Olen uusi täälä, mutta punttaillut olen satunnaisen hajanaisesti semmoset n.3 vuotta suunnilleen. Ikää nyt 20v. Ikinä ei ole ollut mitään sen hienommin suunniteltua ohjelmaa, silloin kun aloitin niin olin todella laiha poika 61kg/189cm ja nyt vuosia myöhemmin painan siinä 90 kg ja olen 193cm pitkä.
Painoin tuossa vähän yli vuosi takaperin painavimmillaan 115kg ja toivon kyllä että olisin silloin tajunnut ryhtyä käymään tosissaan salilla, siitä läskimäärästä olisi varmaan voinu muokata vaikka mitä. Sen sijaan jotenkin huomaamattani vaan söin vähemmän ja liikuin enemmän ja laihduin nykyisiin mittoihin hitaasti mutta varmasti, ja ei ole paino sen koommin tehnyt nousua.
Nyt siis olen tässä reenaillut viimeisen puoli vuotta enemmän tai vähemmän mutta enemmän tosissaan ja käyny vähintään sen 3 kertaa viikossa salilla riehumassa. Aina olen täältä yrittänyt lueskella näitä palstoja ja sivistää itseäni ja kukaties jotain oppinutkin. Tuloksetkin on yrittäneet tasaisesti tehdä jopa nousua.
Nyt siis asiaan. Tämän hetkinen ohjelmani on seuraavanlainen.
Maanantai. Rinta, Ojentajat.
-Penkki
-Dippipunnerrus
-Yliveto
-Kapeaa penkkiä
-Penkki käsipainoilla
Tiistai. Lepopäivä
Keskiviikko. Jalat.
-Kyykky. Askel/Syvä/Box/Etu. Vaihtelevasti, saatan tehdä pelkkiä syväkyykkyjä, tai sitten vaikka askelia ja syviä tahikka vaikka kaikkia yhden sarjan.
-Pohkeet semmoisessa pohjemasiinassa juunou.
-Sitte rannekääntöjä ja levypainonpitoja tms. Forearmsseihin ottavia liikkeitä erityisesti.
Torstai. Olkapäät.
-Vinopenkki
-vipunostot
-Pystysoutu
-Pystypunnerrus (Vaihtelee istueltaan tangolla, myös niskantakaa, tai sitten käsipainoilla)
Perjantai. Selkä.
-Normiselkiä semmoisessa telineessä, myös 5-10-15kg levy voinut olla joskus niskan takana painona.
-Rinnalleveto/maastaveto. Yrittäny muistaa vaihdella parin viikon välein, mutta nyttemmin koukahtanu tuohon rinnallevetoon aika pahasti.
-Kulmasoutu
-Leuanveto. Tässä myös joskus lisäpainoja käyttänyt, yleensä kyllä vetäny vaan jonkun 3x niinpaljonkunmenee
+sitten olen vielä joka reenin loppuun riehunut linkkuveitsiä, vatsarullia, siinä selkämasiinassa väärinpäin makoillut ja tehnyt siitä vatsoja vähän niinku "yli". Ja millon mitäkin tehokkaita vatsaliikkeitä. huom, vain tehokkaita
Siinäpä se sitten oli koko kauheudessaan. Tämä siis on tämmönen itse suunniteltu paska kasa mitä muuntelen joka kerta vähän fiiliksestä riippuen. Sarjoista sekä toistoista sen verran että, ne saattaa olla pari viikkoo sitä 3x6-8 sitten vaihtua 3x10-12, on ollu aika paljon 5x5:sia pääliikkeissä yleensä. Eli voisi kaivata siis tämä minun reeni ehkäpä sellaista kokonaisvaltaista viilailua. Aina kun salilla olen niin pyrin kyllä riehumaan täysillä, pidän itseni rääkkäämisestä.
Yleensä pyrin tekemään toistot liikkeestä ja sarjasta riippumatta mahdollisimman räjähtävästi. Ensisijaisesti haen reeneilläni voimaa, massakin on tervetullutta toki, uskon kyllä siihen että sitä tulisi voimatreenin ohessa riittävästi omiin tarpeisiin

Neuvoja kaivataan kuumeisesti! Saa mielellään kirjottaa mulle uuden ohjelman jos on intoa ja aikaa. Ja jos sen nyt joku jaksaa säveltää näiden tietojen pohjalta.
Maksimeita en oo aikoihin koitellu mutta viimeks kun revin niin penkistä nostin 110kg, semmonen perse semmoselle penkille kyykyn isoin paino on pyöriny siinä 150-160 tienoilla. maastavetoja kun joskus kuukausia sitten tein semmosella pyramiidilla niin isoin paino millä jakso vielä loppuun pari toistoo vääntää oli muistaakseni 150 tai 160, ja rinnalle oon vetäny sen 100kg. Tempausta joskus leikillään tehny vähän jollain 60 kilolla.
Ällös välittäkö kirjoitusvirheistä tai muustakaan sekasotkusta. Ja kiitos kaikille jotka vaivautuu edes lukemaan koko sonnan.
PEACE OUT!