AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos paljon linkeistä, tietää jo etukäteen, että ei ihan niin mennyt kuin odotin :E

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan vithu tais kusta tuo pääsykoe hitusen pahemmin kerrakseen..

Sama vika, tuli tehtyä ihan älyttömiä virheitä, silkkaa huolimattomuutta... Taisi jännitykselläkin olla oma osansa, toivottavasti tulis joku jälkihaku ainakin jonnekkin päin ni vois vielä syksyllä alottaa opinnot:)

Syventävä harjoittelu

Liiketalous, markkinointi.

Minkälaiset työtehtävät hyväksytään liiketalouden markkinoinnin suuntautumisen syventävään harjoitteluun? Ei varmaankaan riitä pelkästään tavalliset myyntitehtävät esim. urheilukaupan lenkkariosastolla? Mitäs porukka täällä on tehny syventävissä harjoitteluissa?

Kiitti vastauksista jo etukätteen.

Minkälaiset työtehtävät hyväksytään liiketalouden markkinoinnin suuntautumisen syventävään harjoitteluun? Ei varmaankaan riitä pelkästään tavalliset myyntitehtävät esim. urheilukaupan lenkkariosastolla? Mitäs porukka täällä on tehny syventävissä harjoitteluissa?

Ei riitä tavalliset myyntimiehen hommat. Esim. vakuutusyhtiöt ja pankit tarjoavat syventäviin harjoitteluihin soveltuvia paikkoja.

Loppupeleissä kouluhan sen päättää minkä hyväksyvät...

Kannattaa ehdottomasti käyttää syventävä harjoittelu hyväksi. Loistava tapa solmia suhteita työpaikoille ja kannattaa yrittää puhua esim. kesätyö tai valmistumisen jälkeinen työpaikka tuota kautta.
On sulaa idiotismia, että menee jonnekkin vain nollailemaan tuon harjoittelun. Se ei todellakaan ole sen tarkoitus.

Esim. vakuutusyhtiöt ja pankit tarjoavat syventäviin harjoitteluihin soveltuvia paikkoja.

Pitää käydä vetää kierros alueella toimivissa paikoissa. Minkälaisia tehtäviä vakuutusyhtiöt ja pankit yleensä tarjoaa markkinoinnin opiskelijoille?

Onko kukaan hakenut ekalla sijalla Metropolian Tuotantotalouteen?
Lueskelin Metropolian tutaa vajaan vuoden viime syksystä alkaen. Se oli mulla ykkösenä AMK-valinnoista, mutta en siitä kovinkaan kummoisesti ollut kiinnostunut. Selkeä ykkösvaihtoehto oli yliopiston puolella, mutta sinne ei viime vuoden haussa ovet auennut.

Toi tuta oli aika paska keikka meikäläiselle. Paljon kemiaa, fysiikkaa ja matikkaa. Olen itse aika paska matemaattisissa aineissa, joten monet tunnit oli ihan hepreaa ja tenteistä mentiin aina läpi melko rimaa hipoen. Koulua oli melkein 40h/viikko ja päälle välillä aivan sairaasti isoja ryhmä- ja yksilötöitä. Lisäksi aivan liikaa omalle mielenkiinnolle tietotekniikkajuttuja, ohjelmointia ja muuta vastaavaa. Kiinnostaviakin oli, etenkin kaikki liiketalouteen, yrittäjyyteen ja johtajuuteen liittyneet kurssit, mutta niitä oli kyllä harmillisen vähän. Jotenkin tosta koko koulutusohjelman ekasta vuodesta jäi sellanen fiilis, että ne opettajatkaan ei tiedä, mitä siellä pitäisi oikein opettaa. Oli siellä kyllä paljon porukkaa, mitkä alasta tykkäsivätkin, itseäni ei vaan juurikaan kiinnostanut. Kannattaa toki käydä kokeilemassa, jos vaikka sattuis olemaan sua varten! ;)

Nyt sain paikan yliopistosta, pari vuotta himoitsemastani koulutusohjelmasta ja tuta on sitä myöten ohi mun osalta. Saa nähdä onko tuo yliopisto enemmän mua varten. Oon ainakin aivan innoissani tosta koulutusohjelmasta, joka tällä kertaa myös oikeasti itseäni kiinnostaa.

Pitää käydä vetää kierros alueella toimivissa paikoissa. Minkälaisia tehtäviä vakuutusyhtiöt ja pankit yleensä tarjoaa markkinoinnin opiskelijoille?

Otappa puhelin käteen ja rupeappa soittelemaan... Paras vaihtoehto on, että syventävän harjoittelun jälkeen jäisit suoraan päivätöihin.

Mikäli teet 6kk perioidin, niin ei siinä ajassa kyllä mitään avaruushommia pääse pankissa / vakuutusyhtiöissä tekemään. Usein järjestelmiin, käytäntöihin ja alaa koskeviin juridisiin asioihin sisään pääseminen vie jo 6kk vähintään.

Jep, onnea kaikille uusille amkkilaisille! Itekkin tuli paikka saatua riihimäelle mediatekniikkaa opiskelemaan.
Riihimäelle myös kone ja tuotantotekniikka lueskelemaan. Koulupaikka tosin ollut jo pari vuotta, mutta nyt vasta ilmottauduin läsnäolevaksi.

Tänään kävin juuri vuokrasopimukseen vetämässä nimen alle ja sain avaimet. Nyt ei muutakuin töitä koulun alkuun saakka ja sit riihimäelle kouluun.

Onneksi olkoon vaan. Olin itse Riihimäellä vuoden verran opiskelemassa tietoliikennettä ja voin kertoa että paskempaa laitosta saa tästä valtiosta etsiä. Kaikki aivan sekundaa opettajista lähtien, taisi olla vuosittain lopettamisprosentti linjoilla 50% luokkaa. Kaiken päälle Riihimäki on aivan hirveä paikka asua, Peltosaaressa sain itse painia parikin kertaa paikallisten narkkarien kanssa. Eipä siellä ole paljoa muuta tekemistä kuin juoda kaljaa ja poltella pilveä saman sisäsiittoisen sakin kanssa.

Itseasiassa yksikin kaveri juuri lopetti koulun riihimäen amk:sta, no se äijä on kyllä muutenkin täysi häviö. Itsellä tarkotus olisi kyllä vuoden verran saada matikkaa ja fysiikkaa muistiin ja hakea yliopistoon.

Onneks mun kämppä keskustassa. Kerran kävin peltosaaressa ja totesin että asunto muualta.

No enpä ite asu riksussa, vaan hyvinkäällä joka kuitenkin lähellä sitä. Muistaakseni joku muukin tässä tredissä valitteli joskus riksun paskalaitosta..no, katotaan mitä tuleman pitää

Irtosko paikka? Voisin väkisinmyydä sulle pari koulukirjaa... :D

Onnea kaikille AMK-paikan napanneille! :thumbs:
Kyllähän se jo viime vuonna irtosi, mutta vasta nyt aloitan opiskelut. Voisin ehkä ostaa ne kirjat, kattellaan tossa kun koulu alkaa et jaksaako sitä lainkaan opiskella :)

Kun tuossa tuota Riihimäkeä morkattiin niin onkos täällä Metropoliassa opiskelevia minkälaisia kokemuksia sieltä on?
Sain paikan Leppävaaraan maanmittausalalle. Tosin menen sinne vasta ensi vuonna jos töitä ei siinä vaiheessa ole, saa nähdä maittaako se opiskelu vielä vanhoilla päivillä..

Opiskelupaikka irtosi Lahden ammattikorkeakoulusta matkailun laitokselta, yeah! Hotelli- & ravintola-alan ko kyseessä. Onnea myös muille ammattikorkeakoulupaikan saaneille. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom