Alkoholin vaikutus kehitykseen??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jupeliz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Timba79 sanoi:
Mulla ainakin toi olut lisää myös ruokahalua ja päissään sen ruokailu on sitten tyyliin mäkkäriä sun muuta.

Mitäs haittaa mäkkäri ruoasta on jos et diettaa :jahas:
Ite ainakin vedän pitsaa ja hamppareita hyvällä omatunnolla ainakin 2 kertaa viikossa.

Itelleni pidän ainakin lähinnä ainoana tapana kasvaa ihan kunnon bulkkia, ohan nää 100 kcal yli kulutuksen hemmot nähty ku kasvaa sen kilon vuodessa :hyper:

Sale sanoi:
Itelleni pidän ainakin lähinnä ainoana tapana kasvaa ihan kunnon bulkkia, ohan nää 100 kcal yli kulutuksen hemmot nähty ku kasvaa sen kilon vuodessa :hyper:

Mieluummin sen kilo pari lihasta kuin parikymmentä kiloa läskiä.

Orfeus sanoi:
ei mulle ainakaan mitään kauheeta fläsää ole kerääntynyt
Vielä. 19-v aineenvaihdunta ja hormonitoiminta on yleensä vähän erilainen, kuin esim. 30-40-v. Kyllä sinäKIN sen sitten noin kymmenen vuoden kuluttua huomaat, niinkuin niin moni on huomannut. ;)

Itellä syy alkoholin käytön vähäisyyteen on se, etten saa siitä yhtään mitään. Jos käytetään ns. ravintola-annosta (1 keppana tai 4cl viinaa tai 12cl vinkkua) mittakaavana, niin semmonen 1-5 annosta on ok, rentouttaa hieman, mutta en ole varsinaisesti kännissä. Sitä enemmän jos juon, niin mitään muuta eroa olotilassa ei ole (siis henkisessä olotilassa), kuin se, että tympii katseen sameus, puheen sammaltaminen ja liikkeiden epätarkkuus. Ei sitäkään voi kieltää, että vituttaa se, ettei seur. reeni suju kunnolla, ellei pidä vähintään kolme päivää huilia juopottelun jälkeen, eikä välttämättä silloinkaan. Suurin syy vähäiseen juopotteluuni on kumminkin se, ettei siitä ole mulle mitään hyötyä, hauskuutta eikä rentoutusta, 100% turhaa. Sen muutaman voin ottaa kavereiden kanssa saunoessa, muijan kanssa syödessä (punkkua :kuola: ) tms. tilanteessa, enempi ei enää oikein nappaa (eli ns. kännääminen).

Olikos se IronMind vai kuka, joka kirjoitti vähän aikaa sitten erinomaisen ja pitkän postauksen suomalaisten alkoholinkäytöstä, tabusta ja salailusta? Missä ketjussa se nyt olikaan? Pisti ajattelemaan ja oli täyttä asiaa.

Alkoholi on aina saanut minun mielessä positiivisen piristyksen ja hyvän olon. Vähensin alkoholinkäyttöä dramaattisesti, koska osana se huononsi olotilaani. Ruumiilista työtä olen aina tehnyt, joten painoa alkoi vasta kerääntyä siinä 23-24 ikävuoden tienoilla. Paino nousi alkoholin ja ylensyömisen vuoksi hitaasti mutta varmasti. Paras paino oli 118,5kg vaa-alla käydessä. Pari vuotta takaperin parit tulehdukset saaneena, munuaisteni toiminta oli hieman vajaata. Se ei tahtia vähentänyt. Vedin pilereitä vaivoihin, jos tuli ryypiskeltyä. Yhä meni keskimäärin pari koria viikossa. Joka toinen viikinloppu oli vain mahdoollisuus vetää perseet. Silloin menikin kori illan aikana. Söin ja join parhaimmillaan 15000 kaloria päivässä viikolla. Työliikunta piti jotenkin kehon kurissa. Krapulat olivat jo erittäin pahat. Pillereistä tuli unettomuutta. Polvet olivat jo huonossa kunnossa. Selän vuoksi oli jo joskus käskety lääkärissä olematta kantamatta isoa painoa mukaanlukien oma massa. Pää vaan ei usko. Yritin pari kertaa aloittaa jotain dieettiä, mutta sokeri ja alkoholiriippuvuus aina esti sen. 2003 marraskuussa alkoi olla niin huonossa jamassa, että itse huomasin sen. Juoksu teki kipeää, jopa pyöräily. Kunto ihan maassa. Jostakin syystä aloitin dieetin ja salilla käynnin. En koskenut yhteenkään makeiseen, sipsiin, en ottanut siemaustakaan olutta tai alkoholia. Tammikuussa alkoi hieman vakavampi kehon muokkaus kiinnostaa. Nyt sitä ollaan sitten 20kg kevyempiä ja saatu vähän lihastakin. Olen ottanut hieman alkoholia hiprakkaan saakka kerran kuussa keväällä. Juhannuksen tietämillä parit perseetkin, kun olin lomalla dieetistä. Silti aika hyvin pysyi aisoissa. Nyt taas kuivin suin pidemmän aikaa.

Parikymppisenä alkoholin vaikutukset ei taida olla niin kovat. Ei krapulat paljoa haittaa ja fläsää ei tule niin helposti. Nutta kun se hormoonitoiminta muuttuua lähestyessä kolmeakymppiä niin...Siskon kanssa puhuttiin vanhoista yli 10v takaisista kavereista ja todella moni joka viikonlopuryyppäreistä oli alkoholisoitunut, mitä tiedettiin jatkosta. Se vie helposti ihan salakavalaa mennessään. Ei se tapahdu yhdessä yössä. Usein työelämä laukaisee sen, koska on varaa juoda joka päivä ne muutamat oluet jne.

Jos kyse on korkeintaan sixpäkistä kaljaa illan aikana kerran pari kuukaudessa, en usko että vaikuttaa kovinkaan paljon kehitykseen. Itsellä ei ainakaan tule kuudesta oluesta minkäänlaista krapulaa ja voin ihan hyvin treenailla seuraavana iltana, kunhan en ole vaan valvonut koko edellistä yötä. Sillon harvoin kun juon, yritän pitää ruokapuolen kuitenkin jonkunlaisessa kondiksessa. Voi olla, että kun ikää tulee lisää alkaa tulla krapulakin helpommin.

Iivili sanoi:
Vielä. 19-v aineenvaihdunta ja hormonitoiminta on yleensä vähän erilainen, kuin esim. 30-40-v. Kyllä sinäKIN sen sitten noin kymmenen vuoden kuluttua huomaat, niinkuin niin moni on huomannut.
Totta.
VelttoV sanoi:
Nyt sitä ollaan sitten 20kg kevyempiä ja saatu vähän lihastakin
:thumbs:
VelttoV sanoi:
Parikymppisenä alkoholin vaikutukset ei taida olla niin kovat. Ei krapulat paljoa haittaa ja fläsää ei tule niin helposti. Nutta kun se hormoonitoiminta muuttuua lähestyessä kolmeakymppiä niin...
Kyllä.

Aloittelijoiden osastolla ollaan, ja mikähän mahtaa olla Pakkotoisto.com:in käyttäjien keski-ikä?

Mutta tottahan tuo on, että alkoholin käytön huomaa sitten paremmin aikuisena ulkoisesti, nuorena taas maksaa huutaa leipää.

Mutta nyt ulos aurinkoon, :kippis1:

Itsekkään ei tuu juotua kun ihan perinteitä ylläpitäen. Eli vappu/juhannus/uusvuosi.
En ymmärrä ihmisiä jotka jaksavat ryypätä viikonlopusta toiseen. Itsellä mennyt ihan täysin mielenkiinto teiniryyppäysvuosien jälkeen. Enkä tykkää ryypätä koska menee reenikierrot sekasin prkl... "palautuminen häiriintyy" ... kaverit ei ymmärrä semmosia :(

...tuo juominen & treenaus rippuu täysin henkilöstä. Joillakin kestää 3 päivää ennenkuin voi kunnolla treenata dokausillan jälkeen, jotkut voivat treenata jo seuraavana päivänä täysillä. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Varsinkin kesällä tulee juotua vähän reilummin; 5-6krt kk:ssa, ja silloin kun juon, juon kunnolla. Treenaamiseeni se ei ole vaikuttanut millään tavalla! No okei ehkä vähän pelottaa kun ei tässä ihan natuna olla, et maksa ei välttämättä tost alkoholist diggaa... mut anyway, tajusitte pointin. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Devin sanoi:
...tuo juominen & treenaus rippuu täysin henkilöstä. Joillakin kestää 3 päivää ennenkuin voi kunnolla treenata dokausillan jälkeen, jotkut voivat treenata jo seuraavana päivänä täysillä. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Varsinkin kesällä tulee juotua vähän reilummin; 5-6krt kk:ssa, ja silloin kun juon, juon kunnolla. Treenaamiseeni se ei ole vaikuttanut millään tavalla! No okei ehkä vähän pelottaa kun ei tässä ihan natuna olla, et maksa ei välttämättä tost alkoholist diggaa... mut anyway, tajusitte pointin. :kippis1:
Ja varmaan pystyt syömään ihan samanlailla seuraavana päivänä kun olet vetänyt juonut kunnolla?

Tylerd sanoi:
Ja varmaan pystyt syömään ihan samanlailla seuraavana päivänä kun olet vetänyt juonut kunnolla?
No ei mulle ainakaan oo koskaan niin käyny, ettei ruoka maistuis krapulassa. Aina alkaa krapula-aamu pitsalla(joka lauantai jos en oo duunissa) ja koko päivä menee mässäillessä. Yleensä vielä krapulapäivän iltana tehdään valkosipulikermapottuja ja tuhotaan 800g porsaan ulkofiletta, josta emäntä syö yhden pihvin ja mä loput :D ...Sunnuntaina karisee ne viimeisimmätkin krapulan rippeet, kun pamahdan salille 23:00 ja aloitan mave-sessiot. Oikeen hyvin toimii tollanen ryyppy-treenisuhde. perjantaina töitten jälkeen kevyt penkki ja sitte ottamaan. oikeen HYvin toimii ja lihakset on rentona ja on hyvin levännyt olo. Tuntuu joskus, että viina poistais pienet ylitreenaamisen oireetkin ilmasta. Suosittelen :D :D

jarze sanoi:
No ei mulle ainakaan oo koskaan niin käyny, ettei ruoka maistuis krapulassa. Aina alkaa krapula-aamu pitsalla(joka lauantai jos en oo duunissa) ja koko päivä menee mässäillessä. Yleensä vielä krapulapäivän iltana tehdään valkosipulikermapottuja ja tuhotaan 800g porsaan ulkofiletta, josta emäntä syö yhden pihvin ja mä loput :D
No noihan onkin ideaalista body ravintoa :lol2: :lol2: No mässäilypäivät silloin tällöin on ihan ok, mutta kyllä ne krapulapäivän safkat usein jää hiilari-helvetin rasva akselille ja pahasti :jahas:

Sale sanoi:
Mitäs haittaa mäkkäri ruoasta on jos et diettaa :jahas:
Ite ainakin vedän pitsaa ja hamppareita hyvällä omatunnolla ainakin 2 kertaa viikossa.

Eipä varmasti silloin tällöin mitään, mutta jos sitä olutta tulee kiskottua vähintään mäyriksen verran joka viikonloppu ja siihen päälle vielä mäkkärit niin varmasti rupee näkyyn vyötäröllä. Ei mullakaan vielä sun ikäsenä näkynyt missään, mutta tänä päivänä alkaa jo näkymään.

6point sanoi:
Jos kyse on korkeintaan sixpäkistä kaljaa illan aikana kerran pari kuukaudessa, en usko että vaikuttaa kovinkaan paljon kehitykseen. Itsellä ei ainakaan tule kuudesta oluesta minkäänlaista krapulaa ja voin ihan hyvin treenailla seuraavana iltana, kunhan en ole vaan valvonut koko edellistä yötä. Sillon harvoin kun juon, yritän pitää ruokapuolen kuitenkin jonkunlaisessa kondiksessa. Voi olla, että kun ikää tulee lisää alkaa tulla krapulakin helpommin.

Totta ja itseasiassa tollanen sikspäkki onkin ihan hyvä määrä silloin tällöin saunomisen yhteydessä esim. Siitä ei vielä tule krapulaa eikä ole käytännössä edes humalassa jos ei puolessa tunnissa nykäse niitä. Mutta tahtoo vaan olla, että se määrä on 2 sikspäkkiä ja joka viikonloppu, se alkaa jo oleen varmasti suuremmalla osalla liikaa jos meinaa tosissaan reenailla.

Timba79 sanoi:
Mutta tahtoo vaan olla, että se määrä on 2 sikspäkkiä ja joka viikonloppu, se alkaa jo oleen varmasti suuremmalla osalla liikaa jos meinaa tosissaan reenailla.
Niinpä...ja senkin voi kokeilla kun on sen 6-12kk vetämättä entiseen tapaan ja panostaa treeniin, lepoon ja safkaan kunnolla niin melkein poikkeuksetta yllättyy miten paljon se ylenpalttinen ryyppääminen vaikuttaa kehitykseen. Ite en ole tänä vuonna juonut kertaakaan itseeni humalaan ja olen todellakin huomannut sen kehityksessä.

Tylerd sanoi:
Niinpä...ja senkin voi kokeilla kun on sen 6-12kk vetämättä entiseen tapaan ja panostaa treeniin, lepoon ja safkaan kunnolla niin melkein poikkeuksetta yllättyy miten paljon se ylenpalttinen ryyppääminen vaikuttaa kehitykseen. Ite en ole tänä vuonna juonut kertaakaan itseeni humalaan ja olen todellakin huomannut sen kehityksessä.

Menneenä talvena tuli otettua reilusti aikaisempaa vähemmän ja reenit kulki todellakin ihan eri tavalla. Nyt tässä kesälomma otettu ihan liikaa kuten jo aikaisemmin mainitsin ja reenitkin sitten olleet vähän miten sattuu. No toisaalta loma on loma, mutta vähän vois kyllä karsia tota oluen juontia. Syksyllä taas tsempattava ja vähennettävä alkoholinkäyttöä rankalla kädellä. Pistää vaan itteä vituttaan tällanen.

Timba79 sanoi:
Eipä varmasti silloin tällöin mitään, mutta jos sitä olutta tulee kiskottua vähintään mäyriksen verran joka viikonloppu ja siihen päälle vielä mäkkärit niin varmasti rupee näkyyn vyötäröllä. Ei mullakaan vielä sun ikäsenä näkynyt missään, mutta tänä päivänä alkaa jo näkymään.

Nii onhan se 5 vuotta niin hirveän pitkä aika :jahas:

Timba79 sanoi:
Menneenä talvena tuli otettua reilusti aikaisempaa vähemmän ja reenit kulki todellakin ihan eri tavalla. Nyt tässä kesälomma otettu ihan liikaa kuten jo aikaisemmin mainitsin ja reenitkin sitten olleet vähän miten sattuu. No toisaalta loma on loma, mutta vähän vois kyllä karsia tota oluen juontia. Syksyllä taas tsempattava ja vähennettävä alkoholinkäyttöä rankalla kädellä. Pistää vaan itteä vituttaan tällanen.
Mua ei enää edes kiinnosta ottaa pätkääkään...tottunut jo tähän "selvinpäin" olemiseen :lol2:

Sale sanoi:
Nii onhan se 5 vuotta niin hirveän pitkä aika :jahas:
Kyllä se kuule vaan saattaa olla hyvinkin ratkaiseva ja riittävän pitkä aika näissä jutuissa :david: no sittenpähän näet. Näin kohta 27v vuotiaana kun ajattelee aikaa jolloin oli 19v niin kyllä sitä sillon oli totaalinen "räkänokka" kaikinpuolin

Itselleni muutama karhu tekee hyvää jos ei meinaan ruokaa saada alas, ruokahalu kasvaa ja kun omaa nopean ruuansulatuksen ei ruokaa ole koskaan liikaa... nojaa sellaset räkäkännit eivät ole koskaan kivat, ainakaa jälkeenpäin...

Back
Ylös Bottom