Alokaskouluttaja sai 48 pahoinpitelysyytettä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihme hommaa nykyään tuo armeija. Itse olen ollut noiden kouluttajien alaisena aikaisemmin, enkä kyllä käsitä miten joku voi nostaa syytteen parin mustelman perusteella. Nuo harjoituspamput ovat sellaisia muoviputkia joiden ympärillä on pehmusteet eikä niillä lyöminen todellakaan voi tuottaa mitään vakavia vaurioita, jos kohteena on isot lihakset (reidet, käsivarret). Siellä on joku äidin pikku läskipää säikähtänyt iso pahaa kouluttajaa ja halunnut kostaa nostamalla syytteen. Ja jos mustelmia pelkää niin spol ei ole kyllä oikea asehaara.:mad2:

Originally posted by Yusu
yläkäytävällä..

joo alikessut on aika hassuja.. huutaa jollain helvetin murteella kaikki päällekkäin

ja se Kettunen puhuu, ku kummeliheebot :lol1:

ootko käyny vielä siellä salilla? Se on kai ruokalan toisella puolella tai jotain...

alkaa menee vähän offtopiciksi :rolleyes:

Sali on palloiluhallin talossa taitaa olla sama talo missä on varusvarasto. En oo käynyt salilla inttiaikana ollenkaan paino on pudonnut 92-79. Sitten kun pääsee takas pirkkalaan ja alkaa spol hommat niin pitää ruveta vääntään taas kunnolla.

Kaikki sotilaspoliisit eivät ole ehkä isokokoisia lihaskimppuja, joita voi pieksää aika kovaa ennen kuin tuntuu missään. Ja hyvä niin sillä siinä hommassa tarvitaan nopeutta. Ja muutenkin luoteja kun ei mikään lihas estä. Ja harvemmin joutuu käyttämään puhdasta voimaa. Tuo mustelmille pieksäminen ei hyödytä mitään. Ei siinä karaistu kipua sietämään. Jos joku tulee tosissaan hakkaamaan jollain niin ne eivät ole mitään muovisia pehmustepamppuja vaan esim. pesismaila tai rautaputki. Ja sellaista pieksämistä ei kestä kukaan. Muutenkin varusteet olisi pitänyt olla asianmukaiset. Kukaan ihminen ei siedä pitkään pieksämistä ilman suojausta ja toimintakyky heikkenee nopeasti. Siis pieksäminen ilman varusteita oli täysin turhaa.

Olen käynyt jo armeijan samassa varuskunnassa ja huomasin siellä varsinkin aliupseereissa, että joitakin sattui vain nyppimään joku asia ja sitten varusmiehet saivat kärsiä. Kuri ja luonteenkasvatus on hyväksi, jotta sietää paineita paremmin, mutta tuollainen omien ongelmien heijastaminen toisiin on täysin turhaa. Olin 2. Jääkärikomppaniassa ja siellä oli yksi hullu luutnantti, joka oli alennettu ylilutkasta lutkaksi kun oli pahoinpidellyt jotain alokasta aikaisemmin. Näki ihan selvästi, että sillä ei ollut kaikki kotona. Jos joku asia meni väärin niin tyyppi huusi tulipunaisena ja näki ihan selvästi, että siltä tulee nyrkkiä naamaan, jos menee sanomaan jotain. :D

Joillain on ollut lapsena onnetonta ja on päähän potkittu niin pitää kostaa se menemällä töihin armeijaan ja kurittamaan alokkaita. Yksi toinen lutka sanoi juuri, että häntä hakattiin pienenä, mutta nyt häntä ei pysty hakkaamaan kukaan. Aika heiveröinen oli vaikka ääntä lähti. Mitenkähän mahtaisi käydä oikeasti. :rolleyes:

Yksi varusmies kuoli siellä kesken hiihtokilpailun ja kukaan ei reagoinut mitenkään kun tyyppi valitteli huimaamista ja myöhemmin kaatui ladulle kesken hiihdon. Pääsi vielä ylös, mutta kaatui myöhemmin uudestaan ja siitä se ei sitten enään noussut. Oli se varusmies kyllä itsekkin vähän tyhmä kun ei tajunnut lopettaa hiihtämistä, mutta olisi nyt valvojien pitänyt estää häntä hiihtämästä viimeistään sen ekan kaatumisen jälkeen. Ilmeisesti oli sydänlihaksen tulehdus syynä kuolemaan. Nopeasti ne hiljeni koko asiasta ja meitäkin kiellettiin puhumasta siitä kellekkään. :rolleyes:

Originally posted by Energia
Olin 2. Jääkärikomppaniassa ja siellä oli yksi hullu luutnantti, joka oli alennettu ylilutkasta lutkaksi kun oli pahoinpidellyt jotain alokasta aikaisemmin. Näki ihan selvästi, että sillä ei ollut kaikki kotona. Jos joku asia meni väärin niin tyyppi huusi tulipunaisena ja näki ihan selvästi, että siltä tulee nyrkkiä naamaan, jos menee sanomaan jotain. :D

Tiesitkös, että Suomessa ei VOI sotilashenkilöä alentaa?:lol2:

Originally posted by Energia
Olin 2. Jääkärikomppaniassa ja siellä oli yksi hullu luutnantti, joka oli alennettu ylilutkasta lutkaksi kun oli pahoinpidellyt jotain alokasta aikaisemmin.
Aaaah, tositarinoita taas armeijasta! :lol2:

Edit: Pain, ehdit minuuttia mua ennen :)

Mouhoaminen

Kylla tuo mouhoaminen on joskus paikallaan, mutta jos sellasta tekee, pitaa auktoriteettia olla. Meilla oli kerran yks tays idiootti, joka sitten lopulta paasi alikessuksi. Alykkyysosamaara oli varmaan 65, ja jo sen naamasta ja eleista naki, etta se oli taysi idiootti ja kusipaa. Heti ekana paivana kun se sai alikessun natsat, silla oli sellainen hullunkiilto silmissa ja sen naki, etta nyt aletaan kohta taakse-poistumaan, ihan vaan sen takia, kun "nyt pystyy". Saalittava jatka.

No, eka "taakse poistu" komento tuli, ja kukaan ei hievahtanutkaan. Toinen, ja porukka alko nauramaan vitusti. Pari turhaa yritysta lisaa, ja jatka lahti kantelemaan lutille, etta "ne ei tottele". No luti tuli valvomaan harjoituksia, ja sitten piti jo taakse-postuakin, kun "isukki" tuli valvomaan. Aika laiskasti porukka liikkui, mutta lahinna kavi saaliksi sita alikessua. Se varmaan jai sen elaman kohokohdaksi, ja tuskin itse tajusi tilanteen saalittavyytta.

Ettei nyt kenellekaan jaa vaaraa kuvaa, niin meidan porukka teki kylla kaiken niinkun kaskettiin normaalisti, mutta yleensa kaikille harjoituksille oli joku jarkeva syy miksi piti hikoilla ja rymyta ympariinsa. Yleensakin intista jai mieleen se, etta suurin osa kouluttajista oli elamaansa kyllastyneita alkkareita, ja vain pari sai porukan innostumaan kunnolla. Motivaatio karsi vakisinkin, kun naki kantahenkilokunnan ottavan kossunaukkuja kassulla keskella paivaa (ei oo muuten vitsi).

Originally posted by Tomi
Big fucking deal. Naurettavaa nostaa syytteet jostain noin mitättömistä asioista kuin mustelmista. Totta helvetissä mustelmia tulee kamppailuharjoituksessa. Haastoin itse leikkimielisesti vartioston päällikköä kamppailuharjoituksen yhteydessä matsiin (joka oli 10-vuotiaasta asti harrastanut shorinji-kempoa, tai jotain sinnepäin). No 3 sekunnin päästä olikin sitten mulla taju pihalla ja nenä väärinpäin, eikä tullut mieleenkään nostaa syytettä tms. naurettavaa. Homoksi kyllä haukuin häntä kun keräilin itseäni lumihangesta. :kippis1:

Ei vittu on sul kyllä asennetta :kippis1:

Koska porukka alkaa kertomaan tarinoita niin kannatta käydä ensiksi vertaamassa pakkislaisten kokemuksia:
Lisää tositarinoita .

Mutta olin minäkin tyhmä. Alkokkaana sulkeisissa (maastossa, nurmikossa) vääntyi polvi. Sanoin kouluttajalle asiasta ja se vaan tokaisi että kantaako polvi painoa. Piti jäädä harjoituksen loppuun ja osallistua.

Menin sitten terveyshoitajan luokse ja sain kipulääkkeitä ja muutaman päivän vemppaa. En saanut kunnolla lepoa koska vemppojenkin piti meillä kävellä porukan mukana ja jos oli "kantovapautusta" (saa kantaa 5kg) niin saatettiin nakittaa kantamaan kamoja. Kylläkin tajusin jopa joskus kieltäytyä.

Intin lääkärien suhtautuminen asiaan oli todellakin nuiva, asenne oli että hakee vaan vemppaa. Samoin kuoluttajat eivät (alkuun) uskoneet polvikipuun. Sitten kun mut ylennettiin (ainoana joukkueesta) niin heti ekalla kerralla lääkärissä sain lähetteen Tilkkaan. Siellä sitten seuraavalla kerralla (loppusodan aikaan) polvitähystettiin ja löydettiin fyysinen vika. Jee, ei taisto-poika turhaan valitellut.

Muutaman viikon jälkeen kun olin lähdössä intistä pois niin mua kokeiltiin painostaa allekirjoittaman lappu että kaikki on kunnossa. En onneksi suostunut vaan lappuun tuli että ei vielä voi tietää vikaa. Olkaa tässä sitten tarkkoja, minä voin vielä saada valtiolta korvauksia jos joudun tuon vian takia hoitoihin.

Vikahan tuli, mä en voi enää juoksulenkkeillä. Jos treenaa lenkkiä niin viikon jälkeen alkaa jomotus. Treenasin kuitenkin neljä vuotta kilpaa potkunyrkkeillyä ja salillakaan polvi ei haittaa. Ainoa mikä vituttaa on meikäläisen 100% turha vamma ja se että ei voi kunnolla treenata. (Siis minun polvi ei kestä toistuvaa kovaa iskua).

Ja miksi minä avauduin? Puhtaasti vain sen takia että te jotka olette intissä/menette inttiin älkää tehkö samaa virhettä. Vittuilkaa ja uhkalkaa lääkäreille, jos kapiaiset kokeilee nakittaa vääriin hommiin (vempassa) niin vedotkaa simputukseen. Eli suostukaa hommaan mutta sanokaa samalla että se on vastoin lakia. Jos hommaa pitää jatkaa niin se on sitten simputusta. Ainakin näin mun intti aikana.

Muka mua sitten jäi vituttamaan. Se että ne kapiaiset eivät aina tajua että siellä on valtaa mutta myös vastuuta. Vastuulla on vaikka 20 nuoren terveen tyypin loppuelämän terveys. Tunnen muutamia entisiä kapiaisia eli tiedän että siellä on myös fiksuja tyyppejä.

Omien inttikokemusten mukaan tuonne armeijan hommiin tuntuu hakeutuvan keskimääräistä enemmän tuota potentiaalista kusipääainesta ;) Ehkä osasyynä on oma asennoitumiseni koko touhua kohtaan, vaikka kylläkin koitin suhtautua alusta alkaen melko neutraalisti armeijaan. Pitäähän sitä kuria olla että hommat toimii, mutta melko paljon esiintynyt henkilökohtainen vittuilu ja haukkuminen ei mielestäni edistä muuta kuin yhteistyöhaluttomuutta. Muistuupa vain mieleeni eräskin BTR-60 -ajoleiri, jossa muutama kouluttajista vittuilivat kaikille päin naamaa minkä ehtivät. Koita siinä sitten vaihtaa synkronoimattomalla vaihdelaatikolla keskellä jyrkkää ylämäkeä pienemmälle vaihteelle, kun kouluttaja huutaa nakkipipon kuulokkeista tyyliin "saatanan tunari lisää niitä kierroksia" tai "helvetin idiootti ei näitä vehkeitä näin ajeta" :mad2: Tässä vaiheessa kun ajamista oltiin kuitenkin vasta opettelemassa, ja samanlaista huutoa tuli jokaikiselle, jos jonkun pienen virheen sattui tekemään. Muutama noheva taistelija uskaltautui asiasta mainitsemaankin, ja hetken päästä eräs kouluttajista pyysikin porukan koolle ja pahoitteli joidenkin kouluttajien käytöstä, ja että ei näitä kukaan henkilökohtaisesti tarkoittanut, ja että koittavat parantaa käytöstään. Noh, sama homma tietenkin jatkui loppuleirin ajan. Eipä tuollaisista kommenteista kannata hernettä nenäänsä vetää, mutta kyllä se vähän alkaa pitemmän päälle ärsyttämään. Tokihan sitä palautetta pitää antaa, mutta sävy voisi olla hieman asiallisempaa. Jäi jotenkin sellainen kuva että osalla kouluttajista on todella lyhyt pinna, herää vaan kysymys miten tuollaiset osaavat toimia silloin kun iso rumpu lyö. Toki siellä niitä asiallisia ja hyviä kouluttajiakin on.

Olin 2. Jääkärikomppaniassa ja siellä oli yksi hullu luutnantti, joka oli alennettu ylilutkasta lutkaksi kun oli pahoinpidellyt jotain alokasta aikaisemmin. Näki ihan selvästi, että sillä ei ollut kaikki kotona. Jos joku asia meni väärin niin tyyppi huusi tulipunaisena ja näki ihan selvästi, että siltä tulee nyrkkiä naamaan, jos menee sanomaan jotain.

Kajaanissa? Mikähän oli lutin nimi? Saman tornihuhun oon kuullu ennenkin.

Ihme hommaa nykyään tuo armeija. Itse olen ollut noiden kouluttajien alaisena aikaisemmin, enkä kyllä käsitä miten joku voi nostaa syytteen parin mustelman perusteella

Siihen aikaan huhuttiin, että syytteen nosti veksin ylilääkäri kun kasa spolleja oli tullut vastaanotolle joka paikat mustelmilla.

Originally posted by Yusu
kuulostaa ihan kivalta..mulla alkaa maanantaina kamppailukoulutus :cool:

*tuleva sotilaspoliisi*

mihis lähet sotimaan,tuleeko susta aukin käynyt vai miehistö spölle? Ajattelin kun itellä alkaa huomenna spol koulutus:cool:

Eräs nimeltämainitsematon SissiK vääpeli oli tornihuhun mukaan alennettu ylilutista lutiksi. Lienee ollut tosiaan tornihuhu, jos kerran se ei ole mahdollista.
Kyseessä on siis tämä "poistutti järveen ja sanoi istukaa olkaa hyvät / suksisulkeiset katolla, -> murtunut käsi"-kouluttaja.

Mä suhtaudun itse aika epäröiden noihin alenemisjuttuihin... Tuntuu että jokainen tuntee jokaisessa palveluspaikassa jonkun "entisen kenraalin, joka alennettiin vänrikiksi koska hän söi joukkueellisen alokkaita suksisulkeisten jälkeen, jotka tottakai pidettiin Empire States Buildingin katolla ja ilman muuta poistutusten kera". Sitten on aina joku "hullu" kapiainen, joka juoksee Cooperissa 6 500 metriä 9 minuutissa siten, että jalassa on släpärit ja selässä on armeijan peltikaappi henkseleillä kiinni.

Originally posted by zissoh
Ihme hommaa nykyään tuo armeija. Itse olen ollut noiden kouluttajien alaisena aikaisemmin, enkä kyllä käsitä miten joku voi nostaa syytteen parin mustelman perusteella. Nuo harjoituspamput ovat sellaisia muoviputkia joiden ympärillä on pehmusteet eikä niillä lyöminen todellakaan voi tuottaa mitään vakavia vaurioita, jos kohteena on isot lihakset (reidet, käsivarret). Siellä on joku äidin pikku läskipää säikähtänyt iso pahaa kouluttajaa ja halunnut kostaa nostamalla syytteen. Ja jos mustelmia pelkää niin spol ei ole kyllä oikea asehaara.:mad2:

Samaa mieltä--> Kamppailulajeja treenatessa ei voi välttyä pieniltä mustelmilta ja jos spol koulutus pelottaa on käsittääkseni mahdollisuus anoa siirtoa toiseen koulutushaaraan. Kaikkien poikien ja tyttöjen on hyvä pitää mielessä että sotilaskoulutus vaatii tiettyä ASENNETTA.

Originally posted by Tomi
Sitten on aina joku "hullu" kapiainen, joka juoksee Cooperissa 6 500 metriä 9 minuutissa siten, että jalassa on släpärit ja selässä on armeijan peltikaappi henkseleillä kiinni.

:lol2:

Eikö tolta Tomilta koskaan lopu noi jutut

Tomi PKL. Meinasi mennä kananmuna kokonaisena kurkusta alas (henkitorveen). Tätä siis voisi pitää tapon yrityksenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom