Eipä tässä ole tullut laihdutettua kun vasta kolme viikkoa ja 3,5kg lähtenyt, ehkä pikkasen liian kova tahti. Tällä hetkellä 99,5 -> 96kg. Lyhyyttä löytyy 174, joten jos tuohon 85kg pääsisi niin sitten alkaa olemaan aika lähellä mun ihannepainoa.
Noita lepoviikkoja on ollut 9kk aikana kaksi ja nekin vain sairastumisen ja työmatkan takia. Oon kyllä vähän sitä mieltä, että parempi pitää totaalilepoa kuin mennä salille "tekemään jotain". Voisit vielä laittaa ihan mielenkiinnosta sun jalkatreenin tänne niin voitas me alottelijat ottaa mallia.
No ei tuo 3,5kg sun mitoituksilla liian nopeasti ole, noin alussa ainakaan. Mutta sitten kun painonlasku hidastuu, niin se klassinen puoli kiloa viikossa on hyvä nyrkkisääntö. Pidät huolen, että saat tarpeeksi proteiinia (pysyen kuitenkin päivittäisen kalorimäärän sisällä), niin tällä tavoin minimoit lihaskadon riskiä.
Mun mielestä sais paljon useammin keventää kuin nyt oot keventänyt. Ei kyllä ihme, että olkapäissä hapottaa jo alkulämmittelyissä. Sellainen "kerran kuussa" -tahti on aika hyvä nyrkkisääntö kevyelle viikolle. Jos tuntuu, että sulle istuu paremmin semmoinen totaalilepoviikko, niin enhän mä voi sua sinne salille pakottaakaan. Se kevyempi treeni vain helpottaa uuden treenikierron aloittamista, pitää lihaspaineet yllä ja saat siitä vielä rasvanpolttotreeniäkin ilman että tarvii miettiä siihen jotain aerobista tilalle. Varsinkin nyt kun olet dietillä, niin nuo kevyet viikot täytyy ottaa suurennuslasin alle, sillä silloinkin täytyy polttaa rasvaa ihan samalla tavalla kuin normiviikoillakin. Jos et käy salilla, niin salitreenit korvataan muulla liikunnalla. Normiviikoillakin kun tulee (tai ainakin pitäisi tulla) aerobista, niin kevyellä viikolla aerobista tulee sitten vain enemmän, jos salitreenit jäävät pois. Tällä tavalla nuo pitää suunnitella ja rakentaa, muutoin menee helposti mönkään koko homma. Itse käyn normaalisti 4 kertaa viikossa salilla treenaamassa ja oon nyt tehnyt niin, että kevyellä viikolla treenaan vain kahdesti salilla. Eli yhdistän alkuviikon kaksi treeniä yhteen ja loppuviikon kaksi treeniä yhteen. Tällä tavoin saan ns. hengähdystaukoa salitreeniin ja motivaatio pysyy paremmin yllä, kun palaan normiviikolle. En oo huomannut, että tuosta olisi mitään haittaa ollut. Urheilen kuitenkin joka päivä jotain liikuntaa.
Paljonko syöt kaloreita päivän aikana? Oletko testannut mikä on päivittäinen kaloritarpeesi, niin että painosi ei nouse tai laske about parin kolmen viikon ajalta? Tuon jos tiedät ja siitä vähennät sen noin 300-500kcal, niin painonpudotus pitäisi olla sopivan hidasta. Ja diettiajan paras kaveri on ruokavaaka - siitä on suunnaton apu, jos ei tiedä annoksien koosta tuon taivaallista (Eikä muutenkaan tarvitse arpoa, vaan tietää tarkasti mitä on suuhunsa laittanut). Itse ainakin lappaan helposti aivan liikaa, jos saan silmämääräisesti päättää paljonko ruokaa lautaselle tulee.
Kyykyt on senkin takia hyviä liikkeitä, että ne polttavat rasvaa melko tehokkaasti. Teet vaikka liikepareja tai -comboja. Etu- ja takareisiliikkeitä vuorotellen, ei mielellään kahta etureisi tai kahta takareisiliikettä peräkkäin. Voit tehdä vaikka etukyykkyä ja heti perään sjmv (ja tähän perään mahdollisesti jonkun etureisiliikkeen). Sitten yksi vaihtoehto on leveä takakyykky ja heti perään jalkaprässi etureisille (+mahdollisesti joku takareisiliike vielä päälle). Voit myös sijoittaa hack-kyykkyä johonkin väliin. Voit rakennella nuo niinkuin haluat, kuitenkin niin että isoja liikkeitä kuten erilaiset kyykyt, prässit ja/tai maastavedot (normi maastavedon teen kyllä selkäpäivänä) ovat mukana. Sitten etu- ja takareisilaitteet vaikka vuorotahtiin tai kumpainenkin pudostussarjana erikseen. Yli kympin toistoja sarjoihin, mielellään vähintään 15 toistoa, niin saat sarjoista pitkiä ja tuskallisia -> hiki lentää.
Eli, eka setti vois olla:
Etureisiliike, takareisiliike, etureisiliike ja sitten tauko. 3 kierrosta.
tai
Takareisiliike, etureisiliike, takareisiliike ja sitten tauko. 3 kierrosta.
Tuon ekan setin jälkeen sitten joillain laitteilla pumppailua jaksamisesi mukaan x määrä sarjoja/kierroksia (kuitenkin liikeparisysteemiä noudattaen).
Mulla tosiaan oli tällähetkellä tuo eka setti sellainen, jossa on etukyykky, takakyykky leveenä ja jalkaprässi etureisille. Tuota 3 kierrosta ja toistot väh. 15. Siinä tulee jo 9 sarjaa. Sitten teen perus hapotusta laitteilla (tässä vaiheessa on yleensä jo aika huono ja "laatta lentää justiinsa" -olo

) ja reisille sarjoja tulee yhteensä hieman yli 20.
Miks sul muuten tulee postauksen aina keskellä yötä :D
Oon yökyöpeli. Nytkin alan vielä syömään ja katsomaan elokuvaa. :D