Aloittelijoille ravitsemuksesta!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse aina lorautan vähän funia sinne sekaan ja sit syön ja sit kun funi loppuu et on taas pelkkää rahkaa,niin taas sit pieni loraus siihen lisää..
Ja voihan sitä tietenkin ilmankin syödä jos vaan pystyy..Lisäilet sitä sen verran sinne et tulee hyvänmakusta.

Niin sitten vielä. Oon vetänyt valion maustettua jugurttia (hedelmäpommit sun muut)
Pitäisikö vaihtaa johonkin maustamattomaan ja maustaa sitä sitten vai onko tuokin ihan ok?

Pepetus sanoi:
Niin sitten vielä. Oon vetänyt valion maustettua jugurttia (hedelmäpommit sun muut)
Pitäisikö vaihtaa johonkin maustamattomaan ja maustaa sitä sitten vai onko tuokin ihan ok?

Parempi tietenkin on maustamaton(sekaan maun mukaan esim. erilaisia marjoja :kuola: ) mutta tottakai silloin tällöin voit sallia itsellesi näitä normaaleja maustettuja (ja sokerisia) jugurtteja. Jotkut syövät maustettuja useinkin, toiset taas eivät koskaan, sillä kaikki voivat pitää "ruokahifistelyn" sillä tasolla kuin itse haluavat. Suosittelen kyllä siis siirtymään kokonaan maustamattomien käyttöön :thumbs: .

Moikka,

Kaloreista kymysyksiä.
Painan 90kg, liikun päivässä kohtalaisen paljon.
Tällä hetkellä en juokse lenkkiä. vaan käyn 3krt viikkoon salilla.
Miten ruokavalio kannattaa rakentaa? suhteet prode/hiilari/rasva
Ja kaloreita mun tarttis vissiin syödä yli 3000? vai lähemmäs 4000?
Kun haluun kasvaa..
Muutenkin tuntuu hankalalta saada tarpeeks proteiinii ja muuta..
Ilmeisesti paljon vaan maitotuotteita, lihaa ja kalaa?
Raejuustoo ja maitorahkaa oon syöny paljon.. rupee jo puuduttaa.
Aionkin käydä hakemassa vähän helpotusta pakkiksen kaupasta:D
Miten noi syömiset on helppo pitää muistissa ja laskee?
Onks toi kalorilaskuri tuol ylhäällä vai onks joku rakennellu jotein exceleitä tai jotain?

-Ihan pihalla-::rolleyes:

Määritelkää keskikokoinen. En ole itseäni minään älyttömän pienenä pitänyt, vaikka 170cm/72kg olenkin. Tuo 3000kcal/d kuitenkin aiheuttaisi itsellä sumopainijan mittojen lähestymisen about kuukaudessa (luulisin :D).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Avernian sanoi:
Määritelkää keskikokoinen. En ole itseäni minään älyttömän pienenä pitänyt, vaikka 170cm/72kg olenkin. Tuo 3000kcal/d kuitenkin aiheuttaisi itsellä sumopainijan mittojen lähestymisen about kuukaudessa (luulisin :D).

nojoo ei taida ihan kuukaudessa päästä niihin mittoihin:hyper:

Zone-sarja -42%
Jakob sanoi:
Pahaa tekee kommentoida tuon kokoisen kaverin tekstiä :rolleyes:, mutta ei palautusjuomaa varmaan kannata maitoon sotkea.

Miksei sitä maitoonki vois sotkea? Turhaa hifistelyä sanoa että ei kannata pistää maidon sekaan palkkaria, koska se imeytyy hitaasti. Ottaa sitte vaikka ennen treenejä kevyen "palkkarin".

Masterpiece sanoi:
Miksei sitä maitoonki vois sotkea? Turhaa hifistelyä sanoa että ei kannata pistää maidon sekaan palkkaria, koska se imeytyy hitaasti. Ottaa sitte vaikka ennen treenejä kevyen "palkkarin".

Onhan tuo jo maxmusselin toimesta korjattu. Toisaalta en mä sitä minään hifistelynä nää ottaa palkkari veteensekoitettuna, varsinkin kun nykyään löytyy noita :kuola: hyviä :kuola: palkkareita.

Jakob sanoi:
Onhan tuo jo maxmusselin toimesta korjattu. Toisaalta en mä sitä minään hifistelynä nää ottaa palkkari veteensekoitettuna, varsinkin kun nykyään löytyy noita :kuola: hyviä :kuola: palkkareita.

joo huomasin, meni edittiaika umpeen :)
Mä en tykkää sitä sekottaa veteen. Se maistuu jotenki... mauttomalta, vaikka mansikalta kuitenki :p
Pitää alkaa koettaa harrastamaan tuota veteensekottamista.

Miksi turhaan sekottaa maitoon ku sheikkeri kulkee paljon helpommin mukana pelkät jauhot sisässään. Pukkarissa sitten treenin jälkeen täyttelee vedellä. Ei kyllä yhtään kiinnostaisi täyttä sheikkeriä kuskata ja pelätä millon se leviää sinne treenikamojen ja -vihkojen sekaan.

Omasta mielestä maku on parempi veteen sekoitettuna. Puolimaustettua herajauhoa käytän.

(ennen kun joku ihmettelee niin 1:1 maustamatonta pieruheraa ja mansikanmakuista wheyprota)

anticube sanoi:
Miksi turhaan sekottaa maitoon ku sheikkeri kulkee paljon helpommin mukana pelkät jauhot sisässään. Pukkarissa sitten treenin jälkeen täyttelee vedellä. Ei kyllä yhtään kiinnostaisi täyttä sheikkeriä kuskata ja pelätä millon se leviää sinne treenikamojen ja -vihkojen sekaan.

Omasta mielestä maku on parempi veteen sekoitettuna. Puolimaustettua herajauhoa käytän.

(ennen kun joku ihmettelee niin 1:1 maustamatonta pieruheraa ja mansikanmakuista wheyprota)

Sulla on täysin samat metodit käytössä mitä minullakin. ;)

Välipalajuomat tulee sekoitettua kotona valmiiksi, kun ei viitsi töissä sheikkerin kanssa pyöriä. Mutta silloin teenkin sheikkerin täydeltä juoma ja kaadan sen suppilon avulla kahteen tyhjää funlight pulloon. Pullo toimii hyvin muutaman kerran pelkällä huuhtelulla jonka jälkeen sen voi nakata mäkeen ja ottaa uuden pullon. Noista tyhjistä nyt ei jostain syystä ole pula ollut. :D Eli tämä toimii niille myös, jotka jostain syystä haluavat palkkarinsa tehdä valmiiksi, eivätkä halua kikkailla mahdollisesti aukeavan sheikkerin kanssa.

Ou jeah! Huikee teksti v-selältä :)

Luulin ennen ravintopuolen olleen kohillaan mutta näpsäkät kalorilaskurit korjasivat harhaluulot. Nyt on oma kaloreiden saanti nostettu reiluu 3000 kcal.

Onko muuten väitteessä, jonka mukaan maitoa ei tulisi litkiä ennen nukkumaan menoa mitään perää?

kiitos loistavasta tekstistä!

Tämä oli juuri sitä mitä alottelijana täältä etsin:rock:
Nyt vaan innolla ruokavaliota suunnittelemaan ja katsomaan mihin se johtaa nykyisen "syön mitä sattuu millon sattuu" tyylin sijasta:eek:

Pahaa tekee kommentoida tuon kokoisen kaverin tekstiä :rolleyes:, mutta ei palautusjuomaa varmaan kannata maitoon sotkea.

Mutta tämähän on makuasia:kippis1: itsekkin sotken kaikki maitoon ja 2 tunnin
päästä syön ruuan ja hyvin on toiminut!!!

Back
Ylös Bottom