Aloittelijan sanastoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Pyhitettäkööt tämä ketju kehonrakennukseen liittyvän termistön selvittämiseen. Tietysti tämän voi heti lukita, jos jollain on iskeä jokin URL Suoraan Helvetistä, jossa tätä sanastoa selvitetään. Aloitetaan ihan yksinkertaisista, minen esimerkiksi ole ymmärtänyt täysin mitä tarkoittaa:

1. Bulkkaus/bulkki/bulkkaaminen

2. Negatiivinen toisto

3. Supersarja(t)

4. Pakkotoisto

5. Pumppi/pumppiin meneminen/pumppaus

Ööh... ei tule muuta mieleen tähän hätään.

1. isoks tuleminen (kait :D) syömällä, ja massaa kasvattamalla, punttamalla
2. negatiivinen toisto on esim. penkissä se, että laitat yli-ison painon(esim. 105% maximista), ja lasket sen hitaasti rinnalle. kaveri sit auttaa sen ylös siitä.
4. teet vaikka sattuu, eli sarjaa hapoille asti
5. lihassaolut laajenee, lihaksiin virtaa nestettä -> suurenevat. esim pitkän sarjan jälkeen hauikset ovat hivenen paksummat. joskus paljonkin ;)

6? ja ihan yleensä sana "forkut" oli itsellenikin pitkään outo, mutta kyynärvarsiahan se tarkoittaa

3. Teet vaikka penkkiä ja kulmasoutua supersarjana, eli eka sarja penkkiä, sarja kulmasoutua, sarja penkkiä, sarja kulmasoutua... tai mitkä tahansa 2 (miksei useampikin) liike tollain vuorotellen. Säästää aikaa ja on ihan kätsy systeemi muutenkin.

1. Bulkkaus/bulkki/bulkkaaminen
=Syödään yli kulutuksen, eli kasvatetaan massaa
2. Negatiivinen toisto
= Toiston negatiivinen osa tarkoittaa laskuvaihetta. Esim. penkissä kun lasket tangon rinnalle
3. Supersarja(t)
= Näitä tehdään usein vastakkaisille lihaksille( voi tehdä myös muutekin). Esim. hauikset ja ojentajat siten, että ensin sarja ojentajaliikettä ja heti perään ilman taukoa sarja hauisliikettä. Näin on tehty yksi supersarja.
4. Pakkotoisto
= Sarja tehdään niin loppuun kuin itse jaksaa, jonka jälkeen kaveri sen verran, että saadaan tehtyä vielä yksi/pari toistoa (tai sitten kesken jääneen toiston loppuun).
5. Pumppi/pumppiin meneminen/pumppaus
=Pumppi muodostuu, kun treenattaessa lihakseen pakkautuu verta (Tällöin lihas myös näyttää isommalta). Pumppauksessa tehdään paljon toistoja kevyillä painoilla jolloin pyritään saamaan mahdollisimman paljon verta kyseiseen lihakseen.

J-2 sanoi:
4. Pakkotoisto
= Sarja tehdään niin loppuun kuin itse jaksaa, jonka jälkeen kaveri sen verran, että saadaan tehtyä vielä yksi/pari toistoa (tai sitten kesken jääneen toiston loppuun

Tarkennetaan vielä: nämä viimeiset, kaverin auttamat hitaat toistot on niitä pakkotoistoja.

kiwi^ tuossa yllä siis hakoteillä tämän suhteen.

Juuri näin ^

Edit: Ja näin, kuten toolate sanoi

J-2 sanoi:
2. Negatiivinen toisto
= Toiston negatiivinen osa tarkoittaa laskuvaihetta. Esim. penkissä kun lasket tangon rinnalle
Tuohon pieni korjaus. Selittämäsi olisi negatiivinen vaihe.
Negatiivisissa toistoissa suoritetaan ainostaan liikkeen negatiivinen vaihe ja tämän jälkeen esim. kaverin avustuksella palataan lähtötilanteeseen. Eli tässä voidaan hyödyntää suurempia painoja mitä oikeasti pystyisi hallitsemaan autetun positiivisen vaiheen ansiosta.

Tämä nyt ei liity kehonrakennukseen mutt nämä pakkiskielen suomennukset oli alussa mullle aika hämäriä:
IMO = In my opinion (minun mielestä)
sivari = sivuvaikutukset

ja palkkari = palautusjuoma :D

tämmösii pikkujuttui mut silti iha metässä keskutelusta ellei tiiä mistä puhutaa :P tai ainaki ite olin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiwi^ sanoi:
ja palkkari = palautusjuoma :D

tämmösii pikkujuttui mut silti iha metässä keskutelusta ellei tiiä mistä puhutaa :P tai ainaki ite olin
Ihan sama homma itellä :D Etenki toi sivari tuotti alussa hirveenä ongelmia ku liitin sen tietenki siiviilipalvelukseen, mutt kyl tää tästä ku kohta vuoden päivät jo pakkista selaillu :kippis1:

Forkut ja sivari eivät kuuluneet munkaan sanavarastoon silloin kun kauan (2kk :D) sitten liityin pakkikselle. Mutta ehkä eniten mua ihmetytti strutsi :D Joissain sekopäisissä thredeissä porukka alkoi yht'äkkiä huutamaan STRUTSII! nii olin vähän Wtf? ennen kuin tajusin että se tarkoittaakin JohnnyB:tä :lol2:

Oli tuo forkut myös hakusessa jonkin aikaa, kunnes hogasin sen tulevan forearmista. Sivariin ja vastaaviin en ole onneksi törmännyt, olisi kyllä varmasti mennyt ihan yli mutta nyt sitten tietää nekin jos jossain tulee vastaan.

IMO:a ja vastaavanlaisia en koskaan tule sietämään. Jos koskaan noita lyhenteitä käytän niin voitte olla varmoja että teen sen armottomalla vittuilumielellä ja hampaita narskutellen. IMO IMHO LOL WTF ROFL vaan.

Tromm sanoi:
IMO:a ja vastaavanlaisia en koskaan tule sietämään. Jos koskaan noita lyhenteitä käytän niin voitte olla varmoja että teen sen armottomalla vittuilumielellä ja hampaita narskutellen. IMO IMHO LOL WTF ROFL vaan.
Unohdit OMG:n ja OMFG:n, unohtamatta LMAO:a, tai kaikista parasta: ROFLMAO:a.

Back
Ylös Bottom