Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysin eri mieltä. Tavallisella janarilla nimenomaan pitäisi olla ymmärrystä, millä ne sosiaalisessa mediassa esiteltävät lihakset ovat todellisuudessa kasvatetut. Se että vedetään lääkkeitä salaa ainoastaan aiheuttaa sen, että naturaalitreenaajien tuloksia ei pidetä yhtään minään, minkä seurauksena vielä enemmän ihan tavallisiakin treenaajia tyytymättömänä kehitykseensä päätyy käyttämään lääkkeitä. Itsekin olen 15 vuoden aikana kasvattanut n. 25 kiloa lihasta ja silti sitä ei pidetä juuri yhtään minään, koska jotkut somebodarit painaa 10kg enemmän kireämmässä kunnossa. Hauskaa kun kuitenkin olen samalla salilla treenannut yhden bodauksen 90-sarjaan osallistuneen kilpailijan kanssa, joka puoli vuotta kisojen jälkeen näytti jopa minuun verrattuna siltä, ettei ole koskaan salilla käynytkään. Niin ja aikuiset eivät piikittele itseään muutaman lihaskilon takia.

Jos itseään somebodareihin vertailee ja siitä itkee, kurkkaus peiliin on paikallaan. Koko ala (liiketoiminta) tietenkin elää mielikuvista, mutta jauhojen myynti bodarikuvien kera porttiteoriana yksilön douppaamisen aloittamiseen on yhtä huono, kuin porttiteoria kannabiksesta koviin huumeisiin. Yli ajan epäkypsät finninaamat on kiukutelleet salilla, kun äidin hernekeitolla ja siitä saatavalla 150kcal:lla ei nouse 100kg penkistä, johon on sitten se tietty osuus kiukuttelijoista ostanut ryssäkuurin täsmälääkkeeksi. Koska niinhän se paikallinen sali-Marttikin gold's gym paidassaan takuulla on tehnyt. Tänä päivänä lähestyminen yleensä lienee vähän sofistikoituneempi, mutta ilmiö ja vaikuttimet on samat. Lapsellista uhriutumista. Darwinismi silloin toki toteutuu, mutta järkevämpää olisi rakentaa itsetuntonsa hitusen vakaammalle pohjalle kuin sille, että arvostaako kukaan muu niitä omia lihas- tai voimatalkoita.

Se, että douppaamisen mielletään tänä päivänä olevan yleisempää kuin ennen, on monen muuttujan summa. Takuulla se kuitenkin on huomattavasti monitahoisempi asia, kuin että kertooko somebodarit tarkkoja käyttöprotokolliaan. Tämän päivän yksi tärkeimmistä osattavista taidoista on lähdekritiikki, tiedon kriittinen hyödyntäminen ja omilla aivoilla ajattelu. Niillä pärjää melkoisen pitkälle ja niiden opettelua voi varauksetta suositella kaikille tätä(kin) asiaa pohtiville sen sijaan, että syyttää maailmaa kaikesta kohtaamastaan vääryydestä.

Viimeksi muokattu:
Mikehän voi tehdä kanssa testin ja jättää sen 500mg testoa ottamatta. Treenailee sitten oikeasti natuna ja kertoilee, kuinka hienosti sitä kehitystä tulee. Kyllähän se niinkin päin tietenkin toimii. Katsoo, kuinka hyvin kovista treeneistä palautuu ja kuinka kovaa ylipäänsä voi treenata, että siitä palautuu kauraa ja kananmunia syömällä.

Aika pienet on kyl hyödyt korvaushoitomäärästä testoa, lihaksen kasvatukseen.
Paljon enemmän vaikuttaa muut asiat, ainakin itsellä.

Mikehän voi tehdä kanssa testin ja jättää sen 500mg testoa ottamatta. Treenailee sitten oikeasti natuna ja kertoilee, kuinka hienosti sitä kehitystä tulee. Kyllähän se niinkin päin tietenkin toimii. Katsoo, kuinka hyvin kovista treeneistä palautuu ja kuinka kovaa ylipäänsä voi treenata, että siitä palautuu kauraa ja kananmunia syömällä.

Ei roinaajasta saa enää ikinä täysin natua. Keho ja sen toiminta on jo pysyvästi muuttunut.
Ei Möykyltäkään tauon aikana kovin paljon lihaksia lähtenyt. Naturaalina tehdyt lihakset on se mihin pääset naturaalina
Vuosia roinaamalla pääsee tiettyyn pisteeseen, josta sulaa käytön loputtua "x määrä".
Jäljelle jäävä lihasten määrä on kuitenkin luultavasti enemmän kuin mitä olisit ikinä saanut natuna aikaiseksi.

Viimeksi muokattu:
Pidin jo 10 vuoden tauon, mä olen testannut kaiken, siksi puhunkin kokemuksesta. Kovista määristä 10 vuotta taukoa kokonaan ilman mitään, sitten uusiksi minimäärillä ja fiksummalla treenillä. Mutta täällä mun sana ei paina oikein missään, asiasta tietämättömät tietävät kaikesta enemmän.

Nyt olet kuitenkin sitä mieltä, että roinaamisesta ei saisi puhua
Puhukaa vain, mutta muiden käytön spekulointi on niin turhaa. Tuollahan on alue, jossa kokoajan puhutaan asiallisesti. Ei siellä mietitä julkkisten avautumisia.

Ei roinaajasta saa enää ikinä täysin natua. Keho ja sen toiminta on jo pysyvästi muuttunut.
Ei Möykyltäkään tauon aikana kovin paljon lihaksia lähtenyt. Naturaalina tehdyt lihakset on se mihin pääset naturaalina
Vuosia roinaamalla pääsee tiettyyn pisteeseen, josta sulaa käytön loputtua "x määrä".
Jäljelle jäävä lihasten määrä on kuitenkin luultavasti enemmän kuin mitä olisit ikinä saanut natuna aikaiseksi.

Möykkyhän on kertomansa mukaan "korotetulla korvaushoidolla", jota ei käsittääkseni sen enempää avattu. Eli varmaan testoa pari sunttia ja vähän treniä höystettynä stanoilla tms.

Pidin jo 10 vuoden tauon, mä olen testannut kaiken, siksi puhunkin kokemuksesta. Kovista määristä 10 vuotta taukoa kokonaan ilman mitään, sitten uusiksi minimäärillä ja fiksummalla treenillä. Mutta täällä mun sana ei paina oikein missään, asiasta tietämättömät tietävät kaikesta enemmän.

Jeps, mutta jos itsekin vedät höyryillä ja vaahtoat, kuinka se treeni ja ravinto on ne määräävät tekijät, niin en oikein ymmärrä tuota väittämää. Vähän sama kuin joku "kuuluisa" ja menestynyt bodari somessa kehuisi intrajuomaa ja omaa valmisohjelmaansa "tällä combolla kasvat tällaiseksi". No et kasva, eikä siinä ole intralla mitään tekemistä siinä yhtälössä.

EDIT. ja mulle on ihan sama, mitä kukin käyttää tai ei käytä, mutta paskapuheita en siedä, varsinkaan kaupallisessa sisällössä.

No jaa, mainokset perustuvat mielikuviin ja tunteisiin, ei faktoihin. Ei sinusta parempaa ihmistä oikeasti tule vaikka joku automerkin mainos (siis jos ostat sen auton) sinulle pyrkii sellaisen tunteen antamaan. Jos faktoja on, ne ovat valikoituja faktoja. Hämmästyttävän moni auto/rengas/mikä tahansa laite on "testivoittaja", aina jostain löytyy sopiva jonkun lehden/laitoksen tekemä testi/tutkimus ties mistä maasta. En pidä tätä lisäravinnemainostusta enempää pahiksena kuin muutakaan mainostusta. Ostin minäkin margariinia jonka piti alentaa kolesterolia, ei alentanut.

Ja mitä tulee roinaamiseen, niin olen sitä mieltä ettei jengi oikeastaan välitä tai edes halua tietää kaikkea. Totuus on turhan karu ja julma. Ei amerikkalaisten ammattilaisliigojen fani halua miettiä sitä, ettei korispelaajia, kiekkoilijoita, jalkapalloilijoita oikeasti testailla. Tai sitä, että amerikkalaisen jalkapallon pelaajilla, suurella osalla, on lievää vaikeampi aivovamma uran jälkeen. Tai sitäkään, että moni nuori urheilija on syömishäiriön rajamailla. Jos jotkut liitot sitten oikeasti yrittävät testailla (esim. painonnosto, hiihto, yleisurheilu) niin käryjähän siinä tulee ja dopinglajin maine eikä kiitosta. Loogisesti pitäisi olla tyytyväinen, että sääntöjen rikkojia sentään saadaan kiinnikin ja jonkunlainen pelote on voimassa.

Ja samahan se on kuuluisimpien kehonrakentajien kanssa. Ihailemme heidän ulkomuotoaan (ja haukumme heikompia) emmekä tahdo ajatella sitä, mitä sen eteen on uhrattu. Näilläkin palstoilla jotkut kerta toisensa jälkeen postaavat Marko Savolaisen kuvan vuodelta 1997 eivätkä halua muistella, mitä sitten tapahtui. Näin se vaan menee.

Jos itseään somebodareihin vertailee ja siitä itkee, kurkkaus peiliin on paikallaan. Koko ala (liiketoiminta) tietenkin elää mielikuvista, mutta jauhojen myynti bodarikuvien kera porttiteoriana yksilön douppaamisen aloittamiseen on yhtä huono, kuin porttiteoria kannabiksesta koviin huumeisiin. Yli ajan epäkypsät finninaamat on kiukutelleet salilla, kun äidin hernekeitolla ja siitä saatavalla 150kcal:lla ei nouse 100kg penkistä, johon on sitten se tietty osuus kiukuttelijoista ostanut ryssäkuurin täsmälääkkeeksi. Koska niinhän se paikallinen sali-Marttikin gold's gym paidassaan takuulla on tehnyt. Tänä päivänä lähestyminen yleensä lienee vähän sofistikoituneempi, mutta ilmiö ja vaikuttimet on samat. Lapsellista uhriutumista. Darwinismi silloin toki toteutuu, mutta järkevämpää olisi rakentaa itsetuntonsa hitusen vakaammalle pohjalle kuin sille, että arvostaako kukaan muu niitä omia lihas- tai voimatalkoita.

Se, että douppaamisen mielletään tänä päivänä olevan yleisempää kuin ennen, on monen muuttujan summa. Takuulla se kuitenkin on huomattavasti monitahoisempi asia, kuin että kertooko somebodarit tarkkoja käyttöprotokolliaan. Tämän päivän yksi tärkeimmistä osattavista taidoista on lähdekritiikki, tiedon kriittinen hyödyntäminen ja omilla aivoilla ajattelu. Niillä pärjää melkoisen pitkälle ja niiden opettelua voi varauksetta suositella kaikille tätä(kin) asiaa pohtiville sen sijaan, että syyttää maailmaa kaikesta kohtaamastaan vääryydestä.

Eivät saaneet Matti ja Seppo kahdestaankaan järkevää viestiä aikaiseksi. Lapsellista uhriutumista, darwinismia, syytetään maailmaa?
Lisätkäähän seuraavaan cycleen vähän nootropiineja henkistä suorituskapasiteettia nostamaan.

Jeps, mutta jos itsekin vedät höyryillä ja vaahtoat, kuinka se treeni ja ravinto on ne määräävät tekijät, niin en oikein ymmärrä tuota väittämää. Vähän sama kuin joku "kuuluisa" ja menestynyt bodari somessa kehuisi intrajuomaa ja omaa valmisohjelmaansa "tällä combolla kasvat tällaiseksi". No et kasva, eikä siinä ole intralla mitään tekemistä siinä yhtälössä.
Jos sä alat väittämään, ettei ravinnolla ole mitään tekemistä lihaskasvun kanssa, niin ei helvetti tätä internettiä. Se on ihan sama onko kemiaa vai ei, ravinnolla ja lisäravinteilla saa parannettua tuloksia. Ja kuinka monta kertaa sun kaaliin pitää takoa, että mä olen suorittanut paremmin 10% määrillä mitä aikaisemmin yli 10 vuotta sitten koska olen oppinut treenaamaan paremmin ja syömään paremmin. Ainiin, et sä haluakaan ymmärtää ja miten vitussa sä edes voisit mitään lääkkeistä ymmärtää. Tää tässä kyrsii ihan järjettömästi, että täysin NOLLA kokemuksella omaavat ovat kovimmassa äänessä huutelemassa ja dumaaamassa kaikki. Ootko snadisti katkera jostain?

Eivät saaneet Matti ja Seppo kahdestaankaan järkevää viestiä aikaiseksi. Lapsellista uhriutumista, darwinismia, syytetään maailmaa?
Lisätkäähän seuraavaan cycleen vähän nootropiineja henkistä suorituskapasiteettia nostamaan.

Spoiler alert: Itse en ole koskaan doupannut.

Kirjoitit, että tavallisella janarilla pitäisi olla ymmärrys millä somebodarit lihaksensa kasvattavat, koska muuten naturaalina saavutettavia tuloksia ei pidetä minään. Kirjoitit myös, että näiden mielikuvien takia ihmiset päätyvät douppaamaan, koska kokevat tyytymättömyyttä tuloksiinsa tähän verrokkiryhmään itseään verratessaan. Käytit myös itseäsi esimerkkinä, että saavuttamaasi lihasmassa ei pidetä arvossaan, koska somebodarit.

Vastasin vain, että en usko väitteesi olevan totta. En tiedä huomaatko sitä itse, mutta tuo koko tapa ajatella tätä asiaa on uhriutuva. Tänä päivänä tietoa siitä mikä on luonnollista, mikä realistista ja mitä kukakin käyttää, on aika kattavasti saatavilla. Lisäksi meitä pommitetaan laajalla skaalalla erilaisia mielikuvia markkinoivilla lähdöillä. Siksi 2020 luvulle astuttaessa yksi tärkeimpiä jo nuorena oppittavia taitoja on käyttää lähdekritiikkiä ja luovaa tiedonhyödyntämistä edukseen. Kaikesta ei voi syyttää markkinavoimia tai disinformaatiota. Meillä kaikilla on vastuu itsestämme yksilöinä - ja siihen liittyy se miten jokainen meistä tietoa kerää, jalostaa ja hyödyntää. Ja miksi sinua (tai muita) pitäisi kiinnostaa, pitääkö kukaan muu saavutuksiasi arvossaan, kunhan itse pidät? Jos noista lähtökohdista douppaamaan joku alkaa, tapahtuu se jo lähtökohtaisesti uhriutumisen kautta. Silloin lasken sen darwinismiksi.

Ehdotin, että järkevämpää olisi pyrkiä rakentamaan elämänsä ja itsetuntonsa jonkin vakaamman pohjan varaan, ja sitten jos siihen päälle tekee liha- tai voimatalkoita naturaalina tai doupattuna, ei ole mitään syytä syytellä mitään tahoa. Eikä penätä markkinavoimien mielikuvamarkkinoinnissaan käyttämien edustajien käyttömääriä. Who cares?

Viimeksi muokattu:
Jos sä alat väittämään, ettei ravinnolla ole mitään tekemistä lihaskasvun kanssa, niin ei helvetti tätä internettiä. Se on ihan sama onko kemiaa vai ei, ravinnolla ja lisäravinteilla saa parannettua tuloksia. Ja kuinka monta kertaa sun kaaliin pitää takoa, että mä olen suorittanut paremmin 10% määrillä mitä aikaisemmin yli 10 vuotta sitten koska olen oppinut treenaamaan paremmin ja syömään paremmin. Ainiin, et sä haluakaan ymmärtää ja miten vitussa sä edes voisit mitään lääkkeistä ymmärtää. Tää tässä kyrsii ihan järjettömästi, että täysin NOLLA kokemuksella omaavat ovat kovimmassa äänessä huutelemassa ja dumaaamassa kaikki. Ootko snadisti katkera jostain?

Väitinkö, ettei ravinnolla ole mitään tekemistä lihaskasvun kanssa? Mutta jos syö päivässä vaikka 250g prodea ruoasta, niin uskoisin lääkkeiden vaikuttavan enemmän kehitykseen kuin sen intran. Ravinnolla ja lisäravinteilla saa parannettua tuloksia. Lääkkeiden kanssa homma ei mene niin, että mitä enemmän vetää niin sitä isommaksi tulee. Jos se menisi niin, olisi maailmassa paljon isoja ukkoja. Se että en itse käytä lääkkeitä, ei tarkoita sitä että en voisi asiaa ymmärtää. Mä en ole ketään ollut dumaamassa, muuta kuin tuon paskanpuhumisen osalta, että lääkkeillä ei ole oikein vaikutusta tai on joku 2%.

Jeps, mutta jos itsekin vedät höyryillä ja vaahtoat, kuinka se treeni ja ravinto on ne määräävät tekijät, niin en oikein ymmärrä tuota väittämää.
No kun ne on määräävät tekijät. Ilman lääkkeitä näillä saat tulosta, ilman näitä et saa tulosta lääkkeillä. Lääkkeet parantaa tuloksia, mutta aina MÄÄRÄÄVÄNÄ tekijänä on ravinto, treeni ja lepo. En jaksa enempää yrittää takoa tätä.

Kyllä nyt ollaan metsässä. Katotte asiaa todella naiivisti. Tavallisella janarilla ei lääkkeistä ole mitään tietoa ja hyvä niin, sen ei tartte tietää pätkääkään sivareista tai mitä niillä saa aikaan. Parempi niin.

Oletko ihan tosissasi? Pitäisikö peruskoulussakin olla kertomatta "dopingin" haitoista? Ne tyypithän on siinä iässä, missä houkutus on ehkä kovin ja harkintakyky olematon.

Voisiko tästä aiheesta keskustella ihan asiallisesti niin kuin aikuiset ihmiset.
Miksi keskusteluihin tarvii heittää mukaan jotain "Ootko snadisti katkera jostain?"
Kukaan meistä tuskin kyseenalaistaa kehonrakennuksen pyhää kolmiota: treeni, ravinto ja lepo.

Yleistät nyt taas itse aika paljon. Se, että sinä olet saanut roinilla sen ja sen verran hyötyä ei tarkoita sitä, etteikö joku muu saisi enemmän :unsure:
Parin kaverin roinataivalta olen läheltä seurannut. Jo ensimmäisellä kuurilla voimat ovat kasvaneet ihan hitosti.
Toinen lopetti kuurittelun siinä vaiheessa kun sai muksuja ja toinen lopetti sivareiden takia.

On lukuisia esimerkkejä siitä miten vuosia classicissa kisanneet kilpailijat pitävät välivuoden ja tulevat sitten 10kg lihaksikkaampana raskaaseen.
Oppivat "vanhoilla päivillä" treenaamaan ja syömään oikein. OHO, tuli vuodessa 10 kiloa lihasta :ROFLMAO::ROFLMAO: :ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
Voisiko tästä aiheesta keskustella ihan asiallisesti niin kuin aikuiset ihmiset.
Miksi keskusteluihin tarvii heittää mukaan jotain "Ootko snadisti katkera jostain?"
Kukaan meistä tuskin kyseenalaistaa kehonrakennuksen pyhää kolmiota: treeni, ravinto ja lepo.

Yleistät nyt taas itse aika paljon. Se, että sinä olet saanut roinilla sen ja sen verran hyötyä ei tarkoita sitä, etteikö joku muu saisi enemmän :unsure:
Parin kaverin roinataivalta olen läheltä seurannut. Jo ensimmäisellä kuurilla voimat ovat kasvaneet ihan hitosti.
Toinen lopetti kuurittelun siinä vaiheessa kun sai muksuja ja toinen lopetti sivareiden takia.

On lukuisia esimerkkejä siitä miten vuosia classicissa kisanneet kilpailijat pitävät välivuoden ja tulevat sitten 10kg lihaksikkaampana raskaaseen.
Oppivat "vanhoilla päivillä" treenaamaan ja syömään oikein. OHO, tuli vuodessa 10 kiloa lihasta :ROFLMAO::ROFLMAO: :ROFLMAO:

Muistan aina yhen haastattelun suomalaisesta kisaajasta, en muista oliko -90 vai mikä sarja enkä nimeä. Siltä kisaajalta kysyttiin et sulla oli offipaino x ja kisapaino sama et miten tää on mahdollista? Vastaus oli ”Se oli sellanen silmänkääntötemppu”:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom