Allan Jokinen

Uusi vuosi ja uudet kujeet..
2015 oli melkoisen merkittävä vuosi elämässäni,yritykseni kasvoi ja menestyi paremmin kuin koskaan tähän asti ja ennen kaikkea oma aktiivi urani loppui rintalihkasen totaali repeämiseen, ja kyllä uskallan sanoa aktiivi urani loppuneen. En usko että enää tulen nostamaan kilpaa kansainvälisillä kisa areenoilla ja muutenkaan enää panostamaan punnertamiseen lähellekkään yhtä paljon kuin tähän asti. Vuonna 2000 kisasin ensimmäiset kisani voitokkaasti valloittaen eteläsuomen läänin mestaruuden -75kg sarjassa tuloksella 110kg Kukapa olisikaan arvannut että siitä alkaisi jokin jota kutsun "uraksi" =) Vaikkain minulta jäi saavuttamatta se kaikkein kirkkain mitali, se oma "graalin malja" niin siltikin olen tyytyväinen siihen mitä saavutin tuossa 15v aikana. Pokalit,mitalit,kunnia taulut, sertifikaatit yms yms. Vaan kaikkein arvokkain "palkinto" oli kokea tuo kaikki,elää se elämänä ja todistaa itselleni että pystyn olemaan se mikä minä haluan olla. En usko että minua muistetaan näsitä punnerrus piireistä kovinkaan vahvana punnertajana, mutta salaisuuteni olikin olla tasainen ja pysty suurehkoon tulokseen melko alhaisella kehon painolla tätä kautta voitin monia kisoja. Silloin kun Raw penkkaaminen alkoi ottaa tuulta siipien alle vuonna 2007 tienoilla pystyin minä voittamaan kisoja wilksin pistetaulukon voimin isojakin mörököllejä vastaan ja voitte van kuvitella sen tunnelman kun lämmittely huoneessa olei +110kg painoisia ukkoja ja itse siellä 88kg ukkona koitin tehdä tilaa lämmittely penkeille jotta istekkin pääsisin nostamaan =) Vuosien saatossa kuitenkin painoni alkoi väkisnkin nousemaan ja kuvioihin tuli häkellyttävät painon vedot jotka tein ennen kisoja jotta pystyinyhä kisaamaan omassa painoluokassani. Uskon yhä vakaasti,että olin kilpailykysyisimmilläni -90kg sarjassa silloin pystyin hyvänä päivänä punnertamaan sen niin tutu 230kg. paras hyväksytty kisatulokseni alle -90kg on 220 vaikkain punnersin suorille käsille 232kg turussa EM kisoissa hylättiin nosto 2-1 tuomariäänin.
Tästä kaikesta on minulla lukematon määrä todella hyviä muistoja ja onpa vuosien varrelta tullut uusia tuttavuuksiakin melkolailla lisää. En koskaan oikeestaan ollut tyytyväinen omiin kisasuorituksiin, vaikkakin usein jätin pienemmissä kisoissa vain kahteen nostoon jos se riitti voittoon. Aina oli toivomisen varaa kisavalmiteluissa tai kisasuorituksessa tai tekniikassa tai lämmittelyissä.. Lämmittelyistä tuleekin mieleen kuinka poskelleen ne voikaan joskus mennä, tänä kuluvana vuonna hyvä esimerkki löytyy EM kisasta kun lämmittelin 0-230kg kisa notoon noin 12 minuutissa Kalle Ylitalo muistanee tämän hyvin =) Onneksi kuitenkin mitään pahempia loukkaantumista ei tuolloin sattnnut vaikkain kaikki keitokset siihenkin olisi ollut valmiit..
Nyt loukkaantumisen jälkeen huomaan kuinka iso henkinen vamma tuosta rinnan repeämästä jäi ja se saakin minut pysymään todella maltillisena oman kuntouttammiseni kanssa, arvostus sitä EHJÄÄ kroppaa kohtaan on suuri ja enää en tee itselleni tekosyitä joilla mun pitäisi väkisin tehdä jotain mikä sattuu ja sitä kautta rikkoa itseni.
Uudet suunnitelmat ovat miltei kyllä jo vanhoja, sillä kuinkahan monta kertaa olen sanonout lopettavani punnertamisen ja siirtyväni bodaukseen, no nyt taas kerran on sen lupauksen aika.. Vuosi 2016 tulee olemaan vuosi jona luodaan raskaus arpia lisää tähän kropaan.. Massaa koitetaan kasvattaa mahdollisimman paljon ja toivonkin,että panoni ennen 2017 on siellä 125kg lukemissa, joka tietäisi noin 15 kilon pyrähdustä eteenpäin.. Aika näyttää pystynkö tähän haasteeseen, mutta sen saatte uskoa,että panen isteni likoon tavalla joka kuuluu tähän lajiin, voittaakseni tässä lajissa ei ole mitään jippoja.. On vain yksinkertaisesti oltava isompi,kireempi ja paremmin posettava kuin kukaan muu.

"Toivonkin,että panoni ennen 2017 on siellä 125kg lukemissa, joka tietäisi noin 15 kilon pyrähdustä eteenpäin.. Aika näyttää pystynkö tähän haasteeseen"

Mä en voinut tälle mitään mutta naurahdin ääneen. Tuo pieni kirjoitushärö loi aikamoisen lauseen jos toisenkin :D

Onnea allulle vuoteen 2016!

"Toivonkin,että panoni ennen 2017 on siellä 125kg lukemissa, joka tietäisi noin 15 kilon pyrähdustä eteenpäin.. Aika näyttää pystynkö tähän haasteeseen"

Mä en voinut tälle mitään mutta naurahdin ääneen. Tuo pieni kirjoitushärö loi aikamoisen lauseen jos toisenkin :D

Onnea allulle vuoteen 2016!

Joo tuhdimman puoleinen emäntä kyl :D

Tsempit Allulle uuteen vuoteen!

Päivitellään vlogina huomenna kuulumisia =)
Hieman on ollut kiirettä uudenvuoden jälkeen duunin merkeissä ja sen takia jopa treenitkin ollut hieman pienemmällä efortilla, mutta nyt taas tässä pikkuhiljaa aloitellaan nouseminen kohti 2017 kevään lavakuntoa =D
EIlen tsekkailin treeni vaatteita netistä ja jostain kumman syystä eteeni tuli poseeraus housut, täytyy sanoa etten ole edes kolmio kalsareita pitänyt sitten 11v jälkeen ja nyt pitäisi mennä sitten pullistelemaan lihaksiaan kaiken kansan eteen sellaisissa niukkaakin niukemmissa housuissa sai pienen "ujouden" punan nousemaan poskilleni =) Noh mutta se vaan kuuluu juttuun..
Kuinkas on, teittekö uudenvuoden lupauksia? ja oliko ne jotenkin punttaamiseen liittyviä? Itse tosiaan lupasin painaa ennen 2017 vaihtumista +120kg: Haluaisin vielä lisätä siihen että vaikkakin tuo paino on aika hurja tavoite, niin hurjemmaksi siitä tekee sen että pyrin tekemään sen niin että vatsa palat olisivat koko ajan jokseekin edes näkyvissä.. Kuinka moni uskoo että siihen kykenisin??

uskon

30u7rk3.jpg

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Järki päässä ja veren maku suussa kun painat, niin tuskin kaukasi tavoitteesta jäät ainakaan!
Järjellä ei ole tämän homman kanssa mitään tekemistä =) Melkeinpä voisi sanoa, jos aivot laittaisi narikkaan ja hinkkais duunia salila verenmaku suussa, niin turpoaminen on taattu.. Ite vaan alkaa oleen jo liian wanha ja omaan liian monta vuotta kokemusta tästä kaikesta, jotta voisin paahtaa pää punasena ajatellen etten tarkoitus pyhittää kaikki keinot, mutta niinkuin sanoit pidetään järki päässä ja yritetään todella kovasti niin katsotaan mihin se riittää..
Joskus kun eläkkeydyn niin ehkä kertosin oman tarinani ihan kokonaisuudessaa mitään siitä sensuroimatta, ne hyvät ja huonot puolet.. Mutta sinne on vielä tovi =)

Nyt on alustavasti sovittu Juha Harjun kanssa, että teemme videon jossa hieman raotetaan Allun alkutaipaletta "ulkopuolisen" silmin.. Juhan tuntee moni varmasti otevoimailun puolelta. Mies on tahkonut Suomalaisten näppivoimat maailman kartalle ja on edelleenkin aktiivi kisaaja.
Juha on ollut maisemissa kun aloitin punttien kanssa harjoittelun ja siinä mielessä meillä on värikäs historia, sillä ihan aina ei olla oltu samaa mieltä treeneistä tai oikeestaan kaikesta muustakaan, mutta juurikin siitä syystä olen ollut alkuajoilla intopiukeena kun sain lisää malmia tankoon ja näin ollen pääsin näyttämään että kyllä mustakin on johonkin! =D
Kirkkonummi ei ole ikinä ollut mitenkään kovin iso mestä, mutta siihen aikaan se oli vielä paljon pienempi kuin nykyään, melkeinpä kaikki tunsi toinen toisensa ja oli olemassa jopa Kirkkonummen vahvin mies kisa. Tällä kylällä on voimailua arvostettu ja itsekin halusin saada oman osani tästä kaikesta =)
Lisää tästä kaikesta ja vielä enemmän tulossa...

Noniin ensimmäisille lomille tultu intistä. Tilin tsekkasin ja olihan sinne Allun lahjoitus tullut, kiitoksia vielä :) Pitää laittaa viikonlopun aikana vähän prodea tilaukseen.

Pakko kysyä tuosta sinun vesimäärästäsi. Kuinka paljon oikein juot vettä päivässä kaiken kaikkiaan ? Itse jos vetäisin tuommoset 5 litraa treenin yhteydessä niin vessassa luultavasti viettäisin suurimman osan ajasta. :D

Joskus halutessasi voisit päästää meidät sinun " lisäravinnekaapille " ja kertoisit vähän mitä tulee käytettyä, milloin jne :)

Noniin ensimmäisille lomille tultu intistä. Tilin tsekkasin ja olihan sinne Allun lahjoitus tullut, kiitoksia vielä :) Pitää laittaa viikonlopun aikana vähän prodea tilaukseen.

Pakko kysyä tuosta sinun vesimäärästäsi. Kuinka paljon oikein juot vettä päivässä kaiken kaikkiaan ? Itse jos vetäisin tuommoset 5 litraa treenin yhteydessä niin vessassa luultavasti viettäisin suurimman osan ajasta. :D

Joskus halutessasi voisit päästää meidät sinun " lisäravinnekaapille " ja kertoisit vähän mitä tulee käytettyä, milloin jne :)
Nestettä erinäisissä muodoissa tulee päivän aikana hieman vaihdellen. Treeni päivänä noin 6-8 litraa ja treenaamattomana päivänä puolet tuosta.
Kyllähä sitä tulee vessassa juostua enemmän tai vähemmän päivän aikana ja jopa yölläkin =/

Jos päästäisin teidät vilkuilemaan mun lisäravinne kaappia niin tekään ette enää läpäisisi ADT testejä vaan aamu kusenne sulaisi muovikupin läpi =D Noh ei vaineskaan.. Täytyy ottaa aiheeksi jossain vaiheessa kun kuvailen vlogia kotosalla ja siinä samalla hieman raottaa omaa lisäravinne "käyttöä" =)
Melko simppelisti mä kuitenkin kaiken teen, en hifistele juurikaan noiden suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom