Aloittelijoille ravitsemuksesta!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pahaa tekee kommentoida tuon kokoisen kaverin tekstiä :rolleyes:, mutta ei palautusjuomaa varmaan kannata maitoon sotkea.
Mutta tämähän on makuasia:kippis1: itsekkin sotken kaikki maitoon ja 2 tunnin
päästä syön ruuan ja hyvin on toiminut!!!

Mun käsitykset on muuttuneet paljon tuon tekstin kirjoittamisesta.En esim. Nykyään pidä palkkaria välttämättömyyksien välttämättömyytenä. Helppo tapa nauttia prodea ja hiilareita treenin jälkeen. Pääasia on, että saadaan hiilaria ja prodea koneeseen.

Tästä aiheesta on täällä väännetty kättä jonkin verran, sillä Jhulmi tais postata tutkimusen, jossa käytettiin hidasta prodea palautumiseen ja tuntui toimivan sekin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulle toi ravinto on sellainen kummajainen, etten jaksa välittää. Jos mä söisin päivittäin kuin bodari, niin siihen uppois vitusti safkaa ja rahaa, kokoajan sais käydä kaupassa hakee jotain rahkaa tai tonnikalaa, ja uskotella itelle, et kyl nyt se patti kasvaa taas 2 grammaa yössä. Mä vedän vaan normisafkaa, ilman kellonaikoja, ja siihen päälle paljon lisäravinteita. Monet voimamiehet ei välitä ruokavaliosta, kuten esim. Janne Virtanen tai Zydrunas Zavickas, ei ukkojen koossa oo silti moittimista. Juha Matti Räsänenkin jossain sanoi, et ei sillä ruoalla ole niin paljon merkitystä, treenaa kovaa niin pakko on kasvaa ja muistaa syödä lisäravinteita, hän mm. itse söi joskus 25 kiloa maltoa ja heraa kuussa:lol2: Eikä omassa kehityksessänikään ole moittimista vaikken syö niinkuin opetetaan. Monet syö hyvin, ellei jopa tosi hyvin, mutta sit se treeni on sellasta neitimäistä jumppaa, et ei kehitytä, ei sekään ole ok, mut mä nukun, syön ja treenaan, eipä se ole sen kummempaa, ellei siitä tee niin vitun vaikeaa. Jos ruvetaan kattoo syömisiä, niin silloin jotkut ei voi lähtee kalareissulle, kun ei saa jotain proteiinimäärää täyteen päivittäin, hohhoh, joillakin on joskus päässä jotain muuta kuin sinne kuuluvaa tavaraa.

Onkos mulla jotai muutettavaa syömisessä, tarviiko ravinteita onko niistä apua?
olen n.175/88 täl hetkellä ja just alottanu puntin pitkän tauon jälkeen ja pitäis saada maha pois mikä tuli tauolla

aamu klo.06.00, puuroo,ruisleipä,maito+mehulasi ja kahvikuppi

lounas klo.10.30, riisii/perunaa/pastaa+kastiketta salaattia 2xruisleipää, maito+mehulasi,kahvi

päivällinen klo.17.00, riisii/perunaa/pastaa+kastiketta, salaattia, maitolasi

iltapala klo.21.00, 2xruisleipä ja mehu/maitolasi.

Punttis+n.30min kävely sinne ja takas 3xvko. ja n.tunti kävelyä 3xvko. ja yks lepopäivä.

Kysynpä minäkin tässä.

Ravintoni on suunnilleen seuraavankaltainen

Aamulla: Puuroa, pari leipää (laatu vaihtelee), tomaattia, kinkkua ja juustoa päällä. Usein myös lasillinen kevytmaitoa.

Lounas: Liha/Kana perunan/makaronin/riisin kanssa. Usein myös jonkunlaista keittoa tai peruspastaa. Pari lasillista maitoa huiviin.

Päivällinen: Samantapainen kuin lounas.

Illalla: Lasillinen teetä, pari leipää, päällä nuo samat kuin aamulla.

Suurin ongelma vaan on tässä se, että käytän aika paljon sokeria ja välipaloina tulee nautittua sokeripitoisia tuotteita. Karkit limut jne. Sanokaa nyt suoraan kuinka paljon niistä on haittaa niin saattaisin päästä eroon niistä. Tai ainakin vähentää.

Molempiin edelläolleisiin postauksiin: Ehdottomasti useampia ruokailuja päivässä. Vaikka tyyliin aamupala, välipala, lounas, välipälä, päivällinen, (välipala), ja iltapala. Ei millään aterialla kauheaa mättöä, vaan kohtuullisesti ruokaa.

Proteiinipitoiset ruoka-aineet näyttävät myös aika hyvin puuttuvan molemmilta. Aamupalalle ja välipaloille raejuustoa, rahkaa, tonnikalaa tms. Ehdottomasti myös iltapalalle proteiinia ja hyviä rasvoja (pähkinät tai rypsi-/oliiviöljy).

Elikä näin klo.6,9,12,15,18,21 ruokailut/välipalat??? minkä verran esim.raetta tai rahkaa, onko exquisa rahka hyvä?? Kiitos :worship:
Ja lisäravinteita,palauttavia tarviiko?? Onko väliä onko syömisen välillä 3h(jostai luin että 3h ois hyvä?) vai voiko haukkaa kunha kerkii??

Siis pitääkö toi nuoren treenaajan kalori määrä 3000 oikeesti paikkansa? Ku käytin kalorilaskurii, niin se sano että mun kulutus salipäivinä oli vaan 2500, ja vapaapäivinä 2100.

xtotox, purkillinen rahkaa (250 g) tai raejuustoa (200 g) on ihan sopiva määrä yhdelle aterialle. Tuosta Exquisasta en osaa sanoa, tulee nimittäin enimmäkseen kulutettua Maitokolmion ja Valion rahkoja.

Kolme tuntia aterioiden välillä on sopiva aika. Syöt vaikka mainitseminasi kellonaikoina, niin lihaksille on koko ajan hyvin rakennusainetta. Lisäravinteita et välttämättä tarvi, mutta jos haluat, niin palautusjuomaksi salin jälkeen voit ottaa hera+malto-drinkin.

Siis pitääkö toi nuoren treenaajan kalori määrä 3000 oikeesti paikkansa? Ku käytin kalorilaskurii, niin se sano että mun kulutus salipäivinä oli vaan 2500, ja vapaapäivinä 2100.

Sehän oli arviolta...

Ja kiitos vastauksesta. Lisäkysymys, on, että kannattaako syödä noita edellämainittuja proteiineja ja muita jos ei massankasvatus ole ainoa? Eli kun tarttis jalat pitää nopeina ja saada nopeutta lisää, niin eikös nuo auta ihan samalla tavalla? [/hakoteillä]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos VekiS85, mites toi lepopäivä samoilla safkoilla vai löysemmin??, pari päivää menny noilla ja tuntuu olo pikkasen paremmalta ku ennen, ihme vaikutus safkalla:D mutta näillä jatketaan ja katotaan tarviiko palautumiseen mitään.:rock:

Eipä mitään:thumbs: Lepopäivinä samoja ruokia kuin treenipäivinäkin, mutta ihan yhtä paljon ei tarvitse syödä.

Lisäkysymys, on, että kannattaako syödä noita edellämainittuja proteiineja ja muita jos ei massankasvatus ole ainoa? Eli kun tarttis jalat pitää nopeina ja saada nopeutta lisää, niin eikös nuo auta ihan samalla tavalla? [/hakoteillä]

Upataas tosta viime sivulta ylös.. Eli ymmärsittekö kysymyksen :D

Kannattaako syödä proteiineja / hiilihydraatteja jos aikomus on myös ylläpitää lihasten nopeutta ja kestävyyttä. Ettei tarkoituksena ole pelkkä bodaus.

E: Ja jos haen yläroppaan enimmäkseen tuota lihasta ja jalkoihinkin osalta, mutta pitäisi liikkeet pysyä nopeina.

(kuuluisi kyllä johonkin muuhun topikkiin)

Viimeksi muokattu:
Tässä nyt 1kk tullu täyteen salilla elikkä ihan alottelia olen vielä. Mutta rupesin tässä miettimään että syönkö tarpeeksi?

Elikkä aamupala : neljänviljan hitualeita, ruisleipää + leikkeleet

Salille 1,5-2h aamupalan jälkeen, salin jälkeen gainomax drinkki + banaani

Välipala: raejuustoa 300g ja ruisleipä + leikkeleet + 3x kanamunaa

päivällinen : yleensä tulee syötyy riisiä, perunaa, tai makaroonia + kanaa tai jotain lihaa

Välipala 2 : tonnikalaa öljyssä + ruisleipää + leikkeleet

Iltapala : 250g maitorahkaa + ananasmurskaa sekaan

Toivottavasti en änge liian vanhaan tahi vääränlaiseen ketjuun (joku varmaan informoi sitten jos ollaan väärillä urilla). Tänään ruoka-aine yliherkkyystesti pisti maidon ja vehnän pannaan. Mistäs proteiinit tästä eteenpäin? Tavoitteene säilyttää lihasmassa ja saada rasva palamaan. Nyt mun ruokavalion perusta (maitorahka, raejuusto, maito, jugurtti ja maitoon ja vehnään pohjautuvat proteiinijauheet) on kieltolistalla ja jotain pitäisi saada tilalle. Raaka-aine saisi olla kohtuuhintaista. Alanko vetelemään kananmunia tiuittain?

Toivottavasti en änge liian vanhaan tahi vääränlaiseen ketjuun (joku varmaan informoi sitten jos ollaan väärillä urilla). Tänään ruoka-aine yliherkkyystesti pisti maidon ja vehnän pannaan. Mistäs proteiinit tästä eteenpäin? Tavoitteene säilyttää lihasmassa ja saada rasva palamaan. Nyt mun ruokavalion perusta (maitorahka, raejuusto, maito, jugurtti ja maitoon ja vehnään pohjautuvat proteiinijauheet) on kieltolistalla ja jotain pitäisi saada tilalle. Raaka-aine saisi olla kohtuuhintaista. Alanko vetelemään kananmunia tiuittain?

Kanaa, jauhelihaa, kananmunaa jne.

Ei kait siinä muu oikein auta. Liha vaan tulee korvista jo valmiiksi ja proteiinintarve on niin suuri että mun käsittääkseni rasvaa tulee sitten liikaa jos vetelen kaikki lihasta?

Ei kait siinä muu oikein auta. Liha vaan tulee korvista jo valmiiksi ja proteiinintarve on niin suuri että mun käsittääkseni rasvaa tulee sitten liikaa jos vetelen kaikki lihasta?

Onhan sitä vähärasvastakin lihaa olemassa. Kaloissa on myös runsaasti proteiinia. Jopa soijaakin voi joskus syödä. Uskon kyllä, että saattaa tulla vaikeuksia saada riittävästi proteiinia, jos maito kielletään kokonaan. Mulle tulee päivässä aika paljon (yli puolet päivän proteiineista) proteiinia maitotuotteista.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom