Aloittelijalle vinkkejä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon nyt treenannu himas noin kuukauden.. vähä mite sattuu välil 3x15 ja välil 5x5. käytän 5 jakosta koska aikaa riittää, mut siis kannattaisko mun treenata samoja lihaksia useamman kerran viikossa? jos lihakset ei oo kipeinä tietty

Ja ohjelmiaki voi ihmees pistää tulee:D

käytä tota search toimintoa ja hae sieltä 4 tai 3 jakosta ohjelmaa näin alkuun. Kannattaa myös lukea aloittelijoiden osiota. Siellä on kaikki tarpeellinen. Jos et viitsi, niin et varmaan jaksa pitkään käydä salillakaan.

Parhaiten aloittelijalle toimii 1-jakoinen ohjelma. Joten 1-jakosella ohjelmalla liikkeelle. Raskaita perusliikkeitä.

oijoi sori, luulin et tää jakohomma toimii sillai että jos on 5-jakoinen ni käy 5 kertaa salil.. sittehä mul on niinkö 2-3 jakoinen? tajusinks mä tän jakohomman nyt oikein

Aloittelija haluaisi varmasti kuulla perusteluja.

Lihaksen proteiinisynteesi kiihtyy 2-3päivää treenin jälkeen, jolloin kannattaa treenata niin usein että kunnon proteiini synteesi on koko ajan päällä. Aloittelija ei saa 3-jakoisesta suurta hyötyä, koska ei pysty treenaamaan yhtä tehokkaasti kuin kokeneempi.

Mutta siis kannattaako silti treenata samoja lihaksia useamman kerran viikossa? Tiiän et ne treenautuu snadisti muiden liikkeiden mukana, mut kantsiiko silti esim tehä rintaa 2 kertaa viikos? Ku vatsat tulee tehtyy joka toinen päivä ni miksei muutki lihakset.

Viel 1 kysymys. Monta sarjaa per lihasryhmä kannattaa tehä? Yhteensä siis. Nykyää teen n.6-9 sarjaa

Jos näsäviisastelijoil ei oo järkevää sanottavaa ni.. jättäkää neuvominen muille =)

Kannattaa. Siitähän se 1-jokoinen onkin hyvä, että voit treentata samat lihasryhmät vaikka joka toinen päivä. Aloittelijalle ne 3x10-sarjat on oikein hyvät niin massan kuin voiman hankintaan, eli 1-jakoisella jos tekee sen 3 kertaa viikossa niin silloinhan siitä tulee se 9 sarjaa yhteensä. Tästä aasinsilta siihen, että se 6-9 sarjaa lihasryhmää kohden on ihan hyvä määrä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tässä oon uusien seuraan tulleiden jäsenten treeniä kattellu niin järkevästi aloittaminen on yleisesti ottaen vittumaista.

Jos kyykyssä tekee 50kg tiukkaa ja penassa 40kg, niin ehkä kannattaisi ensin nostaa voimatasoja tekemällä lyhyitä sarjoja useita, ja sitten vasta ryhtyä pitkillä sarjoilla sitä lihasmassaa kehittämään kun perusvoima on saatu?

Mutta toistaalta, aloittelijalla ei ole tekniikka kunnossa siihen kovaan voimapainotteisen 1-jakosen 5x5 tai 8x3 penkkiin tai kyykkyyn, joten paikat menee paskaksi heti tai myöhemmin. Joten ehkä olisikin parempi tehdä aluksi pitkää sarjaa ja sitten kun tekniikka on kunnossa, siirtyä lyhyisiin sarjoihin ja hankkia se perusvoima? Tosin sitä massaa 5x5:llakin tulee, jättää vaikka palautukset 60sec:iin ja vähän painoista karsii. Pirusti kiinni henkilöstä.

Aloittelija kehittyy miten päin vaan, jotkut pelkästään käymällä salilla ilman ihmeempiä ideoita mitä tehdä. Mutta polven tai olkapään rikkoutuessa sitä kiukulla vedetään vaan koska kehitystä tulee. Ja vuoden parin päästä vituttaa.

Siksi olis hyvä kerätä rohkeutta ja nykäistä sitä kaveria hihasta joka kyräilee naama norsunvitulla yksinäisyydessä siellä kyykkypaikalla hillittömiä rautoja nostellen, ja kysyä että miten homma olis hyvä tehdä. Saattaa tarttua kouraan jotain mikä pelastaa just sinun olkapään leikkauskierteeltä.

nyt kahen kuukauden reenit takana ja luulen et perusvoima on hankittu.. toimisko mulle nyt jos alan vetää 2 jakosel? yleensä niis on vähäsarjoi ja toistoi enkä luule saisin niist yhtä hyvin irti ku 4 jakosesta..

kyllä kaks jakosella saa paljon sarjoja. Itse vedän kaksjakosen kahesti viikossa läpi ja tulee sarjoja yhteensä n.60 suurin osa positiiviseen loppuun tai pidemmälle. esim. selälle tulee viikossa 10-15 sarjaa.

Uskon että se toimis sulle.

kyllä kaks jakosella saa paljon sarjoja. Itse vedän kaksjakosen kahesti viikossa läpi ja tulee sarjoja yhteensä n.60 suurin osa positiiviseen loppuun tai pidemmälle. esim. selälle tulee viikossa 10-15 sarjaa.

Uskon että se toimis sulle.
oho:eek: okse ohjelma tääl pakkotoistos? voitko lähettää linkin? ku kahtelee noit aloittelijoille ohjelmii ni niis on niinku 1 liike yhtä lihasta kohti :anssi: 3x5 kokeilin sitä ni ei ollu mitää apuu oli pakko lisätä toinen liike kaveriks

Yksi liike lihasta kohti 1-jakoisessa, mutta viikossa kaiken kaikkiaan tulee jo kolme. 2-jakoisessa ei saa tehdä sarjoja aivan loppuun asti. 4-jakoisessa taas tähän pyritään.

oho:eek: okse ohjelma tääl pakkotoistos? voitko lähettää linkin? ku kahtelee noit aloittelijoille ohjelmii ni niis on niinku 1 liike yhtä lihasta kohti :anssi: 3x5 kokeilin sitä ni ei ollu mitää apuu oli pakko lisätä toinen liike kaveriks

1. päivä työntävät+ etureisi+ vatsa

rinta 4x
etureisi 4x
olkapää 3x
ojentaja 3x
vatsa 3x
(vinot vatsat 2x)

2. päivä vetävät+ takareisi

yläselkä 4x
takaolka 2x
alaselkä 3x
takareidet 2x
hauis 3x
kyynär 3x

läpi noin kaks kertaa viikossa. yks treeni kerta aina vajaan tunnin. jokaiselle lihakselle ainakin yksi sarja loppuun asti.

1. päivä työntävät+ etureisi+ vatsa

rinta 4x
etureisi 4x
olkapää 3x
ojentaja 3x
vatsa 3x
(vinot vatsat 2x)

2. päivä vetävät+ takareisi

yläselkä 4x
takaolka 2x
alaselkä 3x
takareidet 2x
hauis 3x
kyynär 3x

läpi noin kaks kertaa viikossa. yks treeni kerta aina vajaan tunnin. jokaiselle lihakselle ainakin yksi sarja loppuun asti.
Kiitti! monesko sarja mun kannattaa aina vetää loppuu asti?

still learning sanoi:
Saako 1-jakosessa sitte tehä sarjat loppuu asti?
Riippuu pitkälti omista palautumis resurseista, paljonko sarjoja tulee viikossa, montako treeniä tulee viikossa jne. Miksi ei saisi tehdä, tee jos palaudut ja pystyt progressiivisesti kehittämään romuja/volyymia/tms. viikottain/treenijaksoittain. Itse en pystyisi esim. 3 x 1-jakonen viikossa ja sarjoja 3 per treeni per lihasryhmä mättämään kovinkaan tappiin sarjoja, koska palautusmis resurssit eivät itselläni riittäisi.

Back
Ylös Bottom