albertto
VIP
Se että aloin liikuttelemaan kättä ajoissa johtuu hyvinkin pitkälti töistä, enhän mä nyt tietenkään sitä mene ehdoin tahdoin rikkomaan uudestaan liiallisella kuormituksella.Pakkohan noita vammoja esimerkiksi on osata ajatella vähän pidemmälläkin aikajänteellä. On muutaman kuukauden tekemättä ja saa paikat kuntoon versus se, että hosuu takaisin reenaamaan liian aikaisin ja paikat vaivaa lopun elämää. Kumpi oli fiksumpaa, ei pitäs olla vaikea valinta? Mulle on tehty toi sama leikkaus, ja nyt on täysin toimiva rinta. Ei mitään voimahävikkiä, kontrollieroa toiseen puoleen, kipuja tai muitakaan haittoja. Se, että malttoi sen ohjeen mukaisen puoli vuotta olla reenaamatta kunnon painoilla ja teki muutenkin kuntoutukset ohjeen mukaan, oli pieni hinta siitä, että nyt saa toivottavasti treenata lopun elämää toimivilla paikoilla.
Jos tommosen leikkauksen jälkeen ei hoida kuntoutusta kunnolla ja hosuu treenaamaan, niin minusta sillä ei ole mitään tekemistä minkään kovuuden tai tavoitteiden saavuttamisen kanssa, vaan se on ihan pelkkää typeryyttä. Varsinkin, jos kyse ei ole edes ammattiurheilijasta. Jos on kerran paloa johonkin hommaan, niin eikö se kannata varmistaa, että hommaa pystyy tekemään mahdollisimman pitkään?
muoks. tuli näköjään aika suoraa tekstiä, mutta jääköön nyt tuollaiseksi.. näin minä tuon asian joka tapauksessa näen.
En tiedä vielä minkälainen omasta rinnasta tulee ja mitä kestää, mutta siis lekuri mulle painotti ettei tule enää ikinä kestämään samoja rautoja kuin ennen, vaikka odotteleisinkin sen kuntoutuksen kanssa..
En myöskään koita tässä tehdä itselleni mitään "kovan jätkän" imagoa kun sen kantositeen heivasinkin jo aika varhaisessa vaiheessa, vaan tosiaan pikemminkin koittaa vahvistaa sitä kättä/rintaa pikku hiljaa jotta se kestää duunia sun muuta, mutta tosiaan käsi paranee sitä vauhtia että uskonpa että jo vuoden vaihteessa sillä kykenee tekemään aikalailla kokonaisvaltaisia harjoituksia. Suoraan sanoen melko typerä ukkohan mä kaiken kaikkiaan olenkin, kun rinnan ilmoittelusta huolimatta vaan halusin sinne MM kisaan ja koittaa saada sieltä sen tittelin jota jo olenkin tässä muutaman vuoden ajan jahdannut. MIkäli ei minulla olisi kiire ollut sinne kisaan, niin rinnnan olisin tietenkin antanut olla rauhassa ja se olisi ihan varmasti ehjä vielä, mutta kun valintana oli jättää MM kisat kisaamatta ja antaa rinnan parantua, niin valitsin rinnan kustannuksella koitta kisata ja noh loppuhan onkin historiaa =)