Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä nyt ollaan metsässä. Katotte asiaa todella naiivisti. Tavallisella janarilla ei lääkkeistä ole mitään tietoa ja hyvä niin, sen ei tartte tietää pätkääkään sivareista tai mitä niillä saa aikaan. Parempi niin. Sitten kun tuolla porskuttaa päälle 50 vuotiaita Olympiakisaajia kovassa kunnossa, niin mitä te luulette aikuisten oikeasti 20 vuotiaan miettivän? Jos Bostin Loyd veti 13 grammaa lääkkeitä viikossa, niin missä se oma 3 grammaa missään tuntuu. Oikeesti, olette niin lapsia tän asian kanssa ja katotte sitä jännänä juttuna, kasvakaa asian osalta aikuisiksi ja miettikää miten tarpeentonta niistä oikeasti on puhua. Mitä vähemmän kukaan niitä mainostaa, sen parempi. Pakkotoistonkin alue on miinotettu varoituksilla ja se alue on vain ja ainoastaan siksi täällä, että siitä kaikki lähti, en tohdi sitä poistaa.

Täysin eri mieltä. Tavallisella janarilla nimenomaan pitäisi olla ymmärrystä, millä ne sosiaalisessa mediassa esiteltävät lihakset ovat todellisuudessa kasvatetut. Se että vedetään lääkkeitä salaa ainoastaan aiheuttaa sen, että naturaalitreenaajien tuloksia ei pidetä yhtään minään, minkä seurauksena vielä enemmän ihan tavallisiakin treenaajia tyytymättömänä kehitykseensä päätyy käyttämään lääkkeitä. Itsekin olen 15 vuoden aikana kasvattanut n. 25 kiloa lihasta ja silti sitä ei pidetä juuri yhtään minään, koska jotkut somebodarit painaa 10kg enemmän kireämmässä kunnossa. Hauskaa kun kuitenkin olen samalla salilla treenannut yhden bodauksen 90-sarjaan osallistuneen kilpailijan kanssa, joka puoli vuotta kisojen jälkeen näytti jopa minuun verrattuna siltä, ettei ole koskaan salilla käynytkään. Niin ja aikuiset eivät piikittele itseään muutaman lihaskilon takia.

Onhan näitä vaikka kuinka jotka eivät ikinä sano mitään mömmöistään mitä oikeasti käyttävät ja millä ovat kehityksen saanut aikaiseksi.
Kehutaan vain firmojen lisäravinteita joilta he saavat ilmaiset jauhot ja kehuvat omia reeni menetelmiään ja myyvät niitä kun "niillä" ovat kehityksen saaneet 😀.
Vaikka oikeasti ilman mömmöjä olisivat ihan samankokoisia kuin lähes kaikki muutkin reenailijat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysin eri mieltä. Tavallisella janarilla nimenomaan pitäisi olla ymmärrystä, millä ne sosiaalisessa mediassa esiteltävät lihakset ovat todellisuudessa kasvatetut. Se että vedetään lääkkeitä salaa ainoastaan aiheuttaa sen, että naturaalitreenaajien tuloksia ei pidetä yhtään minään, minkä seurauksena vielä enemmän ihan tavallisiakin treenaajia tyytymättömänä kehitykseensä päätyy käyttämään lääkkeitä. Itsekin olen 15 vuoden aikana kasvattanut n. 25 kiloa lihasta ja silti sitä ei pidetä juuri yhtään minään, koska jotkut somebodarit painaa 10kg enemmän kireämmässä kunnossa. Hauskaa kun kuitenkin olen samalla salilla treenannut yhden bodauksen 90-sarjaan osallistuneen kilpailijan kanssa, joka puoli vuotta kisojen jälkeen näytti jopa minuun verrattuna siltä, ettei ole koskaan salilla käynytkään. Niin ja aikuiset eivät piikittele itseään muutaman lihaskilon takia.
Kaveri puhuu lääkkeistä vaikka ei itsellään ole pätkääkään kokemusta niistä. Niin kornia aina.

Kaveri puhuu lääkkeistä vaikka ei itsellään ole pätkääkään kokemusta niistä. Niin kornia aina.

Pitäisikö tämä ymmärtää niin että jos ei ole kokemusta lääkkeistä niin ei voi ottaa kantaa asioihin?
Kyllä mä väitän että pitkällä treenihistoriallakin voi olla suhteellisen hyvä kuva siitä mikä on mahdollista saavuttaa ilman buustia ja sen kanssa 🤷‍♂️

Pitäisikö tämä ymmärtää niin että jos ei ole kokemusta lääkkeistä niin ei voi ottaa kantaa asioihin?
Kyllä mä väitän että pitkällä treenihistoriallakin voi olla suhteellisen hyvä kuva siitä mikä on mahdollista saavuttaa ilman buustia ja sen kanssa 🤷‍♂️
Ei teillä ole mitään käsitystä mitä lääkkeet tekee kun ette ole koittaneet. Tänään striimissä näytin tämän keskustelun osalta kuvia kun kemiaa oli kierossa yli 3 grammaa. Sitten taas kun treenit saatiin Peterin aikaan kuntoon, ravinto kuntoon ja koko homma optimoitua, niin tulokset oli parempia 10% kemialla. Mulla on kokemusta isoista määristä ja huonosta treenistä ja pienistä määristä ja kovemmasta ja fiksummasta treenistä. Sitten katon täällä kun kaikki mitään asiasta ymmärtämättömät latelee totuuksiaan vaikka teillä ei ole ymmärrystä mitä se dropittaminen on ja miten paljon treenillä ja ravinnolla on merkitystä. Teillä on vain selityksiä ja ennakkoluuloja ja lapsenomainen suhtautuminen lääkkeisiin. Ne on teille jännä juttu ja tosi niinQ kivaa kuulla niistä, mutta todellisuudessa se työ tehdään salilla oli lääkkeitä tai ei.

Tyhmimmät natikat tuhlaa elämänsä miettiessä muiden kehitystä ja ehdollistaa itsensä sitten sen mukaan, jossa ei ole mitään järkeä. Fiksut natikat treenaa kovaa ja fiksusti, eivätkä mieti mitään muiden kuureja. Toisinsanoen, menkää salille älkääkä lässyttäkö mutuanne asiasta josta teillä ei ole vitunkaan käryä.

Se että joku saavuttaa jotain jollain tavalla, ei tarkoita, että sinä saavutat yhtään mitään tolla typerällä spekuloinnilla muiden jutuista.

Ja mikä tästä tekee äärimmäisen kieroutunutta, on se, että tätä paheksutaan kun mä kannustan treenaamaan ja toteuttamaan sen sijaan että spekuloidaan muiden dropittamista, en tajua.

Ana ja möykky perkele!
Laittakaa se mikki paremmin/kovemmalle, kun täällä joutuu huudattaa volyyminuppia niin että kuulee jotain. Ja annasolla ku vaihtaa toiseen videoon, niin kahvit lentää naapurin näppikselle asti. :D

Ei teillä ole mitään käsitystä mitä lääkkeet tekee kun ette ole koittaneet. Tänään striimissä näytin tämän keskustelun osalta kuvia kun kemiaa oli kierossa yli 3 grammaa. Sitten taas kun treenit saatiin Peterin aikaan kuntoon, ravinto kuntoon ja koko homma optimoitua, niin tulokset oli parempia 10% kemialla. Mulla on kokemusta isoista määristä ja huonosta treenistä ja pienistä määristä ja kovemmasta ja fiksummasta treenistä.

Eli sinulla on kokemusta tyypillisestä kuurittamisesta eli tehdään asiat ihan päin vittua treenin ja ravinnon osalta, mutta koska kemiaa on tarpeeksi kierrossa niin ollaan kovemmassa kunnossa kuin yksikään natutreenaajaa siinä vierellä. Sitten kun asioita aletaan tekemään treenin ja ravinnon suhteen fiksummin (mitä suurin osa kuurittajista ei tee koskaan) niin päästään vähemmälläkin kemialla samoihin tai parempiin tuloksiin. Eli johtopäätöksenä treenillä ja ravinnolla on iso merkitys, jos halutaan mennä normikuurittelijan fysiikasta kilpakehonrakentajaksi kuten Peter, mutta jos tavoitteena on vain olla isompi kuin salin natutreenaajat niin pelkkä kemiakin riittää.

Eli sinulla on kokemusta tyypillisestä kuurittamisesta eli tehdään asiat ihan päin vittua treenin ja ravinnon osalta, mutta koska kemiaa on tarpeeksi kierrossa niin ollaan kovemmassa kunnossa kuin yksikään natutreenaajaa siinä vierellä. Sitten kun asioita aletaan tekemään treenin ja ravinnon suhteen fiksummin (mitä suurin osa kuurittajista ei tee koskaan) niin päästään vähemmälläkin kemialla samoihin tai parempiin tuloksiin. Eli johtopäätöksenä treenillä ja ravinnolla on iso merkitys, jos halutaan mennä normikuurittelijan fysiikasta kilpakehonrakentajaksi kuten Peter, mutta jos tavoitteena on vain olla isompi kuin salin natutreenaajat niin pelkkä kemiakin riittää.

Ethän sä nyt voi tuollaista yleistää kaikkiin yksilöihin. Oon melko varma, että aika harva harrastedouppaaja (ainakaan pidemmät kaverit) ei sais vedätettyä itseään täysin rasvattomana cbb-painorajoihin, kun lahjakkaimmat naturaalit ovat lähellä niitä. Lyhkäsillä ne rajat on toki niin matalat, että ne on helpompi saavuttaa. Tuntuu olevan se lahjakkain 20% ja/tai hardcorekäyttäjät vain mielikuvissa, kun harrastedouppauksestakin puhutaan. Suurella osalla sitä käyttöä ei edes päältäpäin näe kuin korkeintaan huonosta ihosta. Ihan sama kun yleistäisi, että kuka hyvänsä voi kilpailla uskottavasti ja menestyksekkäästi testatuissa fysiikkalajeissa, jos vaan tarpeeksi haluaa. Kun ei todellakaan voi.

Ei teillä ole mitään käsitystä mitä lääkkeet tekee kun ette ole koittaneet. Tänään striimissä näytin tämän keskustelun osalta kuvia kun kemiaa oli kierossa yli 3 grammaa. Sitten taas kun treenit saatiin Peterin aikaan kuntoon, ravinto kuntoon ja koko homma optimoitua, niin tulokset oli parempia 10% kemialla. Mulla on kokemusta isoista määristä ja huonosta treenistä ja pienistä määristä ja kovemmasta ja fiksummasta treenistä. Sitten katon täällä kun kaikki mitään asiasta ymmärtämättömät latelee totuuksiaan vaikka teillä ei ole ymmärrystä mitä se dropittaminen on ja miten paljon treenillä ja ravinnolla on merkitystä. Teillä on vain selityksiä ja ennakkoluuloja ja lapsenomainen suhtautuminen lääkkeisiin. Ne on teille jännä juttu ja tosi niinQ kivaa kuulla niistä, mutta todellisuudessa se työ tehdään salilla oli lääkkeitä tai ei.

Tyhmimmät natikat tuhlaa elämänsä miettiessä muiden kehitystä ja ehdollistaa itsensä sitten sen mukaan, jossa ei ole mitään järkeä. Fiksut natikat treenaa kovaa ja fiksusti, eivätkä mieti mitään muiden kuureja. Toisinsanoen, menkää salille älkääkä lässyttäkö mutuanne asiasta josta teillä ei ole vitunkaan käryä.

Se että joku saavuttaa jotain jollain tavalla, ei tarkoita, että sinä saavutat yhtään mitään tolla typerällä spekuloinnilla muiden jutuista.

Ja mikä tästä tekee äärimmäisen kieroutunutta, on se, että tätä paheksutaan kun mä kannustan treenaamaan ja toteuttamaan sen sijaan että spekuloidaan muiden dropittamista, en tajua.

Väitätkö, että jos ei ole kokemusta dropittamisesta ei voi ymmärtää treenin ja ravinnon merkitystä? Siltä saat sen kuulostamaan. En usko, että mun henkilökohtainen kehitys olisi yhtään parempi vaikka nyt uhraankin muutaman ajatuksen dropittamiselle. Eikä minua vaivaa yhtään se, että joku on isompi ja vahvempi, oli sitten lääkkeillä tai ilman. Itse tehnyt monta asiaa päin honkia tässä vuosien varrella treenaamisen saralla ja onkin hauska huomata, että kypsässäkin iässä voi vielä kehittyä järkeistämällä asioita. Mulla tosin se ahaa elämys ei ole ollut että pitäisi treenata kovempaa, päinvastoin.

Väitätkö, että jos ei ole kokemusta dropittamisesta ei voi ymmärtää treenin ja ravinnon merkitystä? Siltä saat sen kuulostamaan. En usko, että mun henkilökohtainen kehitys olisi yhtään parempi vaikka nyt uhraankin muutaman ajatuksen dropittamiselle. Eikä minua vaivaa yhtään se, että joku on isompi ja vahvempi, oli sitten lääkkeillä tai ilman. Itse tehnyt monta asiaa päin honkia tässä vuosien varrella treenaamisen saralla ja onkin hauska huomata, että kypsässäkin iässä voi vielä kehittyä järkeistämällä asioita. Mulla tosin se ahaa elämys ei ole ollut että pitäisi treenata kovempaa, päinvastoin.
Ei, vaan luullaan että ne lääkkeet on se ainoa tapa tehdä lihasta ja ainoa tapaa vetää lääkkeitä on vitusti. Ja samalla sitten toitotetaan miten kaikki valehtelee, kuulostaa vain tarpeettoman katkeralta kun valinta on jokaisen itse.

Ei, vaan luullaan että ne lääkkeet on se ainoa tapa tehdä lihasta ja ainoa tapaa vetää lääkkeitä on vitusti. Ja samalla sitten toitotetaan miten kaikki valehtelee, kuulostaa vain tarpeettoman katkeralta kun valinta on jokaisen itse.
Kyllähän lihasta voi tehdä hyvinkin ilman lääkkeitä, se tie on vaan pitempi ja kivisempi, ja katto tulee nopeammin vastaan. Ja varmasti voi lääkkeitäkin vetää fiksustikin ja vähentää potentiaalisia haittoja. Itse olet ollut avoin asian suhteen eikä mulla ole mitään ongelmia sen asian suhteen. Edelleen se mikä närästää on se kun kaupallistuminen astuu kuvaan ja myydään pilvilinnoja.

Kyllähän omalla tavallaan lääkkeistä löytää nykyään liiankin helpolla tietoa ja tapoja käyttää. Luultavasti myös niiden haaliminen netin avulla lienee helpompaa kuin ennen (tämä mutu)
Kyllähän se laskee kynnystä aloittaa, versus että tietoisesti menee joltain vaikka salilla kysymään

Ihan sama kuka käyttää ja kuinka paljon mutta sitä en ymmärrä kun mainostetaan treeni ja ruokaohjelmia sillä että saat itsesi näyttämään tältä tai näin paljon voimaa kun näkee että myyjällä on paremmat lääkkeet

Ja kohderyhmänä ainakin eräiden somekanavien perusteella on noin 15-20v jotka sitten ostavat näitä kun kuvittelevat pääsevänsä samoihin tuloksiin

No jos nyt suoraan väitetään saavuttavan samoja tuloksia, niin sitten toki yksilön järki siinä on pullonkaulana. Itse en ainakaan saa korvausta siitä jos joku treenaa kyykkynsä puhtaamalla tekniikalla. Enkä kyllä edes myy treeniohjelmia. Yleistäminen vähän jyrnii tietenkin.

Itse tehnyt monta asiaa päin honkia tässä vuosien varrella treenaamisen saralla ja onkin hauska huomata, että kypsässäkin iässä voi vielä kehittyä järkeistämällä asioita. Mulla tosin se ahaa elämys ei ole ollut että pitäisi treenata kovempaa, päinvastoin.
Tää on muuten totta. Ikääntyessä monen päätelmä on, että pitää treenata kovempaa tai tuo liike-elämästä tuttu fraasi "pitää juosta aina vaan kovempaa että pysyy edes paikallaan". Kun vuosia tulee enemmän mittariin, niin palautuminen ei ainakaan nopeudu eli seinä tulee vastaan. Onneksi oman kropan toiminnassa on aina opeteltavaa, levon/rasituksen suhteessa, lihashuollossa, ruokavaliossa jne.
Hieman eri asiasta ja annetaanpa Möykerölle myös tunnustusta. Hyvään kehitykseen ei tarvita uusimpia hilavitkuttimia, uutuuttaan kiiltäviä levypainoja, seinämaalauksia. Tuollainen kellarimainen "old school" ympäristökin riittää, "taustamusiikkina" joku pallopelin jumputus eikä räppi, tuo musiikin irvikuva. Kehitys on omasta motivaatiosta kiinni ja geeneistä, tietenkin.

Ei kai täällä kukaan ole väittänytkään että vain ja ainoastaan vedetään aivan vitusti roinaa, tottakai suurin osa vetää vain sen verran littlesti että saa pientä kehitystä, mitä ei enää ilman sitä saisi.
Mutta sekin kehitys kerrotaan että on vain kovan työn ja jauhojen ansiota 😀.

Kyllähän lihasta voi tehdä hyvinkin ilman lääkkeitä, se tie on vaan pitempi ja kivisempi, ja katto tulee nopeammin vastaan. Ja varmasti voi lääkkeitäkin vetää fiksustikin ja vähentää potentiaalisia haittoja. Itse olet ollut avoin asian suhteen eikä mulla ole mitään ongelmia sen asian suhteen. Edelleen se mikä närästää on se kun kaupallistuminen astuu kuvaan ja myydään pilvilinnoja.

Ja kun ottaa sen seikan huomioon että me ei olla kaikki samasta isästä ja äidistä niin toisilla ne voimatasot ja lihaskasvu on väkevämpää luonnostaankin kuin toisilla. Sama varmaan pätee doupin kanssa, toisiin eri myrkyt puree aivan eri tavalla kuin taas toisiin. Ei voi yleistää. Tosin en tiedä että jos omaa luonnostaan poikkeuksellisen nopean lihaskasvun ja päälle kovat voimatasot, niin onko se päivänselvää että kemian avulla päästää vielä ihan eri levelille? Ehkä, ehkä ei. Ei sitä kukaan voi lonkalta sanoa. Entä luonnostaan heiveröinen, huonosti lihaa kasvattavan genetiikan omaava saakin doupista moninkertaisen hyödyn? Tai molemmissa tapauksissa sillä kuurittamisella ei saadakaan sellaista vastetta kuin odotettiin? Siitä huolimatta että treeni, ravinto, lepo on kunnossa. Lopulta viivan alle jää paljon enemmän miinusta kuin plussaa. Moni varmaan tietysti toivoo että lihakset kasvaa niin lujaa että kroppa täynnä raskausarpia ja 300kg nousee maasta vaikka herätettäisiin keskellä yötä se nostamaan. Itsestäni en tiedä, enkä halua ottaa selvää. Mitä tässä on aiheesta ollut juttua viime vuosina, niin on se vaikuttanut omaan suhtautumiseen douppia kohtaan että en mää lähtis leikkiin kemian kanssa. Varsinkaan jos tähtäimessä ei ole kilpaurheilu niin ei siinä touhussa ole mitään järkeä, varsinkin kun tiedostaa (toivottavasti) että tässä todennäköisesti poltetaan kynttilää nyt molemmista päistä ja aiheutetaan itselleen vääristynyt minäkuva.

Itse olen sitä mieltä että asioista puhuminen rehellisesti on hyvästä. Esimerkiksi tupakan vaaroista kun alettiin hössöttää koko ajan enemmissä määrin niin tupakkaukkojen ja akkojen määrä on pienentynyt huimasti viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Ihmiset ymmärtää että tässä voi pidemmän päälle saada sepelvaltimotaudin, aivoinfarktin, keuhkosyövän yms. Kaikesta valistuksesta huolimatta joku paksukalloinen "mieluummin päivä leijonana kuin 10 vuotta hiirenä"-pässi valitsee sen roinan käytön. En usko että asioista vaikeneminen auttaa yhtään mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom