AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Ainakin ennen oli koe niin perusteita, että melkein pärjäisi peruskoulun tiedoilla. En tiedä onko rimaa hilattu ylöspäin.
Pääsykokeita katselleena ei nuo lukiotiedoilla ole kovin haastavia. Lukion matematiikan ja fysiikan taikka kemian tiedoilla varustetulle kaverille DI pääsykokeet ovat lähempänä oikeaa tasoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinne lähti amk haut. Onko joku muu pakkislainen hakenut mediatekniikkaa tai rakennustekniikkaa opiskelemaan riihimäki/helsinki/hämeenlinna akselille?

Jos pääset sisään niin vanhat todistukset?

Kyllä ne syksyllä alkaa kyselemään.

Tarkennetaan nyt kysymystä vielä, eli joskus aikaisemmin kun hain niin minun piti toimittaa koulutodistuksia ja työtodistuket jo ennen pääsykokeita. Ajattelin että enkö vaan huomannut sitä kohtaa missä mainittiin asiasta? Miten te muut jotka ootte tänä keväänä hakenut tekniikan ja liikenteen aloille, ootteko toimittanut todistuksia ? :D

Haluaisiko joku kiva ihminen kertoa minulle restonomin pääsykokeista. Mitä kannattaa lukea ennen niitä? Laskeskelin, että saan noin 32 pistettä ennen itse pääsykokeita. Kiitos ja anteeksi.

Auttakaa nyt puusilmää! Mistä löytyisi tekniikan alan pääsykokeita, ja oppilaitoksena metropolia? ei oo millään osunut silmään vaikka kuinka googlattu. :/

Vanhoja kokeita löytyy kun kirjoittaa googleen pääsykoe amk ja sen jälkeen valitsee kolmannen vasatuksen, joka on koearkisto. Sitten tarvii siirtyä vielä foorumin päävalikkoon ja scrollailla amk osioon.

Sieltä löytyy pääsykokeita.

Kesäkuussa on edessä pääsykoe Seinäjoen liiketalous-puolelle. Ongelma on se että asun vielä tällä hetkellä Helsingissä. Täytyykö pääsykoe mennä tekemään nimenomaan siihen oppilaitokseen mihin haen vai voiko kokeen tehdä esim jossain pk-seudun liiketalous-oppilaitoksissa?

Haluaisiko joku kiva ihminen kertoa minulle restonomin pääsykokeista. Mitä kannattaa lukea ennen niitä? Laskeskelin, että saan noin 32 pistettä ennen itse pääsykokeita. Kiitos ja anteeksi.

Saapiko naru kysellä mihin päin olet hakenut restonomiksi?

Kesäkuussa on edessä pääsykoe Seinäjoen liiketalous-puolelle. Ongelma on se että asun vielä tällä hetkellä Helsingissä. Täytyykö pääsykoe mennä tekemään nimenomaan siihen oppilaitokseen mihin haen vai voiko kokeen tehdä esim jossain pk-seudun liiketalous-oppilaitoksissa?

Itse ainakin kävin viime vuonna siellä.. Varma en oo, että voiko tehdä muualla koetta, mutta käy ny tsekkaa koulu.. :)

Minun mielestä pitää mennä juuri kyseiseen kouluun. Pääsykokeetkin laaditaan ilmeisesti koulukohtaisesti. Tällainen tuntuma minulla on. Korostan tuntuma.

Riippuu aivan alasta. Ainakin restonomi puolella pääsykoe on valtakunnallinen ja sen voi mennä tekemään lähimpään koepisteeseen.

Seinäjoen liiketalouden sivuilla sanotaan että valtakunnallinen valintakoe-
päivä 3.6.2009. Eli ilmeisesti joka paikassa on sama koe?

joillain kouluilla saattaa olla koulukohtainen poikkeavuus jossain osiossa, esim. haastattelu jonkun tehtävän tilalla. isoimmilla kouluilla taitaa kuitenkin olla samat kokeet. soita sinne koululle ja kysy asiaa, näin saat varmuuden asiaan. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom