Aloittelija, aerobinen + punttikausi, apua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heips,

Vihdoinkin päätin sit rekisteröityä tänne. Aluks haluisin sanoa, että _ANTEEKSI_ uudesta threadista, mutta haluisin kunnon selityksiä ja semmoista. :)

Elikkä, alkuun mainittakoon, että oon hyvinkin nuori, kohta vasta 16v, mutta pituutta se 196,8cm ja painoa 92-93kg. Ikäisekseni lihasta on mielestäni kohtuu mukavasti, muttei kuitenkaan kokooni nähden omasta mielestäni tarpeeksi ;)

Elikkä, nyt kun puntti on vielä 'kesälomalla', niin ajattelin muutenkin tässä tiputtaa muutamia kiloja painoa. Talvella tuli tiputettua muutama kilo, ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Olen miettinyt, että mikä olisi hyvä tapa tiputtaa oikeastikkin mahdollisimman nopeasti painoa?

Olen miettinyt, että jos aamulla käy vetäsemässä lenkin tyhjään vatsaan, niin kannattaako vielä joskus illalla mennä lenkille maksimoidakseen rasvankulutuksen? Mimmoista lenkkeily/liikunta ohjelmaa te suosittelisitte laihduttajalle?

Ruokavaliosta mainittakoon, että yritän mahdollisuuksieni mukaan syödä kolmen tunnin välein, en ihan ähkyksi ja tietysti terveellisesti (kalorilaskuri käytössä, joten proteeinit, rasvat, hiilihydraatit ja kuidut on tarkkailtavana).

Eli kysymys nro. 1, miten maksimoida tämmöinen turhan rasvan karistaminen ja yleiskunnon kehittäminen? (vatsaa olisi tarkoitus ainakin vähän saada timmimmäksi ;))

Sitten seuraavaan asiaan, eli siihen, kun rupean käymään siellä puntilla.

Ravintopuoli on kohtuullisen hyvin hallussa, mutta ohjelmat ovat jääneet vähän unholaan. Oma kuntosalini on vähän mitä on, ei nyt huonoimmasta päästä - mutta ei kyllä parhaimmastakaan. Netissä monista paikoista luettuani en oikein ymmärrä/keksi, että miten korvaisin tiettyjä liikkeitä..

Täten toivoisin, että tähän saisi jotain selityksiä ja helppoja vinkkejä.

Olen ajanut downhilliä monia vuosia, pyöräillyt muutenkin paljon, ajanut crossia yms, joten jaloissa lihasta löytyy mukavasti. Eniten himottaisi saada vatsaan ja käsiin lihaksia, mutta olen ymmärtänyt, että lihasten kasvatus kannattaa mahdollisuuksien mukaan jakaa koko keholle ?

Kiitos vaivannäöstänne!

Ainakin kokeilemisen arvoista voisi olla intervallijuoksut aamulla tyhjällä vatsalla. Elikkä 30s hökkä ja 30s juoksua perään ja toisto. (http://musclemedia.com/training/hiit_table.asp)

Ja liikkeiden suhteen neuvomista helpottaisi jos kertoisit mitä laitteita tms salitasi "puuttuu"?

PS tsemppiä reenien suhteen, itsekkin vielä alottelija ihan alkuvaiheissa ja välipäivinä aika menee ihmetellessä mitä sitä tekisi kun ei ole treenipäivä :D

Itse en lähtisi aamulla kyllä intervallaileen ollenkaan. Jos lähtisin karistamaan ylimääräisiä rasvoja alas, niin aamuisin 30-50min kevyt juoksu matalilla sykkeillä. Itselläni tuo ns. rasvanpolttosyke on jossain 115-133 välillä.

Minusta nuo intervalliharjoitukset sijoittuvat tuonne aerobisen kynnyksen ja anaerobisen kynnyksen väliin. Eli tuonne vauhtikestävyyden ja ehkä jopa vähän maksimikestävyyndenkin rajamaille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Itse en lähtisi aamulla kyllä intervallaileen ollenkaan. Jos lähtisin karistamaan ylimääräisiä rasvoja alas, niin aamuisin 30-50min kevyt juoksu matalilla sykkeillä. Itselläni tuo ns. rasvanpolttosyke on jossain 115-133 välillä.

Minusta nuo intervalliharjoitukset sijoittuvat tuonne aerobisen ja anaerobisen väliin. Eli tuonne vauhtikestävyyden ja ehkä jopa vähän maksimikestävyyndenkin rajamaille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Kuitenkin sama lähtökohta kummassakin. Intervalleilla pyritään saamaan aineenvaihdunta käyntiin, jolloin intervallien jälkeinen aika (<60min) hajottaisi rasvakudosta. Matalasykkeisellä treenillä taas pyritään polttamaan rasvaa itse juoksun ajan. Kumpi onkaan sitten tehokkaampaa, jostain tutkimustuloksia?

Kuitenkin sama lähtökohta kummassakin. Intervalleilla pyritään saamaan aineenvaihdunta käyntiin, jolloin intervallien jälkeinen aika (<60min) hajottaisi rasvakudosta. Matalasykkeisellä treenillä taas pyritään polttamaan rasvaa itse juoksun ajan. Kumpi onkaan sitten tehokkaampaa, jostain tutkimustuloksia?

En tiedä saako tänne postittaa linkkejä. Mutta anyway laitan silti. Kannattaa lukaista tuo läpi. Siinä on tosi hyviä pointteja.

http://www.ssl.fi/SSL/sslweb.nsf/0/82C8BAEDA3EF6D25C2257108003879B6/$FILE/SSLTaso1FyysisenHarjoittelunPerusteet.ppt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom