Allan Jokinen

.Niin mikä sielä kasvaa? Kyllä golden eran aikaanki bodarit käyttivät vöitä eikä kellään mitään pömppömahoja ollut. Monet classiccibodarit käyttää vyötä eikä heilläkään ole pömppömahoja. Se on kyllä totta, että jos on bodari ja käyttää vyötä ja sen yhdistää vielä vatsojen treenamatta jättämiseen, niin varmasti paisuu keskivartalo.

Jonkun teorian mukaan siellä kasvaa ne syvämmät vatsat jotka sitten pullauttavat sitä vatsaa ulospäin vaikka sitä rasvaa ei olisikaan. Se sitten yhdistettynä siihen kasvun + insun ja mahdollisesti vielä IGF!:n komboon jotka hakevat niitä reseptoreita aktivoituvista lihaksista ja sisäelimistä. :) Mutta ehkä se sitten ei ole noin kun golden eralla ei noin tapahtunu,, joskus on myös heitelty paskaa seinään ja syöty sormin mutta nekin ajat on jo menny <3 :piis:

Varmaan menee jo "vitulliseen" offtopikkiin, mutta siinäkin on eroa miten sitä vyötä käyttää. Pusketko sitä pakkia vyötä vasten vaiko imet sitä korettia sisään ja pidät keskivartalon tiukkana.

Allulla on hyvä etu se kun saa tavata kokeneita konkareita treenisalilla ja jutella heidän kanssaan "kehoilun" maailmasta syvällisemmin ja oppia sitä sun tätä.
Nämä neuvot kokeneimmilta ovatkin kultaa arvokkaampia, tosin vaikka kokeneet ihmiset mua neuvoo, tulee minun myös sisäistää se miten he minua neuvovat. Varmasti jonkin ajan kuluttua ruven jo puhumaan jonkun kanssa mun valmentamisesta.

Jonkun teorian mukaan siellä kasvaa ne syvämmät vatsat jotka sitten pullauttavat sitä vatsaa ulospäin vaikka sitä rasvaa ei olisikaan. Se sitten yhdistettynä siihen kasvun + insun ja mahdollisesti vielä IGF!:n komboon jotka hakevat niitä reseptoreita aktivoituvista lihaksista ja sisäelimistä. :) Mutta ehkä se sitten ei ole noin kun golden eralla ei noin tapahtunu,, joskus on myös heitelty paskaa seinään ja syöty sormin mutta nekin ajat on jo menny <3 :piis:

Varmaan menee jo "vitulliseen" offtopikkiin, mutta siinäkin on eroa miten sitä vyötä käyttää. Pusketko sitä pakkia vyötä vasten vaiko imet sitä korettia sisään ja pidät keskivartalon tiukkana.

Tuo vyö -teoria nyt on ihan sontaa suoraan sanottuna. Kyllä se syy löytyy ihan insusta ja kasvusta lähinnä. Liika insuliini veressä aiheuttaa monen prosessin kautta reaktion, jossa kroppa rupeaa kerämään viskeraalirasvaa vatsaonteloon. Tämän kun yhdistää siihen, että kasvuhormoni kasvattaa _kaikkia_ ihmisen kudoksia, niin ei ole vaikea päätellä mikä on lopputulos. Eli suolisto kasvaa ja laajenee ja kun vatsaontelossa on runsaasti viskeraalirasvaa, niin ne eivät enää yksinkertaisesti mahdu niille tarkoitettuun tilaa. Lisäksi keskivartalon lihakset (myös syvät) kasvavat tilavuudessa kovan kuurittelun seurauksena (voimaa niihin ei kuitenkaan erityisemmin tule, jos niitä ei treenata). Tuo viskeraalirasva on vielä semmoista, että se on erittäin hitaasti palavaa, jolloin sitä on vielä tallella vaikka bodari olisi lavalla muutaman prossan rasvoissa. Kerran tuli joku dokkari missä oli joku perusterve mies, joka oli ihan normipainoinen BMI:n mukaan. Sillä oli kuitenkin viskeraalirasvaa muistaakseni noin 5 kiloa. Miettikää jos on 5 kilon möltti rasvaa vatsapalikoiden takana puserruksessa, niin tottakai se maha pömpöttää.

Tämä ei muuten ole offtopiccia, vaan lisäinformaatiota Hulkin jo aiemmin antamasta kritiikistä. Voihan olla, että Hulkki Allulle jo tätä asiaa tarkemmin selittikin, mutta kerroinpa nyt varmuuden vuoksi. Tämä on painavaa asiaa ja se on syytä saattaa Allun tietoon ennen kuin on liian myöhäistä. Olen Allua seurannut netissä jo ainakin 7 vuotta ja innolla odotan miten ukon käy bodauksessa. :) Uskon, että menestystä tulee, koska lahjakuutta löytyy niin genetiikasta kuin henkiseltä puolelta. Allulla on myös mainion nöyrä asenne ja hän osaa ottaa rakentavan kritiikin hyvin vastaan.

Jatketaan nyt tolla "vitullisella" offtopikilla, mutta mitä meinaa pakin vyötä vasten puskeminen? Tää on aina hiukan ollu epäselvää mulle mitä tolla tarkotetaan. Meinataanko sillä että ns. pullistetaan vatsaa vyötä vasten, vai sitä oikeata tapaa, että vedetään hapet sisään ja sitten keskivartalo tiukaksi?

Noh Ihan suoraan sanottuna tottahan se on että inska+ kasvu on alkanu munkin masua pullistamaan, mutta tarvittavan massan kerääminen ilman inskaa on mielestäni hankalaa. Keskivartalon paksuunutuminen lienee väistämätöntä, mutta YRITETÄÄN pitää se paksuuntuminen koko ajan suhteessa pienenpänä kuin ympäristön turpoaminen, näin jos pystytään tätä hommaa toteuttamaan niin fysiikka pysyy ennallaan tai jopa paranee.. Tosin tässä koko ajan ajattelen miksi minä olisin mitenkään erilainen kuin muutkin tusina bodarit?? Treeni liikkeiden suunnittelu/keskittyminen siihen että kyljet tai vatsa ei työskentele silloin kun niiden ei pitäisi työskennellä voinee auttaa asiaa,mutta tuskin sekään mikään taikatemppu on tässä asiassa... Aion tässä jonkin ajan sisällä hieman kokeilla miltä pumpit tuntuu ilman inskaa ja saadaanko edes lähellekkään samaa painetta lihaan treenillä.
Tässä nyt on aika suoraa tekstiä asoista ihan niiden omilla nimillä. Jos tämä näin suoraan puhuminen on palstan sääntöjen vastaista, niin tämän voi poistaa.

Arvostan itsekkin Allun rehellistä ja suoraa puhetta. Kiippin it REAL goddamnit!

Sullahan ei vielä taida sponsoria olla niin vielä pystyy puhumaan suoraan? :)

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Ei tässä nyt mitään hehkuttamisen arvoista. EI ole tosiaan mitään lisäravinne sponsoreita ja tuskinpa tulee olemaankaan =D
Suoraan sanottuna tällainen julkinen asioiden julkituominen varmastikkin saattaa tehdä mulle enemmän huonoa kuin hyvää tulevaisuutta ajatellen. Omat kokemukseni näistä asioista toin julki jo silloin kun ei mun tarvinnut ajatella pätkääkään mitä muut ihmiset tai mahdolliset tuomarit ajattelisivat asiasta, sillä olinhan punnertaja joka kisasi "ammattilais kisoissa" Kunhan tein hyväksytyn suorituksen lavalla ja riittävällä rautamäärällä, niin olin kiistaton voittaja, mutta nyt siellä lavan reunalla onkin joukko ihmisiä jotka ovat lukeneet mun avautumisia ja varmasti muistavat minut näistä jutuista, siellä saattaa ehkä joukossa olla joku joka ajattelee huonoa mun tavasta tuoda esiin tälläisiä "tabu" juttuja ja hänen onkin helppo siltä istumalta minua rankaista =S Noh mutta tuossa oli kyllä aika monta ehkää ja jossia, mutta kaikkihan on mahdollista =D

Täälä kyllä porukka arvostaa tuollaista itsekin mukaanlukien mutta tosiaan saatat ampua itseäsi jalkaan näillä sanomisilla koska tuskin muutkaan näistä asioista kertomatta jättää valehtelemisen ilosta...

10:53 alkaen..

Viimeksi muokattu:
Nyt onkin harvinainen tilanne päällä, kun pystyn jo nyt sanomaan että treenaan ma-pe joka päivä. Yleensä tämä on mahdotonta,koska en juurikaan treenaa silloin kun minulla on tytär kotona, mutta nyt he ovat exän kanssa viettelemässä lomaa.
Mielenkiintoisen tästä tekee se että voinkin mitata kehonpainoni nousemista 5 treenin aikana.. Eilen aamupaino oli 106,6kg ja iltapaino 110,1kg Katsellaanpa saadaanko tehtyä kuinka iso pöhötys aikaiseksi =)
Nyt tosiaan on sitten alkanut myös mittanauhalla leikkiminen, tämän hetkiset mitat on :
Masu 94cm
Rinta 133cm
Nuo nyt tuli mitattua eilen ja hieman yllätyin tuosta masun mitasta,sillä se on ollut tuota samaa luokkaa mulla jo silloin ennen loukkaantumistani, mutta nyt kun rinta on kutistunut teinipojan tasolle,niin se masu taitaa vaan näyttää suuremmalta, tosin nuo olivat aamun mittoja illalla varmasti neste ja lukuiset makaronilaatikot pursuavat siellä suurentaen mittaa kummasti=)

Nyt onkin harvinainen tilanne päällä, kun pystyn jo nyt sanomaan että treenaan ma-pe joka päivä. Yleensä tämä on mahdotonta,koska en juurikaan treenaa silloin kun minulla on tytär kotona, mutta nyt he ovat exän kanssa viettelemässä lomaa.
Mielenkiintoisen tästä tekee se että voinkin mitata kehonpainoni nousemista 5 treenin aikana.. Eilen aamupaino oli 106,6kg ja iltapaino 110,1kg Katsellaanpa saadaanko tehtyä kuinka iso pöhötys aikaiseksi =)
Nyt tosiaan on sitten alkanut myös mittanauhalla leikkiminen, tämän hetkiset mitat on :
Masu 94cm
Rinta 133cm
Nuo nyt tuli mitattua eilen ja hieman yllätyin tuosta masun mitasta,sillä se on ollut tuota samaa luokkaa mulla jo silloin ennen loukkaantumistani, mutta nyt kun rinta on kutistunut teinipojan tasolle,niin se masu taitaa vaan näyttää suuremmalta, tosin nuo olivat aamun mittoja illalla varmasti neste ja lukuiset makaronilaatikot pursuavat siellä suurentaen mittaa kummasti=)
Paljos haba? :D

Reiden ympärys 71cm
Haba 49cm

Tänään oli etureisi jumppa ja tein pelkästään prässiä melkein tunnin ajan toistoja tuli varmaankin n.150 luokkaa ja kipu jaloissa oli aivan mieletön! Vieläkin ihmetyttää se kipu mikä tulee jalkoihin kun jalat ottaa laudalta ja suoristaa ne.. Ihan kuin jotain repeäisi irti reisistä! Muutaman setin jälkeen jalat oli niin kankeat että ne piti ASETTAA sinne prässin levylle yksi kerrallan kun eivät muuten taipuneet ja kun raudan kanssa sitten lasketaan ensimmäinen alas, niin se kipu on jotain sanoinkuvaamatonta.
Reidet on omaan silmään nyt hieman kasvaneet, mutta vielä ne on avuttoman pienet.

Suositut

Back
Ylös Bottom