Allan Jokinen

Pakkohan noita vammoja esimerkiksi on osata ajatella vähän pidemmälläkin aikajänteellä. On muutaman kuukauden tekemättä ja saa paikat kuntoon versus se, että hosuu takaisin reenaamaan liian aikaisin ja paikat vaivaa lopun elämää. Kumpi oli fiksumpaa, ei pitäs olla vaikea valinta? Mulle on tehty toi sama leikkaus, ja nyt on täysin toimiva rinta. Ei mitään voimahävikkiä, kontrollieroa toiseen puoleen, kipuja tai muitakaan haittoja. Se, että malttoi sen ohjeen mukaisen puoli vuotta olla reenaamatta kunnon painoilla ja teki muutenkin kuntoutukset ohjeen mukaan, oli pieni hinta siitä, että nyt saa toivottavasti treenata lopun elämää toimivilla paikoilla.

Jos tommosen leikkauksen jälkeen ei hoida kuntoutusta kunnolla ja hosuu treenaamaan, niin minusta sillä ei ole mitään tekemistä minkään kovuuden tai tavoitteiden saavuttamisen kanssa, vaan se on ihan pelkkää typeryyttä. Varsinkin, jos kyse ei ole edes ammattiurheilijasta. Jos on kerran paloa johonkin hommaan, niin eikö se kannata varmistaa, että hommaa pystyy tekemään mahdollisimman pitkään?

muoks. tuli näköjään aika suoraa tekstiä, mutta jääköön nyt tuollaiseksi.. näin minä tuon asian joka tapauksessa näen.
Se että aloin liikuttelemaan kättä ajoissa johtuu hyvinkin pitkälti töistä, enhän mä nyt tietenkään sitä mene ehdoin tahdoin rikkomaan uudestaan liiallisella kuormituksella.
En tiedä vielä minkälainen omasta rinnasta tulee ja mitä kestää, mutta siis lekuri mulle painotti ettei tule enää ikinä kestämään samoja rautoja kuin ennen, vaikka odotteleisinkin sen kuntoutuksen kanssa..
En myöskään koita tässä tehdä itselleni mitään "kovan jätkän" imagoa kun sen kantositeen heivasinkin jo aika varhaisessa vaiheessa, vaan tosiaan pikemminkin koittaa vahvistaa sitä kättä/rintaa pikku hiljaa jotta se kestää duunia sun muuta, mutta tosiaan käsi paranee sitä vauhtia että uskonpa että jo vuoden vaihteessa sillä kykenee tekemään aikalailla kokonaisvaltaisia harjoituksia. Suoraan sanoen melko typerä ukkohan mä kaiken kaikkiaan olenkin, kun rinnan ilmoittelusta huolimatta vaan halusin sinne MM kisaan ja koittaa saada sieltä sen tittelin jota jo olenkin tässä muutaman vuoden ajan jahdannut. MIkäli ei minulla olisi kiire ollut sinne kisaan, niin rinnnan olisin tietenkin antanut olla rauhassa ja se olisi ihan varmasti ehjä vielä, mutta kun valintana oli jättää MM kisat kisaamatta ja antaa rinnan parantua, niin valitsin rinnan kustannuksella koitta kisata ja noh loppuhan onkin historiaa =)

Se että aloin liikuttelemaan kättä ajoissa johtuu hyvinkin pitkälti töistä
Niin etkö saanut saikkua vai ei voi olla pois töistä? Vai tulevaisuutta varten? Mulle kirjoitettiin suoraan muistaakseni 8 vai 10 viikkoa saikkua tosta, että sai parannella rauhassa. Eikä silloisia hommia olisi käsipuolena voinut kunnolla hoitaakaan.

Tosta reenistä, niin mun kohdalla ne oli ainakin aika tiukkoja siitä, ettei kovia rautoja kuuteen kuukauteen leikkauksesta. Ja mulla toi repeämä ei ollut edes noin paha. En tiedä sitten minkälaisista riskeistä puhutaan, jos alkaa hosumaan, mutta itse ei viittinyt alkaa ottamaan selvää.

Mutta jokainen tekee kropallaan miten haluaa. Turhaa minäkään tässä enempää jeesustelen. Toivottavasti tulee kuntoon paikat, että pystyy reenaan jatkossakin.

Vaatii vähän painetta perstaskusta, et kärsii yrittäjä tollasen 2kk saikun pitämään ja siltikin pitäs olla joku jolle vois firman huoletta jättää pyöritettäväks.

Koita pitää vain malttia. Äijä on yksi lahjakkaimmista tyypeistä täällä monella tavoin, niin se on huono juttu jos joutuisit jäämään pois karkeloista. Toki se on hyvä että on iso nälkä päällä tehdä juttuja ja saavutuksia, ja niin pitää ollakin. Mutta mieti vaikka Wileniusta. Hänellä jos vähän tuntuu että "nääh, nyt ei pysty, pikkuvarvasta kolottaa", niin siloin otetaan tosiaan vaikka vuosi tai pari pois kisoista, ja tullaan entistä päihittämättömämpänä taas seuraavaan karkeloon, porukan leukojen tippuessa entistä alemmas.

Moi Allan! :) Luin useampaan kertaan kirjoituksesi ja näyttää siltä että olet miettinyt lopettamista monelta kantilta. Myös sen tärkeimmän eli oman terveyden kannalta, eli mitä kaikkea kehoilulajeissa pärjääminen vaatii ja mihin se saattaa johtaa. Kannattaa myös ottaa päätöstä tehtäessä huomioon se yksi tosi tärkeä ihminen elämässä, eli oma lapsi :) Itse kahden lapsen iskänä toivon että saan olla joku päivä, vaikka sinne onkin vielä paljon paljon aikaa, terve ja hyvinvoiva ukki :)

Olet sen verran kokenut puntti/kehoilumaailmassa, että osaat varmasti tehdä sen sinulle oikean ratkaisun jatkon suhteen. Tsemppiä toipumiseen. :)

Niin etkö saanut saikkua vai ei voi olla pois töistä? Vai tulevaisuutta varten?
Muistelen, että Allan on autokorjaamon yrittäjä ja nyt on juuri talvirengasrumban aika. Saikku ei näin ollen varmastikaan ole vaihtoehto, pakko on olla yrityksessä läsnä ja edes yhdellä kädellä auttaa ja purkaa ruuhkaa hieman. Ymmärrän ihan hyvin ja toimisin itse tuossa tilanteessa samoin.

Noin muuten perheen ja yrityksen pistäminen etusijalle ja kilpaurheilun unohtaminen olisi mulla ketjun päähenkilön tilanteessa ehdottomasti tulevaisuuden ratkaisu. Allan tuolla viittasi muihinkin terveyspointteihin kuin vain rintalihakseen, semmoiseen, mitä kropan sisällä tapahtuu, mistä ei välttämättä mitään tiedä ennen kuin on myöhäistä ja mitä ei välttämättä taitavinkaan lääkäri pysty korjaamaan. Käyttäkää nyt muutkin kuin ketjun aiheena oleva henkilö järkeänne ja miettikää, mistä on kyse, ellei vielä sytytä.

Asianmukaiset vakuutukset on hyvä olla olemassa. Niillä saa katettua merkittävän osan taloudellisesta harmista, jos vastaavanlaista sattuu. Mutta paska homma se voi olla yrittäjän kannalta, jos tilanne on se, että pakko olis tehdä hommia Toisen palveluksessa on toki astetta helpompi jäädä vaan sivuun.

Moi Allan! :) Luin useampaan kertaan kirjoituksesi ja näyttää siltä että olet miettinyt lopettamista monelta kantilta. Myös sen tärkeimmän eli oman terveyden kannalta, eli mitä kaikkea kehoilulajeissa pärjääminen vaatii ja mihin se saattaa johtaa. Kannattaa myös ottaa päätöstä tehtäessä huomioon se yksi tosi tärkeä ihminen elämässä, eli oma lapsi :) Itse kahden lapsen iskänä toivon että saan olla joku päivä, vaikka sinne onkin vielä paljon paljon aikaa, terve ja hyvinvoiva ukki :)

Olet sen verran kokenut puntti/kehoilumaailmassa, että osaat varmasti tehdä sen sinulle oikean ratkaisun jatkon suhteen. Tsemppiä toipumiseen. :)
Näissä mun ajatelmissa on tietenkin mukana myös mun muu elämä, mutta terveyden kannalta olen tätä asiaa päässäni pyöritellyt enemmänkin ja viisain päätös varmasti olisikin otttaa iisisti ja ehkä vain reenailla enää omaksi iloksi, mutta harmikseni en ole sellainen ihminen joka kovinkaan fiksuja päätöksiä aina tekee... Uskon että kun käsi alkaa kestää jumppaa niin siellä salin hämärässä alkaa taas Allua näkymään silloin tällöin =)

Asianmukaiset vakuutukset on hyvä olla olemassa. Niillä saa katettua merkittävän osan taloudellisesta harmista, jos vastaavanlaista sattuu. Mutta paska homma se voi olla yrittäjän kannalta, jos tilanne on se, että pakko olis tehdä hommia Toisen palveluksessa on toki astetta helpompi jäädä vaan sivuun.
Suomessa kun ollaan niin kaikenlaisia pakollisia vakuutuksia yms maksuja maksellaan melko isolla rahalla, siihen kun lisäilisi vielä vapaaehtoisia "kaikenvara" vakuutuksia, niin vaikeeksi menisi.. Yrittäjän elämä ei ole se helpoin tie oikein millään tasolla, mutta onpahan ainakin ihan oma valinta ja työ mitä teen

Näissä mun ajatelmissa on tietenkin mukana myös mun muu elämä, mutta terveyden kannalta olen tätä asiaa päässäni pyöritellyt enemmänkin ja viisain päätös varmasti olisikin otttaa iisisti ja ehkä vain reenailla enää omaksi iloksi, mutta harmikseni en ole sellainen ihminen joka kovinkaan fiksuja päätöksiä aina tekee... Uskon että kun käsi alkaa kestää jumppaa niin siellä salin hämärässä alkaa taas Allua näkymään silloin tällöin =)

Kun olet osannut ajatella asiaa niin että tiedät mikä on viisain päätös, niin kyllä sä silloin sen viisaan päätöksen teet. :) Varsinkin kun olet paljastanut sun faneille ja muille seuraajille, että tiedät mikä viisain päätös on, niin nyt ei kannata enää tehdä päinvastaista päätöstä ettei ruveta tyhmänä pitämään ;) :D

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€

Minulla meni todella kauan kun tajusi treenaavansa omaksi iloksi. Vanhat luonto (kilpaurheilijan psyyke) nousi aina esille, vaikka kunto oli heikompi monella tapaa. Nykyisin kun ikää "tervaskannon" verran ja on kolotuksia siellä sun täällä, niin sitä osaa treenata tosiaan omaksi iloksi.

Itellä on kans tämä ongelma, että luoja on tunkenu huippu-urheilijan mielen 80-vuotiaan kroppaan. Ikää 27 ja vittu kaikki paikat paskana ja hajonneet vielä kohtalaisen helposti.

Kuten kuvasta näkyy, niin mitään vankkaa päätöstä ei pahemmin ole tehty suuntaan jos toiseen.. Hetkittäin ihan ok ajatus, jos vaan ottais iisisti j treenailisi vain omaksi ilokseen ja taas hetkittäin sitä vain odottaa,että milloin sitä pääsis takas salille ja tekemään kuntoa, tämä kaikki on ollut jo niin kauan mun elämää että se oma minäkuvakin on aika kietoutunut siihen miltä peilikuva näyttää ja kuinka kevyttä se rauta on.. Helpointa on vaan jatkaa samaa rataa millä on menty jo vuosia ja "nauttia" siitä fiiliksestä kun treeni kulkee ja rauta on kevyttä =D Tuskinpa ihan kokonaan osaisinkaan punttihommia lopettaakkaan. Kuhan tuo käsi tuosta vielä hieman paranee ja miltä se alkaa tuntua sanelee aika paljon mitä tulevaisuus tuo tullessaan

Kokemuksesta voin sanoa kaikille, älkää koskaan tehkö samaa virhettä kuin minä tein (monet muutkin ovat tehneet). Lopetettuani kilpaurheilun, niin se oli aika totaalilopetus. Aika ajoin treenasin ja tein joskus raskaimpia töitä vapaa-aikoina. Kuitenkin energia siirtyi enemmän ja enemmän työelämään (työholisti) ja kunto tasaisen varmasti heikkeni, kunnes jossain vaiheessa huomasin, et tarttes aloittaa jonkunlainen treenaaminen, jos haluaa olla paremmassa kunnossa fyysisesti ja henkisesti. Se oli alussa sangen vaikeaa kun psyyke eli ajassa kun olin kilpaurheilija ja fyysinen kunto oli hiton huono. .... Lyhykäisesti huolehtikaa kunnosta tavalla tai toisella, sillä sen hyödyn huomaa kun ikää alkaa olemaan reippaammin!

Allun ajatukset varmaan seilaa nyt "laidasta laitaan". Hieno asenne sulla on kun huomioit perheesi, työsi ja oman terveyden (itsesi). Aika näyttää, mitä sinä päätät aikanaanurheilemisen suhteen eli onko kilpailumielistä vai hyvä harrastus muun elämän ohella. Tsemppiä Allulle! Sun juttuja on mukava kuunnella ja lukea! :)

Punttien "heiluttelu" omaksi omaksi iloksi antaa tosi hyvän fiiliksen kun sen vain oivaltaa :) Ei siinä tarvitse kisata tms. muuta ihmeellistä. Lihaskuntoa voi pitää ylläpitää pienemmilläkin painoilla ja samoin hyvännäköistä kroppaa, vaikka ei me miehet sitä koskaan myönnetäkään että yhtenä syynä puntteiluun on esteettisesti miellyttävä kroppa :nolo: En tunne sinua henk.koht., mutta vaikutat videologien perusteella sen verran mukavalta mieheltä, että mielellään pitäisi sinut mahdollisimman pitkään "kuvioissa" kertomassa kuulumisia ja miten terve kuntoilu on auttanut pitämään sekä henkisen että fyysisen kunnon hyvänä :) Olethan jo ansainnut kannuksesi kisoissa ja sinulla on varmasti kannattajia jotka varmasti jaksavat seurata kuulumisiasi ilman kisamenestystäkin :) Voisi kiinnostaa useampaakin kuin minua seurata sinun "body transformation" kilpailevasta voimailijasta normaaliksi kuntoiljaksi ja niille vinkeille voi löytyä yllättävän paljon kuulijoita :)

Oho, menipä vakavaksi :D

Tiistaina tulee 5vko leikkauksesta ja 6vko salilta pois. Paino laskenut 95kg tienoille..
Käsi alkanut tuntua jo todella hyvältä...

Liitteet

• 20151107_103312.jpg
    20151107_103312.jpg
    3 MB · Katsottu: 1 676
  • 20151107_103333.jpg
    20151107_103333.jpg
    3,1 MB · Katsottu: 1 631
Tere!

Oisko Alberttolla antaa hyvää viikkokierto ohjelma vinkkiä lähinnä penkkituloskuntoa silmällä pitäen,eli miten useasti ja miten ojentajat,selkä,rinta... treenataan ja monestiko penkkiä? Eli tällänen nousujohteinen penkkitreeni

Haha hieno mies ja vlogi :D kuha et nyt riko kuukaude sisää uusiks ni eiköhän sut bodilavalla ainaki nähdä (; tsemppiä kuntoutukseen/junppiin !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom