Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Totta varmaan puhut.. Sitä en epäile yhtään, mutta pitääkö tämä lausahdus paikkansa? ''Ota joku valmis ohjelma ennemmin täältä jostain, jos haluat tuloksia. '', että en voi saada tuloksia tolla kyseisellä ohjelmalla? :eek:
Otin alunperin tämän ohjelman täältä sivustolta valmiina eli en ole todellakaan itse alkanut mitään ohjelmia väsätä. Sitten olen täällä ennenkin sitä esitellyt ja joku paranteli sen lopullisesti tuollaiseksi..

Itse kun en tiedä yhtään mitään, koska suhkot aloittelija vielä olen.. Arskan kuusikolla olen mennyt nyt parivuotta ja olen yrittänyt etsiä, kehitellä itselleni kunnon ohjelmaa, mutta ei siitä näytä tulevan, ei sitten yhtään mitään..
Haluaisitko sä vähä vinkata jotain '' parempaa '' ohjelmaa tai jotain korjauksia tuohon mun omaan?

Alkaa kohta innostus loppua, kun ei löydä pätevää ohjelmaa, treenaa miten sattuu, tulokset pysyy samoina..

Tässä tälläinen angstipurkauskin tänne :dance:
1-jakoista ohjelmaako haluat tehdä vai?

Totta varmaan puhut.. Sitä en epäile yhtään, mutta pitääkö tämä lausahdus paikkansa? ''Ota joku valmis ohjelma ennemmin täältä jostain, jos haluat tuloksia. '', että en voi saada tuloksia tolla kyseisellä ohjelmalla? :eek:
Otin alunperin tämän ohjelman täältä sivustolta valmiina eli en ole todellakaan itse alkanut mitään ohjelmia väsätä. Sitten olen täällä ennenkin sitä esitellyt ja joku paranteli sen lopullisesti tuollaiseksi..

Itse kun en tiedä yhtään mitään, koska suhkot aloittelija vielä olen.. Arskan kuusikolla olen mennyt nyt parivuotta ja olen yrittänyt etsiä, kehitellä itselleni kunnon ohjelmaa, mutta ei siitä näytä tulevan, ei sitten yhtään mitään..
Haluaisitko sä vähä vinkata jotain '' parempaa '' ohjelmaa tai jotain korjauksia tuohon mun omaan?

Alkaa kohta innostus loppua, kun ei löydä pätevää ohjelmaa, treenaa miten sattuu, tulokset pysyy samoina..

Tässä tälläinen angstipurkauskin tänne :dance:

Itseäni ottaa päähän, että vaikka olen treenannut okennus kurkussa, jatkuvasti paikat jumissa ja syönyt enemmän ruokaa kuin oikeasti tekisi mieli, niin patti ei vaan kasva. Nyt tuntuu vähän siltä, että on mennyt puoliksi hukkaan kaikki se veri ja hiki, jota olen salilla roiskinut ympäriinsä. Katsotaan, about kk sitten: paino 88 kg. Nyt: paino edelleen 88 kg. Kroppa ei vaan tahdo käsittää, mitä pitäisi tehdä kaikella safkalla, mitä siihen tungen. Ehkä pitäis tosissaan kokeilla sitä Rippetoen suosittelemaa gallonaa täysmaitoa päivässä.

Toisaalta, voimaa on tullut lisää paljon enemmän, kuin toi vähäinen painonnousu antaa ymmärtää. Ehkä mun pitäiskin unohtaa bodaus ja mennä voimamies skaboihin.. Ai niin, en ole sinnekään tarpeeksi vahva. No ei se mitään, meen skabaamaan jonnekin naisten sarjaan, siellä vois just pärjätä.

mutta pitääkö tämä lausahdus paikkansa? ''Ota joku valmis ohjelma ennemmin täältä jostain, jos haluat tuloksia. '', että en voi saada tuloksia tolla kyseisellä ohjelmalla? :eek:

Aika moni täälläkin on aloittanut perinteisellä "penaa, habaa ja kaljaa"-ohjelmalla ja jopa silläkin tulee kehitystä jos hommasta vain löytyy jonkinlaista tekemisen meininkiä niin ihan varmasti tuolla sun ohjelmallasi vielä paremmin. Siitä voit taas olla aivan varma, että kun tälläkin palstalla näkyy olevan jäseniä tällä hetkellä yli reilusti 40000, niin kyllä jollakin heistä löytyy aina korjattavaa ohjelmaan kuin ohjelmaan ja on ihan turha odottaa, että koskaan kaikki vain taputtaisivat käsiään yksimielisinä.

Jos toi sun ohjelmasi on mielestäsi hyvä niin rupea tekemään sillä muutama kuukausi, katso miten toimii ja korjaa sitten suuntaan tai toiseen, vitusti hyödyllisempää se on kuin keskittyä loputtomiin sen ohjelman hinkkaamiseen.

No kolmesti viikossa käyn, joten onko se yksi vai kaksi-jakoinen sitten järkevämpi?
Salikerrat ovat kutakuinkin ma, ke ja pe. Joskus myös sunnuntaisinkin..
Tämän näköisellä 1-jakoisella itse treenasin joku aika sitten aika toimivaksi totesin:

MAANANTAI:

Jalkaprässi 2x
Koukistukset maaten 2x
Leuat kapea vastaote 3x
Vinopenkki kp 3x
Dippi 2x
Takaolkapääsoutu taljassa 2x
Jalkojennosto tangossa roikkuen 2x

KESKIVIIKKO:

Takakyykky 2x
SJMV 2x
Kapea penkki 3x
Kulmasoutu tangolla/kp: 3x
Viparit sivulle 2x
Hauiskääntö suoralla tangolla 2x
Istumaannousu 2x

PERJANTAI:

Etukyykky 2x
Mave 2x
Penkki 3x
Leuat leveä myötäote 3x
Pystypunnerrus tangolla/kp 2x
Hauis kp 2x

Pikkasen ehkä oli liikaa liikkeitä 1-jakoiseen mun makuun, mutta tuntui toimivan ihan hyvin ja treeninkin sai inhimilliseen aikaan vedettyä kun ei ton enempää sarjoja ottanut ja piti palautusajat kohtuullisina.

2-jakoinen ohjelma, arvosteluun : )

No tässä on nyt vuoden käynyt salilla ja nyt ajattelin vaihtaa ohjelmaa 2-jakoiseen. Olen selannut vähän näitä foorumeita ja otin sitten yhen 2-jakoisen ohjelman ja muokkasin sitä vähän. Jos vaikka kattoisitte ja kertoisitte miltäs kuullostaa ja onko jokin pielessä

Maanantai: Selkä(1), rinta(2), olkapäät(3) & pohkeet
- leuanveto leveällä myötäotteella 3x4-8
- Penkkipunnerrus tanko 4x4-8
- Kulmasoutu tangolla 2x4-8
- Chestpress 3x4-8
- Pystypunnerrus 3x4-8
- viparit eteen 3x4-8
- Pohkeet Hackissä 3x8-12

Tiistai: Reidet(2), hauikset(1) & ojentajat(1)
- Kyykky 5x4-8
- Etukyykky 4x4-8
- Kapea penkki 3x4-8
- Hauiskääntö tangolla 4x4-8
- vatsat

Torstai: Selkä(1), rinta(1), olkapäät(3) & pohkeet(1)
- Vipuvarsi selkäliike 3x8-15
- vinopenkki 3x8-15
- Alatalja 3x8-15
- Viparit sivuille 2x8-15
- Suoralla tangolla soutu 3x8-15
- pohkeet istualleen 3x8-15

Perjantai: Reidet(3), hauikset(2) & ojentajat(1)
- hauiskääntö tangolla 3x8-15
- Jalkaprässi 3x8-15
- Reiden koukistus 4x8-15
- Reiden ojennus 3x8-15
- Ranskalainen punnerrus 3x8-15
- Hammerkääntö 3x8-15
- vatsat
ja sitten mietin että, mikä on pointtina että viikon alussa lyhyitä ja lopussa pitkiä sarjoja? ja suoralla tangolla soudulla tarkotan samaa ku alatalja mutta semmosella leveällä kahvalla.

Vielä kerran

MAANANTAI

Kyykky 3x
Reiden ojennus 3x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
Viparit eteen 2x
Viparit sivulle 2x
Pushdown 3x
Vatsarutistus 3x

TIISTAI

Leuanveto 3x
Alatalja 3x
SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x
Hauis kp 3x
Pystysoutu 2x

TORSTAI

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Peck deck 3x
Viparit sivulle 2x
Pystypunnerrus kp 2x
Ranskalainen punnerrus 3x
Jalannostot 3x

PERJANTAI

Kulmasoutu kp 3x
Ylätalja 3x
Reiden koukistus 3x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x
Hauis tanko 3x
Takaolkapäälaite 2x
Rannerullaus 2x

Ok?

Elikkäs, on tässä nyt joku 5kk käyty salilla kunnolla, treeni on painottunut vahvasti yläkropalle (on sitä prässiä ym. tullut vähän tehtyä) , joten nyt olisi tarkoitus saada tasaisesti painetta koko kropalle...
Olen ajatellut nelijakoista, mites tämmönen:

Maanantai:
Rinta, Hauis, Epäkkäät
-Penkki 3x6-8
-Vinopenkki 3x10
-Pec Deck 3x10
-Scott hauiskääntö 3x10
-Ylätalja 2x12
-Vipunostot sivuille 2x12
-Haukkarit taljassa 2x10

Tiistai:
Reidet, Pohkeet, Vatsat
-Jalkaprässi 3x10
-Pohjeprässi hacklaitteessa 4x8-15
-Polven ojennus 4x8-15
-Polven koukistus 4x8-15
-Istumaannousu 3x15
-Vinot vatsalihakset käsipainoilla 3x15

Torstai:
Selkä, Olkapäät, Ojentajat
-Leveä ylätalja2x8-10
-Kapea ylätalja 2x8-10
-Alatalja 2x8-10
-Kulmasoutu käsipainolla 2x10-12
-Pystypunnerrus 3x8
-Vipunostot sivulle 4x8-15*
-Ransakalainen punnerrus/Dippi 2x8
-Ojentajat taljassa 3x12
-Mave 2x10-12

Lauantai:
Reidet, Pohkeet, Vatsat
-Jalkaprässi 2x10
-Pohjeprässi hacklaitteessa 4x8-15
-Polven ojennus 3x8-15
-Polven koukistus 3x8-15
-Istumaannousu 3x15
-Vinot vatsalihakset käsipainoilla 3x15
-SJMV 3x8-10

Ja tietysti vähän fiiliksen mukaan voi aina lisätä/poistaa jonkun liikkeen päivästä ja ajasta riippuen.
Kommenttia kiitos. :)
ps. Kopioin ohjelman aika pitkälti "fiksu nelijakoinen" -topicista, tosin muutin vähän oman mielen mukaan...

Kyllä sä ihan hyvin voit 4jakosella treenata. Tuosta ohjelmasta niin, mitä noi vipunostot tekee maanantain treenissä? samoin toi ylätalja? vai teetkö sen niinku kapealla vastaotteella hauiksille?
Jaa enpä ite huomannu noita epäkohtia, korjaan.. :)
edit. paitsi etten pysty editoimaan sitä, no joka tapauksessa ne jää pois.

Kyllä 4-jakosella voi ihan alusta asti vetää jos osaa vaan reenata täysiä että niitä tuloksiakin tulee.
Jees, kyllä sitä tulee yleensä treenattua ihan maximiin asti (välillä liikaakin) , tulee vaan vittumainen olo jos jää treeni puolitiehen... Kiitos teille, nyt lopetan tän spammauksen ja meen salille. :)

Tällä hetkellä reeni seuraava: Yksjakosella mennään ja kolmesti viikkoon. Reenipäivät makepe.

Mave: 3x8(tai no lähinnä tota tekniikan harjotteluu)
Kyykky 3x8-10
Penkki 3x5-8
Pystypunnerrus 3x6-8
Ojentajat taljassa 3x8-12
Pohkeet 3x15
Hauikset 3x8-10
Vatsat 3x8-12

Yläselkähän tosta puuttuu tällä hetkellä kokonaan ja siihen tulee korjaus keskiviikkona. Tai ainaski pitäs. Elikkä siinä meinasin sitten vuorotella leuanvetoa ja kulmasoutua. Miltäs tää teidän korvaan kuulostaa?

2-jakoinen

2-jakoisesta kysymys
Aloitin treenaamisen vuoden alussa n. viiden vuoden tauon jälkeen 1-jakoisella ohjelmalla mutta n. kuukausi sitten halusin vaihtelua joten siirryin kaksijakoiseen. Työ/perhekiireiden ja muiden harrastusten takia käyn salilla kerran viikossa ja kotona teen kerran punttitreeninin ja kerran kuntopiirin, muina päivinä mahdollisuuksien mukaan juoksua tai säbää kuitenkin niin että lepopäiviä 1-2. Kotona on käsipainot ja tanko sekä leuanvetotanko mutta ei penkkiä. Ongelmana on että en keksi sopivaa kaksijakoista ohjelmaa koska kotona ei voi treenata kaikkia liikkeitä. Olisko jollain ehdotuksia. Tässä tämän hetken ohjelma.

ma

jalat
mave
rinta

ke
yläselkä
olkapäät
ojentajat
hauis

pe, kevyt juoksulenkki ja kuntopiiri (punnerruksia, ojentajat, vatsaa yms.)

Jalkoja treenaan aika vähän (kaksi liikettä) koska niille tulee muutenkin rasitusta. Maven vois tehdä kotonakin jos hommais lisää painoja mut tällä hetkellä ei riitä.

Tällä hetkellä reeni seuraava: Yksjakosella mennään ja kolmesti viikkoon. Reenipäivät makepe.

Mave: 3x8(tai no lähinnä tota tekniikan harjotteluu)
Kyykky 3x8-10
Penkki 3x5-8
Pystypunnerrus 3x6-8
Ojentajat taljassa 3x8-12
Pohkeet 3x15
Hauikset 3x8-10
Vatsat 3x8-12

Yläselkähän tosta puuttuu tällä hetkellä kokonaan ja siihen tulee korjaus keskiviikkona. Tai ainaski pitäs. Elikkä siinä meinasin sitten vuorotella leuanvetoa ja kulmasoutua. Miltäs tää teidän korvaan kuulostaa?
Leuanvedot on ihan päteviä.

Nonii rupean käymään taas huomenna salilla. Olisiko tämä hyvä ohjelma?

Arnoldin kultaisesta kuusikosta muokattu.

Maanantai

1.Takakyykky.
3x8

2.. Penkkipunnerrus
3x8

3.. Leuanveto leveällä otteella

4.. Niskan takaa punnerrus
3x 10

5.. Hauiskääntö tangolla
3 x 10 toistoa.

6.. Istumaannousu

Keskikiviikko

1. Maastaveto
3x8

2. Dippi
3x10

3. Leanveto

4. Niskantakaa punnerrus
3x10

5. Hauiskääntö tangolla
3x10

Perjantai

1. Takakyykky.
3X8

2. Penkkipunnerrus
3x8

3. Leuanveto leveällä otteella

4. Niskan takaa punnerrus
3x 10

5. Hauiskääntö tangolla
3 x 10 toistoa.

Tämän näköisellä 1-jakoisella itse treenasin joku aika sitten aika toimivaksi totesin:

MAANANTAI:

Jalkaprässi 2x
Koukistukset maaten 2x
Leuat kapea vastaote 3x
Vinopenkki kp 3x
Dippi 2x
Takaolkapääsoutu taljassa 2x

KESKIVIIKKO:

Takakyykky 2x
SJMV 2x
Kapea penkki 3x
Kulmasoutu tangolla/kp: 3x
Viparit sivulle 2x
Hauiskääntö suoralla tangolla 2x
Istumaannousu 2x

PERJANTAI:

Etukyykky 2x
Mave 2x
Penkki 3x
Leuat leveä myötäote 3x
Pystypunnerrus tangolla/kp 2x
Hauis kp 2x

Pikkasen ehkä oli liikaa liikkeitä 1-jakoiseen mun makuun, mutta tuntui toimivan ihan hyvin ja treeninkin sai inhimilliseen aikaan vedettyä kun ei ton enempää sarjoja ottanut ja piti palautusajat kohtuullisina.
elasto kiitos tästä, kun vaivauduit! :)
Kaikkia noita ei löydy, joten pitää tiputtaa jotain liikkeitä pois, joten kärsiikö treeni/ tulokset huomattavasti jos ohjelma on lopullisesti tälläinen?

MAANANTAI:

Jalkaprässi 2x
Koukistukset maaten 2x <-- poistetaan ja tilalle normaalit koukistukset 2x
Leuat kapea vastaote 3x
Vinopenkki kp 3x
Dippi 2x
Takaolkapääsoutu taljassa 2x <-- heh, en tiedä mikä tämä on, joten tilalle ojentajat taljassa 3x

KESKIVIIKKO:

Takakyykky 2x
SJMV 2x
Kapea penkki 3x
Kulmasoutu tangolla/kp: 3x <-- käsipainoilla 3x
Viparit sivulle 2x
Hauiskääntö suoralla tangolla 2x <-- käyrällä tangolla 2x
Istumaannousu 2x

PERJANTAI:

Etukyykky 2x
Mave 2x <-- maastavetoa silloin, kun selkä antaa myöden. ( omistan pienen notkoselän, joten aina ei löydy voimia tähän liikkeeseen, koska joskus on selkä muutenkin kipeänä..
Penkki 3x
Leuat leveä myötäote 3x
Pystypunnerrus tangolla/kp 2x <-- käsipainoilla 2x
Hauis kp 2x

-Lisäksi tähän vielä jollekkin päivälle tykkäisin tehdä keskitetyn hauiskäännön ja vatsoja koneessa, mutta näille liikkeille löytyy korvattavia, joita voi vaihdella..

-Ja kerrottakoon vielä sen verran, että lihastahan olisi tarkoitus hankkia ja lähinnä yläkroppaan, mutta jalkoja ei silti unohdeta..

Heraa puolidesiä, kuten myös maltoa puolidesiä palautukseen..

Miltäs tämä näyttää??

Back
Ylös Bottom