alkomahooli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bizz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pitkään harkitsin, ennen kuin uskaltauduin tästä kirjottaan; aika arka aihe tällanen. Elikäs viimeset kolme vuotta olen viettänyt todellista bilehile-elämää. Muilla mailla vierahilla vaihtarina ollessa ja silleen sitä tulee juhlittua aika paljon rankemmin kun kotona ollessa. Samaan aikaa oon kumminkin treenannut kovaa ja varsinkin viimesen vuoden ajan ruokavaliokin on ollut priimakunnossa...alkoholipuolta lukuun ottamatta. Mutta noita kunnon bilepäiviä (eli alkoholia kuluu PALJON) on ollu sellaset 1-3 viikossa ja lisäksi punkkua on mennyt ruuan kanssa harva se päivä, samoin kun "yhdellä oluella" on piipahdettu u-s-e-i-n.

No se onkelma on nyt siinä, että oon tosiaan koko ton 3 vuotta aatellu, että se johtuu just tosta karmeesta alkoholin määrästä minkä minä, nuori naisimmeinen olen imenyt, ettei se kroppa koskaan mee kuntoon sitä "viimeistä silausta" myöten. Krapulapäivinä en tietenkään ole treenannut. Kroppa on aina ollut todella lihaksikas, joten oikeestaan mitään haittaa (huonoa omaatuntoa lukuun ottamatta) en ole alkoholista nimenomaan treenilleni ja kropalleni huomannut aiheutuvan.

Nyt kun sitten muutin taas kauaksi siitä tutusta bileporukasta, tein pyhän päätöksen antaa kropalle puolen vuoden hengähdystauko ja keskittyä treeniin ja ruokavalioon oikeen kunnolla. Kuvittelin, että ainakin muutama kilo tipahtais ikään kuin itsekseen, kun saan viikossa rutkasti vähemmän kaloreita nyt kun tissuttelu loppui. 12 viikkoa nyt ilman tipan tippaa, ja mitä on tapahtunut: mä olen jopa LIHONUT :confused:
Eli siis mitä tapahtuu, onko mun kroppani kolmessa vuodessa kerennyt niin tottua tohon bileilyyn, että se on nyt ihan sekasin, kun yhtäkkiä ollaankin ihan suivin kuin... Vai onko kaikki alkoholivalistus vain silkkaa propagandaa?!

Auttakee ihmiset, mitä tämä on, onko kellään mitään kokemusta tällasesta? Siksi epäröin kirjottaa tästä ollenkaan, kun porukka on niin tervehenkistä täällä...ja nyt tulee tietty miljaaaaaaaardi vastausta kuinka haitallista alkoholi on. Juu juu, tiedän sen, mutta mistä tää turpoamisefekti johtuu?:itku:

En tiedä minkälaisia määriä olet ehtinyt 12 vkossa kerätä painoa ja missä tahdissa se on lisääntynyt, siis heti sillon alkuunsa vaiko vähitellen.. Mutta voisko olla mahdollista, että olisit sen tissuttelu-/dokauskauden ollut jonkinmoisessa kroonisessa nestevajauksessa ja nyt sitten tuo kerääntynyt paino ois vaan nesteiden kertymistä taas kehoon? Kun kerran alkoholi käyttäytyy diureetin lailla ja poistaa nestettä, niin jospa nyt raittiilla kaudella sun keho on vaan tavottanut sellasta normaalimpaa nestetasapainoa. Just guessing..

Mitä tulee porukan tervehenkisyyteen, niin älä huoli. Luulisin että osittain pelkkää harhaa.. Nettisankari ei välttämättä aina ole livesankari 24/7.. ;)

Joka tapauksessa onnea uudelle elämän rytmille! Väittäisin, ettei se ainakaan huonompaan kuntoon sua voi viedä. :thumbs:

:( Koita piristyä...

Jotkut tosiaan laihtuu dokaamisen yhteydessä, itse jopa näen eron seuraavana aamuna... Kenties voit korjata ruokavaliotasi, niin ettet sillä niin paljoa liho? Pistä tänne postia millainen ruokavaliosi on?

Syötkö samalla tavalla nyt niinä päivinä jotka oli ennen krapulapäiviä? Vois kuvitella että krapulassa tulee helposti syötyä vähemmän ja sitte se kokonaisenergia määrä kyseiseltä viikolta jää kuitenki alhasemmaks ku jos ei ois juonu. Riippuu kyllä tosi paljon myös siitä juominkien määrästä (ja syömisen määrästä)...

Vähemmän kaloreita laihdut, enenmmän kaloreita lihot. Ei se muusta johdu. Ehkä et muistanut syödä niinä biletyspäivinä kauheesti, koska jurrissa se nälkä ei silleen tunnu, niinkuin kaikki tietää. :D Todennäköisesti olet nyt kuitenkin vahvemmassa ja lihaksikkaammassa kunnossa, kuin biletyskautena, eli nyt alat sitten leikkaamaan kaloreita, jos kerta olet lihavampi ja haluat laihtua.

Originally posted by adeno
Mutta voisko olla mahdollista, että olisit sen tissuttelu-/dokauskauden ollut jonkinmoisessa kroonisessa nestevajauksessa ja nyt sitten tuo kerääntynyt paino ois vaan nesteiden kertymistä taas kehoon?

Mulla 5-6 kaljaa poistaa nestettä sen verran että tankkaukseen menee valehtelematta seuraava päivä. Koko päivän saa kaataa vettä litroittain, ja vessahätä tulee eka kerran joskus myöhään illalla.

Noista dokauspäivän kaloreista en tiedä, tuleehan sitä bissen mukana energiaa vaikka syömään ei ehtisikään. (Lisäksi mulla ainakin iskee nälkä aina kaljanoton alussa kun alkoholi laskee verensokereita, mutta sitä ei huomaa enää siinä vaiheessa kun tulee tarpeeksi humalaan.)

Mäkin veikkaisin sitä krapulapäivän paastoa joka on tiputtanut kokonaiskalorit. Jos viikossa on kolmekin krapulapäivää joina syö vaikka kolmanneksen alle kulutuksen, niin kertyyhän siitäkin vajetta. Tarpeeksi heikko olo kun on niin voi mennä reilumminkin miinukselle.

Eikös viinan otto nosta kortisolitasoja? Jotka puolestaan edesauttavat rasvakerroksesta kiinni pidossa. Siinä voi olla syy sille miksi et ihan kisakuntoon koskaan päässyt.

edit: ja se kännätessä laihtuminen on tasan tarkkaan nesteen poistumista. vatsan seudulla huomaa varsinkin kun vatsaläskit pitää jonkin verran nestettä.

No, mutta. Totta kai sitä silavaa helpommin lisää, kun harjoittelua on vähennetty. Sinulla on tuo aerobinen jäänyt vähemmälle, kun olet lopettanut yöjuoksun. :jahas:

Ainakaan itse en syö kännätessä juuri mitään. Ja jos enemmän otan, niin krapulapäivänäkään ei pysty syömään pahemmin kiinteää ruokaa. Kun olen parhaillaan ottanut esim. neljän päivän nestekuurin, niin on voinut mennä kolme vuorokautta ilman kiinteää ravintoa. Seurauksena on, että paino on tippuu ryyppykuurin aikana reippaasti. Osa tietysti on nestevajausta.

Sama yhtälö tapahtuu mullakin, eli jos en ota viinaa, niin paino nousee kunnollisen ruokailu/treenirytmin takia.

Kumma lukee näit juttuja, kun allekirjoittanut ei juo ollenkaan...
Dokauspäivistä ja mitä erilaisimmista traditioista ei ole tullut kokemusta aikoihin. Huh huh, kun ajattelee mitä kunnon perskännit tekee kropalle, ja vielä joka viikko, hyvällä säkällä pari kolme kertaa viikossa...:rolleyes:... Ei ihan mitään järkeä moisessa touhussa. :jahas: :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Bizz

..treenannut kovaa..

.. mitään haittaa (huonoa omaatuntoa lukuun ottamatta) en ole alkoholista nimenomaan treenilleni ja kropalleni huomannut aiheutuvan...

Auttakee ihmiset, mitä tämä on, onko kellään mitään kokemusta tällasesta? Siksi epäröin kirjottaa tästä ollenkaan, kun porukka on niin tervehenkistä täällä...

Jaa tervehenkistä? Känni päälle!

Jos treeni/viina ohjelma on seuraava:

ma: treeni/bissellä
ti: punkkua
ke: treeni/kännit
to: puolikuolema, pari tasoittavaa
pe Treeni/kännit
la: en muista, mutta kivaa oli
su: kuolema, pari tasoittavaa

niin treeni ei ole ainakaan minulla kovinta mahdollista. Ja jos syö juomisen lisäksi hyvin niin läskiä kertyy.

Naisten sen sijaan kannata vetää viinaa :thumbs:
http://www.ktl.fi/kansanterveyslehti/arkisto/2001/05_06/15.html

Viina vaikuttaa todella paljon. Palautumiseen, painoon,
jaksamiseen, kaikkeen. Itse on huomannut nyt kun ei
tartte enää juosta baareissa myötiinsä, että jaksaa paremmin
salilla ja massiakin on yllättäen enemmän!

Originally posted by Bizz
12 viikkoa nyt ilman tipan tippaa, ja mitä on tapahtunut: mä olen jopa LIHONUT :confused:
:confused: Siis oot lihonu eli vaaka näyttää enemmän ja läskiäkin on tullut näkyvästi lisää??? Vai näyttääkö vaaka pelkästään enemmän...siis haen sitä takaa että jos kyse ei olisikaan läskistä...

No thradin aloittajaa ymmarran kylla hyvin silla itsekin olen vaihto/oppilaana parasta aikaa. homma kun on sellainen etta kun matkustat 7000 mailia toiselle puolelle maailmaa niin kaveriporukka tiivistyy aika pirusti. Sitten kun niita kavereita loytyy ja niiden kanssa hengailee niin pitkalti virkistystoiminnan puitteissa se elama menee! sille ei vain voi mitaan. No ainahan voi yksin istuskella sohvalla ja nyppia nyytteja mutta sen mukavuudesta voidaan taas olla montaa mielta.

Mutta sitten asiasta rasiaan: Ite reenaan 5 jakoisella ohjelmalla ja jokainen reeni kestaa noin tunnin. Reenit vedan koulupaivia ennen tai jalkeen tilanteesta riippuen ma-pe ja nain sitten voi pilettaa viikonlopun. Ja ennen kuin joku alkaa moralisoimaan niin totean etta tama EI TODELLAKAAN OLE paras mahdollinen tapa kehonrakennusta ajatellen mutta oma filosofiani on etta "kaikkea kokeillaan paitsi pomon vaimoa ja kansantanhuja" niin ei koko elama voi pyoria puntin ymparilla. Katsotaan vain etta mille tasolle talla elamantyylilla paasee ja kylla se liha (lausutaan silava) ihan mukavasti on tarttunut joka tapauksessa.

Re: Re: alkomahooli

Originally posted by kekexx
Naisten sen sijaan kannata vetää viinaa :thumbs:
http://www.ktl.fi/kansanterveyslehti/arkisto/2001/05_06/15.html

"Yhdistelmäehkäisypilleriä (e-pilleri) käyttävillä naisilla testosteronin nousu (alkoholin juomisen jälkeen) oli keskimäärin noin 270 %. Testosteroni oli koholla kunnes alkoholi oli kokonaan poistunut elimistöstä."

Jessus! Tuohan vastaa melkein sitä että mälli on päällä :D

Hmm...varsin mielenkiintoisia juttuja, kiitosta vaan. Kroonisessa nestevajaustilassa, mene ja tiedä, tapanani on kyllä kantaa vesipulloa aina ympäriinsä ja yrittää juoda niin paljon kuin mahdollista. Myös ennen siis. Mutta kovastihan se alkoholi kuivattaa, tottahan se on. No toi tietenkin vois olla yksi mahdollisuus.

Musta tuntuu siis, että jotenkin kun aina ennen mun on ollut tosi helppo pitää varsinkin keskikroppa tosi hyvässä kunnossa, niin nyt kaikki laardi on alkanut keräytyyn sinne. Eli housut menee jalkaan, mutta vetskaripa ei meekkään enää kiinni. Ja tuntuu että vatsanseutu se on eniten turvonnut.

Mä en oikeen noista krapulapäivistäkään niin vakuuttunut ole, koska joskus ennen kun mulla vielä krapuloita joskus oli, niin pikemminkin söin kuin hevonen silloin. Pariin viime vuoteen mulla ei oikeestaan krapulaa juurikaan tuu. (Ja ihan etukäteen jo jollekin hassunhauskalle viisastelijalle, että ei, se ei johdu siitä, että sitä alkoholia koko ajan veressä ois...) Että onnekas olen siinä suhteessa ollut. Eli joskus bilepäivien jälkeisinä päivinä musta on tuntunut, että tosi hyvin ois voinu vaikka salillekin mennä, mutta olen silti varuilta jättänyt sen tekemättä ja olen tehnyt vaikkapa kevyen aerobisen. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, niin varsinkin ton viimeisen vuoden ajan noudatin tarkkaan ruokavaliota, että kalorit 1700-2000/vrk, ja ainakin YRITIN pitää ruuan suhteet 40-40-20, eli hiilarit, protskut, rasvat. Oletettavasti nuo suhteet kumminkin heitteli aika paljon juopottelupäivinä, mut kun nykyään syön JUURI noin. Vaikkakin joskus vähän vähemmän rasvaa...niin luulis olevan kaiken kunnossa.

Ja Waltteri: vaaka näyttää muutaman kilon enemmän, peili sitäkin enemmän...lähinnä ottaa aivoon tuo housujen kirraaminen, kun ei viittis ostella uusia kamppeita tällasen (toivottavasti) poikkeustilan (äkkiläskistymisen) takia.

Ja tottahan toki nyt on parempi treenata, energiaa riittäs vaikka muille jakaa. En mä nyt ihan nuija ole, toki tiedän alkoholin vaarat ja vaikutukset...tehdäänhän sitä varmasti typerämpiäkin asioita, vaikka tiedettäisiin ettei ne niin hyväksi ole. :nolo: En minä todellakaan puolustelemaan juopotteluani ala. Kiinnostaa vaan tosissaan, että mistähän tällanen vois johtua.

Paino laskee??

Ihme juttuja teillä.... Jaa että paino laskisi jos ottaa enemmän viinaa.
Itselläni asia on ainakin tyystin toisin päin, eikä syy ole edes baarikeikkojen yhteydessä nautituissa grilliruuissa koska olen tietoisesti pyrkinyt niitä välttämään ja aika hyvin siinä jopa onnistunut. Itse olen kyllä suurimman osan painon noususta kaatanut krapulan niskaan joka ainakin minut, ehkä sitten tavallisuudesta poiketen, saa syömään paljon tavallisia enemmän ja vieläpä mieluiten tavallista rasvaisempaa ruokaa. Kun on muutenkin heikko olo niin ei viitsi millään salaatilla itseään kiusata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom