Alokaskouluttaja sai 48 pahoinpitelysyytettä

Sotilasarvonsa voi menettää jos tulee riittävän kova tuomio oikeudessa. Alentamista siinä merkityksessä kun se yleensä ymmärretään ei käsittääkseni voida tehdä tosin enpä ole mikään asiantuntija.

Tuosta cooper-testijutusta sain idean uuteen allekirjoitukseeni! Hähää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katkaistaan tornihuhuilta siivet ja lueskellaan seuraavaa tekstiä:

VNA rikoslain soveltamisesta

14 a §. (V:1.9.1995 M, A:21.4.1995, SK:578/1995) Joka tuomitaan rangaistukseen maanpetos- tai valtiopetosrikoksesta taikka muusta rikoksesta vankeuteen vähintään kahdeksi vuodeksi, on tuomittava menettämään sotilasarvonsa, jollei sotilasarvon menettämistä huomioon ottaen rikoksen laatu, rikokseen johtaneet ja siitä ilmenevät seikat sekä sotilasarvon menettämisestä tekijälle aiheutuvat muut seuraukset ole pidettävä kohtuuttomana.
Alinta sotilasarvoa ei kuitenkaan tuomita menetettäväksi.(V:1.1.2001 L, A:16.6.2000, SK:559/2000)

Eli sotilasarvon voi menettää, ellei kyseessä ole tykkimies/sotamies/tms.

Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

Originally posted by Tomi
Olin muuten itse SavPrk:n ryhmätaitokisan voittajaryhmässä. :)

[omakehu]
No sittenhän meitä on useampiakin voittajia, kuin mä :D
[/omakehu]

Eiköhän se jorkka takasin ilmesty kunhan tohon kyllästyn!

Originally posted by Antza

ps. kai se RUK oli sitten tykistölinjalla löysempi, mutta kyllä me ainakin 2.K:ssa saatiin liikkua riittämiin, toisaalta oli kesäkurssi (220). mmm... 30 astetta lämmintä ja Patiisin terassi (olut 2,5 erkkiä)

Juu, mutta sullapa olikin suomen kovimmat kouluttajacoxut:worship:

Re: Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

Originally posted by andy_2
Juu, mutta sullapa olikin suomen kovimmat kouluttajacoxut:worship:

Prkl... olitkos kouluttajacoxuna? Asiallisia kaikki... mikä joukkue? Veikkaisin kyllä erästä Karatekaa? Oletko? Profile ei pal kertonut eikä mailia saanut lähetettyä... :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

Originally posted by Antza
Prkl... olitkos kouluttajacoxuna? Asiallisia kaikki... mikä joukkue? Veikkaisin kyllä erästä Karatekaa? Oletko? Profile ei pal kertonut eikä mailia saanut lähetettyä... :D

:lol2: :lol2:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

eikös toi 220 alkanu keväällä 02?
meinaan vaan et naapurissa asuu antti aseveli, oli sillon kouluttajakokelaana 2.komppanjassa. vois vaikka kertoo terveiset pakkikselta:D

Se on ihan jokaisen oma asia mitä sillä ottaa vastaa... Vituttaa tommonen... Itselläni oli kyl siel ihan eri meininki :kippis1: :kippis1: :kippis1: :kippis1:

Originally posted by Energia
Sukunimi oli Matero, mutta etunimi taisi olla Juha tai joku J:llä alkava. Se oli vääpelinä 2. Jääkärikomppaniassa vuonna 2002(nykyisin yksikköupseeri). Kaiketi on siellä vieläkin.

Jumalauta, tää sama jannu oli mulla alokasajan kouluttajana vuonna dr.alban&erotica. Semmonen lyhyenläntä, perse isompi kuin neekerinaisilla, kaksoisleuka, paksut lasit päässä? Löi mua nimittäin sulkeisissa avokämmenellä turpaan niin että meinas silmä lentää päästä. tosi ku vesi. Silloin oil luti arvoltaan, opistoupseeri.

Alentaa ei voi, eikä myöskään ole virallista rangaistusta "ylenemiskielto". Armeijassa yleneminen on yleensä hyvinkin säännöllisin väliajoin tapahtuvaa. Jos jostain syystä on palvelusrikkomuksia yms. muuta sellaista tilillä niin kantahenkilökuntaan kuuluva ylennetään vain myöhemmin, yleensä vuoden, kuin kurssitoverinsa. Sitten on niitä kapteeneja, jotka eivät halua mennä esiupseerikurssille ja ovat sitten kapteeneja pidemmän aikaa...että näin.

Monet noista tornihuhuista koskien kantahenk. ovat todellakin suuren suuria tornareita - asia jonka opin kun olin se nuori ylikersantti joskus "muinoin"...:D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

Originally posted by samuk
eikös toi 220 alkanu keväällä 02?
meinaan vaan et naapurissa asuu antti aseveli, oli sillon kouluttajakokelaana 2.komppanjassa. vois vaikka kertoo terveiset pakkikselta:D

Naapurihan se tässä:) Ja se oli 1. joukkue tuon
Ylil. Hokkasen kanssa. Täällä me Kanervon kanssa nykyään
herätetään pahennusta Helsingin yöelämässä...hehee.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hah hah hah erikoisjoukko

Originally posted by andy_2
Naapurihan se tässä:) Ja se oli 1. joukkue tuon
Ylil. Hokkasen kanssa. Täällä me Kanervon kanssa nykyään
herätetään pahennusta Helsingin yöelämässä...hehee.

Hehe, skapparin poika itse:D

Originally posted by Tomi
Juu, ei voi omaa Spol-AUK:ia myöskään mitenkään helpoksi nakiksi kutsua. Meno oli Mikkelissä vielä ainakin v. -98 Kapt. Mäkisen, Ylil. Määtän, Ylil. Utriaisen, vänr. Siitarin ja Ltn. Weiden aikana paikka paikoin vittumaisen rankkaa, vaikka oma kunto ei todellakaan ollut huonoimmasta päästä. Olin muuten itse SavPrk:n ryhmätaitokisan voittajaryhmässä. :)

Olin kans Mikkelissä spol-kurssilla -93 ja meillä oli myös kyseiset herrat (ainakin Mäkinen ja Utriainen varmasti) kouluttajina, joten voin allekirjoittaa tuon väitteen.
Vekaralla sitten jatkoin loppuintin, joka oli aikas lepsua verrattuna mikkeliin.

Juupajuu

Itse palvelin spollena Kajaanissa, eikä siellä sillon ainakaan kummosia tapahtunut.
Voimankäyttöharjoituksia pidettiin, pamppuharjoituksiakin tottakai, mut eipä tullu mieleen heittää takas jollain pahoinpitelysyytteellä.
Tietenkin jos aihetta on niin...

Yhden harjoituksen muistan jonka veti myös ylikessu. Jätkät jonoon, yks jonon eteen seisomaan, jokainen vuorollaan potkaisee molempaan reiteen. Kuinka lujaa, oli itsestä kiinni, piti vain muistaa että kohta siinä potkittavana seisoit itse :)

inflames sanoi:
Itse palvelin spollena Kajaanissa, eikä siellä sillon ainakaan kummosia tapahtunut.
Voimankäyttöharjoituksia pidettiin, pamppuharjoituksiakin tottakai, mut eipä tullu mieleen heittää takas jollain pahoinpitelysyytteellä.
Tietenkin jos aihetta on niin...

Yhden harjoituksen muistan jonka veti myös ylikessu. Jätkät jonoon, yks jonon eteen seisomaan, jokainen vuorollaan potkaisee molempaan reiteen. Kuinka lujaa, oli itsestä kiinni, piti vain muistaa että kohta siinä potkittavana seisoit itse :)
Päätit sitten uuden threadin tökätä ylös? :wall:

Tomi sanoi:
Päätit sitten uuden threadin tökätä ylös? :wall:

Älä nyt heti miestä masenna! Uusi kaveri pakkiksella kuitenkin. :nolo:

goatseavautumista.. on se parempi kaivella vanhoja ylös kuin tehdä niitä tusinoittain lisää. huomaapahan että myös vanhoja topickeja luetaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom