Aloittelija kysyy.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marek
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei tuolta faqista ainakaan kovin helpolla löytänyt joten pakko kysästä. Mikä mahtaa olla nimeltään laite, taikka miksi liikettä kutsutaan, jossa istutaan selkä suorassa ja tehdään ikäänkuin penkkipunnerrusta suoraan eteenpäin? Rintalihaksiinhan tuo käsittääkseni ottaa.

Vaihtoehto

Onko tuo hyvä vaihtoehto penkkipunnerrukselle näin ajottelijalle?

Re: Vaihtoehto

Originally posted by Marek

Ei.

Kun aloittelin salilla käymistä, niin en pystynyt tekemään tavallista penaa, koska ranne oli vielä heikko leikkauksen jäljiltä. Tällä mainitsemallasi laitteella pystyin kuitenkin punnertamaan. Seurauksena oli se, että aloittelijan huonolla tekniikalla sain olkapäät aika huonoon jamaan. En tajunnut vetää lapoja yhteen, ja jos niin ei tee, menee olkapäät tolla laitteella helkkarin helposti vituille. Meneehän ne tavallisessa penkissäkin, jos on huono tekniikka, mutta toi laite suorastaan viettelee olkapäitä huonolla tavalla mukaan.

Sitäpaitsi penkki on muutenkin paljon parempi liike

Eikös penkkipunnerruksessa joku pitäis olla aina varmistamassa? Vai onko niissä sivuilla jotkut suojat.
Sori nää kysymykset on varmaa aika neewbie idiootteja ja mulle onki tulossa salilta ohjaaja, ohjelman saan pääsiäisen jälkeen. Mutta tuo ohjaaja vaikuttaa enemmänki fitness tyypiltä ja ajattelinkin että olis hyvä ottaa asioista selvää että voi sitten kyseenalaistaa hänen neuvoja ettei vaan tee mitä toinen käskee.
Oon nyt tehny kaverin ohjelmalla ja kaverilla on just toi rintaprässi, ei penkkiä.

Kyllä kovissa sarjoissa tietty tarvii varmistajan, mut jos et omista treenikaveria niin eiköhän joku salilta suostu jeesaa.

Näin aloittelijana olen tajunnut homman idea: juuri kaikista raskaimmat ja vittumaisimmat liikkeet ovat kaikista parhaimmat!
Näillä etenen itse ja tavoite olisi hankkia se "pohjamassa". :) Sitten ehkä hilivitkuttimia mukaan..

Vertaappa vaikka penkkiä ja tuota rintaprässiä. Penkkiin on ehkä ärsyttävä mennä alkuun, koska liike tuntuu raskaalta ja mieltä saattaa hieman häiritä levottomasti liikkuva tanko mahan päällä. Nämä asiat pistää kuitenkin keskittymään liikkeeseen todella hyvin!
Rintaprässissä saatat taas salakavalasti "laiskoitella". Sinun ei tarvitse kantaa huolta siitä, että liike pysyy "suorassa linjassa". Teet laitteen liikerataa.
Eli penkki on valintani. Nuo tarinat ovat hyvin verrattavissa omiin kokemuksiini. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai tuossa rintäprässissä jotain hyvääkin on, kun kerran Doriankin sitä videollaan tekee... Itse en kyllä ole koskaan tehnyt, mutta heti testaan jos pääsen salille josta tuollainen laite löytyy...

Originally posted by Small&Weak
Kai tuossa rintäprässissä jotain hyvääkin on, kun kerran Doriankin sitä videollaan tekee... Itse en kyllä ole koskaan tehnyt, mutta heti testaan jos pääsen salille josta tuollainen laite löytyy...

Jos siitä jotain hyvää pitää etsiä, niin onhan tässä prässissä se positiivinen puoli, että voi keskittyä paremmin pelkän rinnan reenaamiseen. Tässä kun ei tarvitse huolehtia liikeradasta. Jos liikettä tekisin, niin sijoittaisin sen ihan reenin loppuun. Puristan viimeiset mehut rinnasta kuitenkin mielummin vipunostoilla tai ristikkäistaljalla koska, ojentajat ovat reenin lopussa jo aika väsyneet ja tässä liikkeessä niitä tarvitsee vielä.

Re: Vaihtoehto

Originally posted by Marek

Kannattaa heti opetella perusliikkeet kunnolla, vaikka pienemmillä painoilla. Jos haluaa niin voi tuota prässiä treenin loppuun ottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom