Kannattaako aloittelijan ottaa alkuun 1/2 jakoinen vai 4/5 jakoinen? Kun itse aloittelin punttihommia niin otin 4 vai 5-jakoisen ohjelman käyttöön eikä kehitystä ainakaan tullut liiaksi

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Kannattaako aloittelijan ottaa alkuun 1/2 jakoinen vai 4/5 jakoinen? Kun itse aloittelin punttihommia niin otin 4 vai 5-jakoisen ohjelman käyttöön eikä kehitystä ainakaan tullut liiaksi![]()

Tämmönen kysymys olisi, että tarkoittaako tuo "jakoinen" sitä että, esim: 2-jakoinen on sitä että teen yhtenä kertana jotkut lihakset ja toisena kertana eri lihakset? Ja 1-jakoinen meinaa sitä että jos reenaan 3 x viikossa niin teen joka kerta saman treenin samoihin lihaksiin?![]()
Joo, siis jako kertoo sen, moneenko osaan kroppa on jaettu. Ja vaikka olisikin kyseessä 1-jakoinen, eli koko kroppa kerralla, niin ei niitten kaikkien treenien tartte samanlaisia olla, eikä kannatakaan.

Tässä siis treeniohjelmani, josta kaipaisin mielipiteitä:
1. päivä
-lämmittely soutulaitteella
-olkapäät koneella (en tiedä koneen nimeä?)
-alatalja
-peck deck
-selkä koneella
-kyljet
-hauikset ja ojentajat
2.päivä
-lämmittely soutulaitteella
-reiden lähentäjät koneella
-reiden loitontajat koneella
-peppu koneella
-jalkaprässi (myös pohkeet)
-vatsat (vinot ja suorat)
Onko järkevämpää tehdä pitkiä sarjoja pienillä painoilla vai miten kun haluan polttaa rasvaa ja kiinteytyä? Kannattaako vatsat tehdä joka kerta jos haluaa erityisesti "pelastusrenkaasta" eroon? Kiitos vastauksista!
Oletko valmis opettelemaan liikkeitä vapailla painoilla? Ohjelma on kehno, koska se tehdään pelkillä laitteilla ja liikevalikoima muutenkin on vähän mitä on.
Kiinteytyminen = rasvaa pois päältä, lihasta alle. Käytännössä rasva lähtee miinuskaloreilla ja lihasta sinne alle saa parhaiten suurinpiirtein 6-15 toiston sarjoilla ja raskaalla painolla. Kiinteyttäjät yleensä vierastavat ajatusta lihaksen kasvatuksesta, mutta ei todellakaan ole pelkoa siitä että tulis vahingossa rumat lihakset. Ihan oikeasti.
Paikallinen rasvanpoltto on käytännössä mahdotonta (minimaalista, merkityksetöntä), eli pelastusrenkaan sulattelu ei tehostu vaikka miten hinkkais vatsoja. Se lähtee miinuskaloreilla kuten kaikki muukin rasva.
Siinä pakkiksen lyhyt oppimäärä.
Ohjelmaesimerkkiä mä en laittanut (ainakaan viellä), koska mä tiedän täällä olevan kokeneempia ja parempia neuvojia siihen hommaan. Nyt lisäksi mä en voi oikein tietää miten toi krooninen nivelsairaus vaikuttaa kuntosalitreenaamiseen. Onko sulle antanu jotain ohjeita sitä varten esim. lääkäri, tai fysioterapeutti?
Kunnollinen ohjelma on rakentunut muutaman raskaan perusliikkeen ympärille. Esimerkiksi alavartalon treenin kulmakivi on kyykky ja sen erilaiset versiot. Kyselin valmiudesta opettella liikkeitä vapailla painoilla, koska oikein tehty kyykky ei oo välttämättä ihan yksinkertainen juttu oppia. Mä joka tapauksessa kannatan tekemään liikkeitä mahdollisimman paljon vapailla painoilla jo siksikin, että rajoitetut liikeradat ei vahvista tukilihaksia samalla tavalla, ja se tuskin ainakaan auttaa mihinkään nivelvaivoihin.
Ja mitä keskivartalon lihaksiin tulee, niin ne ovat samanlaisia lihaksia kuin kaikki muutkin treenattavat lihakset ja vastaavat samanlaiseen harjoitteluun. Eli niille myös suosittelen raskaita painoja.
Ohjelma on kehno, koska se tehdään pelkillä laitteillaQUOTE]
Viittiikö joku perustella sen mikä laitteissa on kehnompaa..?