Alokaskouluttaja sai 48 pahoinpitelysyytettä

Tomi sanoi:
Juu, ei voi omaa Spol-AUK:ia myöskään mitenkään helpoksi nakiksi kutsua. Meno oli Mikkelissä vielä ainakin v. -98 Kapt. Mäkisen, Ylil. Määtän, Ylil. Utriaisen, vänr. Siitarin ja Ltn. Weiden aikana paikka paikoin vittumaisen rankkaa, vaikka oma kunto ei todellakaan ollut huonoimmasta päästä. Olin muuten itse SavPrk:n ryhmätaitokisan voittajaryhmässä. :)

On muuten Määttä nykyään Kapteeni ja komppanian päällikkö Mikkelin spolleissa..Siitarikin nykyään Ylil ja yksikköupseerina...Täysiä mulukkuja :curs: ..Ei paljoo varusmiesten hyvinvointi heitä kiinnosta..noh,loppuun mennään oli se miten katkera tahansa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tapio sanoi:
Täällä voi kaikki heittää mitä paskaa haluaa.
Paha nyt ulkopuolisena mitään sanoa muuta kun että että ei alaisia saa pampulla hakata.
Tosin epäilyttää että 48 alokasta (ilmeisesti kaikki) tuntee tulleensa hakatuksi pampulla.
Ettei vaan olisi tietty sopimus.
Spollit tietääkseni on erikoisjoukkoa, josta pääsee pois.

Tosi vanha threadi, mutta sattui silmiin kun joku oli vähän nostanut..
Itse näin ne pamppukoulutuksen jäljet, ja kyllä siinä oli mennyt "koulutus" vähän yli.
Asiasta teki kai ilmoituksen lääkäri, joka joutui paikkailemaan jälkiä. Oli valokuvannut osan vammoja.
Ja sopimuksista sen verran, että niistä 48:sta vain yksi oli vaatinut korvauksia oikeudessa, vaikka varmaan kaikki olisivat saaneet samoilla perusteilla.

Vai on Määttä SpolK päällikkö, en ois kyllä uskonu kesän 00 jälkeen. Kun se sai siirron autokomppaniaan. Määttällekin kun pistää vaan kampoihin niin ei se mitään voi :)
Siitarista ei voi paljon sanoa, kun se enimmäkseen oli sairaslomalla.
Mutta kyllä Siitari, Määttä ym muut oli hymypoikia Kapt Ukkoseen verrattuna. :whip:
Vieläkös rjohtajat istuu luolassa? :zzzz:

pikkujii sanoi:
Tosi vanha threadi, mutta sattui silmiin kun joku oli vähän nostanut..
Itse näin ne pamppukoulutuksen jäljet, ja kyllä siinä oli mennyt "koulutus" vähän yli.
Asiasta teki kai ilmoituksen lääkäri, joka joutui paikkailemaan jälkiä. Oli valokuvannut osan vammoja.
Ja sopimuksista sen verran, että niistä 48:sta vain yksi oli vaatinut korvauksia oikeudessa, vaikka varmaan kaikki olisivat saaneet samoilla perusteilla.

Pitää nyt tähän asiaan ittekin jotain sanoa, kun nimittäin olin itse siinä koulutuksessa mukana. Olin siis alokas ja ollut palvelukses reilun kuukauden. Olihan se aika hurjaa hommaa, ylikessu huusi että "seiskään niinku tikut paskassa", samalla ku kaveri hakkas. Sitte pääsi "kostamaan". Mä jouduin mennä sen homman jälkeen veksiin, ku oli tullut niin pahat mustelmat ja en päässy enää omin avuin maasta ylös :hyper:.

Ei sitä pidetty meidän morttien keskuudessa mitenkään isona asiana sillon ku se tapahtu, luultiin että se kuuluu "erikoisjoukkojen" normikoulutukseen. Ja alikessut sano, että samanlaista koulutusta oli ollut aikaisemmillaki saapumiserillä.

Juttu oli sitte veksin kautta menny kenr. Kiljuselle (sillonen prikaatinkomentaja). Siitä sitte lähti asia eteenpäin ja yks päivä tuli tutkintaosaston jampat kuulustelemaa mua ja yhtä toista kaveria (koska me jouduttiin käymään veksissä koulutusiltana).

Kyllähän se homma meni yli, ja aika pahasti. Sen kaikki tajus sitte jälkikäteen, mutta vain yks kaveri vaati korvauksia. Luultiin kaikki että tulee paskaa niskaan jos todistaa omia skappareita vastaan oikeudes. Jäipä ainaki inttiajasta jotain erikoista muisteltavaa, jos ei muuta... Ja tietää ainaki että ei ole kivaa saada huonekaluputkesta pariakymmentä iskua samaan kohtaan ;).

Heh, jengi on kautta aikain haukkunut Spolleja silkasta kateudesta. Aina on tiedetty että Spol-harjoituksissa hakataan täysiä kovilla pampuilla ja ammutaan kovilla eläviin maaleihin. :D

No, jos ns. vakavammin puhutaan niin Spol-hommat ovat niitä harvoja intissä jossa saa rauhan aikanakin tehdä ns. oikeasti hommia, eikä vain leikisti. Vartiointi ja järjestyksen ylläpito tapahtuu siis oikeasti, joskus myös oikeaa vaaraa kokien, eikä leikisti räkäpäillä simuloiden.

Nimim. "Niin kauan pidättänyt että väijyy vielä 15 vuotta myöhemminkin ammatikseen" ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom