Aloittelijoille ravitsemuksesta!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin treenaamisen viime marraskuussa. Paino noussu 58->n.70kg. Ei meinaa rahat riittää tarvittavaan ruokailuun. Mitähän köyhän kannattaa syödä treenatakseen? Teillä lienee kokemuksia. Tonnikala-makaroni alkaa tulla jo korvistaki ulos. Lisäravinteita on mutta mites sen safkan kanssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
DaffyDuck sanoi:
Aloitin treenaamisen viime marraskuussa. Paino noussu 58->n.70kg. Ei meinaa rahat riittää tarvittavaan ruokailuun. Mitähän köyhän kannattaa syödä treenatakseen? Teillä lienee kokemuksia. Tonnikala-makaroni alkaa tulla jo korvistaki ulos. Lisäravinteita on mutta mites sen safkan kanssa.
halpaa ja ravitsevaa

Mulla on sellaanen onkelma että ku alotin treenaamisen noin 3,5 kuukautta sitte, tietenkin korjasin ruokavaliotani (kaikki paskat pois ja noin 3 tunnin välein syötävää), ja lenkkeilytkin oon noin 1-2 kertaa viikossa. Mutta paino ei silti nouse vaan on jopa laskenut, aloittaessa paino oli noin 61Kg ja nykyinen aamupaino on 58kg!!! :(

Rasvaprosentista en tiiä kuinka on muuttunut, mutta peilistä voi sanoa että pikkusen lihakset erottuu, mutta en tiiä onko tullu lisää, sarjapainot on tasaisesti noussu :).

Eli mikä olis ratkaisuksi tähän onkelmaan, ku syön sen minkä jaksan, hyvää ruokaa (kait saisin läskiä mässäämällä kaikkee paskaa, mutta sitä en halua).

Ps.Rasvoja ja proteiinia saan tarpeeksi päiväs.

abine sanoi:
Mulla on sellaanen onkelma että ku alotin treenaamisen noin 3,5 kuukautta sitte, tietenkin korjasin ruokavaliotani (kaikki paskat pois ja noin 3 tunnin välein syötävää), ja lenkkeilytkin oon noin 1-2 kertaa viikossa. Mutta paino ei silti nouse vaan on jopa laskenut, aloittaessa paino oli noin 61Kg ja nykyinen aamupaino on 58kg!!! :(

Rasvaprosentista en tiiä kuinka on muuttunut, mutta peilistä voi sanoa että pikkusen lihakset erottuu, mutta en tiiä onko tullu lisää, sarjapainot on tasaisesti noussu :).

Eli mikä olis ratkaisuksi tähän onkelmaan, ku syön sen minkä jaksan, hyvää ruokaa (kait saisin läskiä mässäämällä kaikkee paskaa, mutta sitä en halua).

Ps.Rasvoja ja proteiinia saan tarpeeksi päiväs.

Lasket vaan peruskulutuksesi ja syöt muutaman sata kaloria sen päälle hyvistä tuotteista. Eiköhän se paino siitä lähde nousemaan.

Jos peruskulutukseen lisätään nuorelle parisataa kaloria niin ei riitä :o. Minä pukkasin vajaan tonnin siihen ja treenipäivinä vielä vähän enemmän. Minulla pyörii kalorit 2500-3000kcal mut nyt kohta poltellaan tässä kolmen kuukauden aikana kerätyt huimat 3kg rasvaa :D
edit: no ok 2 sitä vaan on.

joo itellä ois vielä hiomista tossa ruoka puolessa... voisin listata tähän vähän syömisiä ni viisaammat voi siitä antaa sitten palautetta ja vinkkejä parempaan suuntaan :thumbs:

ja näin yleensä päivä vedetään:

6:30 herätys
7:30 tonnikalaa,leipää,maitoa ja jugurttia (kahvia)
11:30 koulu ruoka. yleensä kalaa,kanaa tai lihaa mukaan pottuja/riisiä salaatit ja 6dl maitoa
12:30 kahvia
-tässä pitkä väli.. en oo kouluum ruvennu raahaan ruokia
16:00 treeni
17:00 palautus juoma + kreatiini
17:30 ruoka. kotiruokaa lihaa tai kanaa mukaan potut/riisit ja salaatit leivät,+ öljyt (tällä aterialla yritän välttää maituotteita. imeytymisen hiastumisen takia)
19:00 ruoka. samaa yleensä mitä ylemmässä. juomana maito n.6dl salaatit

21:00 tonnaria ja maitoo + kotain jugurttia tai kiiseliä + öljyä

23:30 rahkaa 250g ja purkki ananasta/mehuun sekotettu + maitoa

24:00-01:00 unta palloon

ps. lisäravinteena vain palautusjuoma ja keratiini.

antakaahan kritiikkiä... :rock:

Major:
Joo protskua saat varmasti tarpeeksi (luultavasti kun en tiiä sun painoa), ja muutenki hyvältä näyttäis paitsi se pitkä väli siinä kouluruuan ja treenin välis.
Unta jos oikeen laskin tulee noin 6 ja puoli tunti, sitä sais kyllä olla enemmän mielestäni (ittellä on vähintään 8 tuntia :zzzz: ).

major sanoi:
joo itellä ois vielä hiomista tossa ruoka puolessa... voisin listata tähän vähän syömisiä ni viisaammat voi siitä antaa sitten palautetta ja vinkkejä parempaan suuntaan :thumbs:

11:30 koulu ruoka. yleensä kalaa,kanaa tai lihaa mukaan pottuja/riisiä salaatit ja 6dl maitoa
17:30 ruoka. kotiruokaa lihaa tai kanaa mukaan potut/riisit ja salaatit leivät,+ öljyt (tällä aterialla yritän välttää maituotteita. imeytymisen hiastumisen takia)

joo unohin laittaa ton painon...

eli 76kg pituus 180cm

abine sanoi:
Unta jos oikeen laskin tulee noin 6 ja puoli tunti, sitä sais kyllä olla enemmän mielestäni (ittellä on vähintään 8 tuntia :zzzz: ).

joo toi unen vähyys on johtunut siitä että on ollut helvetin moinen kiire lähiaikoina ja sen takia jääny vähän vähemmälle mutta kun koulun sain päätökseen ni alkaa se unen määrä kasvamaan :thumbs:

practioner sanoi:
Aloitus oli pirun hyvä ja selkeä. Mutta haluaisin kysy, että miten määritellään kuinka paljon ihminen tarvitsee Kcal päivässä. Onko siihen joku suhdeluku vai jokin muu temppu laskea se. Itse olen 203 cm ja painan 103-105 kg. Treenaan krav magaa ja potkunyrkkeilyä noin 4-7 kertaa / viikko, yhteensä. Osaisiko joku teistä kertoa miten paljon minun pitäisi Kcal:eita syödä päivässä... Suoraaan verrannolla 103 kg pitäisi syödä 4414 Kcal (70kg/3000Kcal). Mut ei taida mennä ihan näin. Kuulostaa hirveeltä.

Joo pituutesi kuulostaa kovalta.. Tuo eväsmäärä on ihan soppeli. Itsekki syön vähintään sen 4 Mcal päivässä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
v-selkä76 sanoi:
Nyt alkaa todella kyllästyttää se että n. 60-70 kiloiset aloittelijat ei tahdo uskoa ravinnon merkityksen tärkeyteen.
eipäs yleistetä, on monia 60-70kg nostajia jotka ymmärtävät ravinnon tärkeyden ja on myös monia 100kg jässiköitä, jotka taas eivät. Hyvää tekstiä, mut eipäs sorreta pikku-ukkeleita! :piis: :thumbs:

Mitenkäs tuo palautusjuoma, onko siitä paljonkin hyötyä? Voiko sen korvata vaikka jollain patukalla (snickersillä)? :P
Onko siitä siis muuta hyötyä, kuin sitä että pääsee nopeammin treenaamaan samoja lihaksia? Vai vaikuttaako se jopa lihasten kasvuun?

major sanoi:

Itsekin vielä aloittelija, mutta muutaman kommentin vois tuosta sanoa:
- Unta saat aika vähän, jos on aikaisin pakko herätä niin aikaisin täytyy myös mennä nukkumaan
- Ruokavaliota kannattaa ja pitää vaihdella, eli oletan että joka päivä ei näytä sulla samanlaiselta ravinnon suhteen :)
- Tonnikalaa ei kannata syödä kun max. pari kertaa viikossa, se sisältää nimittäin elohopeaa joka suuressa määrin syötynä on haitallista.
- syö jotain ennen punttitreeniä, ehdottomasti. jos on 4 tuntia ollu ilman ravintoa ja lähtee salille niin ei voi olla kovin loistelias suoritustaso :)

Amateur- sanoi:
Mitenkäs tuo palautusjuoma, onko siitä paljonkin hyötyä? Voiko sen korvata vaikka jollain patukalla (snickersillä)? :P
Onko siitä siis muuta hyötyä, kuin sitä että pääsee nopeammin treenaamaan samoja lihaksia? Vai vaikuttaako se jopa lihasten kasvuun?
Palautusjuomaa ei voi korvata millään suklaapatukalla. Palautusjuomassa pitäisi olla nopeasti imeytyvää proteiinia ja yleensä myös nopeaa hiilihydraattia. Kun juot palautusjuoman treenin jälkeen saat nopeasti rakennusaineita lihaksillesi ja palautumisen heti käyntiin.

Aloittelija3 sanoi:
Itsekin vielä aloittelija, mutta muutaman kommentin vois tuosta sanoa:
- Unta saat aika vähän, jos on aikaisin pakko herätä niin aikaisin täytyy myös mennä nukkumaan
- Ruokavaliota kannattaa ja pitää vaihdella, eli oletan että joka päivä ei näytä sulla samanlaiselta ravinnon suhteen :)
- Tonnikalaa ei kannata syödä kun max. pari kertaa viikossa, se sisältää nimittäin elohopeaa joka suuressa määrin syötynä on haitallista.
- syö jotain ennen punttitreeniä, ehdottomasti. jos on 4 tuntia ollu ilman ravintoa ja lähtee salille niin ei voi olla kovin loistelias suoritustaso :)

Tämä on mun mielestä aika yksilöllinen asia. Ite olen ollut yleensä 2-3 tuntia syömättä ennen salille lähtöä. Mun mielipide on, että mitään kiinteää ei kannata syödä ennen treeniä. Joku protskudrinkki puoli tuntia ennen salille menoa voi olla ihan hyvä idea, sen puolesta on palstalla jotkut puhuneet.

Ja tuosta tonnikalasta lukisin mielellään jonkun tutkimuksen. Olen kohta vuoden ajan syönyt lähes joka päivä iltapalaksi purkillisen tonnikalaa. Paljonkohan mulla on elinaikaa? :hyper:

Alkoi minuakin tuo tonnikalassa kuulemma oleva elohopea pelottaa nimittäin, joka päivä menee just se 140 g. Voisiko tätä joku minua viisaampi kommentoida.

Alkoi minuakin tuo tonnikalassa kuulemma oleva elohopea pelottaa nimittäin, joka päivä menee just se 140 g. Voisiko tätä joku minua viisaampi kommentoida.

Juu, sama vika, tonnikalaa oon syäny reilut kymmenen vuotta putkeen melkein joka päivä. Halpaa ja hyvää, pienellä maustamisella. En kyllä usko että siinä olis mitään sen suurempaa määriä kuin mitä muissakaan tuotteissa on, koska sehän olisi terveydelle vaarallista ja sinäsä kielettyä.

Nyt kun olen tätä foorumia kuukauden päivät seurannut ja olen tullut siihen tulokseen että yksi ateria lisää päivään vielä. Ja nyt kysymys onkin siinä että kun tonnikala on mulla se juttu, niin vedättekö ihan suoraan purkista vaiko jonkin kera? Mulla vaihtelee riisin ja makaroonin kanssa. Pitäis vaan siirtyy tummaan riisiin ja makaroonia vähentää. Kuhan varasto saadaan tyhjäksi ensin. Painoa olen saanut kesäkuun 99kg:sta tuonne 92 kg tietämille, oikeastaan liikuntaa lisäämällä. Tämä on kuitenkin nesteen ansiosta ja nyt sitten tarttis alentaa rasvan määrää. Pituutta on 172cm. Lihaksia on tullut joskus punttisalilla hankittua, mutta kiireisen työelämän puitteissa tuli sitten liikaa läskiä. Nyt kun töitä ei ole, niin olen alkanut pitämään itsestäni huolta. Täältä olen saanut paljon vinkkejä viimeisen kuukauden aikana, kiitos siitä ahertajille täällä!

Tosta rahkasta ja raejuustosta vielä?
Maustamatonta vai maustettua ehrmannin rahkaa?
Raejuustona oon vetänyt valion 2% raejuustoa? tämä ok?
Tonnikala tais olla euroshopperin...Oon siivilöinyt siitä sen minkä lie nesteen veke. Kannataisiko syödä sekin. Sori tyhmät kysymykset totaaliselta aloittelijalta.

Pepetus sanoi:
Tosta rahkasta ja raejuustosta vielä?
Maustamatonta vai maustettua ehrmannin rahkaa?
Raejuustona oon vetänyt valion 2% raejuustoa? tämä ok?
Tonnikala tais olla euroshopperin...Oon siivilöinyt siitä sen minkä lie nesteen veke. Kannataisiko syödä sekin. Sori tyhmät kysymykset totaaliselta aloittelijalta.
En tiedä ravintoarvoeroja maustatun ja maustamattoman ehrmannin välillä, mutta
ainakin suurin osa pakkislaisista maustaa sen itse mm. sokerittomalla funlightillä, jotta sokereiden saanti on pienempi.

2% prosentin raejuusto on hyvää, valinta 0.2%:n ja 2%:n välillä lähinnä sen mukaan kumpi maistuu paremmalta ja kumpi on halvempaa.

En usko, että siinä tunafishin nesteessä mitään ravinteita on. Tuohon tonnikalaan kyllätsyy muutenkin liian helposti, että nesteet vain pois maksimaalisen makuelämyksen saavuttamiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom