Kaks kertaa viikossa treenaisin koko kropan läpi, maanantaina raskaampi ja perjantaina hieman kevyempi treeni. Miltä näyttää?:piis:
1. Maanantai
Pohkeet seisten 3x
Takakyykky 3x
SJMV 3x
Istumaannousu 3x
Peck-deck 3x
Ylätalja 3x
Olankohautus käsipainoilla 3x
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x
Ranskalainen punnerrus tangolla 3x
Scott-hauiskääntö 3x
Forkut 3x
2. Perjantai
Pohkeet istuen 3x
Jalkaprässi 3x
Jalkojen koukistus 3x
Vatsadippi 3x
Penkki 3x
Kulmasoutu tangolla 3x
Viparit sivuille 3x
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 3x
Hauiskääntö tangolla 3x
Tuohan on melko hyvän näköinen runko. Annan kuitenkin pari pientä vinkkiä.
Jos käyt salilla vain kahdesti viikossa, niin molemmat treenit tulisi vetää "täysiä", eikä kevennellä yhtään, koska palautumisessa ei oikein voi tulla ongelmia, ellet sitten jokaisena muuna päivänä treenaa jotain muuta lajia.
Myöskin IMO silloin, kun käydään vain 1-2 kertaa viikossa salilla, kannattaisi treeni pitää voimapainotteisena, eli tehdä lyhyitä sarjoja isoilla painoilla, jolloin treenit on hieman kovempia, mikä on vain hyvä juttu. Mave on hyvä yleisvoimaliike, se kannattaa sisällyttää tuollaiseen ohjelmaan mun mielestä myös. Sun kannattaisi myös suosia kokonaisvaltaisempia liikkeitä, esimerkiksi joku Peck-Deck täytyy ehdottomasti korvata jollain penkillä. Leuanveto olisi loistava lisä tähän ohjelmaan, mutta jos niiden teko ei onnistu, niin ylätalja kelpaa ihan hyvin.
Tuossa sun on nyt pari jokseenkin turhaa liikettä, hieman liikaa sarjoja ja liikkeiden suorittamisjärjestyksessä on pari juttua, jotka voisi miettiä uudelleen. Mä ehdottaisin tuon pohjalta tällaista ohjelmaa:
1.
Takakyykky 4x5-8
Jalkojen koukistukset 3x5-8
Pohkeet seisten 3x?, mikä nyt tuntuu parhaalta
Penkki 3x5-8
Kulmasoutu 3x5-8, tää on hyvä yläselän voimaliike, jos sen tekee selkä vaakatasossa ja laskee painot maahan joka toiston välissä (eli onko silloin kyseessä pendlay-soutu?)
Pystypunnerrus 2x5-8
Ranskalainen punnerrus 2x?
Hauiskääntö 2x?, valitse itse miten teet
+Vatsat treenin loppuun
2.
Mave 4x5-8
Prässi 3x5-8, kannattaa koittaa pitää jalat ihan kiinni toisissaan levyn alaosassa
Pohkeet istuen 3x?
Penkki/vinopenkki 3x5-8
Leuanveto 3x5-8
Pystypunnerrus 3x5-8
Ranskalainen punnerrus 2x?
Hauiskääntö 2x?, valitse itse miten teet
+Vatsat treenin loppuun
Jos tosiaan harrastat aktiivisesti jotain muuta lajia ja huomaat palautumisessa jotain ongelmia, niin ota pari sarjaa pois. :thumbs: