Alkoholistille treeniohjelma, ammattilaisen apua kaivataan.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli. Join viinaa + mömmöjä meni vuosi joka vrk. Nyt olen kuntoutuksessa ja sali on vieressä, lisäravinteet kielletty. Tätä ennen ehdin hieman nostaa testotasoa, 3x sustanon ja nyt tehny koko kehon treeniä viikon joka toinen päivä ja uinut. Eli painoa 110kg, pituutta 182cm, jalat surkastuneet, penkki max 80kg, kaljamaha, rasvaprosentti KORKEA. Skolioosi. Heikoimmassa kunnossa selkä+vatsa+ jalat, kädet jotenkuten kunnossa ja rinta + olkapäät. onko hyötyä käydä kuntoutusohjelman välissä tekemässä esim ylätalja 3x 15 vain että saa ahdistusta pois? ja sit illalla vaikka jalkoja. Voiko treenin siis jakaa moneen osaan päivässä?

- - - Updated - - -

ja salilla ylä, alatalja, ei ristikkäistaljaa, vapaapainoja riittävästi, penkki, kyykkyteline.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Arskan kutonen

Zone-sarja -42%
Ei tuommoisesta yhden liikkeen treenistä ole oikein hyötyä. Jos ihan pakko on tuolla tavalla tehdä, niin treenaa sitten vaikka yhden lihasryhmän kerralla 3-5 eri liikkeellä.

Jos jalat ovat päässeet heikkoon kuntoon, niin keskity niihin jokaisella toistolla 110%. Jos kunto ja ennenkaikkea pää kestää, niin 20 toiston kyykkyjä tekemään :puntti:

Edit. Jos oikeasti liikut jokaisena päivänä viikossa, niin otat heti lepo päivän, jos olo alkaa menemään heikoksi. Eikä sitten myöskään täydellä rääkillä jatketa heti.

Kun on kerran mahdollista käydä reenaamassa usein, voisi aivan hyvin tehdä vaan yhden liikkeen = lihasryhmän kerralla. Aloittelijana turha muutenkaan tehdä isoa määrää liikkeitä yhdelle lihasryhmälle. Tuollainen lyhyt yhden liikkeen reeni piristää enemmän kuin väsyttää. Lämmitellä toki kannattaa hyvin, ettei tule vammoja. Esimerkiksi pelkkä kyykky tai prässi on mainio reeni. Itselläni jää ainakin tullaisesta lyhyestä, muutaman sarjan kyykky tai penkkireenistä mukava fiilis moneksi tunniksi. Valitse muutama liike, joita kutakin teet pari kertaa viikkoon. Vähintään yksi vetoliike(yläselälle), jalkaliike ja punnerrusliike. Lisäksi jotain pikkusälää, joita ei välttämättä tarvitse tehdä niin tavoitteellisesti.

Jos olet ryypännyt paljon ja painokin tuon verran ja huono kunto niin suosittelisin alkuun parin kuukauden aerobisen kunnon kohottamista esim. kävelylenkkeillä pari kertaa päivässä kerrallaan esim. 20 minuuttia alkuun ja jos tuntuu niin lisätä pikkuhiljaa minuutteja ja kevyttä salilla käyntiä. Eli suht. pienillä vastuksilla ja pitkillä sarjoilla 12-20 toistoilla, mutta niin että hiki edes vähän tulee eli ei kauhean pitkillä palautuksilla sarjojen välissä. Ihan hyvin voit tehdä vaikka yhden liikkeen kerrallaan lämmittelyineen, se riittää alkuun. Sitten kun kunto kohenee nin voi lisätä treenitehoa salillakin ja esim. kävelyn vaihtaa hölkkään. Parempi näin kuin lähteä salille rehkimään isoilla painoilla pitkän huonon liikkumisen ja jatkuvan ryyppäämisen jälkeen ja huonolla kunnolla. Eli kestäävyys ensin kuntoon, sydän yms. elimistö tyykkää myös.

Seuraa myös ruokavaliota. Syö hyvin ja terveellisesti koska tarvitset vitamiineja ja hivenaineita tuon ryyppääisen jälkeen plajon, mutta älä syö liikaa eli yritä samalla kun kohotat kuntoa vähän laihtua, mutta pidä tahti järkevänä, eli älä yritä laihduttaa hirveän nopeasti.

Sitten kun kunto kohenee, paino tippuu riittävästi, voi salillakin lisätä tehoja eli nostella enemmän painoja.

Ryyppämisen suosittelen lopettamaan kokonaan, siitä ei seuraa kuin huonoa.

Esit: Niin ja voit jakaa esim. kahteen kertaan päivässä jos kerralla teet vain yhden liikkeen esim. ylätaljaa 3x15, muista lämmitellä, ja illalla voi tehdä jalloille toisen liikkeen. Älä vaan peräkkäisinä päivinä tee samoille lihaksille liikkeitä. Ja pidä ainakin kerran viikkon lepopäivä salista, käy vaikka kävelemässä silloin ettei tule tylsää.

Eli. Join viinaa + mömmöjä meni vuosi joka vrk. Nyt olen kuntoutuksessa ja sali on vieressä, lisäravinteet kielletty. Tätä ennen ehdin hieman nostaa testotasoa, 3x sustanon ja nyt tehny koko kehon treeniä viikon joka toinen päivä ja uinut. Eli painoa 110kg, pituutta 182cm, jalat surkastuneet, penkki max 80kg, kaljamaha, rasvaprosentti KORKEA. Skolioosi. Heikoimmassa kunnossa selkä+vatsa+ jalat, kädet jotenkuten kunnossa ja rinta + olkapäät. onko hyötyä käydä kuntoutusohjelman välissä tekemässä esim ylätalja 3x 15 vain että saa ahdistusta pois? ja sit illalla vaikka jalkoja. Voiko treenin siis jakaa moneen osaan päivässä?

- - - Updated - - -

ja salilla ylä, alatalja, ei ristikkäistaljaa, vapaapainoja riittävästi, penkki, kyykkyteline.

Ensinnäkin onnittelut hyvästä valinnasta, nyt mennään vaan eteenpäin! Itse olen paininut alkoholiongelman kanssa aika pitkiä ajanjaksoja. Kokemuksesta voisin sanoa et pitkän aikaa alkuun itse treeniohjelmia tärkeämpää on oman itsensä menttaalivalmennus. Itse joudun välillä muistuttamaan itselleni minkälainen mulkku olen rännissä ja sitä kautta harrastan tietynlaista rakentavaa itsesääliä. kuulostaa kliseeltä mut oikeesti auttaa kun joku aamu meet siihen peilin eteen ja sanot ittelles et vittu mä oon oikeesti helmi jätkä! Kyl ne ahdistukset sieltä häviää kun tajuaa et samoja katuja täällä dallataan, vertaistuki on vitun tärkee.

karttapalvelusta 8-10km päässä oleva kapakka, sinne käppäillen reippahasti mars, yksi keskiolut huiviin ja takas... Kasvattaa samalla luonnetta kuntoilun kylessä, eikä tarvi kärvistellä omatunnontuskissa kuinka en enää ikinä käytä alkoholia.. Tämän saman toistat kolme-neljäkymmentä kertaa, huomaat että kaljan voi ottaa ilman että juo kännin...

karttapalvelusta 8-10km päässä oleva kapakka, sinne käppäillen reippahasti mars, yksi keskiolut huiviin ja takas... Kasvattaa samalla luonnetta kuntoilun kylessä, eikä tarvi kärvistellä omatunnontuskissa kuinka en enää ikinä käytä alkoholia.. Tämän saman toistat kolme-neljäkymmentä kertaa, huomaat että kaljan voi ottaa ilman että juo kännin...

Tääkin on hyvä! Totaalinen kieltäminen/kieltäytyminen ei välttis toimi parhaiten. Pitää osata kohtuullistaa. Mut liika miettiminen on pahasta, pitää opetella varmaan kohtuullistaan sitäkin.

Tääkin on hyvä! Totaalinen kieltäminen/kieltäytyminen ei välttis toimi parhaiten. Pitää osata kohtuullistaa. Mut liika miettiminen on pahasta, pitää opetella varmaan kohtuullistaan sitäkin.

te olette kyllä oikeita järjen jättiläisiä, selkeästi miehellä on ollut todella paha ongelma alkoholin suhteen ja sitä on vielä terästetty ryyneillä, sitten te kaksi älykääpiötä sanotte että käy kaljalla!! vittu toi on kuin antaisi hukkuvalle lasin vettä!
toivon todellakin että AP ei kuuntele teidän "järjen ääntä" sillä sain vaikutelman että tässä ei ole kyseessä mikään perus juoppo pertsa joka nyt ensimmäisen viina krampin jälkeen on himmailemassa.
en sano että tuo ei kaikilla toimi mutta kyllä se on parempi kun lopetttaa sitten kunnolla jos on lopettaakseen, mutta kaikilla meillä on oikeus mielipiteeseensä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
te olette kyllä oikeita järjen jättiläisiä, selkeästi miehellä on ollut todella paha ongelma alkoholin suhteen ja sitä on vielä terästetty ryyneillä, sitten te kaksi älykääpiötä sanotte että käy kaljalla!! vittu toi on kuin antaisi hukkuvalle lasin vettä!
toivon todellakin että AP ei kuuntele teidän "järjen ääntä" sillä sain vaikutelman että tässä ei ole kyseessä mikään perus juoppo pertsa joka nyt ensimmäisen viina krampin jälkeen on himmailemassa.
en sano että tuo ei kaikilla toimi mutta kyllä se on parempi kun lopetttaa sitten kunnolla jos on lopettaakseen, mutta kaikilla meillä on oikeus mielipiteeseensä

Ajatteles miten hyvä mieli on sen jälkeen, kun vaikka 10 kertaa kolmen viikon aikana on käppäilly tuon 8km kapakkaa, yks kalja sielä ja takas kämpälle tai missä ikinä majaileekaan.. Voi sanoo tutuillekki et joka päivä oon juonu..

Oliko noi sustat lääkärin määräämiä?
Onko sulla mahdollisuutta käydä N.A:ssa tai A.A:ssa tuolta hoitopaikasta käsin, vai onko teillä kenties oma ryhmä siellä?

edit. Saanko kysyä missä oot? Itse noita kiertänyt aikoinaan.

Kiitos vastauksista! En viitsi nyt sanoa missä olen ja sustat ei olleet lääkärin määrämiä. Tai no lähes. Kiitos kannustuksesta ja kyllä, se aerobinen kunto pitää saada ensin, ei tuosta muuten tule mitään, paikat vain kipeäksi. Pitäisi ostaa nyt jotkut hyvät joka sään tossut jotka käy juoksemiseen. edelleen menee pameja, ne taitaa hidastaa aika paljon aineenvaihduntaa. Auttaisiko siihen vihreä tee + cla, tai sitten fitnesstukun jokin rasvanpolttotuote. aplhamine? entä mites ruoka, nyt on säännöllinen ja leivät oon jättäny. Onko aamupala se tärkein. ps2. nostaako melatoniini mitään treeniin liittyvää? ja huomaa kyllä testojen poistuneen kokonaan..:/ mutta parempi näin.

ei sitä turhaan sanota että aamiainen on päivän tärkein ateria, itselläni ainakin kun vetäsee pari ruisleivän palaa ja lautasellisen puuroa niin aamupäivä menee kuin tyhjää vain ja nälkä ilmenee vasta siinä puolenpäivän aikoihin(aamiainen 06:00 paikkeilla) en tiedä nostaako melatoniini mitään koska se ainoastaan auttaa nukahtamaan, illalla voisit vetästä kananmunan raakana tai saa sen vissiin paistaakin niin mikäli olen oikein käsittänyt kolesteroli on välttämätön hormoonien tuoton kannalta, en osaa sanoa että "kumoaako" mitkään buusterit lääkkeen vaikutusta, mutta päätät että nostat sitä kuntoasi vaikka olisikin vähän "tukossa" pamien takia, voisi kuitenkin olettaa että tuollaiset luonnonmukaiset kuten tee toimisi paremmin tuossa aineenvaihdunnassa kuin buusterit?? joku joka tietää voisi myös heittää faktaa.
kunhan saat kroppasi parempaan kuosiin niin kyllä se lähtee pelaamaan niin kuin pitää, nyt ei muuta kuin päättäväisyyttä ja onnea matkallesi kohti terveellisempää elämää.

Kiitos vastauksista! En viitsi nyt sanoa missä olen ja sustat ei olleet lääkärin määrämiä. Tai no lähes. Kiitos kannustuksesta ja kyllä, se aerobinen kunto pitää saada ensin, ei tuosta muuten tule mitään, paikat vain kipeäksi. Pitäisi ostaa nyt jotkut hyvät joka sään tossut jotka käy juoksemiseen. edelleen menee pameja, ne taitaa hidastaa aika paljon aineenvaihduntaa. Auttaisiko siihen vihreä tee + cla, tai sitten fitnesstukun jokin rasvanpolttotuote. aplhamine? entä mites ruoka, nyt on säännöllinen ja leivät oon jättäny. Onko aamupala se tärkein. ps2. nostaako melatoniini mitään treeniin liittyvää? ja huomaa kyllä testojen poistuneen kokonaan..:/ mutta parempi näin.

Helvetin hyvä että olet päässyt liikunnan makuun, mutta muista että tällä hetkellä sun prioriteettilistalla sijoilla 1-10 pitäisi jokaisen kohdalla olla raittius. Kato ilman sitä sulla ei ole mitään, mutta sen myötä rupeaa niitä positiivisia asioitakin tapahtumaan. Ole nyt alkuun 3kk vetämättä, jos asiat ovat silloin huonommin kuin juodessa niin ei muutakuin lisää viinaa ja pillereitä nieluun.

Niin onko viinat juotu? Onko ryynit syöty? Siitä tässä on kysymys, oletko saavuttanut oman henk. kohtaisen pohjasi. Jos vielä tekee miele niin ei muuta kuin kentälle vetään lisää ja yrittää sitten uudestaan kun on saanut tarpeekseen, jos on hengissä/järjissään. Sun diaknoosi (ja mun jos en pysy raittiina) on ennenaikainen hauta tai järjen lopullinen menettäminen laitoskierroksen päätteeksi, en ihan äkkiä keksi vittumaisempaa sairautta.

Toistin tuossa hieman itseäni mutta ei näin aamulla pää raksuta, pointti tuli varmaan kuitankin selväksi. Niin ja muistä että raitistuminen on itsekästä puuhaa, älä vittuakaan välitä paljon porukkaa kaatuu ympäriltä, pidä huoli vaan siitä että pysyt itse pystyssä.

edit. Sorry jos saarnasin mutta olenkin A.A-hörhö:D
Niin muuten et vastannut tuohon että onko sulla nyt mahdollisuutta käydä ryhmissä?
Meillä kuului Kaivanon sosiaalisairaalan ppy:llä viikkoohjelmaaan käynti ns. oma-apuryhmässä, eli käytännössä mentiin taksilla tampereelle joko N.A:han tai A.A.:han. Mainiemessä olikin sitten oma ryhmä.

^Olet oikeassa. On täällä ryhmä. En ole varma onko oma pohja saavutettu. Kavereita kuollut 4 ja ite nukkunut hisseissä yms. piikittänyt kaikkea moskaa, se on ohi mutta viina ei oo. Salilla parasta on apu henkiseen tuskaan. Taustalla siihen 1,5 ltr viinaa päiväs + 600mg lyrica+ subutex on kun nainen jätti yms...noh syitä on satoja....mutta selvänä ollaan tänäänkin.

kannattais tuosta viinastakin hankkiutua eroon, jos mietit niin onko siitä muka jotain hyötyä? helpottaa asioiden käsittelyä koska meiningiksi tulee sellainen "paskat väliä" asenne, onko se muka jotain asioiden käsittelyä??ei pä taida olla.
henkiseen tuskaan tosiaan sali on helvetin hyvä lääke mutta kun yhdistät täydellisen raittiuden ja salin niin huomaat miten elämä helpottuu, ajatus luistaa ja pohdinnat on melko syvällisiä ja silloin ne tuottaa myös sitä tulosta, kännissä kelailu ei tuota mitään muuta kuin krapulan :)
se että oletko saavuttanut pohjan niin katso mitä kirjoitat: Kavereita kuollut 4 ja ite nukkunut hisseissä yms. piikittänyt kaikkea moskaa ja tiedän että tuohon kuuluu niin paljon kaikkea muutakin, etköhän sä sen pohjan ole saavuttanut?? jos tuosta vielä alemmas haluaa tai voi päästä niin siihen tarvitaan åkermanin kauha ja se pohja onkin sitten sellainen että sieltä ei enää tulla ylös... olen itse nähnyt kun miehet tuhoaa itsensä aineilla ja viinalla, he elivät elämänsä omasta mielestään täysillä mutta vierestä katsoneena heitä kävi sääliksi ja monesti koitin sanoa että "kai sä tajuat että sä kuolet ihan kohta jos et ota järkeä käteen" eivät he kun sekaisin olivat siitä piitanneet, no loppu tuli usealle hienolle miehelle, aikaa olisi ollut jäljellä mutta omapa oli ratkaisunsa, yhdelle heistä lääkäri oli sanonut että se on juhlat nyt sitten juhlittu sinun osaltasi, eli jos juot yhtään niin seuraava tapaaminen on sitten tuolla alakerrassa(avauspöydällä), ei uskonut mies puhetta ja siellä he sitten tapasivat kuukauden kuluttua :(

eli ei muuta kun ukko kuntoon ja salille itseäsi kurittamaan, sieltä tulee lopulta se parhain olo kun ylittää itsensä.

Sitten ei muuta kuin ryhmään ja persettä penkkiin, jos et halua puhua sanot vain vuorollasi että olet skitothef ja alkoholisti ja sanot vaikka että kuuntelen tai seuraava. Selvänä ollaan itsekkin tänään, päivä kerrallaan, hiljaa hyvä tulee.
Itse olen saanut parasta apua juuri noista vertaistukiryhmistä, ei hoitolaitoksissakaan mitään vikaa ole, saa ainakin sen 1-6kk selvää pätkää, eli vähän lisää elinaikaa.

Kaitsulle: Jos on takaraivossa pienikin takaportti auki että kai sitä vois joskus edes vähäsen niin silloin ei ole vielä pohjalla. Toistan samaa mantraa eli vedä ittes pohjalle mutta älä pohjan läpi(noin yleisesti ei juuri skitothef). Tää on raakaa peliä mutta niin on "elämä" kentälläkin.

""Noh koffin kolmoset on ohi pitkäksi aikaa...toiv loppuelämäksi."".
Noin minäkin olisin kirjoitanut 7 vuotta sitten.Nyt jättäisin pois sen "pitkäksi aikaa".Toivottavasti olet järkevämpi kuin minä.Ja laita ehkä mielummin yv:tä Seagramille.
Säästät aikaa ja saat varmaan hyviä vinkkejä.Yksin et tule selviämään tästä.Niitäkin ihmelapsia on mutta en luottaisi siihen.

- - - Updated - - -

Kaitsulle: Jos on takaraivossa pienikin takaportti auki että kai sitä vois joskus edes vähäsen niin silloin ei ole vielä pohjalla.

Juuri näin se menee.

Ajatteles miten hyvä mieli on sen jälkeen, kun vaikka 10 kertaa kolmen viikon aikana on käppäilly tuon 8km kapakkaa, yks kalja sielä ja takas kämpälle tai missä ikinä majaileekaan.. Voi sanoo tutuillekki et joka päivä oon juonu..
Alkoholiongelmaisella tuo yhden kaljan juominen menee valitettavan usein niin, että juo sen yhden ja sen jälkeen rata jatkuu päiviä/viikkoja/kuukausia. Eli ihan paska neuvo jos oli tosissaan sanottu ja ihan paska vitsi jos oli vitsillä sanottu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom