Allan Jokinen

Tuosta vielä kuvatusta tuon olkajumpan jälkeisistä =)

Alkaa olla Johnnie Jacksonin kaltaista muhkuraa selässä, jykevät trapsit:eek:
Iso rispekti pakko antaa asenteesta, loukkaantumiset ei ukkoa hidasta, aina tulee takaisin, vaikkakin nyt eri lajissa.

Viimeksi muokattu:
Alkaa olla Johnnie Jacksonin kaltaista muhkuraa selässä, jykevät trapsit:eek:
Iso rispekti pakko antaa asenteesta, loukkaantumiset ei ukkoa hidasta, aina tulee takaisin, vaikkakin nyt eri lajissa.
Kiitos.
Kyllä ne loukkaantumiset hidastaa ja syö miestä, mutta raudan kanssa repiminen on jo niin syvällä veressä etten oikein osaa olla ilmankaan. Mikään intohimo mulle bodaus ei ole,mutta kun omaa lajia en nyt ainakaan vähään aikaan kykene tekemään niin kokeillaan tätä bodausta ja tiedä vaikka se kolahtaisikin ihan huolella kun sinne lavalle pääsee fiilistelemään.

Oletko miettinyt Markuksen käyttämistä valmentajana? Vois tulla sieltä suunnalta hyviä neuvoja ruokapuolelle ainakin
Olen joo ja luulen että jossain vaiheessa heitän aiheen ilmoille.. Markus on treenikaverina loistava ukko, mutta mitäs sitten kun roolit vaihtuu treenikaverista valmennettavaksi =D Tieto taitoa löytyy vaikka muille jakaa.

Eilen treenin jälkeen meijerillä törmäsin pukkarissa Uttiin ja siinä paitaa riisuessani intouduin n'äyttämään hänellekkin tuota leikattua rintaa ja kyselin onko se suurikin miinus tuomariston silmissä lavalla, siinä Hulkin tarkan tarkistelun alla tein muutaman pakollisen poseerauksen ja sainkin huojentavan kommentin "ei ole mitenkään paha ja tuskin tulee pahemmin edes näkymään lavalla" Siinä kun olin jo hekumani kukkuloilla (jes! rinta ei olekkaan niin pahan näköinen kun se omaan silmään näyttää) Niin palautti Hulkki mut maan pinnalle... Huomautus tulikin suurentuneen keskivartaloni takia.. Itse olen aina ajatellut bodausta enemmänkin lihojen kasvatus kilpailuna (mitä iso lihaisempi ukko sen varmempi voittaja) Mutta niin se ei kuitenkaan ole.. Utti selitti tätä urheilu muotoa mulle sellaisilla sanoilla millä tyhmä voimailijakin sen ymmärtää.. Tämä on enemmänkin KAUNEUS KILPAILU kuin lihaksien näyttämis kilpailu. Fysiikka ja lihasten tasapaino on se mikä ratkaisee siellä lavalla. Utti oikoi omia käsityksiäni tästä lajsta ainakin puolituntia ennenkuin mullekkin alkoi pikkuhiljaa valkenemaan edes hitusen tämän lajin ideasta. Olen suin päin takki auki työntänyt nokkaani lajiin joka on mulle loppujen lopuksi melko tuntematon, esim.. Olin jo hieman päässäni kuvitellut että minähän en mitään "baletti" esitystä aio omassa vaparissani vetää vaan enemmänkin ACDC soiden rokki asenteella rymistelen siellä lavalla tehden melko machon shown, mutta luulenpa että se ei ajaisi asiaansa tässä lajissa. Uskoakseni siellä vaparissa mennään mielummin sillä "balettimaisella" esiintymisella ja saadaan sille brutaalille lihasmassalle se sellainen tasapainoinen esittelytapa, ikkään kuin jing/jang meininkiä..
Nyt kun Allua tässä kasvatetaan, niin pitäisi jo tässä vaiheessa keskittyä kasvattamaan Allua oikeista paikoista ja ihan viimeiseen asti välttää sitä keskivartalon paksuuntumista. Siellä lavalla kun olen poseeraamassa niiden kaikkien muiden ukkojen kanssa täytyisi mun olla symmetrisempi kuin muut, eikä keskivartalon kustannuksella tehdä itsestäni mahdollisimman lihaksikasta joka ei sitten lavalla enää näytäkkään hyvältä. Itse täytyy tätä omaa jatusmalliani tätä lajia kohtaan muuttaa ja todellakin ruveta ajattelamaan tätä ennemmän "kauneus kilpailuna" toisin sanoen fysiikka tulee näyttää hyvältä lavalla, eikä se mistä kehonpainosta aloitan dietin, toki lihaa koitetaan tahkoa koko ajan enemmän ja enemmän, mutta jo nyt kiinnittää huomiota siihen miltä se koko paketti näyttää.
Nyt alan mttailemaan vatsaani ja muitakin jäseniäni kuukausittain ja pitämään kirjaa kehityksestä. Onneksi tämä keskustelu tuli käytyä jo tässä vaiheessa tätä bodi matkaani,jotten liian paljon ole vielä ehtinyt tehdä hallaa fysiikalleni.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Utin kuolematon analyysi Q&A-videolta: kehonrakennus on kauneuskilpailu, jossa se kauneusihanne on vaan vähän fucked up :D

Allulla on hyvä etu se kun saa tavata kokeneita konkareita treenisalilla ja jutella heidän kanssaan "kehoilun" maailmasta syvällisemmin ja oppia sitä sun tätä.

Olin jo hieman päässäni kuvitellut että minähän en mitään "baletti" esitystä aio omassa vaparissani vetää vaan enemmänkin ACDC soiden rokki asenteella rymistelen siellä lavalla tehden melko machon shown, mutta luulenpa että se ei ajaisi asiaansa tässä lajissa. Uskoakseni siellä vaparissa mennään mielummin sillä "balettimaisella" esiintymisella ja saadaan sille brutaalille lihasmassalle se sellainen tasapainoinen esittelytapa, ikkään kuin jing/jang meininkiä..
Siis ei siellä tarvitse mitään piruetteja vetää, ja kyllä raskaampikin musa kelpaa oikein hyvin vapariin kunhan esiintyminen on huolellista, varmaa ja sopivan tyylistä omalle fysiikalle.
pitäisi jo tässä vaiheessa keskittyä kasvattamaan Allua oikeista paikoista ja ihan viimeiseen asti välttää sitä keskivartalon paksuuntumista. Siellä lavalla kun olen poseeraamassa niiden kaikkien muiden ukkojen kanssa täytyisi mun olla symmetrisempi kuin muut, eikä keskivartalon kustannuksella tehdä itsestäni mahdollisimman lihaksikasta joka ei sitten lavalla enää näytäkkään hyvältä. Itse täytyy tätä omaa jatusmalliani tätä lajia kohtaan muuttaa ja todellakin ruveta ajattelamaan tätä ennemmän "kauneus kilpailuna" toisin sanoen fysiikka tulee näyttää hyvältä lavalla, eikä se mistä kehonpainosta aloitan dietin, toki lihaa koitetaan tahkoa koko ajan enemmän ja enemmän, mutta jo nyt kiinnittää huomiota siihen miltä se koko paketti näyttää.
Tässä on se oleellisin pointti. Fysiikan kokonaisvaikutelma ratkaisee kilpakehonrakennuksessa, ei hauiksen ympärysmitta, penkkitulos, punnituspaino tai moustin aikana poksahtavien otsasuonien lukumäärä. Tottakai suurempi lihasmassa on yleensä hyvä juttu kokonaisuuden kannalta. MUTTA jos sitä lihasta ruvetaan kasvattamaan sillä hinnalla, että keskivartalo paksuuntuu merkittävästi ja lihaserottuvuus häviää (jopa rasvattomassa kunnossa), kokonaisuus menee huonompaan suuntaan. Painavin kehonrakentaja ei ole automaattisesti se paras kehonrakentaja.

Millä konsteilla se keskivartalon "leviäminen" sitten pidetään kurissa? Vai onko se niin että jos ei vyötärö kapene, niin selän/olkapäiden on levennyttävä :P ?

Illuusiota pitää luoda, vitunmoiset sviipit reisiin ja hartioihin leveyttä. Voimailijoilla keskivartalo varmasti leviää enemmän kun isoja rautoja liikutellaan niin vartalo isossa työssä. Geenit myös isossa osassa on. Ei kannata sivuvatsoja tehdä ollenkaan ja keskivatsoja vähän. Toimisko jos vetää aamusin vatsaa sisään joku 3x20sec vai mitä se Rich Piana selitti et auttaa pullahtamiseen. Tai korsettia ja kiristää kun alkaa löystyy xd

Ööh, eiköhän kilpabodareilla se vatsan pullahtaminen johdu ihan jostain muusta, kuin sivuvatsojen treenaamisesta..
Ja mites ois jos sen joka aamuisen vatsan sisään vetämisen sijaan himmailis ihan jossain muissa jutuissa??

HXR puhuu asiaa. Eihän 70-80- ja 90-luvun alussa ollut mitään pömppömahoja vaan vyötäröt olivat kapeat sekä litteät, vaikka vatsojakin treenattiin paljon. Sanoisin jopa, että vatsalihasten (myös syvien) treenaamatta jättäminen edesauttaa keskivartalon paksuuntumista. Vahva keskivartalo pitää pötsiä kurissa (ainakin tiettyyn pisteeseen asti) estäen tiettyjen muiden apujen aiheuttaman haittavaikutuksen. Nähtiinhän me mitä Wileniuksen keskivartalolle kävi, kun herra siirtyi bodaukseen eikä treenannut keskivartaloa ollenkaan. Toki kannattaa pohtia, että kannattaako niitä muita apuja ylipäätään käyttää niin paljon, että keskivartalo alkaa paksuuntumaan. Tossa vaiheessa ollaan imo menty jo liian pitkälle ja pysyvää haittaa on jo aiheutunut.

HXR puhuu asiaa. Eihän 70-80- ja 90-luvun alussa ollut mitään pömppömahoja vaan vyötäröt olivat kapeat sekä litteät, vaikka vatsojakin treenattiin paljon. Sanoisin jopa, että vatsalihasten (myös syvien) treenaamatta jättäminen edesauttaa keskivartalon paksuuntumista. Vahva keskivartalo pitää pötsiä kurissa (ainakin tiettyyn pisteeseen asti) estäen tiettyjen muiden apujen aiheuttaman haittavaikutuksen. Nähtiinhän me mitä Wileniuksen keskivartalolle kävi, kun herra siirtyi bodaukseen eikä treenannut keskivartaloa ollenkaan. Toki kannattaa pohtia, että kannattaako niitä muita apuja ylipäätään käyttää niin paljon, että keskivartalo alkaa paksuuntumaan. Tossa vaiheessa ollaan imo menty jo liian pitkälle ja pysyvää haittaa on jo aiheutunut.

No seki auttaa ettei käytä vyötä ja pullistele sitä vatsaa vyötä vasten, et jos sitä vyötä käyttää ni pitää sen keskivaratalon tiukkana, Kyllähän se siitä varmasti kasvaa jos joka liikkeessä pullistelet sitä ulos.

Illuusiota pitää luoda, vitunmoiset sviipit reisiin ja hartioihin leveyttä. Voimailijoilla keskivartalo varmasti leviää enemmän kun isoja rautoja liikutellaan niin vartalo isossa työssä. Geenit myös isossa osassa on. Ei kannata sivuvatsoja tehdä ollenkaan ja keskivatsoja vähän. Toimisko jos vetää aamusin vatsaa sisään joku 3x20sec vai mitä se Rich Piana selitti et auttaa pullahtamiseen. Tai korsettia ja kiristää kun alkaa löystyy xd

Ei kannatta Allu ainakaan tälläisten tyyppien juttuja lukea. Isot olkapäät/sviipit eivät kavenna vyötäröäsi ollenkaan. Sen vyötärön on ensiksi oltava kapea, jotta sitä illuusiota vieläkin kapeammasta vyötäröstä voidaan luoda. Tuo väite, että vyötärön leviämisellä ei ole merkitystä kunhan on leveät hartiat on ihan huuhaa väite ja sen ovat luoneet tiettyjen muiden apujen liikakäyttäjät. He yrittävät epätoivoisesti uskotella itselleen, että he eivät ole tehneet mitään peruuttamatonta ja luulevat isompien ulkopäiden korjaavan vahingon.

Allulla on muutenkin geneettisti kapea hartiarakenne, jolloin sen keskivartalon pitäminen kurissa on ehdottoman tärkeää.

Onhan Wileniuksellakin isot olkapäät, mutta leveä keskivartalo pistää silti silmään häjysti. Tästä mm. Marko Savolainen antoi herralle kritiikkiä, joten en ole ajatusteni kanssa yksin. Ainoastaan tiettyjen muiden apujen vähentäminen ja vatsojen kova treenaaminen auttavat pitämään keskivartalon kurissa.

No seki auttaa ettei käytä vyötä ja pullistele sitä vatsaa vyötä vasten, et jos sitä vyötä käyttää ni pitää sen keskivaratalon tiukkana, Kyllähän se siitä varmasti kasvaa jos joka liikkeessä pullistelet sitä ulos.

Niin mikä sielä kasvaa? Kyllä golden eran aikaanki bodarit käyttivät vöitä eikä kellään mitään pömppömahoja ollut. Monet classiccibodarit käyttää vyötä eikä heilläkään ole pömppömahoja. Se on kyllä totta, että jos on bodari ja käyttää vyötä ja sen yhdistää vielä vatsojen treenamatta jättämiseen, niin varmasti paisuu keskivartalo.

Joo en mä tullu tänne neuvoo vaa heitin ideaa ilmoille. Mikähän se pullauttaa nykyään ammattilaisten mahat niin pahasti?
Kasvut ja insut?
Vatsalihasten treenaamattomuus?
Nykyajan hiilariprode lisäravinteet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom