Alokaskouluttaja sai 48 pahoinpitelysyytettä

inflames sanoi:
Yhden harjoituksen muistan jonka veti myös ylikessu. Jätkät jonoon, yks jonon eteen seisomaan, jokainen vuorollaan potkaisee molempaan reiteen. Kuinka lujaa, oli itsestä kiinni, piti vain muistaa että kohta siinä potkittavana seisoit itse :)

Jep jep! :hyper: :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, jos kaveri olisi avannut uuden threadin asiasta, niin sitten olisi toinen mode tullut huutamaan söörtsin käytöstä ja että aiheesta on jo topikki olemassa. Oliko jossain ohjeita että miten pitää menetellä vanhojen threadien nostamisen kanssa?

Tomilla on vaan ollu viesteistä päätellen pari huonoa päivää peräkkäin.

Jaksamista sulle :haart:

Energia sanoi:
Sukunimi oli Matero, mutta etunimi taisi olla Juha tai joku J:llä alkava. Se oli vääpelinä 2. Jääkärikomppaniassa vuonna 2002(nykyisin yksikköupseeri). Kaiketi on siellä vieläkin.

Eräs yo. kuvaukseen sopiva ltn. Matero on saanut vastikään Suomen leijonan ansioristin.

http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/kaipr/tiedn19_04.pdf

Jos ruvetaan heittämään name-droppingia pelottavimmasta skapparista, heitän ylil. Järven, joka on ollut tosin jo eläkkeellä ainakin 96 lähtien (Uudenmaan jääkäripataljoona, nyk. Kaartin jääkärirykmentti). Tämän threadin aktiivit tuskin tietävät. Joka tapauksessa kuvaavaa on, että 70-luvun korkkareiden käännöspuhekupliin on heitetty Järven "läppiä". 70-luvulla Järvi jakoi sikaa ylikessuna.

skeema sanoi:
Eräs yo. kuvaukseen sopiva ltn. Matero on saanut vastikään Suomen leijonan ansioristin.

Muistaakseni yksikössäni oli kaksi Luutnanttia, joiden sukunimet olivat samat eli Matero. Taisi muuten kummankin etunimet alkaa vielä J:llä. :D

Taisi tuo Jaakko olla se toinen Matero ja se sekopää sitten oli Juha tai jotain J:llä alkavaa. En voi sanoa varmaksi. Nythän siellä 2. Jääkärikomppaniassa pitäisi olla se nuori Luutnantti Mauno vai mikä sen sukunimi olikaan.

Siinä vasta katkera tyyppi. Hakattu pentuna ja meille tilitti lomatarkastuksen yhteydessä, että nyt saa tulla vapaasti haastamaan riitaa. :hyper:

Äijällä ei kyllä ollut paljon pituutta ja huvittahan se hiukan kun katsoo jääkäreitä ylöspäin ja uhittelee. En sitten tiedä, mitä Hand to Hand koulutusta käynyt. Ei sille kukaan uskaltanut vittuilla koko aikana.

skeema sanoi:

Jos ruvetaan heittämään name-droppingia pelottavimmasta skapparista, heitän ylil. Järven, joka on ollut tosin jo eläkkeellä ainakin 96 lähtien (Uudenmaan jääkäripataljoona, nyk. Kaartin jääkärirykmentti). Tämän threadin aktiivit tuskin tietävät. Joka tapauksessa kuvaavaa on, että 70-luvun korkkareiden käännöspuhekupliin on heitetty Järven "läppiä". 70-luvulla Järvi jakoi sikaa ylikessuna.

Oli tuo Järvi Santiksessa ainakin vielä -99 kapteenina kun olin krhk:ssa. Tuli meidän komppaniaan keskellä yötä mesoamaan. Aiheena sandaalien asento jakkaran alla. Kyykytti alikessuja ja kokelaita. Me alokkaat mentiin peittojen alle piiloon ja toivottiin ettei tule meidän tupaan.

Syksyllä 2002 olin vapaaehtoisessa kertauksessa syndalenissa niin siellä Järvi oli kouluttujana. Yks niiden ryhmästä kerto että ihan leppoisa äijä.

metalman sanoi:
Eräs nimeltämainitsematon SissiK vääpeli oli tornihuhun mukaan alennettu ylilutista lutiksi. Lienee ollut tosiaan tornihuhu, jos kerran se ei ole mahdollista.
Kyseessä on siis tämä "poistutti järveen ja sanoi istukaa olkaa hyvät / suksisulkeiset katolla, -> murtunut käsi"-kouluttaja.
Väittäisin että jokaisessa asepalveluspaikassa on yksi skoopari mukamas "alennettu" tms.

Järveen poistuttamiseen liittyen... Itseni kanssa samaan aikaan koksuna ollut kaveri marssitti n. jaoksen verran astm:iä pieneen lampeen (alikki meni mukana näyttäen esimerkkiä :)). Vettä oli max. noin hartioiden korkeudelle. Tapahtui siis astmaatikkojen ollessa alokkaina. Pekonia rapsahti 15 päivää.

Marek sanoi:
Oli tuo Järvi Santiksessa ainakin vielä -99 kapteenina kun olin krhk:ssa. Tuli meidän komppaniaan keskellä yötä mesoamaan. Aiheena sandaalien asento jakkaran alla. Kyykytti alikessuja ja kokelaita. Me alokkaat mentiin peittojen alle piiloon ja toivottiin ettei tule meidän tupaan.

Syksyllä 2002 olin vapaaehtoisessa kertauksessa syndalenissa niin siellä Järvi oli kouluttujana. Yks niiden ryhmästä kerto että ihan leppoisa äijä.

Kappas. Olin itse intissä sektorilla 93-94. Tuolloin Järvi oli korohorossa kaitsemassa meitä. Olise HC äijä. Jakoi sen verran pahaa sikaa, että yksi joukossa ollut juristi onnistui tekemään asiasta sen verran pätevän oloisen reklamaation, joka sai silloisen uudjp:n päällikön everstiluutnantti Nordbergin siirtämään Järven kertausharjoituskomppanian päälliköksi.

skeema sanoi:
Kappas. Olin itse intissä sektorilla 93-94. Tuolloin Järvi oli korohorossa kaitsemassa meitä. Olise HC äijä. Jakoi sen verran pahaa sikaa, että yksi joukossa ollut juristi onnistui tekemään asiasta sen verran pätevän oloisen reklamaation, joka sai silloisen uudjp:n päällikön everstiluutnantti Nordbergin siirtämään Järven kertausharjoituskomppanian päälliköksi.

Meidän aikana kans puhuttiin että se ei saa kouluttaa varusmiehiä. PU:na se kyllä oli silloin tällöin.
Ovat jutut sitten kapt. Järvestä huuhaata tai ei niin legenda se on joka tapauksessa.

Marek sanoi:
Meidän aikana kans puhuttiin että se ei saa kouluttaa varusmiehiä. PU:na se kyllä oli silloin tällöin.
Ovat jutut sitten kapt. Järvestä huuhaata tai ei niin legenda se on joka tapauksessa.

Kuten sanoin Järvi sai siirron kertausharjoituskomppanian päälliköksi silloin, kun olin varusmiehenä santiksessa. Morttiajan Järvi oli vielä meidän kouluttaja. Siirto oli seuraus valituksista ja siitä, että silloinen pataljoonan komentaja Nordberg oli nykyaikaisemman varusmieskoulutuksen puolestapuhuja, jossa keskityttiin enemmän opettelemaan sotimista kuin simputusta simputtamisen vuoksi.

metalman sanoi:
Joo huhujahan intissä riittää :) kyseiseen vaan sillon piti uskoa, kun kyseessä oli oman komppanian silloinen vääpeli. Ja se vaikutti vähän epävakaalta kaverilta :)
Osaako joku nyt sanoa FAKTANA voiko suomen armeijassa sotilasarvoa alentaa, ja onko näin ikinä tapahtunut?

Pakko ny :wanha: a replyä, ku o asiaa pinnalle taas nostettu, itsekki Metalmanin kanssa saman prikaatin ja huhujen kasvatteja...tosin JK:ssa :thumbs:
Alentaa ei voida, ei...vaikka mieli tekis...kyseinen pointti tuli selvitettyä erään SissiKomppanian viimeisen sotilasmestarin toimesta( onkoha vieläkää laittanu niitä lutin natsoja :thumbs: )

Sotilasarvoa on alennettu sotien aikaan, viime sodissa joiltain poistettiin natsat ja laitettiin suota kuokkimaan.
En ole kuullut ainuttakaan arvonalennusta tapahtuneen sen jälkeen. Huhut ovat huhuja.

jarre55 sanoi:
Sotilasarvoa on alennettu sotien aikaan, viime sodissa joiltain poistettiin natsat ja laitettiin suota kuokkimaan.
En ole kuullut ainuttakaan arvonalennusta tapahtuneen sen jälkeen. Huhut ovat huhuja.

Eikös tuossakin ole kyse sotilasarvon menetyksestä eikä alennuksesta ?

[fakta]
Rauhan aikana ei ole Suomessa alennettu yhtään ketään, eikä myöskään ole olemassa sellaista käsitettä kuin "ei saa kouluttaa varusmiestä". Päällikkö tai vastaavahan voi siirtää eri tehtäviin (esim. varastonhoitaja jne), mutta ei kukaan voi määrätä henkilöä "koulutuskieltoon".
[/fakta]

nevalainen sanoi:
[fakta]
Rauhan aikana ei ole Suomessa alennettu yhtään ketään, eikä myöskään ole olemassa sellaista käsitettä kuin "ei saa kouluttaa varusmiestä". Päällikkö tai vastaavahan voi siirtää eri tehtäviin (esim. varastonhoitaja jne), mutta ei kukaan voi määrätä henkilöä "koulutuskieltoon".
[/fakta]
Ja onko tämä virallinen fakta vai jokin olettamus? Jos virallinen niin mistähän virallisesta lähteestä otettu?

Aika todennäköistä, että tuo alennus on vain huhu, mutta pitäisi pystyä todistamaan pätevästi, että se on varmasti huhu. Pitäähän sitä puolustaa viimeiseen asti kun itse kerran laitoin tänne. ;)

Uskokaa jo. Ottakaa YlPalvO käteen jos ei aukea. Jos kiinnostaa vielä enemmän niin ei muuta kuin Pv:n pysyväisasiakirjoja selailemaan. Sieltä löytyy kaikki mitä tarvii tietää.

Suomen puolustusvoimissa ei alenneta ketään, joka on palveluksessa. Mikäli syyllityt johonkin vakavaan rikokseen tai maanpetturuuteen, voidaan sotilasarvo otaa pois, mutt sitten kyllä istut myös linnassa (koskee kaikkia sotilaita). Ketään ei siis alenneta, eikä laiteta ylenemiskieltoon. Näitä ternejä ei ole olemassa. Henkilöä voidaan olla esittämättä ylennettäväksi syystä tai toisesta, mutta kyseessä ei ole ylenemiskielto.

Tämä on täysi fakta.

Piste.

Energia sanoi:
Ja onko tämä virallinen fakta vai jokin olettamus? Jos virallinen niin mistähän virallisesta lähteestä otettu?

Aika todennäköistä, että tuo alennus on vain huhu, mutta pitäisi pystyä todistamaan pätevästi, että se on varmasti huhu. Pitäähän sitä puolustaa viimeiseen asti kun itse kerran laitoin tänne. ;)

Tape ja jko kirjoittivatkin oikeita perusteluja. Omat tietoni pohjautuvat sotilaslakimiesten pitämiin oppitunteihin sekä oppitunteihin perusyksikön hallinnosta ja henkilöstöjohtamisesta.

Kai se on sitten pakko uskoa. :D

Nykyään kun liikkuu vaikka minkänlaista tietoa niin ymmärrätte varmaan, miksi kaipaan jonkinlaisia perusteluja. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom