Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt on aika laittaa oma tuleva voimaohjelma raadin silmien alle.

Maanantai
Penkki nopeus, etukyykky, Leuanveto kapea vastaote, alataljaa lapiokahvalla, selän kuntoutusliike
Tiistai
Etukyykky nopeus, penkki , pystypunnerrus, viparit, takaolat, kiertäjäkalvot
Keskiviikko
Maastavedon apuliike (massaliike takareisille) kyljet ja vatsat
Torstai
Penkki nopeus, etukyykky, Leuanveto myötäote, alatalja, selän kuntoutusliike
Perjantai
etukyykky nopeus, penkki , pystysoutu, viparit, takaolat, kiertäjäkalvot
Lauantai
Maastaveto, vatsat, kyljet.
Su
LEPOH

Maanantain penkki hieman perjantaita kevyempi.
Tarkotuksena syklittää volyymiä siten että samalla viikolla ei ole samaan aikaan esim raskasta etukyykkyä ja mavea tai vaikka mavea ja penkkiä.

Tollasta olis tarkotus alkaa vetämään. Onkohan tuhoon tuomittu suunnitelma?

minä en kyllä mitään sellasta pointtia huomannut.. voit toki kertoa missä kohin se niin sano? mutta kiitokset kuitenki, jaot on vaihdettu :)

En sanonu, ku sen pitäs olla jo itsestäänselvä asia, jos alkaa ite tekeen ohjelmia. Olkapäiden treenaaminen ennen rintaa vie aika paljon voimaa pois punnerrusliikkeistä.

En sanonu, ku sen pitäs olla jo itsestäänselvä asia, jos alkaa ite tekeen ohjelmia. Olkapäiden treenaaminen ennen rintaa vie aika paljon voimaa pois punnerrusliikkeistä.

anteeksi kun aloittelija teki virheen, luuletko että täällä kukaan mitään kyselis jos kaikki on itsestään selvää? ja jos on, ei ole enää aloittelija.

anteeksi kun aloittelija teki virheen, luuletko että täällä kukaan mitään kyselis jos kaikki on itsestään selvää? ja jos on, ei ole enää aloittelija.

Jos haluaa apua, niin ei välttämättä kannata provosoitua joka asiasta. Tuossa sinulle annettiin hyvät jaotukset ja silti haluat aloittelijana vängätä vastaan. Jos selkäliikkeiden jälkeen ei jaksa tehdä käsiä, niin olisin ehkä huolestunut treenitekniikoistasi. On toki totta, että hauikset saa osumaa vedoissa, mutta luulen, että vedät taljat yms. liikaa käsillä unohtaen, että kyseessä on kuitenkin selkäliike. Käsittääkseni bodausmielessä on suotavaa saada lihas mahdollisimman hyvin tuhottua ja selkäliikkeistä saamasi etukäteisväsytyksen ansiosta, et tarvitse hauiksille kuin yhden tai kaksi liikettä, jotta ne ovat saaneet hyvin osumaa.

Tuosta kun aletaan tekemään jotain omassa päässä keksittyjä kolmijakoisia aloittelijana, niin usein silmissä kiiluu vaan helvetilliset showlihakset, jolloin jalat saa yhtä paljon tai jopa vähemmän rasitusta kuin esim. kädet, mikä ei millään järjellä ole kovinkaan älykästä.

Totta kai virheitä saa tehdä. Hieman kuitenki ihmetyttää tuo sun vastaus "vittuako vikiset siinä, vajakki"... Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että jos edes nuo perusjutut ei ole hallussa, niin kannattas ottaa suoraan joku toisen ehdottama jako/ohjelma, eikä muokata sitä ihan vain siksi, että siitä saa "oman".

Mitäs poijjaat ehdottaa, kun tilanne on tämä;

1,5 vuoden reenitauko takana, oon 3 viikkoo käyny salilla ja tehny pehmeenlaskun tälläsellä 2 jakosella;

Kyykky, mave, vatsa, pohkeet
Penkki kp, leuat, kapea penkki, vipunnostot sivulle, hammerkääntö

liikkeissä 2x8-->4x12. joka reeniin laittanu lisää sarjoja, toistoja tai painoja.
joka toinen päivä ja kierto 8ssa päivässä.

Jatkanko, muutanko?

Keskustelun henki on taas sillä tasolla, että ei jaksaisi osallistua mitenkään, mutta sanon silti väliin että minun silmääni tässä puusipan "keksimässä" jaossa ei ole mitään vikaa:

vois kokeilla näin: selkä/olkapäät rinta/kädet jalat/vatsa.

Välipäivä selkä/olkapää- ja rinta/käsi-päivän väliin tosiaan kannattaa ottaa, mutta minuun silmääni sellaista ei kukaan muu kuin The Monkey selkokielellä ehdottanut vaan keskustelusta sai sen kuvan, että tuo jako olisi automaattisesti paska, koska se on aloittelijan itse tekemä. Minun mielestäni ei ole, vaan aivan asiallinen, kunhan myös sen pohjalle kasattava ohjelma kiertoineen ja liikevalikoimineen on kunnolla tehty. Eihän JuusoFIN ja muut vain erehtyneet lukemaan ohjelmaa nelijakoisena, jossa kenoviivat erottavat eri treenit toisistaan, koska sitähän tuossa ei tarkoitettu vaikka merkintätapa vähän epäselvä onkin?

(se eka selkä/jalkapäivän sisältävä viritys taas oli huono syistä, jotka jo todettiinkin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos haluaa apua, niin ei välttämättä kannata provosoitua joka asiasta. Tuossa sinulle annettiin hyvät jaotukset ja silti haluat aloittelijana vängätä vastaan. Jos selkäliikkeiden jälkeen ei jaksa tehdä käsiä, niin olisin ehkä huolestunut treenitekniikoistasi. On toki totta, että hauikset saa osumaa vedoissa, mutta luulen, että vedät taljat yms. liikaa käsillä unohtaen, että kyseessä on kuitenkin selkäliike. Käsittääkseni bodausmielessä on suotavaa saada lihas mahdollisimman hyvin tuhottua ja selkäliikkeistä saamasi etukäteisväsytyksen ansiosta
Tuosta kun aletaan tekemään jotain omassa päässä keksittyjä kolmijakoisia aloittelijana, niin usein silmissä kiiluu vaan helvetilliset showlihakset, jolloin jalat saa yhtä paljon tai jopa vähemmän rasitusta kuin esim. kädet, mikä ei millään järjellä ole kovinkaan älykästä.

mitä mä vänkäsin vastaan? juusohan se alko vastaan vänkäämään kun ihan asiallisesti sanoin että vaihdan jaotuksia.. Ja okei ei treenaa jalkoja= penkkihomo ymsyms treenaa monipuolisesti= silmissä kiiluu hirmuiset showlihakset? Itse en ainakaan mitään show lihaksia tavoittele, ja tein itse ohjelman siksi, että olen kokeillut jo 1 ja 2-jakoisia eikä ne oikein toimineet minulla. joillekkin se vaan menee yli ymmärryksen että kädet väsyy mavessa ja taljoissa. enkä puhunut mistään hauiksesta vaan kyynärvarresta ja otekestävyydestä.

- - - Updated - - -

jos treenaa olkapäitä edellisenä päivänä niin varmaan paljo vaikuttaa? eri asia jos olisi rinta ja olkapää samana päivänä. (ei ole, ja jos katsot tarkasti huomaat varmaan itsekkin sen)

Lisää mavea vaan sun muuta niin forkut vahvistuu. Puristat tankoa helvetin kovaa vaan. Ei se puristusvoima mikään lukittu salaisuus ole, sitä voi kehittää.

jos treenaa olkapäitä edellisenä päivänä niin varmaan paljo vaikuttaa?

Totta kai se vaikuttaa. Penkissä tarvitaan eniten rintaa, olkapäitä ja ojentajia. Noista suurin osa on saanu rasitusta edellisenä päivänä. Yritäppä nyt vähän miettiä...

No-bodylle: En erehtynyt. Oletin vain automaattisesti, että kolmijakoisessa tehtäisiin 3 treeniä putkeen. Varsinki, ku mistään välipäivistä ei ollut puhetta.

Totta kai se vaikuttaa. Penkissä tarvitaan eniten rintaa, olkapäitä ja ojentajia. Noista suurin osa on saanu rasitusta edellisenä päivänä. Yritäppä nyt vähän miettiä...

No-bodylle: En erehtynyt. Oletin vain automaattisesti, että kolmijakoisessa tehtäisiin 3 treeniä putkeen. Varsinki, ku mistään välipäivistä ei ollut puhetta.

tuossa kyllä lukee että 3 on 1 off mutta ajattelin muuttaa sen niin ettei selkä/olkapäät ja rinta/kädet ole peräkkäin

No niin. Olis tarkotus alkaa ottaa itteäni vähän niskasta kiinni tämän salitouhun kanssa. Olen noin 1,5 vuotta käyny salilla tekemässä jos jonkun näkösillä ohjelmilla ja liikkeillä 3 kertaa viikossa. Kehitys on ollu aivan paskaa,johtuen siitä,että olen syönyt liian vähän ja jaksanut tehdä aina yhtä ohjelmaa maksimissaan kuukauden,kunnes olen alkanut säätää ja muutella liikkeitä. Haussa olisi massaa sekä voimaa. Olen 180cm ja painoa 74kg. Saliuran alussa paino kävi jo 80kg:n puolella,johtuen todennäköisesti kreatiinista,koska sen lopettamisen jälkeen paino myös laski helvetin nopeeta. Mutta siis,olisko tässä hyvä runko lähteä hakemaan massaa sekä voimaa?

Treeni A

Kyykky 3x8
Pystypunnerrus seisten 3x8
Rive 3x5
Hauiskääntö 3x8

Treeni B

Mave 2x6
Penkki 3x8
Leuat 3xmax
Dippi 3x8

Noita siis ois tarkotus vuorotella. Ja kolme kertaa viikossa salilla käydä.

Saa antaa vinkkiä ja neuvoa kiitos! :)

No niin. Olis tarkotus alkaa ottaa itteäni vähän niskasta kiinni tämän salitouhun kanssa. Olen noin 1,5 vuotta käyny salilla tekemässä jos jonkun näkösillä ohjelmilla ja liikkeillä 3 kertaa viikossa. Kehitys on ollu aivan paskaa,johtuen siitä,että olen syönyt liian vähän ja jaksanut tehdä aina yhtä ohjelmaa maksimissaan kuukauden,kunnes olen alkanut säätää ja muutella liikkeitä. Haussa olisi massaa sekä voimaa. Olen 180cm ja painoa 74kg. Saliuran alussa paino kävi jo 80kg:n puolella,johtuen todennäköisesti kreatiinista,koska sen lopettamisen jälkeen paino myös laski helvetin nopeeta. Mutta siis,olisko tässä hyvä runko lähteä hakemaan massaa sekä voimaa?

Treeni A

Kyykky 3x8
Rive 3x5
Hauiskääntö 3x8

Treeni B

Mave 2x6
Penkki 3x8
Leuat 3xmax
Dippi 3x8

Haukan tilalle kulmasoutu tai alatalja.

Treeni A

Kyykky 3x8
Rive 3x5
Hauiskääntö 3x8

Treeni B

Mave 2x6
Penkki 3x8
Leuat 3xmax
Dippi 3x8

Treeni A:ssa rinnalleveto ensimmäiseksi liikkeeksi ja hauiskäännön tilalle joku leveä soutu, esim. kulmasoutu tai pendlay row

Treeni B:ssä dippi on mielestäni aika turha, koska ojentajat saavat jo rasitusta penkissä. Sen voisi korvata kyykyllä jos vain jaksat kyykyn ja maven samana päivänä. Jos et jaksa niin tee jalkaprässiä. Ja tee kyykky/prässi toisena liikkeenä maven jälkeen.

Tälläsellä 3-jakoisella oon aatellu nyt alottaa

MA
jalat

takakyykky 4 x 8
jalkaprässi 4 x 8-12
SJMV 3 x 10
reiden koukistus 3 x 12
reiden ojennus 3 x 12
pohkeet istuen 3 x 12

KE
Rinta, kädet

penkki 3 x 8