Allan Jokinen

Paska juttu tuollanen terveysongelma Allulle, mutta isot pisteet tosta asenteesta! Hymyillen maailmalle vaikka kakkaa vastaan tuleekin! Pistää vaan vihaksi kun en ite osaa olla noin positiivinen. Tsemppiä ja jatka samalla asenteella!:)

Joo siis pieni aerobinen tarkoitti vähäistä aerobisen määrää joka kompensoituna kovilla pluskaloreilla ja usein vielä epäpuhtaalla ruualla nostaa kyllä paineita luultavasti jopa enemmän mitä lääkkeiden vaikutus.
Kyllähän sitä jokanen tuolla maailmalla ainakin jonkin verran harrastaa, ja ihan syystäkin.

Pumpun kanssa ei kannata pelleillä.

Paras ja tehokkain (joskin eittämättä myös v-mäisin) tapa palauttaa terveys olisi keskittyä nyt vuosi-pari pelkkään kestävyysurheiluun. Kuurit stoppiin, proteiinit alas ja safkat kevyiksi. Kaiken treenin pääpaino aerobisessa ja anaerobisessa eli pumppu töihin mutta sille ominaisella tavalla. Kestävyysurheilulla laskee verenpaineet ja sykkeet ja paranee kaikki muutkin arvot.

Suurin ongelma tossa on yleensä oma pää, on vaikea pysyä salilta poissa ja erityisen vaikea hyväksyä sitä kuovimaista ulkomuotoa johon keho kestävyystreenin myötä pyrkii. Mutta onneksi on se lihasmuisti

Juuri tämän tyylisten tapausten takia olisi hyvää pitää se aerobinen harjoittelu (perus tasassykkeistä sekä myös sykettä kunnolla nostavia harjoitteita sillointällöin) mukana aina massakaudella sopivissa määrin. Terveydelle todella hyväksi etenkin kun lääkkeet mukana ja sitä painoa tulee aika nopeasti lisää joillekkin. Ja ei todellakaan tarvitse pelätä että se lihaskasvua haittaisi kunhan sitä ei överiksi vedä.

Mutta paljon tsemppiä ja voimia Allulle ja toivottavasti kroppa tulee kuntoon ja pystyisit vielä jatkamaan kisaprojektia mahdollisesti, toki pienin muutoksin jotta ongelmia ei tule uudestaan eteen.

On tässä hieman paska fiilis ollu jonkin aikaa, kun tosiaan on myönnettävä itselleen että tämäkin osaalue on mun osaltani erittäin vaikea/riskialtis toteuttaa sillä tasolla kun sitä haluaisin tehdä. Sama se oli punnerruksen kanssa, kun rinta meni rikki, silloinkin meni hetki hieman "tuuliajolla"
Käyn tässä melkein joka päivä kyllä jumpalla, muta tekeminen on paljon rauhallisempaa kuin aikaisemmin ja nyt kun paino on siellä 103-4kg alkaa taas tuntumaan "normaalilta" eilen itseasiassa oli ensimmäinen jumppa joka ei tuntunut "tukalalta" aina suorituksen aikana, vaan tekeminen oli sellaista normaalin oloista. Vaikkakin nyt kroppa osoittaa tervehtymisen merkkejä en silti aio treenata "kovaa" tässä hetkeen ja seurailenkin tilannetta varmasti vielä 2-3vko ajan ja sitten voisi kokeilla asteittain koventaa treeniä ja koittaa mennä sinne "mukavuus alueen" ulkopuolelle ja katsoa mitä kroppa tykkää JOS sydämen tykytykset/rytmihäiriöt/verenpaine ei palaa niin EHKÄ olisi mahdollista ottaa puheeksi asia Miken kanssa jatkamisesta.
Olen parhaimmillani treenissä/elämässä kun mulla on tavoitteita ja nimenomaan niin haastavia tavoitteita että ne ovat sen kaiken yrittämisen arvoisia, ilman niitä tuntuu kuin elämä valuisi päivä kerrallaan hukkaan (kuhan vaan tässä elellään päivä kerrallaan) ei ole ikinä oikein istunut mulle. Mulla on aina ollut isoja tavoitteita elämässä ja nyt yksi elämänosa alue on hieman katkolla,joten siltä osin sisällä on eräänlainen tyhjiö joka odottaa täyttymistä.
Erittäin iso kiitos kaikille jotka ovat ottaneet osaa keskusteluun ja tsempannut mua.

JOS sydämen tykytykset/rytmihäiriöt/verenpaine ei palaa niin EHKÄ olisi mahdollista ottaa puheeksi asia Miken kanssa jatkamisesta.

Allun kohdalla en asiasta tarkemmin tiedä, mutta yleisellä tasolla rytmihäiriöitä on erilaisia: vaarallisia ja vähemmän vaarallisia. Vaarallista voi mainita eteisvärinän ja kammiovärinän, joka on vaarallisin. Sydämen terveys kannattaa selvittää huolella, ennen kuin mitään suuria päätöksiä tekee. Toivotaan kuitenkin terveysongelmat korjautuisivat.

Ps. Suosittelen myös ns. urheilijan terveystarkastusta, jollakin yksityisellä lääkäriasemalla.

Itselläni ollut eteisvärinä pysyvänä jo vuosia. Se ei ole vaarallinen jos se on hoidossa, eli tarkoittaa verenohennuslääkkeen päivittäistä käyttöä. Ilman sitä on vaarana vasempaan eteiseen kehittyvä verihyytymä joka liikkeelle lähtiessä voi päätyä aivoihin aiheuttaen aivohalvauksen.

Treenata voi aivan normaalisti. Raskaimmat mavet ja kyykyt voi unohtaa, koska veri ei kierrä normaalisti. " tehot" ei riitä. Muuten eteisvärinää ei juuri huomaa.

Kammiovärinä taasen on hengenvaarallinen tila. Silloin kammiot vain värisevät eikä veri kierrä lainkaan. Noutaja saapuu muutamassa minuutissa jos elvytystä ei ole saatavilla.

Myöhässä tulee, mutta paljon onnea Allulle!
Voimia jatkoon, tiedän miltä tyhjyys elämässä tuntuu mut kaikki järjestyy parhainpäin vielä.
Ei voi kun hattua nostaa.

Kumpa nuoret jotka miettivät dropittelun aloitusta kuuntelisi Allun jutut läpi ensin, ja päättäisi sen jälkeen
aloittaako kuurittelu vai jättääkö se kuitenkin väliin.
Moni ajattelee ettei ne pari kuuria nyt mitään pahaa voi tehdä, mutta se jää päälle helposti.

Kaveri on "lievästi" ylipainoinen ja sillä oli alkuvuonna stressi sitä luokkaa että meinasi jo lähtä muille maille oman käden kautta ja meni työpaikkalääkärille ja verenpaineet oli 276/160.. Ja ei muuta kuin määräsi verenpainelääkettä -> Kotiin...
Kyllä nyt tossa vaiheessa olisi joku Teho-Osasto oikea paikka !!

Ettei sulla Allu ole sydän ns. laiska teetkö aerobista liikuntaa minkä verran? Jos et, niin lisää ihmeessä aluksi joka toinen päivä tehokas puoltuntinen kävely tai pyöräily tai vaikka rullaluistelu lenkki,kun hapenotto kyky rupiaa paranemaan sit joka päivä. Tuut huomaamaan että myöskin salilla että sarjakestävyys on ihan toistaluokkaa. Ja jospa nämä pumppu ongelmatki häviäis samalla. Sydäntä ehottomasti kannattaa rasittaa muuallaki kun sielä salilla. Hyvää kesän alkua, tee vaikka kävely lenkiltä seuraava video :)

Ettei sulla Allu ole sydän ns. laiska teetkö aerobista liikuntaa minkä verran? Jos et, niin lisää ihmeessä aluksi joka toinen päivä tehokas puoltuntinen kävely tai pyöräily tai vaikka rullaluistelu lenkki,kun hapenotto kyky rupiaa paranemaan sit joka päivä. Tuut huomaamaan että myöskin salilla että sarjakestävyys on ihan toistaluokkaa. Ja jospa nämä pumppu ongelmatki häviäis samalla. Sydäntä ehottomasti kannattaa rasittaa muuallaki kun sielä salilla. Hyvää kesän alkua, tee vaikka kävely lenkiltä seuraava video :)
Nykyään kävelen joka treenin päälle 20-40min jyrkkään ylämäkeen sykkeillä 125-150. Tiedä sitten mistä se pummpu on ottanut itteensä tässä vuosien varrella, mutta se on selvää että jälkiä siellä on tästä kaikesta.. Sen takia tuskin enää tulen ottamaan riskillä painoa ylös vaan koitan pysytellä noin satakilosena. EN myöskään usko että haluan riskeerata enempää terveyttäni kovalla dietillä, millä siten meneisin lavalle. On ollut tässä aikaa miettiä asisoita monelta eri kantilta ja alan tulla siihen tulokseen että ne mun "päivät leijonanana" on vaan ohi. Mulla oli hienoja vuosia urheilun saralla ja olen niihin varsin tyytyväinen, en halua yrittää tuolla väkisin pyöriä mukana joukossa kilpailemassa, kun en enää siihen sillä tasolla pysty kuin joskus ennen olisin ennen pystynyt. Nyrkkeilijäkin kun kokee ensimmäisen "kunnon lattia lyönnin" on sieltä enää vaikea palata voittamattomien joukkoon.. Sitä kun toteaa oman kuolevaisuutensa, tekeminen hidastuu ja ajatellaan "uskallanko ottaa vielä yhden?meneekö kohta joku rikki? Siihen kohtaan on vaan parempi lopettaa ja katsoa peiliin

Nykyään kävelen joka treenin päälle 20-40min jyrkkään ylämäkeen sykkeillä 125-150. Tiedä sitten mistä se pummpu on ottanut itteensä tässä vuosien varrella, mutta se on selvää että jälkiä siellä on tästä kaikesta.. Sen takia tuskin enää tulen ottamaan riskillä painoa ylös vaan koitan pysytellä noin satakilosena. EN myöskään usko että haluan riskeerata enempää terveyttäni kovalla dietillä, millä siten meneisin lavalle. On ollut tässä aikaa miettiä asisoita monelta eri kantilta ja alan tulla siihen tulokseen että ne mun "päivät leijonanana" on vaan ohi. Mulla oli hienoja vuosia urheilun saralla ja olen niihin varsin tyytyväinen, en halua yrittää tuolla väkisin pyöriä mukana joukossa kilpailemassa, kun en enää siihen sillä tasolla pysty kuin joskus ennen olisin ennen pystynyt. Nyrkkeilijäkin kun kokee ensimmäisen "kunnon lattia lyönnin" on sieltä enää vaikea palata voittamattomien joukkoon.. Sitä kun toteaa oman kuolevaisuutensa, tekeminen hidastuu ja ajatellaan "uskallanko ottaa vielä yhden?meneekö kohta joku rikki? Siihen kohtaan on vaan parempi lopettaa ja katsoa peiliin
Oikea ratkasu, vituttaa varmasti mutta ikää on ja ei kannata terveyden kustannuksella leikkiä loputtomiin varsinkin kun on "lääketaustaa" aika monta vuotta.

Vaikka nyt pystyiskin jatkamaan jollain tasolla niin onko se sen arvoista että tekee sen peläten? Allulla jo ihan tarpeeks meriittiä punttien parissa, nuorena sitä tehdään halusta, uhosta, kehuista, ihan kaikesta ja ne tulokset ruokkii tekijäänsä. Onhan se nyt vitun siistiä menestyä. Ikää tulee niin arvomaailma kääntyy, jokainen joka ajattelee tarkemmin kehonrakennusta, tajuaa varmasti sen touhun järjettömyyden. Allulle hyvää jatkoa ja kyllä sää tekemistä keksit, vieroitusoireita tulee kyllä, mut pieninä siirtoina pois näistä kuvioista, en suosittele jatkamaan tavoitteellista treenaamista, se on mun mielipide:)

EN myöskään usko että haluan riskeerata enempää terveyttäni kovalla dietillä, millä siten meneisin lavalle. On ollut tässä aikaa miettiä asisoita monelta eri kantilta ja alan tulla siihen tulokseen että ne mun "päivät leijonanana" on vaan ohi.

Kuulostaa järkevältä. Sulla on paljon asennetta ja intohimoa. Näistä on varmasti hyötyä bisneksen saralla, vaikka bodaus kisamielessä jää pois. Terveys on kuitenkin tärkeintä.

Toivottavasti podcastit jatkuvat! :) Kiitos myös hälytysjärjestelmästä, joka saapui perille.

Mites olisko vaihtoehtona se alle 90? Eiköhän tuo pumppu ottanut itseensä kovasta reenistä ja rajusta painon noususta. Pidät siinä 100 pintaan ja sieltä kuivattelee rauhassa alle 90. Sullakin ne lihat siellä löytyy jo suurimmaksi osaksi joten ei sitä tarvitse paljoa myrkytellä vs paisutella raskaaseen. Toki tutkituttaa pumpun ensin ja rauhassa kattelee miten lähtee etenemään.

Back
Ylös Bottom