/kyykkääjästä ei tule hyvää, jos niitä käyttää. Sikäli ikävä harrastus, että genetiikka sanelee erittäin paljon "työmoraalin" lisäksi, käytti roinaa tai ei. Olen ollut itsekin joskus hyvin jyrkkä ja tuomitseva douppaajia kohtaan, mutta kyllä se johtui silkasta tietämättömyydestä. Sitten kun itse jouduin käytännössä toteamaan ettei minusta miedolla kuurilla ainakaan tule minkäänlaista supermiestä koskaan, niin muuttui käsitykset asiasta. Tuskin tulisi millään kuureilla, mutta ei kyllä kiinnosta kokeillakaan vaikka jos joskus olisi taloudellisesti mahdollista. Harrastus kuitenkin tämä vaan. Toki se nyt ei jälkikäteen mietittynä yllätä, kun ei se lihas tarttunut herkästi naturaalinakaan. Hitaasti kyllä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin minusta on turhaa vähätellä niiden keskimääräisiä vaikutuksia keholajeissa, mutta on kyllä myös huvittavaa lukea kun nämä roinasta kiihkoilevat naturaalit näkevät vain sen lahjakkaimman marginaalin käyttäjistä. Välillä kuulostaa, että ihan kuka hyvänsä sysipaskoilla geeneillä kehittyy bodariksi tai ottaa 200kg penkistä halutessaan, jos ottaa muutaman kuurin.

Kuka noin on sanonut ja missä? Olisiko linkkejä muutamaan tapaukseen, kun puhut kuitenkin monikossa?

Kuka noin on sanonut ja missä? Olisiko linkkejä muutamaan tapaukseen, kun puhut kuitenkin monikossa?

Tämä ihan sen perusteella millaisiin stereotypioihin oon törmänny netissä ja @IRL. En nyt jaksa linkata tai etsiä mitää. tiettyä "lähdettä".

Tottakai sanelee, mutta varsinkin kehonrakennuksessa se on poikkeuksellisen suuressa roolissa.
Eläviä esimerkkejä ketjun pääpukarit Ana ja Möykky. Anan kuurittelut, se mitä puheitten mukaan ollut kierrossa, niin nätisti sanottuna aikasen laimeat tulokset, voisi käyttää esimerkkinä roinaamisen hyödyttömyydestä panoksiin nähden. Kun taas Möykylle suotu paremmat geneettiset rakennuspalikat tähän hommaan, liha ja varsinkin voima tarttuu erinomaisesti.

Eläviä esimerkkejä ketjun pääpukarit Ana ja Möykky. Anan kuurittelut, se mitä puheitten mukaan ollut kierrossa, niin nätisti sanottuna aikasen laimeat tulokset, voisi käyttää esimerkkinä roinaamisen hyödyttömyydestä panoksiin nähden. Kun taas Möykylle suotu paremmat geneettiset rakennuspalikat tähän hommaan, liha ja varsinkin voima tarttuu erinomaisesti.
Onhan tossa melkoinen ikäero.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom