Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Bodaaja sanoi:
Bodaaja on vain mun nimimerkki, ja älä siinä deividittele, oikeessa elämässä mä löisin sun nenäs sun pään sisään. Tarkotin että mitä vittua noi tollaset: "Vaihda yksjakoseen" kommentit on? Eikö voi vähän enemmän havainnollistaa ja tarjoo linkkiä yms? Ei muuta. En tiedä mikä tekijä mä sulle oon, mutta taatusti lyön lujempaa ku sä, vaikka ehkä penkkaat enemmän. Lällää.

OOt mua 2 vuotta vanhempi,joten lyöt mua lujempaa ja penkkaat enemmä,mutta ei siitä mihinkää pääse,että kyl sä oot tosi DAVID :david: ku pitää nettipalstalle tulla uhoo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hitmään sanoi:
VOI SAATANA,ETTÄ TEITÄKI RIITTÄÄ

Nii eli jos sä nyt olisit hiljaa(ihanku olisit joku iso tekijäki)
Eli tarkotin,että kun on noi vähä liikkeitä mitä toteuttaa ni voi vaihataa yksjakoseks.Eli voi ottaa tuolta timbalta 1 jakoisen,se onnistuu varmasti noin kotona paremmin.Ja nyt jos tää yks bodaajaksi iseään kutsuva :david: olisi vain hiljaa

Mielestäni neuvosi oli aika vajaa.:rolleyes: Kysyjä ei varmaan saa paljoa irti kun kaikki perustelut puuttuvat.:jahas: Kaikki hänelle vastanneet ovat n. 5 vuotta häntä nuorempia, niin varmaan haluaisi vähän faktaa ja tietoa, miksi uskoa neuvoja (ja kyllä, iällä on mielestäni väliä;)). Itse en juuri salihommista tiedä mitään, siksi ohjasin lukemaan viisaampien ja kokeneempien kirjoituksia. Joten turha siinä riehuu:lol2: . Vaikka Bodaajan kritiikki ei ollut ihan sieltä asiallisemmasta päästä oli se silti aiheellinen.:D

hitmään sanoi:
OOt mua 2 vuotta vanhempi,joten lyöt mua lujempaa ja penkkaat enemmä,mutta ei siitä mihinkää pääse,että kyl sä oot tosi DAVID :david: ku pitää nettipalstalle tulla uhoo

Noh, noi uhoomiset nyt on lähinnä vitsejä:D

Kättä päälle?

Bodaaja sanoi:
Noh, noi uhoomiset nyt on lähinnä vitsejä:D

Kättä päälle?

Joo sama juttu täällä ja kättä päälle:D ja kyllä se oli vajaa vastaus,mutta ei sitä aina jaksa laittaa täydellistä opastusta ja ohjelmaa anyway yks jakone sopisi tohon kotitreeniin täydellisesti

Hallo16 sanoi:
Selkä ja jalat ovat ihmiskehon suurimmat lihasryhmät ja treenaat kumpaakin tuplasti vähemmän kuin rintaa ja käsiä (ja olet vielä laittanu samalle päivälle ja vielä siihen päälle rinta!):rolleyes: ? Miksi? Tuntuu kuin olisit vain laittanut tuohon ohjelmaan näön vuoksi. ;)

Noh..ajattelin keskittyä yläkroppaan ainakin aluksi eli teen vain muutamia jalka ja selkä liikkeitä siinä sivussa.:)
Ja eikö sille ole ihan sama onko tuo mun ohjelma 1 jakone vai 4 jakone kuhan toimii...;)

nkt sanoi:
Olis kiva kuulla viisammilta mielipiteiltä tästä ohjelmasta ja noista jauhoista.
(En väitä että olen viisas, vaan lue viisaiden tekstejä noilta tätkeksi merkityistä keskusteluista. Kuitekin tiedän, että jotain on pielessä):)
Mielestäni ohjelma ei ole sellainen kuin pitäisi ja suosittelen lukemaan noita tärkeäksi merkattuja keskusteluita tältä aloittelijoiden osiolta.:whip: Mutta ei se minua haittaa vaikka et vaihtaisi. En ota henkilökohtaisesti. :D

Vaikka tulosta alussa (oletko alussa?) tulisikin tuolla ohjelmalla, niin jos kaikki olisi kunnossa sitä tulisi enemmän ja nopeammin.:jahas: Alussa voimatasot nousevat nopeasti ja lihasmassaa tulee hyvin.;) Kannattaa yrittää ottaa siitä kaikki irti.:thumbs:

Kenelläkään mitään ideaa Ohjelmaksi Aloittelijalle?
Haluisin et ohjelma painottuis enemmän penkin noston puolelle...ainakin näin aluksi.
Ja jotain hauis juttuja:) kertokaas joku pliide :kippis1:

14vAloittelija sanoi:
Kenelläkään mitään ideaa Ohjelmaksi Aloittelijalle?
Haluisin et ohjelma painottuis enemmän penkin noston puolelle...ainakin näin aluksi.
Ja jotain hauis juttuja:) kertokaas joku pliide :kippis1:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 sieltä valkkaamaan. Koko kroppaa kannattaa tasaisesti treenata, itselläni alkoi pena(kin) takkuilemaan, jos esim. jalat jäi useasti tekemättä.

Terve. Ensimmäinen viesti ja pyyntö ohjelman arvostelusta. Varmastikin päällekäisiä liikkeitä on liikaa. Tavoitteena on parempi lihaskunto, rasvan allapito (en halua palata läskiksi) ja hitunen lihastakaan ei haittaa.

1. Päivä - Rinta ja ojentajat raskaana, olkapäät kevyenä
Penkki
Vinopenkki
vipunostot
Penkkidippi painot sylissä
Talja alas
Ranskalainen punnerrus
vipunostot eteen, taakse ja sivuilla (kevyenä)

2. Päivä - jalat ja selkä, hauikset kevyenä
Maastaveto (tekniikkaa vielä hakien)
Askelkyykky käsipainoin
Takareidet sellaissa koukistajalaitteessa
Pohkeet smithissä
Ylätalja
Alatalja
Selän ojennus lautahärdellissä
Kulmasoutu laitteessa
Kohautukset käsipainoilla
hauikset kevyinä käyrätangolla scott-penkissä ja käsipainoilla kääntö

3. Päivä Olkapäät ja hauikset raskaana, muut keveinä
Pystypunnerrus (siirryttävä käsipainoista tankoon)
Vipunostot taakse ja eteen
Pystysoutu
Hauiskääntö
hauisnosto taljalla
Kyykky, takareisilaite, pohkeet
Vinopenkki, vinopenkissä vipunostot,
penkkidippi, ranskalaiset, ylätalja, alatalja ja selän ojenus.

Tuommoinen hässäkkä. Turhat päällekkäisyydet jos saisi poistettua.

Olen vaihdellut toistomääriä noin kuukauden välein, painomäärää koittanut lisätä maltillisesti ja pitää tuon unen ja murkinapuolen riittävinä.
Kits.

No, hetken aikaa mietittyäni tuli parit korjaukset mieleen.
Siirätäisiköhän jalat ja ojentajat samalle päivälle nykyisen sijaan ja siten selän ja rinnan painotuksen samalle päivälle myöskin?Hartioitten ja hauiksen raskaan päivän pitäisin samana.
Vatsat teen kerran viikossa kotona.
Aerobista kävellen, lenkkeillen, crossaria sotkien ja duunin puolesta yhteensä n. 2-5h viikossa 3-4 kerralle palastettuna. Sekä pitkiä tasaisia aikoja ja joitain sprintillisiä.

Hallo16 sanoi:
(En väitä että olen viisas, vaan lue viisaiden tekstejä noilta tätkeksi merkityistä keskusteluista. Kuitekin tiedän, että jotain on pielessä):)
Mielestäni ohjelma ei ole sellainen kuin pitäisi ja suosittelen lukemaan noita tärkeäksi merkattuja keskusteluita tältä aloittelijoiden osiolta.:whip: Mutta ei se minua haittaa vaikka et vaihtaisi. En ota henkilökohtaisesti. :D

Vaikka tulosta alussa (oletko alussa?) tulisikin tuolla ohjelmalla, niin jos kaikki olisi kunnossa sitä tulisi enemmän ja nopeammin.:jahas: Alussa voimatasot nousevat nopeasti ja lihasmassaa tulee hyvin.;) Kannattaa yrittää ottaa siitä kaikki irti.:thumbs:

Olen kyllä yrittänyt lukea noita keskusteluja mutta kaikilla tuntuu olevan vähän omanlaisensa metodit...
voisittako kertoa tarkemmin mikä tuossa on nyt pielessä, olen siis tarkoituksella jättänyt jalat ja selän vähemmälle...eli suoraansanottuna ei kiinnosta jalkojen reenaus tässä vaiheessa alkuunkaan.

edit: en huomannut ettet pidä selästäkään.:rolleyes: No lue silti. Kirjoitin muustakin.:D

No selkäkin on kyllä AIVAN liian pienenä osana ohjelmaa. Selkä ja jalat ovat siis suurimmat lihasryhmät. Vaikka nyt et haluakkaan ottaa jalkoja tosissaan mukaan, niin ota nyt edes selkä kunnolla. Mutta mikset treenaisi jalkojakin. Tulevaisuudessa mitä uskottavimmin kiinnostaa nekin, mutta kukin tyylillään. Olisi vain mielestäni järkevämpää olla pitkäkatseisempi.

Mielestäni jompikumpi näistä olisi hyvä ohjelma:
Timba79 sanoi:
Koko kroppa kerralla ohjelma

Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ohjelman voi tehdä vaikka ma-ke-pe.

2-jakoiset ohjelmat:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

2-jakoista voi myös tehdä erilaisilla jaoilla:

1. Yläkroppa
2. Jalat, vatsat

1. Jalat, kädet
2. Selkä, rinta, olkapäät, vatsat

Liikkeistä voisit valita ne, mitä pystyt varusteillasi tekemään. Mielestäni oman hyvän ohjelman tekeminen aloittelijana on vaikeaa. On vaikea tietää, mikä menee pieleen ja usein suurin piirtein kaikki menee aluksi pieleen.:) Mielestäni ei ole järkeä tehdä nelijakoisella, missä kädet ja rinta käydään kaksi kertaa läpi. :jahas:

Paljoa en uskalla kertoa ohjelmasi vikoja, sillä saatan itsekkin neuvoa metsään. Kuitenkin voin sanoa, että kokeneemmat jätkät ovat vastaavia ohjelmia kritisoineet aikalailla. Siksi suosittelen ainakin näin alkuun valmista ohjelmaa, jossa kaikki on kondiksessa, niin kuin näissä esimerkeissä. Jos nyt kuitenki haluat vielä kokeilla omaa ohjelmaa, niin kannaattaa ennemmin muokata noita ohjelmia kuin tehdä kokonaan omaa. ;)

nkt sanoi:
Olen kyllä yrittänyt lukea noita keskusteluja mutta kaikilla tuntuu olevan vähän omanlaisensa metodit...
voisittako kertoa tarkemmin mikä tuossa on nyt pielessä, olen siis tarkoituksella jättänyt jalat ja selän vähemmälle...eli suoraansanottuna ei kiinnosta jalkojen reenaus tässä vaiheessa alkuunkaan.
niin mitä sitä nyt kahta suurinta lihasryhmää treenaamaan...

tuli aivan sama mieleen.

tiiän ihan omasta kokemuksesta että näyttää helvetin tyhmälle kun rinta ja etenkin etuolkapäät on tikissä, mut selkä ei oo samalla tasolla. jalat mulla nyt on sentään aina jonkulaiset tikut ollu lätkän tiimoilta.

eli NKT: tee nyt hyvä mies kaikkia lihaksia tasasesti. etsä muutenkaa jaksa vetää rintaa ja käsiä montaa kertaa viikossa ihan piippuun. jos sä oikeesti oisit noilla treeneillä kasvanu niin tietäsit että näytät helvetin tyhmälle ku oot melko rintakäsiapinan näköne. ja kerro mulle kellä on semmone metodi että tahotaa näyttää rinta-hauis pelleiltä ?

Elikkä tarkotus ois massaa saaha lisää ja tietenkää voima ei haittaa ketään :P
Oon reenannu nytte vajaa 3 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti huonolla
ruokavaliolla ja muuten. Nyt kun opiskelut on saatettu päätökseen ja aika riittää paremmin nii ois tarkotus tämmösellä ohjelmalla lähtä liikkeelle. Sitte vaan mielipiteitä tietäviltä. Tän puntin lisäks ois tarkotus hölkkäillä pari kertaa viikossa ja ehkä vähän uiskennella mutta ne tulee sitte sen mukaan ku jaksaa.

Nii ja vielä että minkälaiset palautukset sarjojen välillä kannattaisi olla?

Oisko järkevä vaihtaa apuliikkeitten toistomäärää vaikka parin viikon välein 6-8, 9-10, 11-12?

Vai kannattaisko vaan vaihtaa liikkeitä tai käyttää eri variaatioita? katkoviivalla oon merkinny eri liikkeitä mitä vois vaihella.

Ja jos käy niin ettei aika riitäkkää käyä 3 viikossa vaan pelkästään 2 viikossa nii kannattasko sillä viikolla käyttää esim 2 jakosta ohjelmaa nii tulis ainaki vaihtelua?

Nii ja kannattasko noille pääliikkeille laittaa vielä vaikka kolmas sarja, Mave ja kyykky varmaa ainaski menis 3 sarjalla?

1. päivä YLÄSELKÄ-HAUIS

Maastaveto 2*6
Leuanveto vastaote/myötä 2*Max
Alatalja 2*8
Kulmasoutu tanko/kp 2*8
Hauis Scottipenkissä 2*8
Keskitetty hauis kp/tanko 2*8
Epäkkäät 2*8

2. päivä RINTA-OLKAPÄÄT-OJENTAJAT

Penkki 2*6
Pystypunnerrus tangolla/kp 2*8
Dipit 2*Max
Vinopenkki kp/tangolla 2*8
Peck deck/Ristitalja 2*8
Vipunostot sivulle 2*8
Ranskalainen punnerrus/
ojentajat taljassa 2*8

3. päivä JALAT

Kyykky 2*6
Prässi 2*8
Reiden ojentajat 2*8
Reiden koukistajat 2*8
Pohkeet 2*12

Doodiih. Tänään viimeistää kertaa kävin näyttämässä solisluuta lääkärissä ja kun kysyin salilla käymisestä vastasi lääkäri myöntävästi. Eli saa mennä salille jo, mutta täytyy karsia kaikki liikkeet joissa käytetään käsiä ylhäällä esim. pystypunnerrus, viparit, ylätalja jne, mutta sitten penkkiä ei kieltänyt. Itsestä vain tuntuu ettei pystyisi penkkiä tekemään joten jätän senkin sivumpaan, vielä 2 viikkoa kun täytyisi malttaa olla tekemättä heitto- ja lyöntiliikkeitä.
Eli rakennan nyt nopeasti ohjelman, jolla käyn kaikki mahdolliset lihakset 2 kertaa viikossa, johon siis kuuluu jalat, selkä, hauikset, ojentajat, rantehet. Kertokaa te mitä vielä kannattaisi lisäillä tai mahdollisesti ottaa pois, vaikkette tietäisikään miten solisluu treenaamisessa haittaa, kai te olettaa osaatte :P

Elikkäs 1. ja 3. päivä (Maanantai / Torstai)
Jalat ja ojentajat
Kyykky 3x8
Etureidet sellasessa laitteessa jossa nostetaan siis jalkoja alhaalta ylös, u know ;) 3x8
Pohkeet istualtaan (sellane machiina) 5x10
Ojentajat taljassa 5x10

2. ja 4. päivä (Tiistai / Perjantai)
Selkä, hauikset, rantehet (forkut?)
Kulmasoutu alataljassa 5x8
Hauiskääntö käsipainoilla 3x10
- || - myötäotteella 3x8
Ranteet sillai rullaten tangolla, eli kädet penkkiin, käpälät naamaa kohti ja ylös-alas :P 4x8

Siinä noin nopealtaan sutastu.
Massaa koittaisin hakea eli pyydän siihen ainakin eniten puuttumaan noissa sarja ja toistomäärissä.
Aika laihalta näyttää, mutta kun tilanne on mikä on, niin ei tuolla kipeähköllä solisluulla tehdä mitään erikoisempia vielä.
Pienillä painoilla lähden nyt seuraavat kaksiviikkoa tekemään, että tottuu solisluu rasitukseen jota myös varmasti noissakin tulee.

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita :P :whip:

No nyt tuli sellasta kommenttia mitä halusin..Kiitos vaan neuvoista:) ..otan opikseni parhaani mukaan. ongelmana vaan on se että ei löydy noita laitteita jolla jalkoja ja selkää reenata...eli pystyn tekeen suurinpiirtein kyykkyä ja leuanvetoa:D ...pitää varmaan harkita kunnon kuntosalille lähtöä
PS. meinasin revetä tolle bustedin viestille:D

nkt sanoi:
No nyt tuli sellasta kommenttia mitä halusin..Kiitos vaan neuvoista:) ..otan opikseni parhaani mukaan. ongelmana vaan on se että ei löydy noita laitteita jolla jalkoja ja selkää reenata...eli pystyn tekeen suurinpiirtein kyykkyä ja leuanvetoa:D ...pitää varmaan harkita kunnon kuntosalille lähtöä
PS. meinasin revetä tolle bustedin viestille:D

sanoin liian kärkkäästi. paljon en lajista vielä tiedä, mutta haluan vaan valaista, että joku muu ei tee samaa virhettä kun minä alottaessaan kunnon treenaamisen. joka paikkaa tasasesti ja voit joskus kattoo peilii ja hymyillä ;)

bustedi sanoi:
sanoin liian kärkkäästi. paljon en lajista vielä tiedä, mutta haluan vaan valaista, että joku muu ei tee samaa virhettä kun minä alottaessaan kunnon treenaamisen. joka paikkaa tasasesti ja voit joskus kattoo peilii ja hymyillä ;)

et sanonu yhtään liian kärkkäästi...Tuntuu vaan että miten joku 3x8 sarja hauista kerran viikossa voi riittää mihinkään...:D

Muutes. Onkos se ''järkevää'' tehdä hauikset eri päivänä kuin selän, sillä eikös selkää tehdessä tule piilotreeniä hauiksillekin ja jos tekee 2-jakoisella niin sitä tulisi melkein joka päivä rasitusta hauiksille? Että kannattaako ennempää tehdä saman päivän selän kanssa?

Back
Ylös Bottom