Aloittelijoiden videoklippejä! Haluatko tekniikkaneuvoja? Laita suorituksesi tänne!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelijoilla kuten minulla on usein kysyttävää omasta tekniikasta. Paikkoja kun ei kukaan halua rikkoa väärän tekniikan takia, tämähän on selvä juttu. Tämän takia tuli mieleen tälläinen thredi minne jokainen voi lähettää video klippejä omasta suorituksestaan ja kysyä tekniikka vinkkejä kokeneemmilta nostajilta.

Toinen syy miksi keksin tämän thredin on se että olen itsekin nähnyt sellaisia nostoja että oksat pois. On tehnyt mieli mennä sanomaan että älä helvetissä tee noin, paikat menevät hajalle 100% varmuudella pitkällä juoksulla. Mutta rima on aika korkea tuolla salilla mennä varoittamaan ventovierasta kaveria.

Nykytekniikkaa kun löytyy melkein jokaisen taskusta nykyään niin ei ole kauhea vaiva edes videoida kännykällään suoritustaan ja uploadata se tuonne nettii. Jos kerta uskaltaa nostella huonolla tekniikalla salilla niin sitten varmana uskaltaa nostella huonolla tekniikalla jossain video pätkällä ja lähettää linkkiä tähän thrediin ja saada neuvoja.

Aloitan itse "nolaamalla" itseni :)

SJMV 5x5@150kg

Pätkä on otettu viimeisestä sarjasta. Silloin on jo tullut hieman väsy ja on täten herkempi virheille. Kysymys kuuluu? Meneekö selkäni liikaa kaarelle? Ja onko tuo suoritus edes SJMV vai joku itse kehitelty raudan nosto tekniikka. Heti ensimmäinen nosto alkaakin liian kaukaa jaloista. Sormi voimien puute myös hieman rikkoo tekniikkaa nähtävästi. Kyseinen treeni kerta onkin elämässäni joku 5 kerta :D Joten kyseessä on todellakin kunnon noob meininkiä :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
IMO vedät liian pyöreällä selällä. Jos liikkuvuus ei riitä vetoon lattiasta saakka selkä suorana/notkolla, kannattaa jättää tanko muutaman sentin korkeudelle ilmaan ja siitä takaisin ylös. Tästäkin toki voidaan olla montaa mieltä..

Hyvä tredi! :)

Huh? En ole koskaan tajunnut, miten joku vetää jalat suorana maasta. Varmaan johtuu siitä, että olen juuri sen verran taipuva, kuin olisi puolimetrinen rautakanki perseessä. Varmaan voisi alkaa tuota harrastaa siten, että siinä on maahan väliä jonkin verran ja sitten niin alas kuin voi mennä.

Eikös tuo vastaa myös selänojennuslaitetta aika paljon, jos se ottaa takareisiin ja alaselkään ja samnlainen liike tehdään aika suuresti?

Ei mutta kyllä ne vapaat painot voittaa koneet.

jos takareisiä haluat reenata tuolla liikkeellä niin persettä laskuvaiheessa kunnolla taaksepäin ja tanko lasketaan hivenen polvien alapuolelle ja siitä ylös. jos taas teet tuolla vanhalla tyylilläsi niin jätä ilmaan ne lätkät äläkä laske niitä maahan asti niinkuin normaali mavessa.

Ite en ainakaan saa tolla tyylillä minkäänlaista tuntumaa takareisiin. Teen enempi romanialaista muistuttavalla tyylillä siihen malliin kun siinä nyyssölän SJMV-threadissa tällä osiolla.

Ps. hyvä threadi kylläkin. :rock:

jos takareisiä haluat reenata tuolla liikkeellä niin persettä laskuvaiheessa kunnolla taaksepäin ja tanko lasketaan hivenen polvien alapuolelle ja siitä ylös. jos taas teet tuolla vanhalla tyylilläsi niin jätä ilmaan ne lätkät äläkä laske niitä maahan asti niinkuin normaali mavessa.

Ite en ainakaan saa tolla tyylillä minkäänlaista tuntumaa takareisiin. Teen enempi romanialaista muistuttavalla tyylillä siihen malliin kun siinä nyyssölän SJMV-threadissa tällä osiolla.

Sen toisiaan unohdin mainita että pääpaino on selän treenaaminen eikä takareiskat. Muuten voisinkin jättää ilmaa sen pari senttiä mutta kuten tuossa pätkässä näkyy niin pitää antaa 1s huili sormille aina nostojen välissä :) Vetoja minulle on kertynyt elämässäni alta sata, joten eiköhän tuo tuosta parane. Coc 1, 1,5 & 2 on tilauksessa niin saa näppivoimatkin uuden ulottuvuuden. Itse asiassa tuo 150kg pysyi paremmin käsissä kuin edellisviikon 145kg :thumbs:

Mutta mikäs on Neutraalin mielipide tuosta selästä? Meneekö liikaa kissan seläksi?

Ite tekisin alaselälle mielummin vaan ihan normaalia mavea, vaikka sitten pukeilta jos haluu enempi eliminoida jalkojen työtä pois. Tollasessa kirjaimellisesti suorin jaloin vedossa on aika mahotonta pitää selkää tarpeeks suorassa mun mielestä.

Zone-sarja -42%
Tollasessa kirjaimellisesti suorin jaloin vedossa on aika mahotonta pitää selkää tarpeeks suorassa mun mielestä.

Sitä itsekin olin hieman ihmetellyt että onko se edes mahdollista. Tuntui olevan vaikeata jopa tuolla semi SJMV:lla.

Sen toisiaan unohdin mainita että pääpaino on selän treenaaminen eikä takareiskat.
Itsekkin annoit jo asiaan ratkaisun jonka Elasto sitten kirjoitti auki. Eli kissanselkä SJMV pois ohjelmasta ja normi maastanosto tilalle kun selkää halutaan treenata.

Vaikka turhaa vikinää tekniikasta tämä taas varmaan on, jonka Neutraali voi tulla kohta julistamaan. :D

tässähän puhutaan asiasta. en minä silloin mitään sano :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
SJMV 5x5@150kg

Pätkä on otettu viimeisestä sarjasta. Silloin on jo tullut hieman väsy ja on täten herkempi virheille. Kysymys kuuluu? Meneekö selkäni liikaa kaarelle? Ja onko tuo suoritus edes SJMV vai joku itse kehitelty raudan nosto tekniikka. Heti ensimmäinen nosto alkaakin liian kaukaa jaloista. Sormi voimien puute myös hieman rikkoo tekniikkaa nähtävästi. Kyseinen treeni kerta onkin elämässäni joku 5 kerta :D Joten kyseessä on todellakin kunnon noob meininkiä :thumbs:

Suoraan sanottuna helvetin perseestä tuo nostaminen. Selkärangan pitäisi pysyä suunnilleen samassa asennossa, kuin silloin, kun seisot pysyasennossa. Tuossa liikkeessä lordoosista (selkärangan luonnollisesta kaarevuudesta) voi tinkiä hieman, mutta pyöristymistä ei saisi tapahtua. Sulla selkä pyöristyy aivan helvetisti. Tuollaisessa asennossa otat selkälihakset tehokkaasti pois pelistä, jolloin paino on selkärangan nikamien varassa. Tämä altistaa välilevyt suurelle paineelle, ja voi johtaa erittäin vakavaan loukkaantumiseen (pahimmillaan pysyvään halvaantumiseen).

Lähes kuka tahansa voi pienellä notkeuden harjoittelulla vetää suorin jaloin lattialta asti, ilman että selkäranka pyöristyy, mutta vain pienilla painoilla. Suuremmilla painoilla jalkoja on pakko koukistaa enemmän, tai vetoliike on aloitettava korkeammalta (esim. sopivan korkuisilta korokkeilta). Hyvä tekniikka on myös vetää eka toisto normi maastavetona ja sen jälkeen laskea tanko lähes suorin jaloin vain niin alas, että selkä pysyy hyvässä asennossa.

Hyvä tredi:thumbs:

Sormivoimat kasvavat kyllä tehdessä. Mä olen saanut jo heivata vetoremmit normimavessa kokonaan ja vetelen pelkällä mankulla, isoimmat painot ristiotteella, vaikka syksyllä ei tahtonut pysyä 70-kiloakaan kunnolla hanskassa.

Voisin ottaa omankin maven videolle ensi keskiviikkona niin päästään vertailemaan.

Nyt on taas kynistelty oikein huolella. Vedin tuossa viime viikoisen treenit videolle. Tällä kertaa otin tuon ristiotteen käytöön ja enkä päästänyt painoja osumaan maahan. Selkä? Noh selkä on mikä on. Minulla nyt ei ole luonnostaakaan ole kovinkaan kaarevaa selkää. Pitää vielä ottaa ensiviikolla video evidencee ilman paitaan niin näkee tuon selän menemisen paremmin. Jos kerta referenssi on normaali lordoosi niin sitten en sanoisi että selkä menee liikaa kaarevaksi. Normaali lordoosiani voikin varmaan aika hyvin verrata noissa pätkissä siihen missä asennossa minulla on selkä kun haen otetta tangossa jolloin ei ole painoa yhtään selällä. Loppu ojennuksessa minulla on selkä laitettuna yli kaarevaksi joten siinäkin on hieman osviittaa mikä on minun selkäni normaali lordoosi.

Tässä on nyt 4 klippiä sarjoista 2-5, tuli mieleen vasta ensimmäisen sarjan jälkeen että voisi videoida kaikki.

SJMV 2/5@165kg

SJMV 3/5@165kg

SJMV 4/5@165kg

SJMV 5/5@165kg

Menikö tekniikka nyt edes hieman eteenpäin?

Voisin ottaa omankin maven videolle ensi keskiviikkona niin päästään vertailemaan.

Kumpi vie pakkiksen paskin mave tekniikan haltijan pokaalin?
WNB Arska vai E-Mies? Kansa odottaa hengeä pidellen E-miehen suoritusta, kuinka tässä käy?
Vai tuleeko jostain nurkan takaa musta hevonen kisaan ja voittaa koko roskan?

Vastauksen saamme ensi viikolla :)

Mun nähdäkseni sun jalat eivät olleet koko ajan kovin suorassa eli apua tuli reiskoilta muuten näytti mun silmiin ihan asialliselta.

Mun nähdäkseni sun jalat eivät olleet koko ajan kovin suorassa eli apua tuli reiskoilta muuten näytti mun silmiin ihan asialliselta.

Ei niiden kyllä pidäkään olla tikku suorassa. Sitä persettä ihan reilusti taakse vaan niin hyvä tulee. Takareisi liikehän se sjmv on!

Kumpi vie pakkiksen paskin mave tekniikan haltijan pokaalin?
WNB Arska vai E-Mies? Kansa odottaa hengeä pidellen E-miehen suoritusta, kuinka tässä käy?
Vai tuleeko jostain nurkan takaa musta hevonen kisaan ja voittaa koko roskan?

Vastauksen saamme ensi viikolla :)

Jos kilpaillaankin vetonaamanilmeissä/punaisuudessa:/? Mä kun teen plain mavea niin ei ole ihan suoraan verrannollisia noi tekniikat.

Nyt on taas kynistelty oikein huolella. Vedin tuossa viime viikoisen treenit videolle. Tällä kertaa otin tuon ristiotteen käytöön ja enkä päästänyt painoja osumaan maahan. Selkä? Noh selkä on mikä on. Minulla nyt ei ole luonnostaakaan ole kovinkaan kaarevaa selkää. Pitää vielä ottaa ensiviikolla video evidencee ilman paitaan niin näkee tuon selän menemisen paremmin. Jos kerta referenssi on normaali lordoosi niin sitten en sanoisi että selkä menee liikaa kaarevaksi. Normaali lordoosiani voikin varmaan aika hyvin verrata noissa pätkissä siihen missä asennossa minulla on selkä kun haen otetta tangossa jolloin ei ole painoa yhtään selällä. Loppu ojennuksessa minulla on selkä laitettuna yli kaarevaksi joten siinäkin on hieman osviittaa mikä on minun selkäni normaali lordoosi.

Tässä on nyt 4 klippiä sarjoista 2-5, tuli mieleen vasta ensimmäisen sarjan jälkeen että voisi videoida kaikki.

SJMV 2/5@165kg

SJMV 3/5@165kg

SJMV 4/5@165kg

SJMV 5/5@165kg

Selkä pyöristyy liikaa:) Koita vähentää painoa ja jännittää niitä alaselän lihaksia kunnolla, ettet päästä sitä noin mutkalle, pidemmän päälle ei ranka tykkää hyvää. Tuossa nostossa painoa vetää vain selkäranka eikä selkälihakset. Yläselkä saa pyöristyä, mutta ala ei, ja koita ottaa jalkoja vähän mukaa niin saat selältä rasitusta hiukan pois, silloin jos teet normimavea. Näin siis minun silmään näytti, ja mulle on neuvottu.

Sarjojen ekoissa nostoissa on vähän yritystä tehdä normaali maastaveto. Sen jälkeiset toistot on edelleen ihan samanlaisia. Tanko painaa edelleen noin sata kiloa liikaa ja liikerata on (sulle) reilusti liian pitkä.

Voit itse katsoa ilman paitaa pelistä sivuprofiiliasi, josta näet selkäsi asennon normaalissa seisoma-asennossa. Sen pitäisi siis olla sama koko noston ajan. Noissa videoissa et nähdäkseni edes yritä jännittää selkää, vaan se on loppuojennusta lukuun ottamatta koko ajan pyöreänä.

Melkein suosittelisin tekemään ns. romanialaista vetoa, eli laskisit tangon vain polvien korkeudelle, selkä tiukkana ja perse takana. Suorin jaloin veto lattialta ei vaikuta oikein soveliaalta liikkeeltä sinulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom